Onko se nyt muka niin harvinaista että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zento
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zento

Vieras
oon alle 30v ja olen ollut jo 10 vuotta naimisissa? Kai teitä on muitakin?

Yksi tuttava eilen baarissa vaan alkoi kauhistelemaan asiaa, mutta toisaalta hänen parisuhteensa on pisimmällään kestänyt vuoden, eikä siis tarkoitus ole arvostella häntä mutta kertoohan tuo nyt että ihan eri kantilt asiaa katsellaan...

Onhan se Suomessa aika harvinaista, että menee alta 20-vuotiaana naimisiin. Olen minäkin oman ukon kanssa ollut 7 vuotta ja ikää nyt 26, mutta ei me naimisissa olla alusta saakka oltu.

Mä olin 21-vuotias, kun menin naimisiin. Siitäkin sai niin paljon ihmetteleviä kyselyjä aikaan, että voin vain kuvitella ap:n tilanteen. No, nyt on 20 vuotta avioliittoa takana ja ikää vasta 41. Saavutus sekin :)

Mä menin naimisiin toisen lapsen synnyttyä, olin silloin 22v. Yhteistä eloa oli takana siinä vaiheessa 8v. Yhdessä ollaan edelleen, lapset on jo täysi-ikäsiä

Mielestäni on. Onneksi olkoon vain! :)
a) Ehkä useampi parikymppinen asuu avoliitossa kuin menee naimisiin
b) Niistä, jotka tonikäisenä ovat naimisiin menneet, suuri osa eroaa muutaman vuoden kuluessa.

Yleensä ihmisillä ei ole mitään syytä mennä naimisiin niin nuorena (alle 20-v.), vaikka tietäisivätkin löytäneensä Sen Oikean. Yleensä nuoret asuvat yhdessä, mutta menevät naimisiin vasta myöhemmin, jos menevät ollenkaan. Eikä pitkän parisuhteen salaisuus ole avioliitto mahdollisimman nuorena. Suurin osa nuorena naimisiin menneistä eroaa pian - koska suurin osa nuorena alkaneista parisuhteista katkeaa.

On tuo aika harvinaista. Omassa tuttavapiirissä / entisissä koulukavereissa on vain muutama noin nuorena (19 - 20 v.) naimisiin mennyt. Yksi on lestadiolainen, yksi tuli vahingossa raskaaksi parin viikon tapailun jälkeen ja koki velvollisuudeksi mennä naimisiin, yksi tuli ihan harkitusti raskaaksi ja meni naimisiin lapsen isän kanssa lapsen kastepäivänä. Muita en tälleen äkkiseltään muista kuin nuo kolme. Kaikki ovat edelleen yhdessä :).

Mä olin 22v kun menin naimisiin. Nyt kaksi lasta ja pitkä suhde takana. Ei ole harvinaista. Me molemmat haluttiin olla yhden ihmisen kanssa pitkään. En ollut koskaan seurustellut kunnolla ennen mun miestä. Vain suhteita ja sähläämistä.. En halunnut sellaista enää, eikä mun mies. Ei jakseta odottaa yhteistä eläkeikää ja tylsyyttä :)

Yhteistyössä