onko se nyt sitten niin että vähän päälle parikymppisistä miehistä ei ole isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei pidä paikkaansa. Minun mies oli 24 kun eka lapsi syntyi ja erittäin vastuutuntuntoinen ja maailman paras isä!!!! Ja todella näyttää sen. Kyllä se on ihan korvien välistä eikä iästä kiinni!

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Mun mieheni on, ja on kyllä enemmän kuin innolla tulossa isäksi. Hän jopa ehdotti ensimmäisenä yrittämistä! Kyllä minusta voi olla, tapauksesta enemmän kiinni kuin iästä.

Oota vaan kun on vauva syntynyt...... :/

Eiköhän siinä ole molemmilla sitten paljon uuden opettelua ja kasvamista edessä kun se vihdoin tapahtuu. Sen tiedän, että siitä kyllä yhdessä selvitään. Mies rakastaa lasta niin paljon jo nyt, että uskon vahvasti siihen ettei koskaan pientä voisi hylätä.

En tarkoita että ihan hylkäis niinkuin ap:n tapauksessa kävi vaan että saattaa tuon ikäisellä miehellä se uutuuden viehätys kadota siitä vauvasta aikas äkkiä.... :/ Mutta toivotaan toki ettei noin käy ja paljon onnea vauvelista koko perheelle ja onnelista odotusta myös :flower: =)

Meillä isä oli 22-vuotta kun lapsonen syntyi ja paras isä ollut mitä minä olen tavannut. Enemmän hällä oli vauvakuume mitä minulla. Meidän tuttavapiirissä nuoret isät on ollut just sellaisia jotka hoitavat lasta kuten äiti eikä mitään äidin pikku apulaisia, jotka kerran viikossa vaihtavat kerran vaipan.. Miehet jotka ovat tuleet isäksi kolmekymppisinä ovat usein olleet sellaisia joilla kova tarve omalle ajalle ja tehdä asioita ilman perhettä...joustaminen vaikeaa ja äiti kantaa päävastuun perheestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ail:
Miun ex oli 21 ku saimme esikoisen.Kolme lasta ja vuosia hyöhemmin iski hälle 30 kriisi ja perheelämä ahistaa.Ei ollu hänestä enää isäks

Juuri näin käy aikas monelle nuorelle isukille!!!!!! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: Varautukaa mammat jo valmiiksi ;) Ja en pahalla sano,vaan varoitan jo etukäteen niin ei tarvi sitten suu pyöreänä hämmästellä ;)

miehiltä käy tuo livistäminen kyllä vähän turhan helposti, iskeehän niitä kriisejä ja epävarmuuksia ja ahdistuksia varmasti itse kullekin. äitee oli sitä mieltä että pitäs olla joku laki joka estäis niitä irtisanoutumasta isäilyhommista ennenku lapset on kasvaneet, ellei sitte nainen häädä pois.

Heila, ei kysymys ole uutuuden viehätyksestä. Mieheni on maailman omistautuvin, rakastavin ja huomaavaisin mies (nyt raskausaikana entistäkin enemmän). Enkä olisi lähtenyt tähän vauvaprojektiin (puhumattakaan sitten lähestyvistä häistämme), ellen olisi täysin varma, että hänestä tulee vastuuntuntoinen isä =) Ikävä kyllä päinvastaisiakin tapauksia löytyy, mutta ne eivät kyllä sitten enää ole isän iästä kiinni. Kiitoksia kuitenkin, niin ystävällisestä varoittamisesta kuin kivoista sanoista :)

ihana että kuitenkin niin moni nuori mies on osannut sitoutua ja elää sitä perhe elämää:(

silloin vielä kun masuvauva sai alkunsa ajattelin että ei tuollaista miestä olekkaan,niin ihanasti hän oli tuon vanhemman lapsukaisen kanssa,kuin isä ikään,vaikka biologisesti isä ei ollutkaan, jotenkin sitten vain luotin että tämä on toisenlainen mies,oikeesti aikuinen kun pystyy tuollalailla sitoutuu naiseen jolla on ennestään lapsi. paskan marjat,jotain kotileikkiä se miehelle oli! :kieh: kyllä hän kovin niistä häistäkin puhui ja minusta vaimonaan, mutta muutama kk ennen hänen lähtöään kummasti loppu nuo puheet. sitten ku kysyin asiasta niin mies sanoi että hänestä tuntuu pahalta kun mulla on niin kiire sitoutua! ei mennyt ku viikko tosta niin lähti hän.

mä oon niin tyhmä :headwall:

Enkä olisi lähtenyt tähän vauvaprojektiin (puhumattakaan sitten lähestyvistä häistämme), ellen olisi täysin varma, että hänestä tulee vastuuntuntoinen isä =)

Tuota ei valitettavasti voi etukäteen tietää,muutenhan se ois ap:llakin jäänyt lapset tekemättä,ota huomioon ;) Mutta sä olet ihanan aurinkoinen,elämään positiivisesti suhtautuva nuori nainen,toivottavasti ei sitten teille käy noin kuin monille muille nuorille isille! :wave:

Heila, tietty kaikki on mahdollista. Se kakskymppisenä isäksi tullut voi lähteä 10vuoden päästä nuoremman matkaan, mutta niin se voi lähdetä neljäkymppisenäkin isäksi tullut.

Mahdotonpa sitä on kenenkään tietää etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ail:
Miun ex oli 21 ku saimme esikoisen.Kolme lasta ja vuosia hyöhemmin iski hälle 30 kriisi ja perheelämä ahistaa.Ei ollu hänestä enää isäks

Juuri näin käy aikas monelle nuorelle isukille!!!!!! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: Varautukaa mammat jo valmiiksi ;) Ja en pahalla sano,vaan varoitan jo etukäteen niin ei tarvi sitten suu pyöreänä hämmästellä ;)

Kuulkaapas nyt! Monet isät ovat TODELLAKIN kunnon isukkeja jotka kaipaavat ja rakastavat lapsiaan aivan yhtä paljon kuin äitikin. Ei onnistu joka mieheltä pois lähteminen vaikka olisi mikä kriisi, koska lapset OVAT KAIKKI KAIKESSA! Meidän mies kaipaa lapsia jo työpäivän aikana ja sanoi, että ne ovat hänelle enemmän kuin mikään muu maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Förttiströpö:
Ei se 4-kymppinenkään aina oo kypsä isäks |O ei, vaikka hän halusi lasta paljon paljon enemmän kuin minä. Kaikki ei vaan kypsy :/

Juu ei todellakaan jokainen 4kymppinenkään ole isäksi kypsä mutta huomattavasti enempi on kypsiä nelikymppisiä kuin kypsiä kaksikymppisiä =)

Ei se 4-kymppinenkään aina oo kypsä isäks |O ei, vaikka hän halusi lasta paljon paljon enemmän kuin minä. Kaikki ei vaan kypsy :/

Juu ei todellakaan jokainen 4kymppinenkään ole isäksi kypsä mutta huomattavasti enempi on kypsiä nelikymppisiä kuin kypsiä kaksikymppisiä =)

Mahtaako kuitenkaan ihan noin selkeetä olla.
En usko.Ainakaan kun tässä tuttaviaan,ystäviään,naapureitaan katselee.
Minäkin valitettavasti tiedän liian monen kolme-neljäkymppisen olevan kaikkea muuta kuin kypsä isäksi.

Jaa-a, aika näyttää kai sitten.. :D Me tultiin molemmat mieheni kanssa 2-kymppisinä vanhemmiksi ja yhdessä on pysytty. Sen toki myönnän,että miehellä(ni) tuntuu olevan tuo uraputki-vaihe nyt kunnolla iskeny,kun on edennyt työssään hyvin. Muuten en ole kyl huomannu merkkejä siitä,ettei hänestä olis isäksi. ;)

Ei voi yleistää tässäkään asiassa minun mielestäni.
Jokainen tuntemani reilu 20-kymppinen isä on lapselleen rakastava ja välittävä isä ja uskaltaisin jopa väittää että nämä isät jaksaavat touhuta ja harrastaa enemmän lastensa kanssa enemmän kuin 40-kymppiset! tai harvoin olen nähnyt oikeasti innostuneita vanhempia isejä harrastamassa lapsiensa kanssa.

Ja isä voi olla lapselleen paras mahdollinen isä, vaikka liittoon tulisi ongelmia ja lähtisi kävelemään suhteesta! Ei se parisuhde isyyttä määrittele :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Mahtaako kuitenkaan ihan noin selkeetä olla.
En usko.Ainakaan kun tässä tuttaviaan,ystäviään,naapureitaan katselee.
Minäkin valitettavasti tiedän liian monen kolme-neljäkymppisen olevan kaikkea muuta kuin kypsä isäksi.

On tälläsiäkin tapauksia.Oman kokemuksen mukaan mies joka ei ole kypsä isäksi vielä nelikymppisenäkään on niitä jotka on nuoruudessaan eli just tuolloin 20-30vuotiaana ryypännyt menemään tms. vaikka ois ollut lapsiakin jo tuolloin. Eli siis kun tulee neljänkympin kriisi niin se 20-30 vuoden nuoruus alkaa alusta.... :/ Tiedoksi vaan kaikille joilla on 20-30 vuotias runsaasti alkoholia käyttävä mies.... :hug:

no mutta kerrottakoon että esikoisen isä temppujensa jälkeen koetti leikkiä isiä lapsen täytettyä 2v sitä kesti päälle puolisen vuotta ja sitten sanoutui kokonaan irti kaikesta!!

ja kyllähän se osaako sitoutua parisuhteeseen vai ei kertoo miehestä aika paljon!

Erimieltä ap:n kans. Mun mies oli 21-v kun tuli isäksi, ja parempaa isää ja aviomiestä saa hakea! :heart:
*muoks* Niin että ei pidä yleistää, jos nyt joku on oharit tehny.

Yhteistyössä