Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Mun mieheni on, ja on kyllä enemmän kuin innolla tulossa isäksi. Hän jopa ehdotti ensimmäisenä yrittämistä! Kyllä minusta voi olla, tapauksesta enemmän kiinni kuin iästä.
Oota vaan kun on vauva syntynyt...... :/
Mun mies alko kuumeilla mun kuumeilun seurauksena ja oli innolla odotuksessa mukana. Poika on nyt kohta vuoden, eikä kuulemma ole isäksi tuloaan harmitellut. Tykkää puuhata pojan kanssa, käydä puistossa ja hoitaa ihan niitä perusrutiinejakin. Ikää miehellä oli yrityksen alkaessa 23 ja pojan syntyessä 24 vuotta, nyt siis 25 ja mun mielestä hyvä isä lapsellensa.
Ikä on vaan numero, eikä kerro henkisestä kypsyydestä tai elämänkokemuksen määrästä ja laadusta. Myös nuori mies voi olla kypsä isäksi, ihan kuten nuori nainen äidiksi. Mun mielestä ei voi ihan yleistää, vaikka monet eivät sit tosipaikan tullen valmiita olekaan. Ikävää, että joidenkin kohdalle sellasia osuu.
Kannattaa käydä perusteelliset keskustelut aiheeseen liittyen, että varmistuu kuinka realistinen käsitys vanhemmuudesta on. Siinä tulee samalla keskusteltua moni muukin perheytymiseen liittyvä asia ja todettua kuinka samoilla linjoilla kasvatus- yms asioissa on. Toki lapsen synnyttyä moni asia yllättää, mutta avoimuus ja keskustelutaito ratkaisee paljon niissäkin tilanteissa. En nyt sano, että jotenkin ap olis hypänny tuntemattomaan asiaan perehtymättä... Moni kuiten niin tekee, vaaleenpunaset lasit silmillä.
Joskus kyse onkin siitä, että suhde ei ole valmis perheytymiseen tai vauvakuume iskee alkuhuuman sokaisemana. Me oltiin seurusteltu 5kk, kun päätettiin antaa vauvalle lupa tulla, joten aika riskillä tähän lähdettiin... Keskusteltiin kuiten nuo sitoutumis- ja vastuuasiat aika perinpohjaisesti, eikä kumpaakaan o kaduttanut tää ratkaisu. Lapsihan on suurempi sitoumus, myös siihen kumppaniin eikä pelkästään lapseen, kuin avioliitto. Meillä lapsi tuli tärkeysjärjestyksessä ensin ja naimisiin mennään tulevaisuudessa... Toisiimme sitoutuminen on ollu meille alusta asti se tärkein juttu ja sehän on lastenkin edun mukaista.