Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30331013:Miksi et usko, että köyhä voisi olla onnellinen? Eivät kaikki halua ostella merkkilaukkuja tms. Ihminen voi olla onnellinen, vaikka olisi köyhä tai vaikka sinkku, lapseton, eri alalla töissä minne ensi sijaisesti halusi, jne.
Eikä kaikilla pienituloisilla edes ole mitään rahahuolia. Eräs pitkäaikainen tuttuni eli parikymppisenä niin, että muiden hippihenkisten kanssa dyykkasi ruokansa, teki vapaaehtoistyötä tai työkkärin kautta samaa työtä eräässä järjestössä ja sen kirppiksellä, vieti aikaa siinä porukassa järjestön tiloissa (käytännössä melkein asui siellä) - hän sai jotain työttömyyskorvauksen tapaista, mutta ei käyttänyt sitä elämiseensä juuri ollenkaan, joten hän sitten matkusteli niillä rahoilla ja saattoi ostaa kalliin kameran halutessaan. En tiedä, oliko hän sen onnellisempi kuin muutkaan, mutta hyvin tyytyväiseltä hän ainakin vaikutti eläessään sellaista elämää kuin halusi juuri siinä yhteisössä, jossa halusi - ja josta löysi parisuhteenkin. Joskus ihminen voi saada tyydytystä sellaisestakin, että EI tee jotain, mitä muut tai mitä oletetaan kaikkien haluavan. Tai jotkut nauttivat yksinkertaisesta elämästä vähällä kulutuksella ja vaikka kaukana muista ihmisistä. Kaikkien elämässä rahalla ei ole niin suurta merkitystä.
Tämä ketju on saanut mut miettimään, että millasta kaveriporukkaa ihmiset pitää ympärillään? Tai voiko oikeasti olla olemassa työ- ympäristöä, jossa työtoverit on niin kateellisia. Olenko mä todella harvinaisessa työpaikassa?
Mulla kun ei ole hajuakaan mikä auto kenelläkin on. En ole nähnyt niiden kurvaavan pihaan. Enkä mä tiedä, vaikka joku kulkiskin tosi kaallissa kengissä, en ole koskaan kiinnittänyt huomiota, enkä edes tietäisi, että onko ne ostettu prisman ale laarista vai onko ne jotku tyyriitkin. Ei mun ystäväpiirissä kukaan kiinnitä huomiota tuollaisiin seikkoihin, eikä mun työpaikallakaan.
En enempää jaksa tätä vääntää, mutta mistä tulee tuollainen asetelma että köyhä voi olla onnellinen, koska ei kaikki halua ostaa merkkilaukkuja ym?
Minä ajattelen, että mitä vähemmän on rahahuolia sen parempi, totta kai. Mutta en tarkoita että ostellaan sitten merkkilaukkuja ja älypuhelimia ja MacBookeja ja ja ja. Vaan että on varaa ostaa, jos haluaa, on varaa ajaa turvallisemmalla autolla, on varaa vaikka rakennuttaa energiatehokas talo haluamalleen paikalle. On varaa matkustaa, harrastaa kulttuuria jne.
Siis, en ymmärrä tuollaista että ensimmäisenä mieleen tulee silkka törsääminen. Harva on tainnut mainita sijoittamista, säästämistä, rahastoja jne tai vaikka sitä, että yrityksen perustaminenkin on helpompaa henkilölle, joka ei tarvitse ulkopuolista rahoitusta tai joka saa siihen edullisen lainan helposti.
En enempää jaksa tätä vääntää, mutta mistä tulee tuollainen asetelma että köyhä voi olla onnellinen, koska ei kaikki halua ostaa merkkilaukkuja ym?
Minä ajattelen, että mitä vähemmän on rahahuolia sen parempi, totta kai. Mutta en tarkoita että ostellaan sitten merkkilaukkuja ja älypuhelimia ja MacBookeja ja ja ja. Vaan että on varaa ostaa, jos haluaa, on varaa ajaa turvallisemmalla autolla, on varaa vaikka rakennuttaa energiatehokas talo haluamalleen paikalle. On varaa matkustaa, harrastaa kulttuuria jne.
Siis, en ymmärrä tuollaista että ensimmäisenä mieleen tulee silkka törsääminen. Harva on tainnut mainita sijoittamista, säästämistä, rahastoja jne tai vaikka sitä, että yrityksen perustaminenkin on helpompaa henkilölle, joka ei tarvitse ulkopuolista rahoitusta tai joka saa siihen edullisen lainan helposti.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30337818:No joo, ehkä merkkilaukku oli huono esimerkki. Tuo on totta, mitä kirjoitit, mutta ihminen voi olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, vaikka se ei olisi joka asiassa täydellistä. Jollain ei ole rahaa, toisella ei ole unelmiensa ammattia, kolmannella ei ole perhettä/lemmikkiä/paljon kavereita, joku ei ole mielestään tarpeeksi hyvännäköinen, jne. Aina voi puuttua jotain. En näe, että raha olisi mitenkään erityisasemassa tässä - sen puute voi joko vaikuttaa tai olla vaikuttamatta onnellisuuteen, kuten muidenkin asioiden kohdalla. Kaikkien elämään pienituloisuus ei edes merkittävästi vaikuta, jos se oma elämäntyyli ja se, mitä haluaa tehdä, ei edes vaadi paljon rahaa. Ehkä sitä tarkoitin sillä merkkilaukkuesimerkilläni. Kaikilla pienituloisilla ei ole rahahuolia.
ei näkisi nnäin onni on sisäistä. raha ulkoista ja rahalal ei saa onnea? se että sä pääset esim jahdille monasti onko se sama kuin olla ja rakastaa toista ehdoitta ilman materiaa??? siis vapaana rakkaudessa sydämessään vähän ninku poika pimeydesä valossa odottamassa rajoissa missä ei niit oo nökyvissä
kato ne vastoinkymiset lisää sydäntä ja se jos mikä on tosi kestävää. eikä niin et kaikki on naps vaan![]()
kato ne vastoinkymiset lisää sydäntä ja se jos mikä on tosi kestävää. eikä niin et kaikki on naps vaan![]()
okei mä kerron miks mulla ei oo rahahuolia. se johtu siitä kun mun ystäviä kuoli. niin raha asiat on niin pikku juttu noihin verratunna ja ne järjestyy ja aina piän huolen et mun rakas lapsi saa ruokaa juomaa ja rakkautta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30338027:Mikää raha ei korvaa rakkautta, terveyttä, hellyyttä, rakkaimpiaan... tätä elämää tässä.
Onhan se tunne aivan upea, kun lapsi sanoo rakastan sua äiti. Tiedän onnistuneeni jossakin.
tervetuloa hulttio takas oliko jäähy opettavainen ;D hei tohon yhteen kyssäriin mikä tuli tyhjänä onko kaikki jees? siis apua juttuun noit ei voi laittaa ysäril!