auttakaa! mistä tietää kun avioliitto tullut tiensä päähän? oliko se tässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puoliso1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vastauksesta.

Mietin että olenko itse vaan liian tiukkapipo, kun valitan, mutta onko mies tosiaan ansainnut JOKA VIIKKO kännit? Omasta mielestä on. Ja nyt alkaa niin sapettamaan jo tuo hänen ajatus tyyli, että minun pakko juoda ja en voi olla selvänä. Siis tarviiko joka perjantai olla kännissä?? Aikoi olla nyt tulevan viikonlopun selvänä, mutta en usko että tulee enää miksikään muuttumaan. Ennenkin ollaan riidelty samasta asiasta ja lupasi olla sen yhden vlopun selvänä mutta sitten taas jatku vähintään samaa rataa.. Pelkään että seuraavana vloppuna ottaakin sitte kahta kauheammin.. Huoh..

Siis mies omasta mielestä on ne känninsä ansainnut, kun hän sen palkan eteen raataakin..

[QUOTE="vaimo";30585369]Ei se ollut viikossa, vaan kerralla. Se tekee alkoholistin, miten rankkoja vaikutuksia juomisella on perhe-elämään.[/QUOTE]

Kerran viikossa 12 pulloa bisseä ja koko perheen elämä on hajalla?

Siis mies omasta mielestä on ne känninsä ansainnut, kun hän sen palkan eteen raataakin..

Niin, miesi ei mielestään ole alkoholisti, koska hänen mielestään alkoholisteja ovat vain sossurahoilla ryyppäävät rappioalkoholistit

- Mä hoidan työni, joten en mä mikään alkoholisti ole
- Voin lopettaa milloin tahdon (mut en tahdo)
- Naapurin Pera juo paljon enemmän kuin mä eikä hänen vaimonsa nalkuta tollai kuin sä

Sitäpaitsi elämä on mallillaan. Hänellä on koti, vaimo, lapset, työ ja viikonloppuisin voi juoda. Kun vaan akka ei nalkuttaisi muutamasta kaljasta. Mutta hän vain ei hoksaa, että vaimonsa miettii, että oliko tää liitto nyt sitten tiensä päässä. Jos juomisensa ei muutu, niin ajatus ei vaimon päästä katoa vaan jonain päivänä se toteutuu.

Kyl se on jos vaimo on kyllästynyt kattomaan joka viikonlopun kännäävää miestä. Joka perjantai kännissä ja joka lauantai kankkusessa. Eikä vaan voi olla ilman kaljaa.

Niimpä. Voitko nimimerkillä "aivansama" sanoa ettei sua haittais jos sinun viikonloput ois aina sitä samaa, toinen vetää kännit perjantaina ja sä katot sitä ja hoidat samalla lapset, lauantaina mies väsyny, rapuloissaan, kireä.. Ottaako sinun oma puoliso jos sinulla puoliso on?
Kyllä mä haluaisin viettää aikaa kahdestaan selvinpäinkin, tarvisin aikuisen seuraa niinkin ettei hän ole kännissä.
Arkisin ei paljon kahdenkeskistä aikaa ehdi olemaan lasten nukkumaanmenon jälkeen, niin viikonloppuisin kaipaisin selväpäistä miestäni, joka olisi mukava eikä kireä siksi ettei saisi juoda.

Kyl se on jos vaimo on kyllästynyt kattomaan joka viikonlopun kännäävää miestä. Joka perjantai kännissä ja joka lauantai kankkusessa. Eikä vaan voi olla ilman kaljaa.

Eli siis onko ongelma se, ettei aviomies osallistu viikonloppuna lainkaan perhe- elämään vai se, että se juo 12 bisseä. Mun on vaikea uskoa, että 12 bissen ilta- annos tuhoaa koko viikonlopun ja aiheuttaa niin megalomaanisen krapulan, ettei kahteen päivään voi osallistua enää mihinkään.

12 bisseä, eihän semmosta määrää edes juo kovin montaa tuntia. Joten jos se ukko on oikeasti ihan sekaisin koko viikonlopun 12 bissen kanssa, niin mä epäilen, että sillä on myös piilopullo tai sitten se vetää lääkkeeitä noiden oluidensa kyytipojaksi.

Mutta se, että 12 bisseä perjantaina sabotoi KOKO viikonlopun, kuulostaa mun mielestä jotenkin vähän... liioitelulle.

Niimpä. Voitko nimimerkillä "aivansama" sanoa ettei sua haittais jos sinun viikonloput ois aina sitä samaa, toinen vetää kännit perjantaina ja sä katot sitä ja hoidat samalla lapset, lauantaina mies väsyny, rapuloissaan, kireä.. Ottaako sinun oma puoliso jos sinulla puoliso on?
Kyllä mä haluaisin viettää aikaa kahdestaan selvinpäinkin, tarvisin aikuisen seuraa niinkin ettei hän ole kännissä.
Arkisin ei paljon kahdenkeskistä aikaa ehdi olemaan lasten nukkumaanmenon jälkeen, niin viikonloppuisin kaipaisin selväpäistä miestäni, joka olisi mukava eikä kireä siksi ettei saisi juoda.

No... sanottakoon, että mä en suhtaudun alkoholiin kovinkaan kireästi. Otan kyllä itsekkin viikonloppuisin illassa lasin tai kaksi punaviiniä. En koe humaltuvani siitä. Toisekseen mä olen tehnyt mun miehelle selväksi, että voi ihan rauhassa ottaa, mutta krapulaa on ihan turha seuraavana päivänä valittaa tai sillä verukkeella laistaa arjesta. Tosin hän ei ihan hirveästi vaivaudu juomaan juurikaan siksi, että sitä krapulaa ei ole kiva kärsiä lasten kanssa pulkkamäessä.

Mutta noin ylipäätään, mä en erityisesti ole minkään absolutismin kannattaja.

Eli siis onko ongelma se, ettei aviomies osallistu viikonloppuna lainkaan perhe- elämään vai se, että se juo 12 bisseä. Mun on vaikea uskoa, että 12 bissen ilta- annos tuhoaa koko viikonlopun ja aiheuttaa niin megalomaanisen krapulan, ettei kahteen päivään voi osallistua enää mihinkään.

12 bisseä, eihän semmosta määrää edes juo kovin montaa tuntia. Joten jos se ukko on oikeasti ihan sekaisin koko viikonlopun 12 bissen kanssa, niin mä epäilen, että sillä on myös piilopullo tai sitten se vetää lääkkeeitä noiden oluidensa kyytipojaksi.

Mutta se, että 12 bisseä perjantaina sabotoi KOKO viikonlopun, kuulostaa mun mielestä jotenkin vähän... liioitelulle.

Vaan kun se meni niin tai niin mä ainakin ensimmäisen väärinymmärrykseni jälkeen käsitin) että mies juo sit myös lauantaina toiset 12 putelia.

Eli koko viikonloppu menee kännätessä.

Ei kiva, minusta.

Tos on vaan se, että se ei sabotoi koko viikonloppua, vaan kaikki viikonloput. Puhumattakaan siitä, et lomilla voi ottaa vapaammin, suuri osa niistäkin todennäköisesti kuluu kosteissa merkeissä. Kyl se hyvinkin ymmärrettävästi alkaa rassaamaan.

[QUOTE="totuus";30585423]Naisesta kyllä. Miehestä ei.[/QUOTE]

Siis 12 pulloa viikossa tekee naisesta alkoholistin?

Höpönpöpön, toi ei ylitä edes viikottaista kohtuukäytön rajaa. tosin, jos sen kiskaisee samana iltana niin siltä päivältä kohtuukäytön raja menee rikki. Muttei sekään tee alkoholistia.

Sulla ei ole aavistustakaan siitä, millainen on alkoholisti.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Vaan kun se meni niin tai niin mä ainakin ensimmäisen väärinymmärrykseni jälkeen käsitin) että mies juo sit myös lauantaina toiset 12 putelia.

Eli koko viikonloppu menee kännätessä.

Ei kiva, minusta.

No kun mä en oikein pysy kärryillä. Kun välillä se juo 12 pulloa bisseä viikossa ja arkiiltoinakin ottaa pari, niin ei tosta 12 kauheesti jää viikonloppuun enää... ja sitten se kuitenkin on kännissä koko viikonlopun ja sammuilee ja kusee alleen?

Kauheen hämmentävä ketju.

Eli siis ymmärrän, että on raksasta, jos toinen on kaikki lomat ja viikonloput ihan saatanallisessa kännissä ja kykenemätön osallistumaan mihinkään yhteiseen toimintaan tai huolehtimaan lapsistaan. Ongelma on varmasti suuri.

Jos kyse on kuitenkin 12 pullossa bisseä viikossa, on se juotu yhtenä iltana tai koko viikon aikana, niin mä en tiedä onko tuo niin iso ongelma, että kannattaa alkaa pakkaamaan kassejaan.

Tos on vaan se, että se ei sabotoi koko viikonloppua, vaan kaikki viikonloput. Puhumattakaan siitä, et lomilla voi ottaa vapaammin, suuri osa niistäkin todennäköisesti kuluu kosteissa merkeissä. Kyl se hyvinkin ymmärrettävästi alkaa rassaamaan.

No joo, mutta mä en nyt oikein ole kärryillä, että mikä tä homman nimi tässä on.
Ja siis mikäli tilanne on se, että se ukko nappaa 12 pulloa bisseä perjantaina, niin se ei voi sitten millään tuhota koko viikonloppua. Ja onko se nyt oikeasti sellanen maailma kaatuu juttu? Jos se on koko ajan ja kaikki lomat ihan saappaat sekasin, niin ymmärrän, että vituttaa.

No kun mä en oikein pysy kärryillä. Kun välillä se juo 12 pulloa bisseä viikossa ja arkiiltoinakin ottaa pari, niin ei tosta 12 kauheesti jää viikonloppuun enää... ja sitten se kuitenkin on kännissä koko viikonlopun ja sammuilee ja kusee alleen?

Eli siis ymmärrän, että on raksasta, jos toinen on kaikki lomat ja viikonloput ihan saatanallisessa kännissä ja kykenemätön osallistumaan mihinkään yhteiseen toimintaan tai huolehtimaan lapsistaan. Ongelma on varmasti suuri.

Jos kyse on kuitenkin 12 pullossa bisseä viikossa, on se juotu yhtenä iltana tai koko viikon aikana, niin mä en tiedä onko tuo niin iso ongelma, että kannattaa alkaa pakkaamaan kassejaan.

Mä luulen, että ne alleen kusemiset sun muut kirjoitti joku toinen. Eikä minusta se koko koppakaan viikossa ole paljoa -tai ainakaan liikaa. Ei miestä voi alkoholistiksi syyttää. Eikä minusta ole oikein syyllistää miestä jos on ollut suhteen alussa samanlainen.

Mutta! Jos aapee ei jaksa enää moista katsoa, niin kyllä mä senkin ymmärrän. Eivät lapsetkaan saa oikeaa kuvaa elämästä jos joka viikonloppu ollaan vaan kotona jotta ukko voi rauhassa kännätä. Ei ois kivaa, ei...

Mä luulen, että ne alleen kusemiset sun muut kirjoitti joku toinen. Eikä minusta se koko koppakaan viikossa ole paljoa -tai ainakaan liikaa. Ei miestä voi alkoholistiksi syyttää. Eikä minusta ole oikein syyllistää miestä jos on ollut suhteen alussa samanlainen.

Mutta! Jos aapee ei jaksa enää moista katsoa, niin kyllä mä senkin ymmärrän. Eivät lapsetkaan saa oikeaa kuvaa elämästä jos joka viikonloppu ollaan vaan kotona jotta ukko voi rauhassa kännätä. Ei ois kivaa, ei...

On aivan totta, että tä on oikeastaan vain ap:n ongelma. Jos sitä päättää jäädä niin on turha napista ja kitistä asiasta. Jos tuntuu sille, ettei enää jaksa katsoa, niin kannattaa pakata kamat ja häipyä.
Mutta siis tä rutina on mun mielestä on ihan turhaa.

• Tykkää
Reactions: TiiBii
No joo, mutta mä en nyt oikein ole kärryillä, että mikä tä homman nimi tässä on.
Ja siis mikäli tilanne on se, että se ukko nappaa 12 pulloa bisseä perjantaina, niin se ei voi sitten millään tuhota koko viikonloppua. Ja onko se nyt oikeasti sellanen maailma kaatuu juttu? Jos se on koko ajan ja kaikki lomat ihan saappaat sekasin, niin ymmärrän, että vituttaa.

Sun ottamistapasi, pari lasia vinkkua silloin tai tällöin ei olekaan maata kaatavaa.

Mut tossa toi kaljoittelu on pakonomaista, eli alkoholisista. Kaljat on saatava joka viikonloppu, eikä vaihtoehtoa ole. niinpä se perjantaisen kännin odottaminen alkaa jo maanantaiaamuna. Myös vaimolla koska hänkin osaa sitä odottaa. Eli alkoholi hallitsee elämää niinäkin päivinä kun sitä ei juoda. On vain päiviä jolloin juodaan tai odotetaan juomispäivää.

Sinänsä oot oikeassa, et koppa viikossa ei välttämättä o mitenkään liikaa. Riippuu miten sen ottaa ja jos määrä ei tosta nouse.

No... sanottakoon, että mä en suhtaudun alkoholiin kovinkaan kireästi. Otan kyllä itsekkin viikonloppuisin illassa lasin tai kaksi punaviiniä. En koe humaltuvani siitä. Toisekseen mä olen tehnyt mun miehelle selväksi, että voi ihan rauhassa ottaa, mutta krapulaa on ihan turha seuraavana päivänä valittaa tai sillä verukkeella laistaa arjesta. Tosin hän ei ihan hirveästi vaivaudu juomaan juurikaan siksi, että sitä krapulaa ei ole kiva kärsiä lasten kanssa pulkkamäessä.

Mutta noin ylipäätään, mä en erityisesti ole minkään absolutismin kannattaja.

En minäkään ole absolutismin kannattaja, tykkään itsekkin joskus ottaa, pari lasia vaikka punaviiniä tai enemmän jos lapset hoidossa, MUTTA minäkään en humallu tuosta. Niinku aiemmin mainitsin, miehelläni on TOSI huono viinapää, monet ovatkin sitä ihmetelleet. Jos lapset on hoidossa ja olemme lähteneet iltaa jonnekkin viettämään, ilta jää aina kesken miehen sammumisen takia.
Mutta siis ongelmana tässä on se, että en jaksa joka pe. ilta katsoa vaan sitä kännäämistä koska se 12 kaljaa menee hänellä päähän. Hän on kännissä joka perjantai, enkä jaksa sitä.

Sun ottamistapasi, pari lasia vinkkua silloin tai tällöin ei olekaan maata kaatavaa.

Mut tossa toi kaljoittelu on pakonomaista, eli alkoholisista. Kaljat on saatava joka viikonloppu, eikä vaihtoehtoa ole. niinpä se perjantaisen kännin odottaminen alkaa jo maanantaiaamuna. Myös vaimolla koska hänkin osaa sitä odottaa. Eli alkoholi hallitsee elämää niinäkin päivinä kun sitä ei juoda. On vain päiviä jolloin juodaan tai odotetaan juomispäivää.

Mutta eikös ap sanonut, että viikot menee tosi hyvin ja on ihanaa?

Näinhän se on. Ja tilanne on kai sellainen, ettei tohon voi olla hyvää ratkaisua. Hoitoon mies ei kuitenkaan noilla määrillä vielä pääse, ellei sit oo itse valmis maksamaan hoitoa yksityisellä. Ja jos mies lupaa olla juomatta, on koko viikko naiselle odottamista ja pelkoa ja miettimistä, pitääkö lupauksensa. Ja miestä taatusti vituttaa koko viikon ja perjantaina on sit ihan pakko saada se rentouttava ensimmäinen olut. Ja taas mennään.

Mä en usko, että yhteiselämä voisi enää onnistua.

Ehkä siten, että mie muuttaa omaan kämppään ja kännää yksikseen viikonloput ja miettii, onko se sen arvoista.

Siis mä yritän nyt vääntää ja kääntää ja selittää tämän asian vielä kerran!

MIES JUO JOKA PERJANTAI 12 PULLOA AINAKIN, AIVAN SAMA SILLE PALJONKO JUO LAUANTAINA TAI SUNNUNTAINA TAI ARKENA, PERJANTAINA JOKA TAPAUKSESSA KALJAA PITÄÄ OLLA HÄNELLÄ 12, VÄHEMPI EI RIITÄ.
JOS ARKENA JOISI 2 PULLOA, JA KALJAA JÄISI SIIS 10, OSTAA NE 2 TILALLE ETTÄ PERJANTAINA ON TARPEEKSI.

Yhteistyössä