Niin, ihan samaa koulukuntaa minäkin tässä asiassa edustan. Taapero voi hieman odottaa, voi odottaa kassalinjan ohi että saa kaupasta ostettavaa välipalaa ja meillä sai hoitopäivän päätteeksi odottaa imetystä kotiin asti, koska matkassa meni alle vartti. Mutta jos lapsella oli nälkä tai vaikka vain läheisyydentarvetta, ei näitä tarpeita jätetty vaikka tunniksi huomiotta, vaan sai niin syliä kuin ruokaakin ennen kotiinpääsyä, jos sinne pääsemiseen olisi kestänyt pitkään. Imetys on siitä kätevää, että se täyttää nämä molemmat pienen lapsen luonnolliset tarpeet samanaikaisesti.
Mutta oikeastaan, vaikka minä olen tässä perustellut miksi imetys voi olla järkevää ja lapsen edun mukaista jo siellä hoitopaikassa, ei minusta sellaista asiaa tarvitse perustella. Lähtökohtana minusta on vapaus ja kun rajoituksia asetetaan, niille pitää olla asialliset toisten oikeuksiin ja hyvinvointiin liittyvät perusteet. Ei niin päin, että kaikki mitä tekee, pitäisi voida perustella.
Otetaanpa toinen julkisen taaperoimetyksen tavoin ristiriitaisia tunteita herättävä esimerkki. Homojen pussailua varmasti pitää vähintään yhtä moni ällöttävänä kuin taaperoimetystä. Ja jos ei ällöttävänä sentään, niin ainakin hiukan kiusallisena ja vaikeana selittää lapselleen. Pitäisikö tämän takia kieltää homopareja pussailemasta julkisesti? Eihän heidän ole mikään pakko sitä tehdä, varsinkin kun ovat aikuisia, niin tokihan voisivat odottaa kotiinsa asti. No, minä ainakin edustan sitä koulukuntaa, että tottakai saavat pussailla julkisesti samoin kuin heterotkin. Vaikka tekisivät sen ihan vaan ärsyttääkseen ahdasmielisiä, siltikin heillä on siihen oikeus.