Kaveri suuttui kun en ottanut koiran vklopuksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
Vaikka on jollekin niin vaikea ymmärtää, mutta valitettavasti sekä minulla että meidän nuoremmalla lapsella on "eläinallergia". Torstaina kaveri kävi kahvilla ja sanoi että on lähdössä reissuun vklopuksi ja jos minä ottaisin koiran sen ajaksi meille. Sanoin hänelle etten voi just allergian takia. Ehdotin että kokeilisi koirahoitoloita jos niissä on tilaa. Tästä alkoi kiukkuttelu. Ei hän voi ymmärtää miten jollakin voi olla allergia koiralle ja miten kalliit ne hoitolat on. Vastasin vaan että harmi kun et voi ymmärtää tälläistä ja en ota koiraa meille.

Vklopun aikana laitoi viestin ja kiitti minua kun pilasin hänen vklopun. En vastannut mitään siihen. FB:ssa ilmeistyi myös kirjoitus: "Vaikealla hetkellä kavereita tunnetaan".

[QUOTE="elli";30690311] valitettavasti sekä minulla että meidän nuoremmalla lapsella on "eläinallergia".[/QUOTE]

:D Heh.
No joo, ei tietenkään oo mikään pakko ottaa toisen koiraa hoitoon jos ei halua/pysty. Mutta olisin minäkin vähän hämmästyny jos tuttu antais selitykseks että en voi ku mä oon "allerginen" koirille :D

No tyhmäähän se on suuttua tollaisesta. Ei kai kukaan edes voi olettaa, että joku ottaa toisen koiran hoitoonsa, vaikka ei olis allergiaakaan. Mutta olisitko voinut käydä hoitamassa koiran ystäväsi kotona. Vai onko se niitä elukoita, jotka ei hetkeekään pärjää yksin.

Koiraihmiset ovat hulluja.
Anna "kaverin" reuhkata rauhassa ja etsi uusia ystäviä normaaleista ihmisistä, jotka osaavat toimia ihmisten kanssa, eivätkä vain kusisten karvanaamojen.

Arvasin että tästä tulee koiraihmisten haukkumisketju. Vaikka aloitus ei kyllä liity mitenkään suurimpaan osaan koiranomistajia... aika harva tunkee väkisin koiraa hoitoon allergiakotiin, saatikka kotiin johon koiraa ei selvästi haluta. Suurin osa etsii koiralleen hyvän hoitopaikan tai sit ei reissaa.

Idiootteja ne jotka muuta kuvittelee.

Arvasin että tästä tulee koiraihmisten haukkumisketju. Vaikka aloitus ei kyllä liity mitenkään suurimpaan osaan koiranomistajia... aika harva tunkee väkisin koiraa hoitoon allergiakotiin, saatikka kotiin johon koiraa ei selvästi haluta. Suurin osa etsii koiralleen hyvän hoitopaikan tai sit ei reissaa.

Idiootteja ne jotka muuta kuvittelee.
novälillähaukutaan koiraihmiset välillä koirattomat

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30690342:
No tyhmäähän se on suuttua tollaisesta. Ei kai kukaan edes voi olettaa, että joku ottaa toisen koiran hoitoonsa, vaikka ei olis allergiaakaan.

Miksei joku vois olettaa? Ihan samoin kuin joku toinen olettaa, että alkoholistinaapuri voi just tarvittaessa olla selvinpäin kuskatakseen hänen lastaan. Oletus mikä oletus.

[QUOTE="elli";30690311]Vaikka on jollekin niin vaikea ymmärtää, mutta valitettavasti sekä minulla että meidän nuoremmalla lapsella on "eläinallergia". Torstaina kaveri kävi kahvilla ja sanoi että on lähdössä reissuun vklopuksi ja jos minä ottaisin koiran sen ajaksi meille. Sanoin hänelle etten voi just allergian takia. Ehdotin että kokeilisi koirahoitoloita jos niissä on tilaa. Tästä alkoi kiukkuttelu. Ei hän voi ymmärtää miten jollakin voi olla allergia koiralle ja miten kalliit ne hoitolat on. Vastasin vaan että harmi kun et voi ymmärtää tälläistä ja en ota koiraa meille.

Vklopun aikana laitoi viestin ja kiitti minua kun pilasin hänen vklopun. En vastannut mitään siihen. FB:ssa ilmeistyi myös kirjoitus: "Vaikealla hetkellä kavereita tunnetaan".[/QUOTE]

Jätä omaan arvoonsa moinen tollo. Eihän sitä voi velvoittaa kaveria ottamaan omaa lemmikkiä hoitoon. Sellasen hankkii ni vastaakin siitä ja ettii sopivan hoitopaikan. Ei meillekään voi tulla hoitoon koiraa tai kissaa vaikka haluaisinkin, allergian takia juuri.

Mitä ap tarkoittaa tuolla, että eläinallergia on "hipsuissa?" o.O

Edit, oho, lähti ennen kun sain kokonaan kirjoitettua.. Mutta turha kyllä kenenkään on siittä suuttua jos joku ei voi ottaa koiraa hoitoon, allergia on oikein pätevä syy olla ottamatta, ja se on sellainen syy, että siittä nyt viimeiseksi pitäisi kenenkään kiskoa hernettä versoineen nokkaan.

Ihan sama kun minä olisin suuttunut yhdelle kaverille, kun hänen kanssa oli puhuttu, että hän ehkä voisi ottaa meidän koirat hoitoon kun olemme viikonloppureissulle lähdettyä, mutta hänelle tuli kiireellisempää menoa että ei voikaan ottaa, minkä täysin hyvin ymmärrän.

Viimeksi muokattu:
Jotkut ihmiset vaan ovat tuollaisia luonteeltaan, ärsyttävää :(.

Koiraihmisistä puheenollen....Meidän mamma suuttui minulle, kun hänen koiransa murisi ja yritti purra ohi kävellyttä taaperoani. Pyysin josko koiran voisi laittaa vaikka eri huoneeseen siksi aikaa kun lapsenlapsi kylässä kutsuttuna (muutaman kerran kk). Ei mamma ole puhunut minulle muutamaan kuukauteen kivahdettuaan ettei HÄNEN koiransa ikinä murisisi tai näykkäisisi... Ottaa pannuun.

[QUOTE="pihla";30690574]Jotkut ihmiset vaan ovat tuollaisia luonteeltaan, ärsyttävää :(.

Koiraihmisistä puheenollen....Meidän mamma suuttui minulle, kun hänen koiransa murisi ja yritti purra ohi kävellyttä taaperoani. Pyysin josko koiran voisi laittaa vaikka eri huoneeseen siksi aikaa kun lapsenlapsi kylässä kutsuttuna (muutaman kerran kk). Ei mamma ole puhunut minulle muutamaan kuukauteen kivahdettuaan ettei HÄNEN koiransa ikinä murisisi tai näykkäisisi... Ottaa pannuun.[/QUOTE]

Koiraihmiset elävät ihan jossain omissa maaimoissaan, eivätkä voi tajuta, että kaikkien mielestä se huonosti koulutettu rähisevä kakkapylly ei vain ole söpö.

Olipas kyllä törkeä kaveri. Ei tuollaisesta voi suuttua. Itse, jos tarvitsen koirilleni hoitopaikan, laitan faceen yleisesti, haluaako joku koirat hoitoon sillon ja sillon. Tähän mennessä aina on osa ilmoittautujista pettynyt, kun koiria ei riittänyt heille asti. Osa haluaa lapsilleen kaverin (siihen sopii yksi meidän koirista), toinen haluaa pitkän lenkin kaverin, kolmas halinallen. Kaikki voittaa enkä tule vahingossakaan kysyneeksi keneltäkään sellaiselta, joka ei koiriani haluaisi missään nimessä hoitoon. Kieltäytyminen voi olla aika kiusallista, tiedän sen kun mulle tyrkytetään jatkuvasti muiden muksuja hoitoon, joten en halua samaa fiilistä muille.

Alkuperäinen kirjoittaja öriöriöri;30690318:
:D Heh.
No joo, ei tietenkään oo mikään pakko ottaa toisen koiraa hoitoon jos ei halua/pysty. Mutta olisin minäkin vähän hämmästyny jos tuttu antais selitykseks että en voi ku mä oon "allerginen" koirille :D

Ei ole naurun asiaa jos joku on allerginen eläimille. Mitä muuta olisi pitänyt vastata kun kerran molemmilla allergia? Vai olisiko pitännyt käydä apteekissa hakemassa pillereita ja ottaa koiran?
Et vissi ollut koskaan allerginen eläimille niin et voi ymmärtää sitä.

Yhteistyössä