Mies lähti ovet paukkuen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Neuvoja kaipailisin.
Mies häipyi mitättömän kivahduksen päätteeksi klo 20. Todella naurettava syy! Mieheltä lipesi hillopurkki kädestä kun 3v lapsemme ojensi sitä. Mies kivahti lapselle "voi kato nyt mitä kävi" ikävään sävyyn, jolloin minä suutahdin miehelle että ihan itse sen hillopurkin pudotti ja turha siitä lapselle on vänistä. Mies lähti ovet paukkuen ja ajoi pois. Lapset huolestuneina kyselivät isän perään ja olivat surullisia kun isä ei ollut sanomassa sadun jälkeen hyvää yötä. Selitin lapsille ettei se heistä johdu ja isä tulee pian.
Kolme viestiä lähetin jossa muistutin että lapsia ei saa rankaista meidän riidoista ja että lapset ovat suruissaan. Kolmanteen viestiin laitoin että aletaan lukea satua, olisiko hän kiltti ja tulisi kotiin lapsille sanomaan hyvät yöt, kun tiesin että siitä tulee iso surku. Ei vastannut mitään eikä ilmestynyt.
Mies teki kerran kesällä näin. Silloin lupasi ettei ikinä tee enää niin, sillä aiheutti hirveän huolen ja surun perheelleen. Sanoin silloin että jos vielä hylkää riitatilanteessa niin ettei edes kerro olevansa kunnossa, ja lapsia tällä tavalla satuttaa, niin ohi on.

Kertokaahan kiltit teidän näkemys... Niksi tekee näin? Meillä on muuten ollut niin ihana suhde eikä tälläistä ole ennen ollut. Mies on väsynyt ja stressaantunut töistään mutta luulisi jonkun kellon soittavan ettei lapsille näin tee koska se on julmaa ..

On olemassa impulssivisia ihmisiä. Niillä kun keittää yli, se menee 110% yli ja kertalaakista. Näissä on hyvät ja huonot puolensa. Huono puoli on se, että viha kuohuu yli oikein kunnolla ja se näkyy. Ne tekevät "tempauksia", tai pahimmillaan rikkovat vaikka astian tai huonekalun. Hyvä puoli on se mitä itse tykkään sanoa, on että vihan määrä on vakio. Kun sen vihan käyttää, ei sitä enää huomenna ole jäljellä. Nämä impulsiiviset ihmiset konkreettisesti RÄJÄHTÄVÄT, mutta sen jälkeen ei ole odotettavissa viikon mykkäkoulua tai muuta.

On olemassa impulssivisia ihmisiä. Niillä kun keittää yli, se menee 110% yli ja kertalaakista. Näissä on hyvät ja huonot puolensa. Huono puoli on se, että viha kuohuu yli oikein kunnolla ja se näkyy. Ne tekevät "tempauksia", tai pahimmillaan rikkovat vaikka astian tai huonekalun. Hyvä puoli on se mitä itse tykkään sanoa, on että vihan määrä on vakio. Kun sen vihan käyttää, ei sitä enää huomenna ole jäljellä. Nämä impulsiiviset ihmiset konkreettisesti RÄJÄHTÄVÄT, mutta sen jälkeen ei ole odotettavissa viikon mykkäkoulua tai muuta.

Mieheni päinvastoin on mykkäkoulua käyttävä ja hiljainen. Yleensä kuin viilipytty. Minä olen se jolla lyhyempi pinna tavallisesti, mutta en koskaan häipyisi lasten enkä kyllä miehenkään luota. Pidän sitä vallan käyttönä. Samoin mykkäkoulua (jota mies harrastaa...) tämä häipyminen on uutta.

Oisko vähä stressiä. No eihän tietty noi pitäs tehdä lapsille mut miehen ei liene helppo antaa periksi, jos on myrtsissä mielentilassa niin nuo sun viestit vaan vituttaa enemmän. Ehkä olis parempi vaan antaa ukon rauhottua ja antaa sen toivottavasti itse tajuta miten lapsille puhutaan.

Mä oon jätkä ja mä voin ehk selittää tän! Aina kun riidellää mun tyttöystävän kaa nii oon tosi vihanen ja sillee nii en haluu haukku tai millää taval uhkailla tai en todellakaa edes koskea häneen ja sen taki lähden ulos rauhoittumaan pariksi tunniks joskus yöksi ulos. Ei se ehk haluu et teiän lapset näkis ku se on vihanen? Nii sen takii se lähti eikä se tuu takas ennen ku rauhoittuu koska se pelkää että joku päivä teiän lapset näkee ku te riitetelette ja ehkä hänen lapsuudessaan vanhemmat riitelivät paljon?

Sulla taitaa olla lasten lisäksi vielä yksi lapsi, josta et ole ollut tietoinen. Ukkoraasusi. Tosi lapsellista käytöstä suuttua moisesta.

Koetapa keskustella ja kaivella miestäsi rauhalliseen sävyyn:
mitä tuon takana on?

Kiitos asiallisista vastauksista
Aina kun yritän puhua asiallisesti, alkaa mykkäkoulu. Se jatkuu kunnes murrun ja annan periksi. Mies siis päättää, ettei keskustella mistään mikä ei hänelle sovi. Itse en moiseen osaa suhtautua ja jopa hätäännyn, sillä olen tottunut siihen että ongelmat tulisi selvittää. Mies välillä lupaa yrittää tulla vastaan mutta ei koskaan kuitenkaan niin tee. Tuntuu pahalta.

Tuntuu jotenkin kuin hän hakisi huomiota/nauttisi tälläisestä. Hän nimittäin tietää että olen huolissani ja että tällä tavalla satuttaa. Vai onko tämä hätähuuto että miehellä on paha olla? -ap

Kukaan ei ole täydellinen. Jos keittää yli niin sitten keittää... Ei sille aina mitään voi.

Selvitä ja analysoi asiaa, kun miehesi palaa. Itsekseen asiaa vatvomalla teet siitä vaan elämää suuremman ongelman

Ehkä mies ei vain kykene myöntämään olleensa väärässä. Uskottelee itselleen olleensa oikeassa ja kokee oikeudekseen paikalta pakenemisen. Tuo on täysin väärä tyyli hoitaa asioita. Henkistä väkivaltaa sinua ja lapsia kohtaan. Ehkä mies ei ole oppinut koskaan puhumaan asioita selväksi. Hän on oppinut, että asiat jätetään puhumatta, painetaan lopulta villaisella. Marttyyrimaista tuollainen käyttäytyminen. Hän raukka, viaton uhri koko riidassa.

Jotain pahaa oloa hänellä on sisällään.

Ehkä mies ei vain kykene myöntämään olleensa väärässä. Uskottelee itselleen olleensa oikeassa ja kokee oikeudekseen paikalta pakenemisen. Tuo on täysin väärä tyyli hoitaa asioita. Henkistä väkivaltaa sinua ja lapsia kohtaan. Ehkä mies ei ole oppinut koskaan puhumaan asioita selväksi. Hän on oppinut, että asiat jätetään puhumatta, painetaan lopulta villaisella. Marttyyrimaista tuollainen käyttäytyminen. Hän raukka, viaton uhri koko riidassa.

Jotain pahaa oloa hänellä on sisällään.

Juuri näin minustakin tuntuu että voisi asian laita olla.
Mitenhän hänet saisi heräämään että nyt on pakko hakea apua. Tai sitten jos ei tähän apua haluta/ratkaisua halua, niin en näe suhteella tulevaisuutta. Vaikka rakastankin. Mutta keinot niin vähissä kun mikään ei auta.

Toimit aivan väärällä taktiikalla kun ruinasit palaamaan kotiin. Olisi kannattanut laittaa viesti, että takaisin ei ole tulemista ja tavarat ovat ulko-ovella.

Yhteistyössä