Lasten vuoroviikko asuminen ei toimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sovittu siis lasten vuoroviikko asumisesta, se toimi peräti kaksi viikkoa, sitten kolmannella viikolla joustin kun hänellä oli kesäloma ja otin kaikki lapset mun luokse. Sen jälkeen onkin reilun kuukauden aikana pitänyt kaikkia lapsia peräti 5 yötä, yö silloin toinen tällöin.
Mä olen ihan loppu, mies käänsi erossa kaikki tukiverkostot muo vastaan, hän saa kyllä lastenhoitoapua ja mun sukulainen käy siellä tekemässä ruokaa useamman kerran viikossa jne.. "että lapsilla on ruokaa" ja kakkat kun ei ne lapset edes ole siellä.
Ottaa kyllä kouluikäisiä luokseen silloin kun hänelle sopii, mutta palauttaa kyllä heti kun hiukankaan siltä tuntuu.
Mä asun pienessä asunnossa jossa ei edes 10 neliötä per nuppi, laskin että onnistuu kyllä joka toinen viikko tässä asuminen, mutta ei oikeasti tällä tavalla että lapset on tässä koko ajan, toki heilläkin menee hermot kun ei omaa leikkitilaa ja omaa rauhaa ole, iskän luona on kaikilla omat huoneet. Isommilla on kaverit iskän lähellä, täältä ei pääse kuin aikuisen kuskaamana.

Jos te olette sopineet vuoroviikko systeemin te palaatte napisematta siihen. Jos sinä olet kerran joustanut se ei tarkoita jatkuvaa joustoa. Toi on niin sekavaa lapsillekin. Jos joustaminen tarkoittaa ainaista venkaamista, se ei teillä toimi ja silloin joustoa en suosittele lainkaan vaan molemmat hoitaa oman tontin ja jos lapsiviikolla on menoa, järjestetään lapsenvahti itse tai meno ei onnistu. Tarkoitus on että molemmat saa hengähtää sen viikon kun on yksin ja silloin se viimeinen johon yhteys otetaan on se hengähtävä vanhempi. Palatkaa vuoroviikkosysteemiin ja sovitte että toinen vanhempi on silloin pois pelistä kokonaan. Joustatte vasta sitten kun molemmat on ymmärtäneet että lapset on sen yhden vanhemman vastuulla eikä toista soiteta hätiin kun tarvitaan.

Meilläkin on niin että mä oon lähi ja exä etä. Ei puhetta että voisin jonkun menon tai oksutaudin kourissa soitella, hän asuu ihan muulla paikkakunnalla ja sit kun on hänen vuoro hän hoitaa ite kaikki. Me kyllä joustetaan, koska se toimii ja on todella harvinaista että edes kysytään ja AINA kysytään, ei oleteta suoraan ja jos toiselle ei käy vkonlopun siirtäminen niin se on sit omissa käsissä, eikä sitä vatkata sen enempää.
Nyt jämäkkyyttä!

Tiukkana, että se on viikko ja viikko.

Ja jos mies haluaa että lapset ovat sulla ekstrapäiviä niin mies hilaa perseensä vaikka kaverilleen ja sä menet lasten kanssa miehen kämppään. Ja ei, ei mies saa mennä sun kämppää sotkemaan.

Ja nekin ekstrapäivät sallit vain silloin kun itse haluat.

Yhteistyössä