Ovatko rokotteet haitallisia lapselle? Pitäisikö vauvojen "antaa vain olla?"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulit, että puhut aikuisen kanssa, mutta silti puhut kuin teini-ikäinen syyllistäjä :p
Kannattaa ehkä vähän petrata tuota "aikuisten puheltyyliä".

Mitä tulee tuohon sädekehän kiillotukseesi, niin se on sinun valintasi. Ja todennnäköisesti valinta, joka on tehty puutteellisilla tiedoilla.

Toistan nyt edelleen tätä, kun ei näy menevän perille: valtaosa sairastaa vesirokon lapsuudessa ilman rokotetta. Näin ollen suoja on aivan yhtä hyvä niin rokotteen kanssa kuin ilman rokotetta. Mutta sen sijaan, että annettaisiin luonnon tehdä tehtävänsä, tuikataan lapsiin kalliit rokotteet, joiden mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia ei edes ole voitu käytännössä tutkia.... vaikka olisi haluttu. Mutta eihän sitä haluta.


Tässä sinulle linkki miksi vesirokkoa vastaan rokotetaan:

https://yle.fi/uutiset/3-9642046

THL:ää on huolestuttanut se, että kaikki perheet eivät ymmärrä vesirokon vakavuutta. Tämä on käynyt ilmi THL:n teettämistä lapsiperheiden haastatteluista.
 
Jos ottaa rokotteen ja sattuu saamaan vesirokon, on oireet huomattavasti lievemmät. Tonni käteen, kiitos.

Ja ei, en pidä ansiokkaana sitä, että osaa haukkua toista mahdollisemman monella eri tapaa. Mutta jos meinaat sitä jatkaa, niin muista kuitenkin, että et ikinä tiedä, kuka istuu siellä näytön toisella puolen. Et toki ota vastuuta muista ihmisistä, kuten jos sanoit aiemmin, mutta sinun keskustelutyylisi voi aiheuttaa niitä koulukiusausjuttuja lehtiin. Ei tarvi mulle vastata, mutta jos asioista voisi keskustella sopuisasti, niin tekisitkö niin?
Ööö, tiedätkö edes, mitä pitkäaikainen tutkimus tarkoittaa? Voin kertoa sinulle, että jos rokote on keksitty n 20 vuotta sitten, niin pitkäaikaisten vaikutusten tutkiminen ei pätevästi ole edes mahollista.

Ja mitä tulee tuohon loppuruikutukseesi, niin "niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan". Jos haluat sopuisaa keskustelua, niin aloita itsestäsi. Lyön toisen tonnin vetoa siitä, että et löydä yhtäkään keskustelua koko palstalta, jossa minä olisin ensimmäisenä sortunut hiukkaakaan nimittelemään tmv., ellei toinen ole sitä aloittanut.
 
Tässä sinulle linkki miksi vesirokkoa vastaan rokotetaan:

https://yle.fi/uutiset/3-9642046

THL:ää on huolestuttanut se, että kaikki perheet eivät ymmärrä vesirokon vakavuutta. Tämä on käynyt ilmi THL:n teettämistä lapsiperheiden haastatteluista.
Seuraavaksi sinun kannattaa perehtyä THL:n rahoitukseen, niin ymmärrät paremmin, miksi he näitä turhiakin rokotteita lobbaavat.

... ja lisään vielä, että vesirokkorokote on huomattavasti keskimääräistä rokotetta kalliimpi, joten intressit sitäkin suuremmat.
 
Tiedän. Eli mielestäsi sairaudet on terveellisiä, eli welcome vaan epidemiat, ei haittaa, se joka selviää, elää kivasti. Mutta rokotteita ei kannata ottaa, koska elimistö menee häiriötilaan. (Siis niillä jotka ei kuole tai saa muita sairauksia/ komplikaatioita.)

Epidemioiden tarkoituksena on positiiviset mutaatiot ja evoluutio. Heikommat karsitaan, jolloin ihmiskunta vahvistuu. Henkiin jääneillä on myös vastustuskykyä kyseiseen tautiin.
 
Oikeuskansleri jyrähti: THL:n pitäisi erottaa selkeämmin lääkeyhtiöiden rahoittama rokotetutkimus ja rokotteiden hankintaa koskeva päätöksenteko
10.5.201912:37päivitetty 10.5.201912:57
ROKOTTEETTUTKIMUS
84e67114-159b-56b6-9bfa-6071111895ba

Pohdintaa. Lääkeyhtiöiden maksama tutkimusrahoitus on aiheuttanut epäilyjä THL:n viranomaistoiminnan puolueettomuudesta ja riippumattomuudesta. ANTONIO GRAVANTE
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/...pteekkia/c74965a8-7d0d-4ebc-82dc-b734caa69532
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/...okotetta/dfaec053-7dcd-478d-b014-fc349f9501db
Oikeuskansleri pitää kuitenkin selvänä, että THL:n rooliin tartuntatautien torjunnan asiantuntijana kuuluu rokotetutkimuksen tekeminen.
@

Oikeuskansleri Tuomas Pöysti vaatii Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) riippumattomuuden vahvistamista rokotehankinnoissa. Oikeuskanslerin mukaan lääkeyhtiöiden rahoittama rokotetutkimus ja rokotteiden hankintaa koskeva päätöksenteko tulisi erottaa toisistaan entistä selkeämmin.

OIkeuskansleri edellyttää THL:n ohjauksesta vastaavan sosiaali- ja terveysministeriön ryhtyvän asiassa toimenpiteisiin.

Yksityisten lääkeyhtiöiden maksama tutkimusrahoitus on aiheuttanut epäilyjä THL:n viranomaistoiminnan puolueettomuudesta ja riippumattomuudesta. THL tekee lääkeyhtiöiden rahoittamaa rokotetutkimusta ja osallistuu samanaikaisesti rokotteiden hankintaan asiantuntijana ja valmistelijana. Joissain tapauksissa se myös tekee itse hankintapäätöksiä. Asetelma on herättänyt epäilyksiä rahoituksen vaikutuksesta hankintapäätösten asianmukaisuuteen.


Oikeuskanslerin mukaan ei ole syytä epäillä, etteivätkö ministeriö ja THL pystyisi turvaamaan hankintojen valmistelun ja päätöksenteon puolueettomuutta. Riippumattomuus ja sen arvioitavuus on pyritty varmistamaan toimintakäytännöillä, rakenteellisilla ratkaisuilla ja avoimuudella. Hankintaprosessien legitiimisyyden kannalta on kuitenkin keskeistä lisäksi se, millaiselta valmistelu ja päätöksenteko näyttävät ulkoapäin tarkasteltaessa.

Oikeuskansleri pitää selvänä, että THL:n rooliin tartuntatautien torjunnan asiantuntijana kuuluu rokotetutkimuksen tekeminen. Tutkimusta ei voida tehdä täysin erillään rokotteita kehittävistä lääkeyhtiöistä. THL on väistämättä vaikuttava toimija myös rokotehankinnoista päätettäessä.

Rokotteiden hankintaprosessin yleisen uskottavuuden kannalta THL:n asemaa puolueettomana asiantuntijana olisi kuitenkin syytä vahvistaa. THL:ssa on jo valmisteltu lääkeyhtiöiden rahoittaman tutkimustoiminnan ja hankintoihin liittyvän toiminnan eriyttämistä entistä selkeämmin toisistaan. Oikeuskansleri pitää suunnitelmaa perusteltuna.


Oikeuskansleri huomauttaa, että myös viestintä vaikuttaa osaltaan THL:n viranomais- ja asiantuntijatoiminnan luotettavuuteen.

– Mediatietojen mukaan THL:n verkkosivuilla julkaistut blogikirjoitukset ikäihmisten pneumokokkirokotuksista olivat aiheuttaneet hämmennystä infektiolääkäreiden keskuudessa, ja ne oli koettu ristiriitaisiksi THL:n virallisten rokotesuositusten kanssa. Viestinnän ristiriidattomuuteen olisikin kiinnitettävä erityistä huomiota, oikeuskansleri toteaa tiedotteessaan.
 
Epidemioiden tarkoituksena on positiiviset mutaatiot ja evoluutio. Heikommat karsitaan, jolloin ihmiskunta vahvistuu. Henkiin jääneillä on myös vastustuskykyä kyseiseen tautiin.
Ei mutaatiot ole välttämättä positiivisia, eikä negatiivisia, ne vain ovat. On uskomustiedettä väittää, että kehitys tapahtuisi vain hyvään suuntaan.
Mutta jos uskot, että viisaat jäävät luonnonvalinnan jälkeen henkiin, ovat keksineet rokotteen, niin eikö tämä puoltaisi rokotteita?
 
Oikeuskansleri jyrähti: THL:n pitäisi erottaa selkeämmin lääkeyhtiöiden rahoittama rokotetutkimus ja rokotteiden hankintaa koskeva päätöksenteko

itse asiassa tämä on hyvä artikkeli. Pitää olla avointa ja inhoan kaikkea mahdollisia korruptiota. Mielestäni pitää olla Suomen valtiolla varaa teettää rokotetutkimukset.

Jättäkää siis lapsenne rokottamatta.
Terveyskeskukset, neuvolat, koulut ovat lääkefirmojen maksettuja kätyreitä.
 
Ööö, tiedätkö edes, mitä pitkäaikainen tutkimus tarkoittaa? Voin kertoa sinulle, että jos rokote on keksitty n 20 vuotta sitten, niin pitkäaikaisten vaikutusten tutkiminen ei pätevästi ole edes mahollista.

Ja mitä tulee tuohon loppuruikutukseesi, niin "niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan". Jos haluat sopuisaa keskustelua, niin aloita itsestäsi. Lyön toisen tonnin vetoa siitä, että et löydä yhtäkään keskustelua koko palstalta, jossa minä olisin ensimmäisenä sortunut hiukkaakaan nimittelemään tmv., ellei toinen ole sitä aloittanut.
Tämä on sitä pitkäaikaista tutkimusta, mikä meillä on käytössä. Olen oikeassa, etkä saa sitä pyörrettyä tuolla hassulla kysymykselläsi, että tiedänkö.
Sen tiedämme oikein hyvin, mitä tapahtuu ilman rokotteita ja kivat niille, jotka selviävät. Tottakai, jos haluat olla eri mieltä, niin salaliittoteorioita lääkefirmoista kyllä löytyy. Ovatko ne sitten totta? Niistäkään ei ole puolueetonta tutkimusta, vaan rahoittajat löytyy yrttiparantajien joukosta.

..Eli hermostuit rokotuskattavuudesta, minä olen siihen muuten syytön, en voi sille mitään, että huono kattavuus tappaa porukkaa.. puhuit alkergioista, joista kysyin, että kuolemako sitten ja aloit sanoa minua massamurhaajaksi. Sanos, missä välissä sinua niin loukkasin, että sinulla olisi ollut oikeus suoltaa kaikki tuo kakka minua kohtaan? Kyllähän sinä sitä haukkumista vaan jatkat ja jatkat vaikka itse olin jo hiljaa, eli huuteletko nyt vääriin metsiin?
 
Tänään klo 11:18
on siis ajankohtaisia nämä rokko/rokoteasiat

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/28462329-5469-45e4-8663-625dc276a2a2

Tyynellämerellä sijaitsevalla Samoan saarella on tuhkarokkoepidemia. Tähän mennessä ainakin kuusi ihmistä on kuollut tautiin. Lisäksi satoja samoalaisia on saanut tartunnan, kertoo uutistoimisto AFP.

Saarelle on julistettu taudin takia hätätila. Viranomaisten mukaan tuhkarokkorokotus tulee pakolliseksi kaikille samoalaisille. Samoalla asuu vajaat 200 000 ihmistä.

Koulut ja päiväkodit on suljettu epidemian takia.

Tuhkarokko on levinnyt myös Samoan naapurivaltioon Tongaan. Siellä asuu reilut 100 000 ihmistä.
 
Tämä on sitä pitkäaikaista tutkimusta, mikä meillä on käytössä. Olen oikeassa, etkä saa sitä pyörrettyä tuolla hassulla kysymykselläsi, että tiedänkö.
Sen tiedämme oikein hyvin, mitä tapahtuu ilman rokotteita ja kivat niille, jotka selviävät. Tottakai, jos haluat olla eri mieltä, niin salaliittoteorioita lääkefirmoista kyllä löytyy. Ovatko ne sitten totta? Niistäkään ei ole puolueetonta tutkimusta, vaan rahoittajat löytyy yrttiparantajien joukosta.

..Eli hermostuit rokotuskattavuudesta, minä olen siihen muuten syytön, en voi sille mitään, että huono kattavuus tappaa porukkaa.. puhuit alkergioista, joista kysyin, että kuolemako sitten ja aloit sanoa minua massamurhaajaksi. Sanos, missä välissä sinua niin loukkasin, että sinulla olisi ollut oikeus suoltaa kaikki tuo kakka minua kohtaan? Kyllähän sinä sitä haukkumista vaan jatkat ja jatkat vaikka itse olin jo hiljaa, eli huuteletko nyt vääriin metsiin?
En nyt oikeasti tiedä, oletko oikeasti vähän yksinkertainen vai esitätkö vain. Jos joku rokote on kehitetty 20 vuotta aikaisemmin, ei siitä nyt vain yksinkertaisesti voi olla olemassa pitkäaikaistutkimusta. Ymmärrätkö?

Ja ei, en ole hermostunut rokotekattavuudesta, monien tautien kohdalla se on ihan vain positiivinen juttu. Ja olet jo niin hermostunut, että sotket noiden viestien ja niihin vastaamistenkin syy-seuraussuhteita. Sinä kirjoitit jotain niitä naurettavia "sinä olet syyllinen sen raskaana olevan vauvan kuolemaan tmv..", johon minä kirjoitin vastiinena tuon, "jokainen tartuttaa tauteja, eli sinäkin olet massamurhaaja". Se oli paljon ennen allergiakeskustelua.

Eli vedä syvään henkeä, rauhoitu ja lopeta tuo hysterisointi ja asioiden vääristely ja liioitteleminen.

Olen alusta saakka sanonut, että jotkut rokotteet ovat ok, toiset ovat turhia. Ja etenkään näin huonoilla tutkimustiedoilla ei yhtäkään turhaa rokotetta kannata kenenkään ottaa. Siinä ei tarvita mitään salaliittoteorioita, vaan ihan vain normaalia järkeä ja omaa harkintaa. Asia, joka varsin monelta tuntuu nykypäivänä puuttuvan.
 
Ei mutaatiot ole välttämättä positiivisia, eikä negatiivisia, ne vain ovat. On uskomustiedettä väittää, että kehitys tapahtuisi vain hyvään suuntaan.
Mutta jos uskot, että viisaat jäävät luonnonvalinnan jälkeen henkiin, ovat keksineet rokotteen, niin eikö tämä puoltaisi rokotteita?

Ihminen ei siis mielestäsi ole kehittynyt huomattavasti olemassaolonsa aikana?
 
Tänään klo 11:18
on siis ajankohtaisia nämä rokko/rokoteasiat

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/28462329-5469-45e4-8663-625dc276a2a2

Tyynellämerellä sijaitsevalla Samoan saarella on tuhkarokkoepidemia. Tähän mennessä ainakin kuusi ihmistä on kuollut tautiin. Lisäksi satoja samoalaisia on saanut tartunnan, kertoo uutistoimisto AFP.

Saarelle on julistettu taudin takia hätätila. Viranomaisten mukaan tuhkarokkorokotus tulee pakolliseksi kaikille samoalaisille. Samoalla asuu vajaat 200 000 ihmistä.

Koulut ja päiväkodit on suljettu epidemian takia.

Tuhkarokko on levinnyt myös Samoan naapurivaltioon Tongaan. Siellä asuu reilut 100 000 ihmistä.
No joo, liittyy rokotteisiin (ainakin propagandan kautta), mutta aika kaukana tästä meidän rokotekeskustelusta. Mutta toistaalta tyypillistä mammapalsoten hysterisointia: että jonkun kehitysmaassa tuhkarokkokin tappaa, niin kyllä sen täytyy suomessakin olla kansallinen riski :D
 
No joo, liittyy rokotteisiin (ainakin propagandan kautta), mutta aika kaukana tästä meidän rokotekeskustelusta. Mutta toistaalta tyypillistä mammapalsoten hysterisointia: että jonkun kehitysmaassa tuhkarokkokin tappaa, niin kyllä sen täytyy suomessakin olla kansallinen riski :D


Ihmiset nykyisin matkustelevat paljon ja myös käyvät kehitysmaissa ja hakemassa meille lintukotoon tarttuvat taudit. Joten on ihan oikea riski meille suomalaisillekin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/52b9d145-4989-43f1-82cd-e5e576cad6d7

Ensimmäinen taudin saanut, esikouluikäinen lapsi oli ollut perheensä kanssa matkoilla ulkomailla, missä hän todennäköisesti altistui tuhkarokolle. Kyseisellä alueella on käynnissä tuhkarokkoepidemia.
 
https://www.aamulehti.fi/a/200909658

Tuhkarokkoepidemia leviää eteläisessä Euroopassa: Italiaan, Kreikkaan tai Ranskaan matkustava vauva voi tarvita ylimääräisen rokotuksen
Myös 1970-luvulla syntyneiden aikuisten rokotusturva voi olla puutteellinen.
28.4.2018 10.15

Toisaalta voihan tietyin kriteerein Italian, Kreikan ja Ranskan laskea kuuluvan kehitysmaihin.
 
En nyt oikeasti tiedä, oletko oikeasti vähän yksinkertainen vai esitätkö vain. Jos joku rokote on kehitetty 20 vuotta aikaisemmin, ei siitä nyt vain yksinkertaisesti voi olla olemassa pitkäaikaistutkimusta. Ymmärrätkö?

Ja ei, en ole hermostunut rokotekattavuudesta, monien tautien kohdalla se on ihan vain positiivinen juttu. Ja olet jo niin hermostunut, että sotket noiden viestien ja niihin vastaamistenkin syy-seuraussuhteita. Sinä kirjoitit jotain niitä naurettavia "sinä olet syyllinen sen raskaana olevan vauvan kuolemaan tmv..", johon minä kirjoitin vastiinena tuon, "jokainen tartuttaa tauteja, eli sinäkin olet massamurhaaja". Se oli paljon ennen allergiakeskustelua.

Eli vedä syvään henkeä, rauhoitu ja lopeta tuo hysterisointi ja asioiden vääristely ja liioitteleminen.

Olen alusta saakka sanonut, että jotkut rokotteet ovat ok, toiset ovat turhia. Ja etenkään näin huonoilla tutkimustiedoilla ei yhtäkään turhaa rokotetta kannata kenenkään ottaa. Siinä ei tarvita mitään salaliittoteorioita, vaan ihan vain normaalia järkeä ja omaa harkintaa. Asia, joka varsin monelta tuntuu nykypäivänä puuttuvan.
Aha, eli oletat, mitä puhun ja haukut minua sen perusteella. Kysyit, että mitä tarkoitan lauseella Abortit vastustajat/ rokotevastaisuus mahdoton yhteneväisyys, johon vastasin. Ja koska et tykännyt vastauksesta, niin haukkumalla haukuit kerta toisensa jälkeen ja jatkat sitä vieläkin.

En ole mitään mainitsemiasi asioita ja vähiten hysteerinen. Tarvitseeko tämä jotenkin vääntää paksusta ratakiskosta?

Haluat olla oikeassa, ymmärrän sen, mutta et ole. Olet väärässä ja kyllä, jos omaa mielihyvääsi varten jätät ottamatta rokotteen ja sen takia joku kuolee, niin kyllä se on vähän moraalitonta.
Jos olet sitä mieltä niin ole, mutta älä hauku muita sen takia että itse olet omahyväinen!
 
No joo, liittyy rokotteisiin (ainakin propagandan kautta), mutta aika kaukana tästä meidän rokotekeskustelusta. Mutta toistaalta tyypillistä mammapalsoten hysterisointia: että jonkun kehitysmaassa tuhkarokkokin tappaa, niin kyllä sen täytyy suomessakin olla kansallinen riski :D
Jaa että jos jollain on esittää huonoja tuloksia, kun rokotteita ei ole, niin se on vain propagandaa. :ROFLMAO:
No onneksi sulla on paremmat faktat pöydässä....
 
Aha, eli oletat, mitä puhun ja haukut minua sen perusteella. Kysyit, että mitä tarkoitan lauseella Abortit vastustajat/ rokotevastaisuus mahdoton yhteneväisyys, johon vastasin. Ja koska et tykännyt vastauksesta, niin haukkumalla haukuit kerta toisensa jälkeen ja jatkat sitä vieläkin.

En ole mitään mainitsemiasi asioita ja vähiten hysteerinen. Tarvitseeko tämä jotenkin vääntää paksusta ratakiskosta?

Haluat olla oikeassa, ymmärrän sen, mutta et ole. Olet väärässä ja kyllä, jos omaa mielihyvääsi varten jätät ottamatta rokotteen ja sen takia joku kuolee, niin kyllä se on vähän moraalitonta.
Jos olet sitä mieltä niin ole, mutta älä hauku muita sen takia että itse olet omahyväinen!
Tekstisi käy viesti viestiltä sekavammaksi... en tajua taas tuota ensimmäistä lausetta. En ole ole olettanut puheistasi mitään, vaan vastannut ihan vain laitettuihin viesteihin.

Ja tuo abortti-vastaus oli nyt mennyt ohi, ja sehän näköjään oli: "Jos et ota rokotetta ja raskaana oleva saa sulta tartunnan, lapsi kuolee, niin se on sun vastuulla.". En edelleenkään tajua, miten tämä rokottaminen liittyy mitenkään abortteihin tai niiden vastustamiseen? Tajuaako joku muu?

Mitä tulee moraaliin, niin onko mielestäsi moraalisesti oikein asettaa kuusi miljoonaa ihmistä vaaraan sen tähden, että kymmenen ihmistä säilyy hengissä?
 
https://www.aamulehti.fi/a/200909658

Tuhkarokkoepidemia leviää eteläisessä Euroopassa: Italiaan, Kreikkaan tai Ranskaan matkustava vauva voi tarvita ylimääräisen rokotuksen
Myös 1970-luvulla syntyneiden aikuisten rokotusturva voi olla puutteellinen.
28.4.2018 10.15

Toisaalta voihan tietyin kriteerein Italian, Kreikan ja Ranskan laskea kuuluvan kehitysmaihin.
Tiesitkö muuten, että keskimäärin 1/10 tuhkarokko-rokotteen saaneista saa taudin rokotteesta huolimatta. Eli kannattaa jatkaa panikointia, vaikka olisi rokotukset kunnossa :p
 
Jäi nyt oikeasti vaivaamaan tämä:
"Tähän tulee muuten kaksinaismoralismikysymys jos on sekä abortteja että rokotuksia vastaan. Sehän ei muuten käy!"

En itse nyt tajuta yhteyttä, mutta ilmeisesti tättä joku hysteerikkojen pakkomielteinen linkki on. Voiko joku selittää sen minulle.
 
Jäi nyt oikeasti vaivaamaan tämä:
"Tähän tulee muuten kaksinaismoralismikysymys jos on sekä abortteja että rokotuksia vastaan. Sehän ei muuten käy!"

En itse nyt tajuta yhteyttä, mutta ilmeisesti tättä joku hysteerikkojen pakkomielteinen linkki on. Voiko joku selittää sen minulle.
Ja etukäteen tuolle vaikeasti tulkittavalle hysteerikolle: jos sillä on mitään väliä, niin suhtaudun abortteihin samoin kun rokotuksiin. Osa on paikallaan, osa turhia.
 

Yhteistyössä