Ovatko rokotteet haitallisia lapselle? Pitäisikö vauvojen "antaa vain olla?"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa rokote poistua elimistöstä nopeammin kuin mitä ruuansulatus toimii.

Itse olen huomattavasti enemmän huolissani holtittomasta antibioottien käytöstä kuin rokotteista.
No onhan noissa rokotteissakin usein jäämiä antibiooteista, kuten nyt esim. tuossa vesirokkorokotteessa, tosin pienen määränä.
Ja kyllä itse ainakin mietin kahteen kertaan, ennen kun annan tuikata elimistööni jotain myrkkyä, esim. kaliumkloridia, jolla voi helposti tappaa ihmisen ja siihen tarkoitukseen myös esim. teloituksissa käytetäänkin.
En ole mikään alan asiantuntija, mutta kuten olen sanonut, niin kauan kun ei mitään puolueetonta tietoa ole saatavilla, niin en nyt ihan sokeasti halua kaikkea mahdollista itseeni tunkea. Kyse on riskiarvioinnista. Otan mielummin helppojen tautien kohdalla sen taudin riskin, kun tungen elmimstööni jotain, jonka pitkäaikaisvaikutuksia en tiedä.
 
No jos aivokapasiteetti riittää, niin eri kysymyksissä voi tosiaan hyödyntää eri tietoja. Tuossa tuhkarokko-tapauksessa kauhisteltiin sitä, että kuusi ihmistä oli kuollut tuhkarokkoon. Suomessa, paremman hygienian ja terveydenhoidon maassa luku olisi huomattavasti pienempi. Siksi vertaus ontui.

Mitä tulee hpv-rokotteeseen, niin jossain vaiheessa esim. japani vetäytyi sen käytöstä, koska se aiheutti alapään tunnottomuuden ja halvaantumisen ohella pahimmillaan jopa lapsettomuutta. Oikeudenkäyntejä rokotteen haitoista on käynnissä ympäri Eurooppaa. Ja kun näin on, niin en kyllä itse haluaisi olla etunenässä testaamassa tällaista rokotetta.

Tässä kannattaa huomioida, että jotkin maat ovat vetäytyneet HPV rokotten käytöstä siksi aikaa kun tiettyjen autoimmuunisairauksien yhteyttä rokotukseen kartoitetaan. Näyttää kuitenkin sille, että tällaista yhteyttä ei ole.
 
Juu, aivan vapaasti voit päättää omista rokotteistasi, mikäli et ammattisi puolesta sitä tarvitse. Kysyin sinun influenssan sairastamista siksi, että kuulostit sille kuin sinusta se on pikkujuttu. Harvoille se sitä nimittäin on. Itse kuulun riskiryhmään, jonka vuoksi toivon, että itseni lisäksi myös läheiseni ottavat rokotuksen.

En koe, että keskustelu olisi pyörinyt sinun päätöksestäsi olla ottamatta jotakin rokotetta vaan rokotteista yleisesti ja siitä, kannattaako niitä demonisoida. Ensisijaisesti rokotteet ovat pelastaneet ihmishenkiä. Kaikenlaisessa lääkinnässä, sairaanhoidossa, leikkauksissa ja rokotuksissa pyörii aina riskinsä ja jotkin marginaaliryhmät saattavat kärsiä jostakin sellaisesta, joka on hyödyllistä kaikille muille. Vielä emme ole siinä pisteessä, että kykenisimme geenikartoituksen avulla luomaan jokaiselle yksilölle sopivat lääkkeet. En silti epäile, ettäkö se olisi mahdotonta tulevaisuudessa. Siihen asti mennään kuitenkin näillä.
Mielestäni en ole demonisoinut rokotteita. Olen lukemattomia kertoja sanonut, että osa on hyvä ottaa, mutta turhaan en lähtisi ottamaan.
Mutta mielestäni tämä on sellainen asia, että se on jokaisen itse päätettävissä. Näin ollen esim. terveydenhoitohenkilöstön pakkorotoukset ovat mielestäni täysin väärin.
 
Tässä kannattaa huomioida, että jotkin maat ovat vetäytyneet HPV rokotten käytöstä siksi aikaa kun tiettyjen autoimmuunisairauksien yhteyttä rokotukseen kartoitetaan. Näyttää kuitenkin sille, että tällaista yhteyttä ei ole.
Esim. Japanissa noiden haittavaikutusten on kyllä epäilty olevan huomattavasti laajempia. Mutta kuten sanoin, rokote on uusi, osin liian hätäisesti markkinoille tuotu, joten en todellakaan haluaisi itse olla ensimmäisten joukossa koekaniinina sitä testaamassa.
 
No onhan noissa rokotteissakin usein jäämiä antibiooteista, kuten nyt esim. tuossa vesirokkorokotteessa, tosin pienen määränä.
Ja kyllä itse ainakin mietin kahteen kertaan, ennen kun annan tuikata elimistööni jotain myrkkyä, esim. kaliumkloridia, jolla voi helposti tappaa ihmisen ja siihen tarkoitukseen myös esim. teloituksissa käytetäänkin.
En ole mikään alan asiantuntija, mutta kuten olen sanonut, niin kauan kun ei mitään puolueetonta tietoa ole saatavilla, niin en nyt ihan sokeasti halua kaikkea mahdollista itseeni tunkea. Kyse on riskiarvioinnista. Otan mielummin helppojen tautien kohdalla sen taudin riskin, kun tungen elmimstööni jotain, jonka pitkäaikaisvaikutuksia en tiedä.

Kuten niin kovin useat muutkin aineet, kaliumkloridi ja kalium on meille ihmisille tarpeellinen. Sinä syöt kaliumkloridia enemmän päivässä kuin mitä saat sitä rokotteesta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaliumkloridi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hypokalemia

Kaliumkloridilla siis hoidetaan liian alhaista kaliumpitoisuutta ihmisellä. Alhainen kaliumpitoisuus aiheuttaa mm. sydänoireita.

Antibioottijäämät rokotteissa ovat niin häviävän pieniä, että saat niitä enemmän juomalla hanavettä.
 
Mielestäni en ole demonisoinut rokotteita. Olen lukemattomia kertoja sanonut, että osa on hyvä ottaa, mutta turhaan en lähtisi ottamaan.
Mutta mielestäni tämä on sellainen asia, että se on jokaisen itse päätettävissä. Näin ollen esim. terveydenhoitohenkilöstön pakkorotoukset ovat mielestäni täysin väärin.

Käsite turha on aika henkilökohtainen. Turhia rokotteita ei olisi mitään järkeä kehittää, koska niillä ei olisi menekkiä. Se olisi rahan tunkemista silppuriin.
 
Esim. Japanissa noiden haittavaikutusten on kyllä epäilty olevan huomattavasti laajempia. Mutta kuten sanoin, rokote on uusi, osin liian hätäisesti markkinoille tuotu, joten en todellakaan haluaisi itse olla ensimmäisten joukossa koekaniinina sitä testaamassa.

Hmm... no en nyt tiedä. Tämän jutun perusteella kyse ei ole hätäisesti kyhätystä rokotteesta:

https://www.tays.fi/fi-FI/HPVrokotetutkimuksessa_etsitaan_parasta_(94898)

Rokotetta on alettu testaamaan suomessa 2007 (pitkän tutkimustyön jälkeen), jonka jälkeen se otettiin tyttöjen rokotusohjelmaan.
 
Oletko koskaan sairastanut influenssaa? Se on kuolemaksi riskiryhmille ja erittäin rankka tauti perusterveille. Pahimmassa tapauksessa olet kaksi viikkoa kuumessa ja siihen mahdolliset jälkitaudit päälle ja toipuminen tästä vie ainakin kuukauden.

Se mitä kantaa vastaan influenssa- rokote on, on todennäköisyyksien laskentaa. Niissä mietitään jo etukäteen, mikä kanta todennäköisimmin iskee suomeen.Tämänvuotinen influenssarokote on kahta A- viruskantaa vastaan ja kahta B- viruskantaa vastaan.
Se ei silti tarkoita sitä, että rokote olisi kaikille turha.
Myöskään influenssarokotteessa ei ole tehosteaineita.

https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/...ttya/hpv-rokotusten-turvallisuudesta-kysyttya
HPV rokotus- tutkimus ei tue uskomusta eri oireyhtymien ja rokotuksen yhteydestä toisiinsa. Kyseisiä oireyhtymiä on esiintynyt niin rokotetuilla kuin rokottamattomilla.

Olen ottanut Influenssarokotteen 2 kertaa. Molempien kertojen jälkeen olin vuoden verran kipeänä. 7 Flunssaa vuodessa - vain muutaman viikon terveenä.
 
Niin ja useimpien noiden haitallisista vaikutuksista on keskusteltu jo pitkään. Ja kun miettii, että ruuan mukana menevät ruuansulatuskanavan läpi vielä kohtuullisen nopeasti ja ainakin osin poistuen, mutta rokotteessa jäävät pörräämään ihan erilaiseen prosessiin, niin vaikutuksia on mahdoton tietää.
Siis väitätkö ettei suun kautta otettu mene muualle kuin pönttöön
 
Olen ottanut Influenssarokotteen 2 kertaa. Molempien kertojen jälkeen olin vuoden verran kipeänä. 7 Flunssaa vuodessa - vain muutaman viikon terveenä.
a mulle ei tullut edes se pöpö mikä kaatoi ison miehen pariksi päiväksi. Oireena vai yskä, mutt hän oli syönyt sipsiä, minä en. Aikamoista pelleilyä - enkä ole kertaakaan niitä influrokotteita ottanut - ei hänkään.
 
Toki sitä mielummin antaa tyttären sairastaa syövän kuin otattaa rokotteen.
Syöpäsoluista sitä tulee vastustuskykyä tyttärelle kerrakseen.
Voi sitten hautajaisissa pohtia, mutta onneksi tytär ei ottanut haitallista rokotetta. Siitä olisi voinut saada vaikka jotain sivuoireita rokotteen säilytysaineista.

Ihmisen papilloomavirusrokote, eli HPV-rokote, suojaa monilta syöviltä. Rokotteella voidaan torjua erityisesti kohdunkaulan syöpää ja sen esiasteita. Tämän lisäksi sillä voidaan ehkäistä muun muassa osaa emättimen ja ulkosynnytinten syövistä, pään ja kaulan alueen syövistä sekä peräaukon syövistä.
 
Onneksi otit jos sulla on noin heikko vastustuskyky
Vai heikensikö rokote vastustuskykyä?
Olen monen ihmisen kertomana kuullut, että ovat sairastelleet enemmän kausi-influenssarokotteen ottamisen jälkeen. Olen itse pakotettu ottamaan kyseinen piikki, koska työskentelen hoitoalalla. En todellakaan haluaisi ottaa sitä, koska sen teho on hyvin kyseenalainen. Monilta unohtuu sellainen tosiasia, että flunssan ja influenssan jälkitaudit ovat samankaltaisia sikäli kuin itse tauditkin ovat. Niiden sairastamiskokemus on hyvin yksilöllistä.
 
Siksi, että välillä on hyvä sairastaa. Ja siksi, että monien rokotteiden vaikutuksista ei tiedetä tarpeeksi.
Kuten sanoin, vaarallisempien tautien kohdalla rokottaminen (ja sen riskit) kannattaa ottaa. Mutta helppojen sairastettavien tautien kohdalla aivan hullua piikittää itseensä aineita, joiden mahdollisia haittavaikutuksia ei ole kunnolla tutkittu.
onko mieli muuttunut?
 

Yhteistyössä