olenko sairaan mustasukkainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maximilian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maximilian

Vieras
kun suutun tyttöystävän tanssiessa muiden miesten kanssa ? En itse tanssi, hän tykkää siitä, ja ollessamme esim diskossa istun ja katson kun hän "nauttii" tanssista. Jos käyn jossain ja tulen takaisin , siellä on parvi miehiä, mustaa ja valkoista hänen ympärillään. Suutun - olenko väärässä ?

kun suutun tyttöystävän tanssiessa muiden miesten kanssa ? En itse tanssi, hän tykkää siitä, ja ollessamme esim diskossa istun ja katson kun hän "nauttii" tanssista. Jos käyn jossain ja tulen takaisin , siellä on parvi miehiä, mustaa ja valkoista hänen ympärillään. Suutun - olenko väärässä ?

Olet siis kateudesta vihreä? Anna tytön nauttia

Viimeksi muokattu:

Jos tyttöystäväsi käy pyörähtämässä muutaman kierroksen tanssilattialla tanssipaikassa, niin mielestäni sen pitäisi olla sinullekin ihan ok.

Mutta jos hän jatkaa soidinmenoja koko illan, voisit muistuttaa, että hän on kuitenkin tullut viettämään iltaa ensisijaisesti sinun kanssasi. Puhukaa asiasta, tasaveroisina. Hän ei ole sinun pokaalisi, jonka ainoa paikka on sinun kainalossasi - etkä sinä hänen puudelinsa, joka istuu, antaa tassua ja odottaa.

Viimeksi muokattu:
Pitäisikö tyttöystävän kenties kökkiä pöydässä istuen, vaikka hän mieluummin tanssisi? Uskomatonta. Hanki itsetunto ja elämä äläkä kyttää sitä naistasi tai se lähtee fiksumman matkaan.

tuo suhde, kokemus on osoittanut, että nainen ei tanssilattialla uskollisena pysy.

Mutta mikä tuo on, että et tanssi. Disco on "hei nyt me heilutaan" Osaat varmasti!

Ja äskeinen väite ei ollut terve sekään, mielestäni. Kas kun ette jo kiellä K-marketissa käyntiä! Totta ihmeessä kaveri saa tanssia muiden kanssa, jos sinä kerran et viitsi opetella, ja vain itse mieleltään eksyksissä oleva näkee siinä mörköjä muutenkaan. Tanssiminen ei varmasti ole kaatanut kenenkään suhdetta, suhteen vartioijat kyllä, mikään kun ei pysy kasassa vartioimalla ja pakottamalla, ei ole pysynyt todellisuudessa koskaan. Ja pysyy ilmankin, kun se oma pari on niin mieleltään tasapainoinen ihminen, ettei siitä liitosta ole tarvetta lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni olet!;10377358:
JTanssiminen ei varmasti ole kaatanut kenenkään suhdetta, suhteen vartioijat kyllä, mikään kun ei pysy kasassa vartioimalla ja pakottamalla, ei ole pysynyt todellisuudessa koskaan. Ja pysyy ilmankin, kun se oma pari on niin mieleltään tasapainoinen ihminen, ettei siitä liitosta ole tarvetta lähteä.

No aivan varmasti on kaatanut ja monta suhdetta.

tanssimisessa löytyy kaikki elementit, jotka ajavat suhdetta alas, jos tietyt asiat eivät kohtaa tai eivät ole kunnossa. Oikeastaan en heti löydä mitään muuta , mihin liittyisi niin paljon mahdollisuuksia epäonnistua ja mikä nostaa niin paljon tunteita pintaan kummallakin puolisolla.

tilanne vaatii erityistä kypsyyttä molemmilta.

tanssimisessa löytyy kaikki elementit, jotka ajavat suhdetta alas, jos tietyt asiat eivät kohtaa tai eivät ole kunnossa. Oikeastaan en heti löydä mitään muuta , mihin liittyisi niin paljon mahdollisuuksia epäonnistua ja mikä nostaa niin paljon tunteita pintaan kummallakin puolisolla.
Keski-ikäisen naisen näkökulmasta katsottuna tämä kommentti sai aikaan naurunpyrskähdyksiä.

Viimeksi muokattu:
Kyllä silloin liitossa on vikaa ihan muussa. Yhtään onnellista, tasapainoisten ihmisten liittoa tanssi EI ihan varmasti ole rikkonut, se ei ole mahdollistakaan. Mutta jos liitto on huono, porkkanansyöntikin riittää rikkomaan sen.

Kyllä silloin liitossa on vikaa ihan muussa. Yhtään onnellista, tasapainoisten ihmisten liittoa tanssi EI ihan varmasti ole rikkonut, se ei ole mahdollistakaan. Mutta jos liitto on huono, porkkanansyöntikin riittää rikkomaan sen.

Jos tiedetään, että porkkanan syönti rikkoo liiton, niin silloin ei kannata syödä porkkanaa, Jos Haluaa liittonsa kestävän. Sama lienee tanssin kanssa, murheen aallossa, joita jokaiselle tulee, on ihminen herkkä hyväksynnälle ja ihailulle, jotka kuuluvat tanssiin. Aika vahvakin ihminen on silloin vietävissä, vaikka olisi kuinka päättänyt olla vanhassa liitossaan koko ikänsä.

Eli ei tarvita loppumetreillään olevaa parisuhdetta, jos se purkaantuu, uskoo ken tahtoo, heikkoja me kuitenkin ollaan.

Viimeksi muokattu:
Lueppa vaikka tänään Hesarissa ollut artikkeli mustasukkaisuudesta. Tarve kontrolloida puolison tekemisiä (tässä ketjussa esimerkkinä tanssiminen tanssimiseen tarkoitetussa paikassa!) saattaa merkitä persoonallisuushäiriötä, josta häiriintyntyt mustasukkaisuuskin kumpuaa.

Parisuhteessa on ongelma, jos toinen ei halua antaa toisen tanssia ravintolassa! Tämä häiriintynyt ja epävarma "aikuinen" mies ei käsitä, ettei nainen ole hänen omaisuuttaan.

Alkuperäiselle: erotkaa jo ihmeessä, että naisella on mahdollisuus löytää tasapainoinen ja mieleltään terve mies.

En minä ottanut kantaa juuri ap:n tapaukseen vaan yleisellä tasolla.

Jos vastaan ap:lle niin se menee seuraavasti:

On inhimillistä kokea mustasukkaisuutta, jos näkee puolisonsa nauttivan jostakin asiasta muiden miesten kanssa. Toista ei voi kuitenkaan omistaa ja suuttuminen on merkki siitä, että mustasukkaisuus menee liian pitkälle. Ollaan niillä rajoilla, joilla ap ei kykene luottamaan. Ymmärrän täysin ap:n tuntemukset, ei se hyvältä tunnu. Ja aivan samalla tavalla tuntisi tyttöystävä, jos ap tanssisi ja olisi tyttöjen ympäröimä.

Elämä on valintoja. Kumpikin voi tulla toista vastaan, jos on haluja. En ymmärrä seurustelusuhdettakaan, jossa kokisi mielipahaa.

Tanssiminen on mukavaa ja rentouttavaa, joten kannattaisi sinunkin opetella, jotta voisitte tanssia yhdessä. Noin muuten minä olen jo vuosikymmenessä tottunut siihen, ettei tarvitse kuin tiskillä tai vessassa käydä, niin vaimon ympärillä hännystelee kilpakosijoita. Mutta vaimoni on aina ollut luottamukseni arvoinen, joten en ole niistä kavereista huolissani.

Luulen, ettei teidänkään tapauksessanne ole kyse pelkästä tanssimisesta vaan luottamuspulasta. Joko aiheellisesta tai aiheettomasta.

Ap, ei millään pahalla, mutta miksi et itse tanssi hänen kanssa? Vai pitäisikö hänen istua ja mököttää sinun kanssasi jossain nurkassa?

Kyllä tanssilattialla yleensä tanssitaan. Myös niillä mustilla ja valkoisilla miehillä on oikeus olla tanssilattialla tanssimassa.

Jos toinen ei tanssi, ja siippaa haetaan ahkerasti, voi syntyä väärinkäsitys hakijoiden puolelta. Luulevat tanssimatonta muuten vaan ystäväksi, ja alkavat elätellä toiveita naisen suhteen.
Tämä on aika kaukaa haettu, mutta ei mahdoton ajatus.
Kyllä kaverin kannattaa tanssia daaminsa kanssa, ei tanssi vaikeeta ole. Tungoksessa sama miten menee, kunhan ei ihan vastavirtaan painele.

Jos nuo mustavalkoiset miehet vain sattuvat tanssimaan tyttöystäväsi lähettyvillä -kyllä olet. Jos tyttösi taas tanssii tai flirttailee toisen miehen kanssa -et tietenkään ole!

Keski-ikäisen naisen näkökulmasta katsottuna tämä kommentti sai aikaan naurunpyrskähdyksiä.

Samoin, ei voi kuin ihmetellen naureskella. Parisuhteeni on jo yli kolmikymmenvuotinen ja voi sentään, kuinka olen tanssinut muidenkin miesten kanssa. Sekä silloin, kun olen yhdessä mieheni kanssa että myös käynyt yksin tanssimassa. Ja olen matkustellutkin yksin ja tavannut matkoillanikin muita miehiä, joskus jopa majoittunut ystävämiehen luona ja päinvastoin.

Yhtään ainoata kertaa en ole pettänyt, en edes harkinnut. Ja mieheni onneksi on aikuinen ihminen, jolla itsetunto on kohdallaan eikä hän kärsi sairaudesta nimeltä mustasukkaisuus!

Viimeksi muokattu:
Yksi huomio vielä: ihminen, joka ei pidä tanssimisesta, saattaa nähdä sen vain piiloflirttailuna tai "sallitulla" tavalla esitellä seksikästä vartaloaan. Tämähän ei todellakaan pidä paikkaansa, tanssiminen on parasta mitä kropallaan voi tehdä (seksin jälkeen) ja liian lähelle tunkevat miehet tanssilattialla ovat raivostuttavia! Itse en koskaan ole tanssinut saadakseni huomiota vaan ihan vain puhtaasta musiikin hurmiosta. Kai niitä huomionhakuisiakin naisia sitten on jossain ruotsinlaivalla, en tiedä.

Samoin, ei voi kuin ihmetellen naureskella. Parisuhteeni on jo yli kolmikymmenvuotinen ja voi sentään, kuinka olen tanssinut muidenkin miesten kanssa. Sekä silloin, kun olen yhdessä mieheni kanssa että myös käynyt yksin tanssimassa. Ja olen matkustellutkin yksin ja tavannut matkoillanikin muita miehiä, joskus jopa majoittunut ystävämiehen luona ja päinvastoin.

Yhtään ainoata kertaa en ole pettänyt, en edes harkinnut. Ja mieheni onneksi on aikuinen ihminen, jolla itsetunto on kohdallaan eikä hän kärsi sairaudesta nimeltä mustasukkaisuus!

Voitte kyllä naureskella ihan vapaasti, varmaan on toisenlaisiakin kokemuksia. Tuosta kommentista tulee lähinnä mieleen ylimielisyys. Moni on joutunut elämässään kokemaan sen petollisen ihmisen, johon ei sitten voinutkaan luottaa, mutta kiva, että olette luottamuksen arvoisia.

Sinisilmäisyys on hyve, mutta järkytys on sitäkin suurempi, kun kohtaa ihmisen, johon ei voinutkaan luottaa.

Viimeksi muokattu:
Minä tanssin välillä muiden miesten kanssa ja mieheni tanssii välillä muiden naisten kanssa. Käytännössä aina, kun joku "vieras" tulee minua hakemaan tanssimaan, kysyy hän mieheltäni luvan ja jos joku nainen tulee miestäni hakemaan, kysyy hän minulta luvan. Meidän ikäluokalle (40 - 60) tuo luvan kysyminen on normaalia käytöstä, en tiedä sitten, että toimivatko nuoremmat näin?!

Minusta tuntuu siis hassulta, että tanssimisesta voisi olla mustasukkainen, ellei nyt kyse ole jostakin "dirty dancesta" - jos puolisosi ja tanssittajansa hinkkaavat itseään toisiinsa kiihkeästi ja nuoleskelevat toisiaan, niin juu, sitten kyllä ihmetteleisin tuota käytöstä.

Moni on joutunut elämässään kokemaan sen petollisen ihmisen, johon ei sitten voinutkaan luottaa, mutta kiva, että olette luottamuksen arvoisia.

Jos ihminen on epäluotettava, hän on sitä varsinkin silloin, kun hänen tekemisiään yritetään kontrolloida.

Jos taas ihminen on luotettava, hän on luotettava silloinkin, kun häntä ei kontrolloida.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja epämustis;10382935:
Jos ihminen on epäluotettava, hän on sitä varsinkin silloin, kun hänen tekemisiään yritetään kontrolloida.

Jos taas ihminen on luotettava, hän on luotettava silloinkin, kun häntä ei kontrolloida.

Tämä meni asian ytimeen!

Eli jos alkuperäinen kirjoittaja ei suostu tanssimaan, niin myöskään tyttöystävä ei saa tanssia. Eli menette tanssipaikkaan sitten istumaan pöytään. Hienoa! Kuullostaa tosi järkevältä. Jatka ihmeessä samaa linjaa. Kun en minä, niin en muutkaan.