Niinpä... olipahan ilta tai oikeastaan yö
Tuntuu ihan hirveältä.
Niin, 15. yö ja hirveä krapula. Tuntuu kuin olisit umpihumalainen, joka kysyy: "Hei, kuule hei
paljoks kello on?", ja kun sanottu on, kysyy: "Aha! Tiätsä mitä hei
onks sul kelloo, mut kuule hei
, paljo kello?". Taas täällä ja selitykset käyvät vähiin, niinkuin aikakin pikkutunneille, kello yhteen ja yksipuoliseen rakastumiseen:
Tämän voi ymmärtää uskon vahvistukseksi ja vastatoimiksi näille: "Alan kyllä oikeasti valmistautua eroamiseen. En oikein enää jaksa tätä... Sanoin kyllä, että jos eron haluat niin siitä vain ja vaikka heti. "
Sinussa on silti jotain mihin hän voi edelleen luottaa: "No, olisin kyllä oikeastaan kiitollinen, jos hän lähtisi, kun itse en näköjään ole ainakaan tähän asti osannut kaikesta henkisestä väkivallasta huolimatta lähteä. "
mutta sitten eilen hän oli kuin toinen ihminen hyökkäävä ja aggressiivinen puheissaan.
Aloit luulla jotakin ja hän otti tietenkin luulot pois (niin narsku tekisi), niinkuin aina ennenkin:
Ote aloituksestasi: "Mikään ei kuitenkaan tunnu riittävän. Minkä verran sitä pitää kestää jatkuvia erouhkailuja (tälläkin viikolla jo kahdesti) ja kiukuttelua? Sain tänään aamullakin verbaalisesti niin kovaa turpiin, että ei mitään rajaa."
Sitten seuraavaan asiaan. Hieman taustaa ensin: "No, nyt tuli ero taas puheeksi ja nyt se sitten toteutuu. Se kyllä tuntuu tosi pahalta, kun eroa voi heitellä esille tuosta vain. Ihan kuin en merkitsisi mitään tai meidän suhde olisi ihan nolla. Jotenkin outoa, kun vielä eilen hän hoivasi minua, kun olin kipeänä ja nyt hän sitten haluaa erota."
Sinä et voi muka luottaa mihinkään: "Tosin koskaan ei tiedä, milloin seuraava uhkaus tulee ja mistä aiheesta. Koitan olla ymmärtäväinen, tukeva, empaattinen ja avulias sekä läsnä, mutta en anna periksi minulle tärkeistä asioista. Saa nähdä, mihin se johtaa...", ja se johti tähän:
No, joka tapauksessa hän sanoi, että on kuulemma parempi äiti, kun eroaa musta ja että tämä sitten oli tässä.
Onko puolisosi tosiaan aika mustasukkaista sorttia??? Olet vain sitä aina ihmetellyt, että miksi ihmeessä se sitten kuitenkin on sun kanssasi?
Kyllä avokkisi on aina ollut melko hankala ja kovin epävarma itsestään, vaikka ulospäin hän on itse varmuus. Avokkisi lukee aina, kun on tilaisuus kaikkia mailejasi tai tekstareitasi. Avokkisi ei pidä vanhemmistasi, jotka haluavat olla tekemisissä myös exäsi kanssa.
Intohimo on sitten sama asia kuin rakastuminen ja siitä taas rakastunut puhuisi siten kuin olet kirjoittanut kirjoittamasta päästyäsi. Ote aloituksestasi: "Tilanteen tekee ongelmalliseksi se, että minä ihan oikeasti rakastan avovaimoani aivan äärettömästi. Tuntuu aivan mielettömän kurjalta, kun pitäisi voida olla tosi onnellinen, niin samalla joutuu pohtimaan eroa rakastamastani naisesta
Musta mulla on tosi paljon rakkautta ja välitämistä annettavana. Näin ei kyllä saisi olla, mutta kun ihan oikeasti rakastan ja välitän hänestä todella paljon."
Mieleni ei jotenkaan ymmärrä tätä olen ihan puulla päähän lyöty.
Silti olet niinkuin rakastunut on: "Tuli jotenkin petetty ja satutettu olo. Itse olen ollut kaikesta huolimatta suhteessa ihan tosissani ja vakavasti ja rakastanut jokaisella solullani, hieronut lähes joka ilta pari tuntia ja muutenkin osoittanut hellyyttä ja lämpöä."
Nyt sitten vauva tulee hajonneeseen suhteeseen, jonka ei ihan oikeasti olisi tarvinnut edes hajota, sillä suhteessamme on kosolti rakkautta paitsi näinä myrskyn päivinä.
Mistä Sinä voisit tietää, että tämäkertainen ero ei olekaan se lopullinen ero. Tuollaisessa tilanteessa eläminen on tosi raskasta.
Hieman taustaa ensin: "Niinpä... no nyt sitten avokkini alkoi eropuheen ja lastensuojeluun soittamisen jälkeen yllättäen puhumaan yhteisestä pääsiäisestä ja muutenkin kaikista hankinnoista tulevaisuutta varten. Hän ei kyllä ole sanonut, että ei haluaisi eroa, mutta tosiaan alkoi puhumaan jostakin ihan muusta."
Hieman lisää taustaa: "No, juu, nyt tilanne on sitten se, että olemme nyt eronnet aamulla. Puolisoni taas vaati, että sukulaisiani ei saa ottaa sairaalaan, mutta hänen omansa kyllä käy. Sanoin vain, että kyseessä on yhteinen lapsemme, jolloin sain kuulla, että minäkään en saa tulla sairalaan saati synnytykseen. No, hän valitsi, että en saa olla paikalla, joten sitten siitä seurasi sitten ero.No, juu, nyt tilanne on sitten se, että olemme nyt eronnet aamulla."
Niin... tavallaan olet naisesi armolla koko ajan.
Niin teet taas sitä, että toivot, että tilanne paranee lopullisesti.
Joku ihme vain Sinussa uskoo, että se on mahdollista. Se ihme on rakastuminen, jolloin ihminen on kuin humalainen. Järkipuheella ei ole juuri vaikutusta saman toiston toistamisen toistamiseen: "Olen valmis eroon tai sitten keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä."
kun liikautin yöllä jalkaani ja se osui hänen takapuoleen."
Luultavasti kuuluu tässä vaiheessa lukijoiden hartaimpiin toiveuniin!
Taka-ajatuksena: "Kait sitä jossakin vaiheessa pitäisi ihan oikeasti alkaa pitää huolta myös itsestä."