Poikaystävän naisystävä ihastunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiinu

Vieras
Hei, olen ollut jo pari vuotta kaukosuhteessa ulkomaalaisen poikaystäväni kanssa. Hän on maailman ihanin mies, kiltti ja söpö, ei kamalan sosiaalinen mutta kuitenkin todella hauskaa juttuseuraa. Hän on 24, minä vähän vanhempi.

Pari viikkoa sitten sain tietää, että poikaystäväni naispuolinen työkaveri on ihastunut häneen. Poikaystäväni oli kutsunut tytön vain hakemaan jotain kotoaan, mutta tyttö olikin kutsunut itsensä sisään, käynyt makamaan hänen sängylleen ja ilmeisestikin yrittänyt saada myös poikaystävänikin sinne. Hän kuitenkin torjui tytön, hänellä ei ollut mitään aavistusta että tyttö halusi olla enemmän kuin ystäviä. Torjuminen tietysti satutti tyttöä ja he eivät puhuneet mitään pariin päivään, mutta nyt muutaman päivän ajan he ovat tekstitelleen joka päivä, aamusta iltaan. Töissä he eivät näe kuin noin 5 minuuttia päivässä.

Olenko ihan hullu jos minusta 20 tekstaria päivässä on paljon? Poikaystäväni sanoo että he ovat vain työtuttuja jotka tekstailevat välillä. Uskon kuitenkin tytön olevan vielä ihastunut häneen, kysyttyäni poikaystävältäni tekstien "sävyä", hän vastasi tytön vähän flirttailevan. Minua tämä häiritsee todella paljon ja se on aiheuttanut minun ja poikaystäväni välille paljon ongelmia. Tiedän olevani todella mustasukkainen, ja pitkä välimatka vain pahentaa asiaa. Hän vakuuttaa rakastavansa minua ja minun olevan hänelle ainoa, mutta jokin tässä häiritsee. Olenko vain liian mustasukkainen ja pitäisikö vain yrittää päästä tästä yli vai pyytää poikaystävää lopettamaan tekstailu, tai edes vähentämään? Hän on sanonut tykkäävänsä jutella tytön kanssa ja tytön olevan hänen tyyppiään, ja jos ei olisi minun kanssani aloittaisi hän tämän toisen tytön kanssa.
Tiedän, ettei poikaystäväni pettäisi.
Mitä tässä nyt pitäisi tehdä?

No, etäsuhteet on haastavia. Joko päätät luottaa tai sitten jos tiedät, että et siihen pysty, niin älä kaukosuhteen takia mielenrauhaasi laita koetukselle eli lopeta suhde.

Jos mies on sanonut, että olisi ko. tytön kanssa, jos sinua ei olisi kuvioissa, niin itse ainakin olisin hyvin epäilevällä kannalla...

Kyllähän noista pojan sanoista kuvastaa läpi, hänen halunsa työkumppanin kanssa seurusteluun.
Hän ei vaan uskalla sanoa sitä teille.

Ette häviä siinä mitään, jos annatte hänelle luvan tehdä valintansa.

Kertokaa ettette pidä tilanteesta, ja pyytäkää häntä tekemään ratkaisunsa kumman kanssa haluaa jatkaa seurustelua.

Poikaystäväni kuitenkin viettää kaiket ajat kanssani skypessä, ja on sanonut että lopettaa tytön kanssa tekstittelyn jos niin haluan. En ole kuitenkaan pyytänyt häntä niin tekemään koska jotenkin se tuntuu yliliioittelulta, vaikka asia minua häiritseekin. Olen menossa hänen luokseen pariksi viikoksi muutaman päivän päästä, enkä osaa olla siitä yhtä innoissani kuin ennen. Pelkään niin paljon menettäväni poikaystäväni, koska meillä on ollut todella hyvä suhde kahden vuoden ajan, hänen sanojensa mukaan täydellinen. Ehkä olen ylireagoinut koko asiaan todella pahasti ja hän on vain kyllästynyt ainaiseen alakuloisuuteeni, ja on siksi vähän etäinen. Näin ainakin toivon...

Poikaystäväni kuitenkin viettää kaiket ajat kanssani skypessä, ja on sanonut että lopettaa tytön kanssa tekstittelyn jos niin haluan. En ole kuitenkaan pyytänyt häntä niin tekemään koska jotenkin se tuntuu yliliioittelulta, vaikka asia minua häiritseekin. Olen menossa hänen luokseen pariksi viikoksi muutaman päivän päästä, enkä osaa olla siitä yhtä innoissani kuin ennen. Pelkään niin paljon menettäväni poikaystäväni, koska meillä on ollut todella hyvä suhde kahden vuoden ajan, hänen sanojensa mukaan täydellinen. Ehkä olen ylireagoinut koko asiaan todella pahasti ja hän on vain kyllästynyt ainaiseen alakuloisuuteeni, ja on siksi vähän etäinen. Näin ainakin toivon...
Tuossa on selvä keskustelunpaikka.
Kerrotte hänelle kuten tännekin kerroitte, niin poika voi tehdä omat ratkaisunsa.

Eihän hän muuten voi tietää mistä alakuloisuus johtuu.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni tuossa on nyt ehkä kyse siitä, että poikaystäväsi itsetuntoa hivelee tuon nuoren naisen huomio. Siksi hän jatkaa tekstailua häneen ihastuneen naisen kanssa. Kyse ei siis välttämättä ole siitä, että poikaystäväsi itse olisi mitenkään ihastunut siihen naiseen, pitää vain naiselta saamastaan huomiosta. Tällaisia tapauksia ainakin on ollut omassa kaveripiirissäni useita.

Omalla poikaystävälläni oli 10 vuotta sitten, parikymppisenä vielä huono itsetunto lapsuuden koulukiusaamisen jäljiltä, mutta mukavana kivannäköisenä nuorena miehenä hän sai paljon huomiota nuorilta naisilta. Esimerkiksi erään tuttavani tyttöystävä heittäytyi hänen jalkoihinsa puolialastomana tilittämään kuinka rakastunut on poikaystävääni ja pommitti tekstiviesteillä pitkään. Kaikki nämä tapaukset poikaystänäni aina kertoi minulle hymyssä suin, sillä halusi tehdä minullekin tiettäväksi kuinka haluttu hän on. Poikaystäväni ihmetteli mustasukkaisuuttani ja miksei hän muka voisi olla näiden tyttösten "kaveri". Olin kiukkuinen, sillä mistään kaveruudesta ei näiden naisten puolelta kyllä ollut kyse.

Nuo naikkoiset onneksi jäivät urakiireiden jalkoihin ja nyt vanhempana ja ainakin hitusen kypsempänä poikaystäväni on myöntänyt, että kyse oli siitä että hän nautti saamastaan huomiosta ja siksi vastaili tekstiviesteihin yms.

Mielestäni sinulla on oikeus pyytää poikaystävääsi lopettamaan yhteydenpito siihen naiseen, jos asia sinua loukkaa.

Jos hän kieltäytyy, niin sinuna vetäisin siitä kyllä sitten omat johtopäätökseni..

Kiitos paljon kaikille vastauksista! Helpotti kyllä paljon ihan vaan päästä purkamaan ajatuksiaan. Nyt ollaan poikaystävän kanssa juteltu asiasta, ja näyttää vähän että kyse on juurikin tuosta mitä Elsin kirjoitti. Poikaystäväni ei ole koskaan pahemmin pitänyt itsestään, hän ajattelee olevansa todella ruma, eikä hänellä ole koskaan ollut hirveän paljon ystäviä. Ohimennen vain mainitsin, että on varmasti mukava tuntea olevansa pidetty, ja hän vastasi että se tuntuuhan se hyvältä, sitä uskoo ettei olekaan niin p*ska ihminen kuin on kuvitellut. Tästä asiasta ei sen enempää juteltu, mutta koska uskon ettei poikaystävälläni ole sellaisia tunteita tyttöä kohtaan, juuri tämä saatu huomio vain tuntui mukavalta ja siksi he vielä juttelevat. Minusta vain tuntui pahalta, että eikö se riitä että MINUSTA hän on ihanin, hauskin, fiksuin ja kaikin puolin mahtavin mies maan päällä..

Mutta jonkin verran hän kuitenkin tytöstä pitää, sillä on sanonut tämän olevan hänen tyyppiään ja haluaisi olla ystäviä. Enhän minä voi ystäviä kieltää, pitää kai vain luottaa siihen että hän on valinnut minut ja haluaa olla minun kanssani, vaikka välimatka onkin pitkä. Poikaystäväni on aina ollut avoin ja rehellinen, eikä koskaan ole yrittänyt piilotella tekstittelyä.

Tämä on meille molemmille ensimmäinen suhde, eikä kumpikaan oikein vielä tiedetä miten seurustella "oikein". Mutta yhdessä tässä opitaan ja uskon, että pienet "kriisit" kuten tämä vain vahvistavat suhdettamme :) Nyt mieli on jo paljon parempi ja olen tulevasta reissusta innoissani!

Yhteistyössä