love hurts, auttakaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läheisyysriippuvainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läheisyysriippuvainen

Vieras
Hei! Olen 18-vuotias lukiota päättävä opiskelijatyttö ja minulla on omituinen poikakaveri tai sitten minä itse pilasin kaiken...

Me tutustuttiin 7 kuukautta sitten netissä, keskusteltiin ja tutustuttiin päivittäin. Puhuttiin syvällisistä asioista kuten rakkaudesta ja yksinäisyydestä sekä myös ei niin tärkeistä, arkisista ja jopa pervoista asioista.

Poika on myöskin 18-vuotias, mutta ammatikoulua päättävä. Kahden kuukauden kirjoittelun jälkeen, ehdotin soittamista ja hän pitkän suostuttelun jälkeen, hän soitti mulle. Sitten me juteltiin päivittäin, öisin ja joskus jopa 6h peräkkäin. Hän oli hyvin kiintynyt muhun tässä vaiheessa ja kertoi olleensa ihastunut muhun, kutsui minua kauniiksi, mistä minä todella paljon pidin.

Minä ehdotin että tavattaisiin keskustassa, ystävänpäivänä, eli neljän kuukauden kirjoittelun ja soittelun jälkeen. Silloin mä hullaannuin hänestä, meillä oli selvästi heti välillä fyysistä vetovoimaa, koska olimme kiinni toisissamme koko ajan. Tämän jälkee me tavattiin uudelleen keskustassa ja sitten eräänä päivänä jäin hänen luo yöksi. Tapailu ja yökyläily kesti siis kolme kuukautta, joka kerta oli molempien mielestä mahtava ja oli aina niin mukavaa.

Me harrastettiin seksiäkin pari kertaa, ensimmäisiä kertoja molemmille ( muutenkin molemmille minkäänlaine suhde vastakkaisen sukupuolen kanssa on uutta). Nautin erittäin paljon seksistä ja samaa sanoi hänkin, mutta häntä on alkanut vaivaamaa se,ettei hän saa orgasmia ilman masturbointia, vaikka yhdyntää ja esileikkiä olisi jatkunu pitkään ja se olisi kuinka kiihottavaa. Hän syyttää itseään ja saa tästä paineita varmaankin, vaikka kerroin hänelle että me ollaa vasta tutustumassa seksielämään ja minua ei häiritse asia kovinkaan paljon.

Ensimmäisestä yökyläilystä lähtien olin takertunut häneen: olin yhteydessä aina,lähettelin kuvia itsestäni iloisena,halusin koko ajan tietää, miten hänellä menee, halusin nähdä aina ja halusin olla hänen lähellä. Olin koko ajan epäilevä, kun hän etääntyi ja aloin kyselemään mikä on meidän tilanne.

Hän pitkään ei kertonu, mutta lopulta ärtyneenä tunnusti,ettei halua parisuhdetta kanssani. Hän kertoi että tykkää minusta, välittää minusta, ja ettei haluis lopettaa tapailua, mutta ei halua sitoutua, koska ei halua tuottaa minulle pettymystä.

Tämä poika on nyt viimeiset kolme viikkoa ollut hyvin erilainen kuin silloin kun alettiin tapailemaan. Hän on etäinen, ei soittele enää, kirjoittelee vain silloin, kun teen aloitteen ja hän aina ärsyyntyy, kun kyselen iha mitä vaan, hän ei vitsaile niin paljon ei kehu minua ja kerro kaipaavansa tai haluavansa minua, hän kutsui minua takiaiseksi ja sanoi että minulla on selvästi enemmän tunteita häntä kohtaan kuin hänellä minuun, ja että ajattelen häntä liikaa. Olen valittanut siis hänelle siitä, ettei olla nähty, ja sitä että hän löytää aikaa laiskottelulle, kavereille ja juomiselle baareissa, muttei minulle. Olen yrittänyt jutella paljon "syvällisistä asioista" ja ollut muutenkin liian tunteellinen häntä kohtaan.

Minä haluaisin parisuhteen hänen kanssa, mutta jos hän sitä ei halua niin voin tyytyä tähän mitä nyt on, mutta tarvitsen kuitenkin sen verran sitoutumista,että hän lupaa ettei petä minua tai että nähtäis useammin kuin kerran kuukaudessa. Olen pyytänyt häneltä anteeksi pariin otteeseen; sanoin(kirjoitin) että olen pahoillani että painostan häntä suhteeseen ja tapaamiseen ja että olen liian lähellä häntä aina. Hän ei usko kuitenkaan, että muutun. Sanoi, että "tää tulee olemaa tällästä aina"...

Minua pelottaa, sillä en halua menettää häntä, ja tiedän mitä tein väärin, olin liian takertuva enkä anatanu hänelle tilaa ja omaa aikaa, mutta nyt en tiedä miten voin korjata asian. Minulla ei ole muita kavereita kuin hän, siksi muutuinkin takertuvaksi ja häntä häiritsee, ettei minulla ole muuta sosiaalista elämää hänen lisäksi.

Haluan,että hän olisi sellainen kuin oli alussa kuin tapailtiin....hellä,välittävä, aina innokas näkemää ja...rakastava. Olen viimeiset viikot itkenyt melkein joka päivä, koska ikävöin häntä, ja kerroin heti siitä,että ikävöin ja hän vastaa vain: voi voi, ei voi mitää. Nytki itkettää, kun kirjoitan tästä...

Sekoan, koska en tiedä mitä tehdä...tuntuu siltä, että kaikki on ohi, mutta uskottelen koko ajan itselleni että voin tehdä jotain vielä meidän eteen tai että hän jonain päivänä ymmärtäisi, miten pahoitti mun mieltä. Hän aikoo mennä kohta ensi kuussa bilettämään ulkomaille kaverin kanssa, ja minä tietenkin olen mustasukkainen ja olen huolissani siitä mitä hän aikoo tehdä siellä, koska hänellä on ollu "kuumia baari-iltoja kuumien tyttöjen kaa" joskus ennen sitä kun me tavattiin.

Mitä teen? Jos me tavataa vielä, niin mun pitäisi olla lumoava ja ihastuttaa hänet minuun uudelleen...mutta miten...kaiken mun aiheuttaman draaman jälkeen. Miten palautan sen intohimon meidän suhteessa tai jutussa? Millä tavalla saan hänet uskomaa, etten halunnut aiheuttaa draamaa tai pelästyttää häntä mitenkää,että minulla oli vain tosi kova ikävä ja käyttäydyin väärin sen takia?

Olen lukenut että etäisyyden pitäminen parantaisi tilannetta...mutta kun hän on nyt suuttunut niin onko nyt hyvä hetki lopettaa yhteyden pito ja kiinnostuuko hän minusta sitten myöhemmin (välillä tuntuu siltä, että hän haluaisi eroon minusta) jos en juttele hänelle lainkaan viikkoihin ? Mä vaan haluaisin saada meidän suhteen sellaseen kuntoon,että voisi unohtaa mun draamailut ja ylitunteellisuuden ja aloittaa niin kuin uudelleen.

Lapset hiekkalaatikolla.

Sinä olet kakara, hän on pikkupoika, ei tuossa sen enempää.
Ei toimi, koska te olette nuoria ja kokemattomia.

Eikun päästät irti vaan ja meette takasi kasvamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja läheisyysriippuvainen;11657279:
Hei! Olen 18-vuotias lukiota päättävä opiskelijatyttö ja minulla on omituinen poikakaveri tai sitten minä itse pilasin kaiken...

Me tutustuttiin 7 kuukautta sitten netissä, keskusteltiin ja tutustuttiin päivittäin. Puhuttiin syvällisistä asioista kuten rakkaudesta ja yksinäisyydestä sekä myös ei niin tärkeistä, arkisista ja jopa pervoista asioista.

Poika on myöskin 18-vuotias, mutta ammatikoulua päättävä. Kahden kuukauden kirjoittelun jälkeen, ehdotin soittamista ja hän pitkän suostuttelun jälkeen, hän soitti mulle. Sitten me juteltiin päivittäin, öisin ja joskus jopa 6h peräkkäin. Hän oli hyvin kiintynyt muhun tässä vaiheessa ja kertoi olleensa ihastunut muhun, kutsui minua kauniiksi, mistä minä todella paljon pidin.

Minä ehdotin että tavattaisiin keskustassa, ystävänpäivänä, eli neljän kuukauden kirjoittelun ja soittelun jälkeen. Silloin mä hullaannuin hänestä, meillä oli selvästi heti välillä fyysistä vetovoimaa, koska olimme kiinni toisissamme koko ajan. Tämän jälkee me tavattiin uudelleen keskustassa ja sitten eräänä päivänä jäin hänen luo yöksi. Tapailu ja yökyläily kesti siis kolme kuukautta, joka kerta oli molempien mielestä mahtava ja oli aina niin mukavaa.

Me harrastettiin seksiäkin pari kertaa, ensimmäisiä kertoja molemmille ( muutenkin molemmille minkäänlaine suhde vastakkaisen sukupuolen kanssa on uutta). Nautin erittäin paljon seksistä ja samaa sanoi hänkin, mutta häntä on alkanut vaivaamaa se,ettei hän saa orgasmia ilman masturbointia, vaikka yhdyntää ja esileikkiä olisi jatkunu pitkään ja se olisi kuinka kiihottavaa. Hän syyttää itseään ja saa tästä paineita varmaankin, vaikka kerroin hänelle että me ollaa vasta tutustumassa seksielämään ja minua ei häiritse asia kovinkaan paljon.

Ensimmäisestä yökyläilystä lähtien olin takertunut häneen: olin yhteydessä aina,lähettelin kuvia itsestäni iloisena,halusin koko ajan tietää, miten hänellä menee, halusin nähdä aina ja halusin olla hänen lähellä. Olin koko ajan epäilevä, kun hän etääntyi ja aloin kyselemään mikä on meidän tilanne.

Hän pitkään ei kertonu, mutta lopulta ärtyneenä tunnusti,ettei halua parisuhdetta kanssani. Hän kertoi että tykkää minusta, välittää minusta, ja ettei haluis lopettaa tapailua, mutta ei halua sitoutua, koska ei halua tuottaa minulle pettymystä.

Tämä poika on nyt viimeiset kolme viikkoa ollut hyvin erilainen kuin silloin kun alettiin tapailemaan. Hän on etäinen, ei soittele enää, kirjoittelee vain silloin, kun teen aloitteen ja hän aina ärsyyntyy, kun kyselen iha mitä vaan, hän ei vitsaile niin paljon ei kehu minua ja kerro kaipaavansa tai haluavansa minua, hän kutsui minua takiaiseksi ja sanoi että minulla on selvästi enemmän tunteita häntä kohtaan kuin hänellä minuun, ja että ajattelen häntä liikaa. Olen valittanut siis hänelle siitä, ettei olla nähty, ja sitä että hän löytää aikaa laiskottelulle, kavereille ja juomiselle baareissa, muttei minulle. Olen yrittänyt jutella paljon "syvällisistä asioista" ja ollut muutenkin liian tunteellinen häntä kohtaan.

Minä haluaisin parisuhteen hänen kanssa, mutta jos hän sitä ei halua niin voin tyytyä tähän mitä nyt on, mutta tarvitsen kuitenkin sen verran sitoutumista,että hän lupaa ettei petä minua tai että nähtäis useammin kuin kerran kuukaudessa. Olen pyytänyt häneltä anteeksi pariin otteeseen; sanoin(kirjoitin) että olen pahoillani että painostan häntä suhteeseen ja tapaamiseen ja että olen liian lähellä häntä aina. Hän ei usko kuitenkaan, että muutun. Sanoi, että "tää tulee olemaa tällästä aina"...

Minua pelottaa, sillä en halua menettää häntä, ja tiedän mitä tein väärin, olin liian takertuva enkä anatanu hänelle tilaa ja omaa aikaa, mutta nyt en tiedä miten voin korjata asian. Minulla ei ole muita kavereita kuin hän, siksi muutuinkin takertuvaksi ja häntä häiritsee, ettei minulla ole muuta sosiaalista elämää hänen lisäksi.

Haluan,että hän olisi sellainen kuin oli alussa kuin tapailtiin....hellä,välittävä, aina innokas näkemää ja...rakastava. Olen viimeiset viikot itkenyt melkein joka päivä, koska ikävöin häntä, ja kerroin heti siitä,että ikävöin ja hän vastaa vain: voi voi, ei voi mitää. Nytki itkettää, kun kirjoitan tästä...

Sekoan, koska en tiedä mitä tehdä...tuntuu siltä, että kaikki on ohi, mutta uskottelen koko ajan itselleni että voin tehdä jotain vielä meidän eteen tai että hän jonain päivänä ymmärtäisi, miten pahoitti mun mieltä. Hän aikoo mennä kohta ensi kuussa bilettämään ulkomaille kaverin kanssa, ja minä tietenkin olen mustasukkainen ja olen huolissani siitä mitä hän aikoo tehdä siellä, koska hänellä on ollu "kuumia baari-iltoja kuumien tyttöjen kaa" joskus ennen sitä kun me tavattiin.

Mitä teen? Jos me tavataa vielä, niin mun pitäisi olla lumoava ja ihastuttaa hänet minuun uudelleen...mutta miten...kaiken mun aiheuttaman draaman jälkeen. Miten palautan sen intohimon meidän suhteessa tai jutussa? Millä tavalla saan hänet uskomaa, etten halunnut aiheuttaa draamaa tai pelästyttää häntä mitenkää,että minulla oli vain tosi kova ikävä ja käyttäydyin väärin sen takia?

Olen lukenut että etäisyyden pitäminen parantaisi tilannetta...mutta kun hän on nyt suuttunut niin onko nyt hyvä hetki lopettaa yhteyden pito ja kiinnostuuko hän minusta sitten myöhemmin (välillä tuntuu siltä, että hän haluaisi eroon minusta) jos en juttele hänelle lainkaan viikkoihin ? Mä vaan haluaisin saada meidän suhteen sellaseen kuntoon,että voisi unohtaa mun draamailut ja ylitunteellisuuden ja aloittaa niin kuin uudelleen.

Olet hyvin paljon ammattiavun tarpeessa. Mene pian käymään vaikkapa terveydenhoitajalla. Hän ohjaa sinut eteenpäin mielenterveystoimistoon. Ja jätä se mies rauhaan. Ihan oikeasti. Hänen ei tarvitse millään tavalla aloittaa sinun kanssasi "niin kuin uudelleen". Hänen ei tarvitse kiinnostua sinusta "sitten myöhemmin".
Olet hyvin nuori ihminen vielä. Yritä saada oma elämäsi kuntoon.

Älä roiku. Lopeta yhteydenpito. Poika ei ole kiinnostunut. Nuoruuden rakkaussuhteet ovat siivekkäitä ja verisiä, Arto Mellerin sanoin...
Minusta sinulla ei tarvitse olla sen kummempaa ongelmaa kuin se, että ihastuit. Et usko, kuinka monesti minut on hylätty nuorena ja kuinka monesti on ollut tunne, etten kelpaa kenellekään. Se on ehkä surullisinta, mitä olen kokenut, vaikka vertailukohtana ovat vanhempani itsemurha ja kolme muuta rankkaa tapausta, joita en avaa täällä yksityisyyteni takia. Se, että tulin useasti huijatuksi miessuhteissani, romutti itsetuntoni. Koin nimenomaan, että miehet olivat huijanneet minua. Että olen tyhmä, ruma ja surkea enkä kelpaa. Myöhemmin olen ajatellut, etteivät miehet huijanneet...hekin vain olivat ihan pihalla siitä, kenet valitsisi ja miksi. En ole nähnyt ketään noista miehistä 17 vuoteen, mutta jos näen, tervehdin iloisesti. Se kaikki oli osa ihmisenä kasvamista.
Sinä nouset, elämä kantaa! Pystytkö keskittymään jatko-opintoihin hakemiseen? Se on nyt isoin huoli.

. Se, että tulin useasti huijatuksi miessuhteissani, romutti itsetuntoni. Koin nimenomaan, että miehet olivat huijanneet minua. Että olen tyhmä, ruma ja surkea enkä kelpaa. Myöhemmin olen ajatellut, etteivät miehet huijanneet...hekin vain olivat ihan pihalla siitä, kenet valitsisi ja mik

Oho, katos tässäpä on nainen, joka on oppinut jotain elämästä.

Viimeksi muokattu:
Kun vastaatte, älkää kopioiko siihen koko alkuperäistä tekstiä ainakaan, jos sitä on tuollaiset ylläolevat puoli kilometriä. Ei kukaan jaksa hetken päästä kahlata tätä ketjua päästäkseen edes vastaukseen viisi.

Nimimerkki Hahaa kirjoitti tosi hyvin.

Ap, olet vielä tosi nuori ja kirjoitit itsekin, että sinulla ei ole kokemusta miehistä, muuta kuin tämä nykyinen lyhyt tapailu tämän pojan kanssa. Uskon, että nyt tuntuu pahalta kun tuosta jutusta ei tullut mitään ja tuo poika ei ollutkaan sinusta kiinnostunut, mutta usko pois, vuoden kuluttua naurat koko jutulle.

Kokemuksen myötä opit laittamaan nämä tällaiset pettymykset oikeisiin mittasuhteisiin. Tässä ei nyt ole mitään vakavaa tapahtunut oikeasti kuitenkaan. Ihastuit ja olisit toivonut seurustelua, mutta poika ei ollut sinusta kiinnostunut. Ikäväähän tuo on, mutta sellaista sattuu. Tyhmintä, mitä voit tehdä, on jäädä roikkumaan tilanteeseen. Pitkität tuskaasi ihan turhaan.

Nyt vaan lopetat kaiken yhteydenpidon tuon pojan kanssa. Sano hänelle, että olet nyt ymmärtänyt että tämä juttu on ohi, ja että olet päättänyt että jatkat elämääsi. Uskon, että hänkin kunnioittaa sinua enemmän, jos pystyt siihen. Jos taas jatkat nykyistä linjaasi, tuo poika alkaa inhota sinua entistä enemmän ja lopulta hän tule oleman se, joka katkaisee yhteydenpidon. Nyt sinulla on vielä tilaisuus säilyttää itsekunnioituksesi, käytä se!

Pidä itsestäsi hyvää huolta. Tee juttuja, joista nautit. Olet arvokas, näytä se itsellesi. Tällä hetkellä kohtelet itseäsi huonosti. Opettele kohtelemaan itseäsi paremmin. Jonain päivänä löydät vielä parisuhteen, mutta sen aika ei ole vielä.

Hei!

Olet vielä TOSI nuori. Tekstisi on tutun kuuloista (olenhan itsekin ollut vähintäänkin yhtä tunteellinen), elät hetket nuoruudenpalolla, eikä siinä mitään väärää ole. Sun pitää vaan oppia hyväksymään, että teidän tarinanne on ohi, ainakin tällä erää. Poika ei ollut valmis VIELÄ sitoutumaan. Ole onnellinen, että hän kuitenkin kertoi tämän asian sinulle rehellisesti, vaikkakin aluksi vältellen. Olisi se huonomminkin voinut mennä.

Ei sun elämä tähän lopu, löydät kyllä vielä pojan, joka on tosissaan kanssasi, mutta sun kannattaa nyt keskittyä muihin asioihin, esim. ystävyyssuhteiden luomiseen, harrastuksiin, jatko-opiskeluihin / kesätöihin ja antaa ajan kulua, haavojen parantua. Olisi tärkeää, että sinulla olisi omaakin elämää niin et sitten tarrautuisi niin voimakkaasti ihastukseesi.

Eikä sitä koskaan tiedä, vaikka poika vielä joskus, kun aikaa kuluu, haluaisi olla kanssasi, sillain oikeesti. Anna hänelle kaipaamansa vapaus, keskity muihin asioihin, sellasiin, mistä pidät ja elä omaa elämääsi. Hän palaa luoksesi, jos niin on tarkoitettu. Ehkäpä hän tajuaa sitten kaipaavansa sinua, kun et roikukaan hänessä? KOKEILE, tiedän; helppoa se ei tule olemaan, mut onko sulla oikeen muutakaan mahdollisuutta. Ketäänhän ei voi pakottaa.

Kaikkee hyvää sulle! :)

Alkuperäinen kirjoittaja läheisyysriippuvainen;11657279:

Poika varmasti oli kiinnostunut sinusta.
Ymmärrän, että häntä alkoi ahdistaa. Hänellä on muutakin elämää kuin sinä. Sinä takerruit häneen. Et jättänyt hänelle yhtään tilaa.

Hanki itsellesi ystäviä. Kun on muutama hyvä tuttu ja joku ystävä, niin ei ennätä takertua. Hanki harrastuksia. Silloin sinussa on jotain kiinnostavaa.

Tällä hetkellä voit vain jättää pojan rauhaan. Uusia poikia tulee, mutta ole sinä valloitettava.

Voi kurja, tällaisen joutuu jokainen kokemaan nuorena. Kuten tässä muutama viisas on jo vastannut, sinun on vaan hyväksyttävä, että juttunne on ohi ja mentävä eteenpäin elämässä ilman sitä poikaa. Hylätyksi tuleminen on hirveää, ja tuntuu sitä hirveämmältä mitä nuorempi ja kokemattomampi on. Mutta olet siis abi? Tässähän on kaikkea kivaa tulossa! Yritä nauttia lakkiaisista ja yo-juhlinnasta, älä anna sydänsurujen pilata niitä. Itsekin vietin abikevään rakastumisen ja hirveän pettymyksen tunnelmissa, ja tiedän kyllä miltä tuntuu. Ainokainen kirjoitti tosi viisaasti, että sinun kannattaa säilyttää itsekunnioituksesi ja lopettaa pojan perään soittelu, ja mennä eteenpäin. Kyllä siitä selviää!