V
Viiras
Vieras
Sinulla on hyvät pointit. Osassa oot oikeessa, osassa et. Minulta puuttuu nöyryyttä. Totta, sitä sais olla enemmän. Tiedän sen. Olen sannut mitä haluan.. ei pidä paikkansa. Olen saanut paljon, mutta myös menettänyt paljon. Kiitän kyllä elämästäni. Useammin pitäisi kiittää ihmisiä, jotka ovat elämässäni ja jotka ovat myötävaikuttaneet siihen. Olen todella iloinen ja kiitollinen heistä. Olen kiitollinen saavutuksista aj menestyksestä. Olen kiitollinen jopa vituilleen menneistä parisuhteista. Olen erityisen kiitollinen ystävilleni, vanhemmilleni, työkavereilleni ja ihanalle poikaystävälleni.
Olen joutunut pysähtymään ja miettimään elämän arvoja ja tärkeysjärjestystä. Joskus on tipahtanut kovaa ja korkealta, eikä ole ollut itseaiheutettua yksikään niistä ikävistä asioista joita silloin tapahtui. Ensin niistä syytti itseään, mutta sitten tajusi, ettei vika ollutkaan itsessään. Se helpotti ymmärtämään miksi niin kävi kuin kävi.
Kyllähän sitä itsekin tekee paljon virheitä itseäänb ja muita kohtaan, mutta paree niistä vain on oppia ja jatkaa elämää.
"Kaikkea ei voi saada. Tavallinen perhe-elämä ei tosiaankaan ole kuohuvaa teinidraamaa, ja kännisekoilupanosuhteista taas ei perhettä saa. Believe me, se ei ole onnistunut yhdelläkään naisella jonka tunnen, joka on sen lapsen tehnyt sille ah-niin-saavuttamattomalle miehelle jonka perässä on niin ihanan dramaattista juosta rakkautta kerjäämässä. Sellaisen juoksuttamisen jälkeen "tavalliset" miehet ei enää kiinnostakaan, eihän niissä ole mitään haasteita, eivät osaa edes juovuksissa hakata. Sekoile niin paljon kuin haluat, kännissä ja selvinpäin, kerro kaikki juoksennat kavereillesi mutta jätä ne lapset tekemättä. Sekopää-äiti ei ole kivaa katsottavaa. Keksi joku muu projekti, mutta lapset kuuluvat äiti-tyyppisille naisille. Ja äiti-tyyppisiä naisia ovat siis ne, jotka arvostavat hyviä miehiä, EIVÄTKÄ petä niitä. "
Lainasin tätä, koska tuossa on, vaikkakin karkeasti ilmaistuna, elämän klassinen valinnan vaikeus. Tilanteessasi on kyse puhtaasti valintakysymyksestä, arvovalinnoista. Määritä oma arvomaailmasi ja toimi sen mukaan. Jos arvomaailmassasi on tärkeintä perhe, kasvata asenne ja positiivinen tunne siihen ja elä perhe-elämää. Ja iskosta päähäsi se, että sekoilemalla menetät perheesi tai et ainakaan sellaisten "saavuttamattomien" miesten kanssa perhettä saa. Ymmärrän toki, että voimakkaan tunteen ja kevyemmän, jossain määrin järkiperusteisen äänen kanssa tasapainoilu on äärettömän vaikeaa. Ratkaisua ei ole helppo tehdä, mutta siksi suosittelinkin aiemmin terapiaa. Sittenpähän olet ainakin yrittänyt ja koska sinulla on halua muutokseen, se voisi toimiakin. Näitä "helppoja, täydellisiä miehiä" ei totisesti tule vastaan joka päivä, seuraava voi ollakin sitten selkeästi huonompi.
Valitettavasti pelkään, että tulet pidemmän päälle onnettomaksi, valitsit sitten "haasteellisen" tai "helpon, mutta täydellisen" miehen. "Haastellisen miehen" kanssa menee on-offiksi, pettämiseksi ja lopulta eroksi. "Helpon, mutta täydellisen miehen" kanssa taas alat tuntea ystävyyttä/kumppanuutta, joka ei tunnetasolla riitä sinulle ja jota et osaisi arvostaa niin, että jäisit suhteeseen tai pysyisit pettämättä. Siksi olisi parempi joko lähteä muutoksen tielle tai vain luovuttaa ja jäädä haaveilemaan.
Viimeksi muokattu: