Miksi teen näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Overcast
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei, en halua täydellisyyttä. Lähellä voi olla, mutta haluan ilmeisesti haasteita.
Rakkautta näyttää riittävän mutta kohteita on monta. Et siis ole rakastunut.

Läheisriippuva sietää
- huonoa kohtelua hyvin (ex)
- hyvää kohtelua huonosti (nyx)

Kiintymyksen, vahvuutesi haaste on rakastaa tarvitseva ihminen (ex) ehjäksi.
Ehjä ihminen ei ole ole riittävän tarvitseva, ei missiona haasteellinen (nyx).
Läheisriippuvuuden tyyppinimi: Vahvuus.

NYXä: "Välillä vai ahdistaa hänen jatkuvat rakkaudentunnustukset 24/7. Liika on liikaa." - Rakastunut!

EXä: "Kaikissa exissä on se samainen piirre ollut, he ovat olleet minulle jonkin sortin haaste."
Kiintymyshäiriö, ei-rakkautta (esim. narsku).

Viimeksi muokattu:
Rakkautta näyttää riittävän mutta kohteita on monta. Et siis ole rakastunut.

Läheisriippuva sietää
- huonoa kohtelua hyvin (ex)
- hyvää kohtelua huonosti (nyx)

Kiintymyksen, vahvuutesi haaste on rakastaa tarvitseva ihminen (ex) ehjäksi.
Ehjä ihminen ei ole ole riittävän tarvitseva, ei missiona haasteellinen (nyx).
Läheisriippuvuuden tyyppinimi: Vahvuus.

NYXä: "Välillä vai ahdistaa hänen jatkuvat rakkaudentunnustukset 24/7. Liika on liikaa." - Rakastunut!

EXä: "Kaikissa exissä on se samainen piirre ollut, he ovat olleet minulle jonkin sortin haaste."
Kiintymyshäiriö, ei-rakkautta (esim. narsku).

Ihan kaikkea en viestistäsi ymmärtänyt, mutta sen voin sanoa, että en missään nimessä ole läheisriippuvainen. Tiedän sen ja muutkin sen tietävät, jotka minut tuntevat. Nautin olla yksin ja vietänkin paljon aikaa yksin. Nykyiselle jopa heitin, että saatan haluta olla yksin, jotta saisin pääni selväksi tunteiden kanssa. Selviäisi sekin ketä sitten kaipaan, vai kaipaanko ketään. Toki haluan miehen rinnalle, ihan biologinen juttu, henkisessä ja fyysisessä mielessä. Olen aina ollut sitä mieltä, että olen mielummin yksin kuin huonossa suhteessa. Osaan olla yksin ja monesti olen ollut todella onnellinen, ilman miestä. Saan niin paljon iloa ja onnea työstä sekä ympärillä tapahtuvista asioista, miehet eivät ole kuuluneet aina kuvioihin.

Mutta kyllä minä haluan tulevaisuuteni jonkun kanssa jakaa. Se onni on kiva jakaa toisen kanssa, tehdä taakseen ihania muistoja ja suunnitella tulevaisuutta. Mutta tärkeämpää on olla hetkessä ja nauttia siitä missä on ja kenen kanssa. Se olotila, kun et halua olla kenenkään muun kanssa tai missään muualla, silloin huomaan olevani onnellinen.

Viimeksi muokattu:
AP on narsku eikä pysty sitoutumaan ym. eli tosi HÄIRIÖINEN!

Kyllä minä sitoutumaan pystyn. Olen sen ennenkin tehnyt ja ollut suhteessa täysillä 110%. En ole tuolloin pettänyt, enkä edes miettinyt muita miehiä. Siis miettinyt niin, että olisin ollut jostain toisesta kiinnostunut. Olin niin rakastunut ja myös rakastin, ehdoitta. En usko olevani narsku. Häiriöinen vaan :P

Viimeksi muokattu:
Näitä luettuani tuli mieleen exäni. Suhteemme kesti viitisen vuotta. Ensimmäiset kolme ja puoli vuotta olin haasteellinen sikäli, että vaikka tykkäsin hänestä kovasti, ajattelin sitoutumista pelolla ja hoin jatkuvasti itselleni, että kohta hän lähtee tai sitten jopa minä. Tämä näkyi käytöksessäni usein lievänä välinpitämättömyytenä ja sellaisena vaihtelevuutena, välillä olin kylmän oloinen ja mietteissäni suhteesta ja välillä taas lämmin ja läheinen. Tämä oli vaistonvaraista ja silloin suhteen sisällä tapahtui ikään kuin pientä on-offia jatkuvasti. Välillä hän olikin lähdössä, mutta puhuin hänet takaisin. Lopulta, kun pääsin sitoutumiskammostani ja päätin, että tämä on se suhde, hän alkoi etääntyä ja suhde lopulta päättyi hänen toimestaan. Kaipaili enemmän alkuaikojen tunteita kuulemma. Suhteen aikana hän usein puhui "metsästämisestä", viitaten juuri siihen, että hän haluaisi miehen, jota tulee jatkuvasti tavoitella.

No pysyimme silti ystiksinä ja erinäisten jäljelle jääneiden velvoitteiden myötä tapasimme pariin otteeseen ja suhde käynnistyi jossain muodossa uudelleen. Aina kun olin lopettamassa suhdetta uudelleen, hän innostui ja alkoi ehdottelemaan tapaamisia. Tällä tavalla olisi voinut jatkua vaikka kuinka pitkään tai siihen saakka kunnes jompi kumpi olisi löytänyt uuden, ehkä silloin hän olisi innostunut vielä enemmän, tiedä sitten. Lopetin jutun, koska käsitin, että mitään vakaata tulevaisuutta ei tällaisen henkilön kanssa ole ja ymmärsin itse kaipaavani, toki kiihkeiden tunteiden lisäksi, tiettyä stabiliteettia elämääni. Ennen kaikkea ymmärin, että tällainen suhde onnistuu vain hyvin kylmältä ja laskelmoivalta ihmiseltä, joka hallitsee parisuhdetaktiikan. Itse en vain tällainen ollut.

Sinun tilanteesi on se, että haluat mahdotonta miestä. Tämä on mielestäni klassinen psykologinen "tila". Se, mitä ei voi saada, tai on lähes mahdontonta saada, koukuttaa. Tärkeintä on ymmärtää oma psyykkeesi, koska silloin kun tällaisen mahdottoman miehen saat, tylsistyt. Haluat pientä on-offia, vaikka sitten niin, että ette eroa, mutta käyttäytyminen ja sitoutumattomuus aiheuttaa jännitteitä jatkuvasti. Ongelmasi on nyt se, että olet löytänyt kaikin puolin loistavan miehen, mutta haluaisit istuttaa häneen haasteellisuuden mallin. On todella harvinaista, että kuvailemasi miestyyppi olisi tai kykenisi olemaan samanaikaisesti tuollainen ja haasteellinen, jalka oven välissä jatkuvasti. Jossain määrin hän voi oppia sitä ja ajan myötä kun mahdollisesti tylsistyy hiukan sinuun, saattaa hän alkaa "haasteelliseksi" jo ihan aidostikin, jopa niinkin, että eräänä päivänä hän on kadonnut elämästäsi.

Suosittelen sinulle terapiaa. Vaikka se kuulostaakin pahalta, sitä se ei ole. Muuten lopputulos on se, että hankitte ehkä nyxäsi kanssa lapsia ja pian tulee ero kun kaipaatkin haasteita, etkä paikalla olevaa tunnollista miestä ja isää. Tässä on katastrofin ainekset aidosti. Mitä tulee pettämiseen, älä vielä kerro sitä. Selvitä ensin ajatuksesi. Oikeinhan kertominen olisi, mutta kyllä hyvin harva loppujen lopuksi tuollaista hyväksyy ja jää suhteeseen. Toisaalta jos suhteenne on vasta alussa, ettekä ole vielä ns. tehneet seurustelulupausta, niin kai sitten voisi ajatella asian olleen sallittua. Vaikeaa tällainen kuitenkin on.

Sanot yhdessä viestissä kaipaavasi alistajaa, mutta toisaalta pettämisesi viittaa myös jossain määrin dominanssin ottamiseen, eli siihen, että eräällä tavalla nöyryytät ja alistat häntä. Alistajan kanssa elämä ei ole mukavaa ja kaukana siitä, kun miehen ottaa "johdon" parisuhteessa demokraattisesti. Tämä liittyy mielestäni jälleen tähän mahdottoman miehen myyttiin, mies joka alistaisi sinua, olisi taas sellainen mies, jonka kanssa et haluaisi tai pidemmän päälle pystyisi olla. Koska et yksinkertaisesti sietäisi sellaista ja jälleen suhde olisi eron partaalla.

Hyviä pointteja. Kiitos niistä. Suosittelit minulle terapiaa. Kyllä, kuulostahan se pahalta, mutta itse sitä jopa jo mietin :) En koe sitä pahana ollenkaan. Luulen, että annan itselleni aikaa, enkä nyt hätäile suuntaan enkä toiseen. Tosin näin olen jo jonkin aikaa miettinyt. Tuorehan tämä meidän suhde on, vasta jokunen kuukausi sitten myönsimme seurustelun.

Tänään minulle tuli menettämisen pelko ja valtava ikävä häntä kohtaan. Minusta tuntui, että hän on saanut tietää tekemisistäni ja harkitsee suhdettamme. Itseasiassa olen erittäin huono valehtelemaan ja melkein asian jo hänelle lipsautin. Hän suoraan kysyi, teinkö mitään tyhmää ja vastasin etten tehnyt. Valehtelin. Siinä oli selityksen makua. Sanat menivät sekaisin. Olisin halunnut puhua totta, ja kertoa miksi niin tein, mutta nyt ei ole sen aika.

Haluan olla hänelle niin rehellinen kuin mahdollista ja pahalta tuntuu, että en voinut sanoa mitä tonttuilin. Luulen, ettei hän minua jättäisi siltikään. En voi sitä tietää, mutta hän on ymmärtäväinen ja on sanonutkin, että minun pitää löytää oma paikkani elämässä. Jos se paikka on hänen kainalossa, on siitä erittäin onnellinen. Mutta jos etsin itselleni toisen paikan, jossa olen onnellisempi, hän antaa minun mennä. Se sattuisi, mutta ei voi minua pidätellä.

Ehkä tämä seikkailuni on vain osa oman paikan etsimistä. Todella itsekkäällä tavalla sen näköjään teen, mutta jos tämä on tie oman paikan löytämiseen, teen niin. En tällä tarkoita, että jatkossa käyn vieraissa, sen verran paha mieli tästä tuli. Sain hakattua päätä seinään, etten voi enää ikinä tehdä noin. Toivon, etten enää ikinä tee niin. Tunteet ovat vahvistuneet tapauksen jälkeen miestäni kohtaan ja olen siitä onnellinen. En halua menettää häntä. Kyllä, näköjään nautin siitä tunteesta, kun toista kaipaa niin että sisuskaluissa tuntuu.

Viimeksi muokattu:
Biologinen kellosi käy kovempaa kuin kykysi löytää isäehdokkaita. Lopeta suhde nyxään, koska olet häntä jo loukannut tarpeeksi ja hän ei ole sinulle kuin kourallinen siittiöitä. Parempi olisi kun jatkaisit aikuistumistasi ja hakkaisit päätäsi seinään ihan yksi; älä kiusaa syyttömiä.

Biologinen kellosi käy kovempaa kuin kykysi löytää isäehdokkaita. Lopeta suhde nyxään, koska olet häntä jo loukannut tarpeeksi ja hän ei ole sinulle kuin kourallinen siittiöitä. Parempi olisi kun jatkaisit aikuistumistasi ja hakkaisit päätäsi seinään ihan yksi; älä kiusaa syyttömiä.

Niin saattaa olla. Mutta joo, en halua puolustelella tekemisiäni. Mutta silti luulen, että nyxäni antaisi anteeksi tekemiseni. Koska ei hänkään ole puhdas pulmunen, on pettänyt itse exäänsä. Olin vihainen siitä (exän puolesta!), mutta sitten kun kuulin tarinan miksi niin kävi, ymmärsin häntä ja hänen tekoaan. Kaikki me näköjään tehdään virheitä. Mitä hyötyäkään niistä olisi, jos ei niistä oppisi.

Tässä oli sitten minun virheeni, ottakoon virheen kanssa tai on ottamatta. Jos ajattelee asiaa niin, että kun ihminen sortuu, se kestää 30min, mutta kumppani, jonka kanssa jaat elämän, kestää 30 vuotta. On siinä eroa. Asia on erikseen, jos pettää jatkossakin sen 30 vuotta ja valehtelee siitä. Samalla harmaalla alueella kyllä liikutaan, en pettämistä arvosta missään nimessä. En omaa tekoani, enkä kenenkään muunkaan.

Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti sinulla ei vain ole tarpeeksi tunteita tätä miestä kohtaan. Ei niitä aina ole, vaikka toinen vaikuttaisi olevan kuinka täydellinen. Ei rakastuminen toimi niin, että päättää rakastuvansa tähän koska olisi niin kiva olla rakastunut tällaiseen ihmiseen. Ei se riitä, että toinen on "paperilla hyvä", lisäksi pitää olla muutakin.

Oletkohan lähtenyt hyvän miehen mukaan siksi, että kaipaat perhettä niin kovasti ja tässä olisi varsin järkevä vaihtoehto aviomieheksi ja lasten isäksi? Mutta kuitenkin pohjimmiltasi kaipaat enemmän?

Vähän epätäydellisempikin voi olla "se oikea" sinulle, jonka kanssa haluaa olla koko sydämestään. Lähde etsimään sellaista.

Ilmeisesti sinulla ei vain ole tarpeeksi tunteita tätä miestä kohtaan. Ei niitä aina ole, vaikka toinen vaikuttaisi olevan kuinka täydellinen. Ei rakastuminen toimi niin, että päättää rakastuvansa tähän koska olisi niin kiva olla rakastunut tällaiseen ihmiseen. Ei se riitä, että toinen on "paperilla hyvä", lisäksi pitää olla muutakin.

Oletkohan lähtenyt hyvän miehen mukaan siksi, että kaipaat perhettä niin kovasti ja tässä olisi varsin järkevä vaihtoehto aviomieheksi ja lasten isäksi? Mutta kuitenkin pohjimmiltasi kaipaat enemmän?

Vähän epätäydellisempikin voi olla "se oikea" sinulle, jonka kanssa haluaa olla koko sydämestään. Lähde etsimään sellaista.

Niin. Ehkä tuo on se syy kaikelle tälle sekoilulle. Se kai tässä onkin, että toivon hartaasti että tunteet pysyisivät voimakkaana häntä kohtaan. Kyllä niitä välillä onkin, mutta sitten tulee ei. Taistelua järjen ja tunteiden kanssa. Tottakai haluan lapsilleni isän, joka olisi mitä ihanteellisin siihen tehtävään. Ajattelenko tässä nyt itseäni vai mahdollisia lapsiani.. Haluan vain lapsilleni kaikkein parasta. Hullua kai jo miettiä noin, eikä vielä ole haikarakaan käynyt. Mut kai se on hyvä miettiä, ettei ihan kenen kanssa tahansa lähde katrasta pyörittämään.

Tuntuu, et haluan lasta enemmän kuin parisuhdetta. Mutta tietysti haluan, että mies on siinä koko sydämestään, niin minun kuin lastenkin takia. Elämäni ensimmäistä kertaa minulla on ikäkriisi. Siis johtuu siitä että en muutaman vuoden päästä ole ehkä enää hedelmällinen.

Joo, epätäydellinen voi olla itselle se täydellinen. Saatan kaivata jotain muuta, ihan siis vaan tajunnanräjäyttävää rakkautta. En tiedä löytääkö sitä koskaan, mutta optimistina eteenpäin :)

Viimeksi muokattu:
Niin. Ehkä tuo on se syy kaikelle tälle sekoilulle. Se kai tässä onkin, että toivon hartaasti että tunteet pysyisivät voimakkaana häntä kohtaan. Kyllä niitä välillä onkin, mutta sitten tulee ei. Taistelua järjen ja tunteiden kanssa. Tottakai haluan lapsilleni isän, joka olisi mitä ihanteellisin siihen tehtävään. Ajattelenko tässä nyt itseäni vai mahdollisia lapsiani.. Haluan vain lapsilleni kaikkein parasta. Hullua kai jo miettiä noin, eikä vielä ole haikarakaan käynyt. Mut kai se on hyvä miettiä, ettei ihan kenen kanssa tahansa lähde katrasta pyörittämään.

Tuntuu, et haluan lasta enemmän kuin parisuhdetta. Mutta tietysti haluan, että mies on siinä koko sydämestään, niin minun kuin lastenkin takia. Elämäni ensimmäistä kertaa minulla on ikäkriisi. Siis johtuu siitä että en muutaman vuoden päästä ole ehkä enää hedelmällinen.

Joo, epätäydellinen voi olla itselle se täydellinen. Saatan kaivata jotain muuta, ihan siis vaan tajunnanräjäyttävää rakkautta. En tiedä löytääkö sitä koskaan, mutta optimistina eteenpäin :)

Ihmiskunnalle ja ennen kaikkea miehille olisi paljon parempi jos vaikka hyppäisit järveen tai jotakin vastaavaa.

Viimeksi muokattu:

OVERCOAST luuletko olevasi niin hyvän näköinen että voit leikkiä toisen tunteilla ? Panitko ilman kumia. Entäpä jos nyt tärppäisi kertoisitko nyxälle vai exälle että on isi. Kumpikin kun on mahdollinen.

Kumpa miehet osaisivat pitää näppinsä erossa sinunlaisestasi naisesta. Nyxäsi on selkeesti sinua fiksumpi mutta huomaa kyllä vielä tasapainottomuutesi.

Viimeksi muokattu:
OVERCOAST luuletko olevasi niin hyvän näköinen että voit leikkiä toisen tunteilla ? Panitko ilman kumia. Entäpä jos nyt tärppäisi kertoisitko nyxälle vai exälle että on isi. Kumpikin kun on mahdollinen.

Kumpa miehet osaisivat pitää näppinsä erossa sinunlaisestasi naisesta. Nyxäsi on selkeesti sinua fiksumpi mutta huomaa kyllä vielä tasapainottomuutesi.

No joo, voi olla fiksumpi, mutta ei pettämisasioissa, koska on itsekin niin tehnyt. Niin, ei pettäminen ole milloinkaan oikein.

Ja kyllä minä ihan ok:n näköinen olen. Kauniinpikin voisin olla. Mieheni rakastaa ulkonäköäni, sanoo että olen niin super kaunis, minkä minä sille mahdan. Ihan kivaahan se on että tykkää.

Tasapainottomuuteni on kyllä huomannut. Hieman siitä on hämillään, mutta ei kai niin moksiskaan.

Viimeksi muokattu:
Ohita vain nämä "hyppää järveen" -kommentit. Ymmärrän sinua kun itsekin samantyylisten tunteiden kanssa painiskellut aikoinaan. Minusta olet virkistävän rehellinen.

Yksi syy pettämiseesi saattaa olla se, että yrität tiedostamattasi ajaa nyxää pois luotasi. Käyttäydyt huonosti -> hän haluaa erota -> saat syyn yrittää suhdetta exän kanssa. Käytöksessäsi voi olla epäloogisuutta ihan biologisista syistä, sillä nainen tiedostamattaan saattaa etsiä sellaista alfaurosta, joka dominoi. Niinhän luonnossakin naaraat valitsevat voimakkaimman ja esimerkiksi uroslinnut laulavat ja pöyhistelevät koreita höyheniään, jotta naaras voi valita parhaan laulajan tai komeimman uroksen. Ehkä ex vetoaa siksi, että hän vaikuttaa parhaalta siittäjältä, mutta tunnet vetoa nyxään, koska hän saattaisi olla paras isäehdokas.

Suhteesi exään vaikuttaa vaikealta enkä missään nimessä soisi, että muuttaisit hänen kanssaan yhteen vain siksi, että odottaisit hänen lastaan. Eroaisitte kuitenkin jossakin vaiheessa ja tuollaisen miehen kanssa tulisit vain onnettomaksi. En usko, että hän osaisi ottaa lasta elämänsä ykköseksi, vaan hän todennäköisesti pitää omaa itseään elämänsä ykkösenä.

Minusta ap:lla on luottamuskysymys. Kaikki lähipiirissä ovat kyllä ok näköisiä ja se on mahtavaa, mutta jokainen on pettänyt lähintä ihmistään. Ap on irrallinen ihminen, joka on pahasti hukassa. Miten tilanteen voisi rauhoittaa, pysähtyä ja alkaa suhtautumaan vakavasti elämään? Sinänsä ihan hienoa, että ap vaistoaa tilanteen olevan vialla, mutta sitä aikuistumista pitää edelleen odotella, koko porukan. Mutta niinhän se nykyään tuppaa olemaan. "minne menet lomilla", "ostimme katumaasturin", elämä tapahtuu hankinnoissa ja kehon ulkopuolisissa asioissa ja matkoissa. Elämä ei olekaan rauhallinen hetki omassa kodissa vain oman perheen kesken.

Kai sitoutumiseen mieheen täytyy olla joku vahva motiivi. Jollain se on kersanteko, toisilla rakkaus. Ilmeisesti ap ei ole kuitenkaan valmis äidiksi, vaikka ympäristö tai joku ulkoinen paine sitä odottaa. Itse en ole koskaan lapsia halunnut, mutta naistenlehtien ja julkkisten renkutus biologisesta kellosta ja pakkolapsista kolmekymppisenä kyllä vaikutti ja sai epäröimään. Kuuntele sisäistä ääntäsi, jotain vakavaa venkoilusi sinulle yrittää kertoa.

Minulla on mies. Hän on melkein täydellinen. Hänen luonteensa on täydellinen. Hän on suloinen. Hänen kanssaan on parasta seksiä ikinä. Pidämme samoista asioista. Haluamme samanlaisen tulevaisuuden. Hän olisi täydellinen isä lapsilleni. Hän tekee kaikkensa minun eteeni ja rakastaa minua valtavasti. Hänessä on niin paljon asioita, joita unelmamiehessä voi vain olla. Hän pitää minua täydellisenä. Rakastan häntä. Mutta.

Minä sekoilen. Olen levoton. Minä katselen muita miehiä. Kaipaan suunnattomasti kusipäistä exääni. Eilen minä menin ja petin. Minulla oli jo ennen sitä vahva tunne, että niin saattaa käydä. En olisi exäni kanssa voinut kuvitellakaan niin käyvän. Nyt se tapahtui muitta mutkitta, liiankin helposti. Vain yksi viikonloppu, yksin baariin ja näin kävi. Toki minulla on morkkikset tapahtuneesta, mutta ei sellaista kuin kuvittelen. En ikinä haluaisi loukata miestäni. En ikinä. En tiedä sanonko tapahtuneesta, parempi jos en. Se jäisi vaivaamaan ja loukkaisin häntä valtavasti.

Tiedän, tein kusipäisesti. Olen kusipää. Mutta miksi teen näin? Oikeasti en ole varma haluanko olla hänen kanssa lopun ikää. En koe valtavaa kaipuuta häntä kohtaan. Minun sydän ei pomppaile kun hän soittaa. En reagoi samalla tavalla kuin exäni kanssa. En silti haluaisi hänestä luopua. Hän on vain niin ihana. Ja meidän tarina on vasta alussa. Exäni silti kummittelee mielessä joka päivä. Haaveilen myös muista miehistä.

Mitä mä teen? Olen todella sekaisin ajatusteni kanssa. Olen sanonut tämän miehellenikin monta kertaa. Hän jopa tietää että ikävöin exääni. Ja suhtautuu tuohonkin niin ihanasti. Toivon, että rakastaisin häntä koko sydämestäni. Ja vain häntä. Silti teen jotain ihan muuta ja mietin ihan muita. Minulla on paha mieli. Mitä ihmettä mä teen. Auttakaa.

minkälaisia ihmisiä sitä on, ja näistä pitäisi sitten joskus tulla lapsille äitejä/isejä..
puistattaa ajatuskin, järki käteen ja ota ero kun et pysty pettämättä olemaan
niin ja kerro sille nykyisellesi mitä on tapahtunut, ole edes sen verran rehellinen.
Hienoa, että oma napa on tärkeämpää kuin suhde.
Noh en sano enempää tähän.

Viimeksi muokattu:
minkälaisia ihmisiä sitä on, ja näistä pitäisi sitten joskus tulla lapsille äitejä/isejä..
puistattaa ajatuskin, järki käteen ja ota ero kun et pysty pettämättä olemaan
niin ja kerro sille nykyisellesi mitä on tapahtunut, ole edes sen verran rehellinen.
Hienoa, että oma napa on tärkeämpää kuin suhde.
Noh en sano enempää tähän.

No itseasiassa kyllä, oma napa on jossain määrin tärkeämpi kuin suhde. Mutta joissain tapauksissa taas suhde nousee ensisijaiseen asemaan. En ole suhteessa suhteen vuoksi. Olen suhteessa sen takia, että tykkään toisesta. Ja omaa elämäähän tässä eletään eikä toisten. Mutta eletään myös yhdessä yhteistä elämää. Jos et itse ole onnellinen suhteessa, niin voiko se toinenkaan olla? En sitä sano, ettenkö minä olisi onnellinen tässä suhteessa. Jokuhan nyt kuitenkin mättää, ja taidan sen jo tietää mikä mättää. Asian pystyy kyllä korjaamaan.

Viimeksi muokattu:
Kaikkea ei voi saada. Tavallinen perhe-elämä ei tosiaankaan ole kuohuvaa teinidraamaa, ja kännisekoilupanosuhteista taas ei perhettä saa. Believe me, se ei ole onnistunut yhdelläkään naisella jonka tunnen, joka on sen lapsen tehnyt sille ah-niin-saavuttamattomalle miehelle jonka perässä on niin ihanan dramaattista juosta rakkautta kerjäämässä. Sellaisen juoksuttamisen jälkeen "tavalliset" miehet ei enää kiinnostakaan, eihän niissä ole mitään haasteita, eivät osaa edes juovuksissa hakata. Sekoile niin paljon kuin haluat, kännissä ja selvinpäin, kerro kaikki juoksennat kavereillesi mutta jätä ne lapset tekemättä. Sekopää-äiti ei ole kivaa katsottavaa. Keksi joku muu projekti, mutta lapset kuuluvat äiti-tyyppisille naisille. Ja äiti-tyyppisiä naisia ovat siis ne, jotka arvostavat hyviä miehiä, EIVÄTKÄ petä niitä.

No itseasiassa kyllä, oma napa on jossain määrin tärkeämpi kuin suhde. Mutta joissain tapauksissa taas suhde nousee ensisijaiseen asemaan. En ole suhteessa suhteen vuoksi. Olen suhteessa sen takia, että tykkään toisesta. Ja omaa elämäähän tässä eletään eikä toisten. Mutta eletään myös yhdessä yhteistä elämää. Jos et itse ole onnellinen suhteessa, niin voiko se toinenkaan olla? En sitä sano, ettenkö minä olisi onnellinen tässä suhteessa. Jokuhan nyt kuitenkin mättää, ja taidan sen jo tietää mikä mättää. Asian pystyy kyllä korjaamaan.

Hei tuohan vaikuttaa siltä, että alat tajuta "tyhmyytesi", hyvä, siitä on hyvä jatkaa.

Sinulta on tainnut puuttua nöyryyttä. Olet saanut, mitä haluat ja mikään ei ole mitään. olet elänyt hyvin pinnallisesti. Et ole huomannut kiittää elämästäsi......et ole huomannut pysähtyä.....et ole huomannut, että menetät kaiken tavoillasi.....

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nähty on;10810701:
Kaikkea ei voi saada. Tavallinen perhe-elämä ei tosiaankaan ole kuohuvaa teinidraamaa, ja kännisekoilupanosuhteista taas ei perhettä saa. Believe me, se ei ole onnistunut yhdelläkään naisella jonka tunnen, joka on sen lapsen tehnyt sille ah-niin-saavuttamattomalle miehelle jonka perässä on niin ihanan dramaattista juosta rakkautta kerjäämässä. Sellaisen juoksuttamisen jälkeen "tavalliset" miehet ei enää kiinnostakaan, eihän niissä ole mitään haasteita, eivät osaa edes juovuksissa hakata. Sekoile niin paljon kuin haluat, kännissä ja selvinpäin, kerro kaikki juoksennat kavereillesi mutta jätä ne lapset tekemättä. Sekopää-äiti ei ole kivaa katsottavaa. Keksi joku muu projekti, mutta lapset kuuluvat äiti-tyyppisille naisille. Ja äiti-tyyppisiä naisia ovat siis ne, jotka arvostavat hyviä miehiä, EIVÄTKÄ petä niitä.
Nimimerkki on aivan oikeassa, muuten sinusta saa lastensuojelu todella hyvän asiakkaan.

Hei tuohan vaikuttaa siltä, että alat tajuta "tyhmyytesi", hyvä, siitä on hyvä jatkaa.

Sinulta on tainnut puuttua nöyryyttä. Olet saanut, mitä haluat ja mikään ei ole mitään. olet elänyt hyvin pinnallisesti. Et ole huomannut kiittää elämästäsi......et ole huomannut pysähtyä.....et ole huomannut, että menetät kaiken tavoillasi.....

Sinulla on hyvät pointit. Osassa oot oikeessa, osassa et. Minulta puuttuu nöyryyttä. Totta, sitä sais olla enemmän. Tiedän sen. Olen sannut mitä haluan.. ei pidä paikkansa. Olen saanut paljon, mutta myös menettänyt paljon. Kiitän kyllä elämästäni. Useammin pitäisi kiittää ihmisiä, jotka ovat elämässäni ja jotka ovat myötävaikuttaneet siihen. Olen todella iloinen ja kiitollinen heistä. Olen kiitollinen saavutuksista aj menestyksestä. Olen kiitollinen jopa vituilleen menneistä parisuhteista. Olen erityisen kiitollinen ystävilleni, vanhemmilleni, työkavereilleni ja ihanalle poikaystävälleni.

Olen joutunut pysähtymään ja miettimään elämän arvoja ja tärkeysjärjestystä. Joskus on tipahtanut kovaa ja korkealta, eikä ole ollut itseaiheutettua yksikään niistä ikävistä asioista joita silloin tapahtui. Ensin niistä syytti itseään, mutta sitten tajusi, ettei vika ollutkaan itsessään. Se helpotti ymmärtämään miksi niin kävi kuin kävi.

Kyllähän sitä itsekin tekee paljon virheitä itseäänb ja muita kohtaan, mutta paree niistä vain on oppia ja jatkaa elämää.

Viimeksi muokattu:
Sinulla on hyvät pointit. Osassa oot oikeessa, osassa et. Minulta puuttuu nöyryyttä. Totta, sitä sais olla enemmän. Tiedän sen. Olen sannut mitä haluan.. ei pidä paikkansa. Olen saanut paljon, mutta myös menettänyt paljon. Kiitän kyllä elämästäni. Useammin pitäisi kiittää ihmisiä, jotka ovat elämässäni ja jotka ovat myötävaikuttaneet siihen. Olen todella iloinen ja kiitollinen heistä. Olen kiitollinen saavutuksista aj menestyksestä. Olen kiitollinen jopa vituilleen menneistä parisuhteista. Olen erityisen kiitollinen ystävilleni, vanhemmilleni, työkavereilleni ja ihanalle poikaystävälleni.

Olen joutunut pysähtymään ja miettimään elämän arvoja ja tärkeysjärjestystä. Joskus on tipahtanut kovaa ja korkealta, eikä ole ollut itseaiheutettua yksikään niistä ikävistä asioista joita silloin tapahtui. Ensin niistä syytti itseään, mutta sitten tajusi, ettei vika ollutkaan itsessään. Se helpotti ymmärtämään miksi niin kävi kuin kävi.

Kyllähän sitä itsekin tekee paljon virheitä itseäänb ja muita kohtaan, mutta paree niistä vain on oppia ja jatkaa elämää.

Minä arvostan sinua, koska sinä vastaat, vaikka voisit suuttuakin. Siitä tiedän, että sinulla on hyvät hermot ja voimaa. Olet siis upea nainen. Kun olen saanut tämän selville, niin tiedän, että et rakasta nykyistä miesystävääsi ja sinun pitää oppia rakastamaan tai jättää hänet ja toivoa kohtaavasi elämäsi mies. Tsemppiä, heips!

Viimeksi muokattu:
Sehän noista Overcastin viesteistä käy ilmi. Järkitasolla ilmeisen täydellinen suhde ja vaikka a.p. jossain vaiheessa mainitsi "rakastavansa" nyxäänsä, niin kyllä tuo enemmän pelkältä ihastumiselta vaikuttaa. Kun ei ole sitä suurta kipinää, niin ei ole.

Eri asia sitten kannattaako sitä rakastumisen tunnetta aina jahdatakaan, jos suhde muuten vaikuttaa toimivalta.