Sanna Marin on taas jäänyt valheesta kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuolla logiikalla Donald Trumpkaan ei oikeastaan koskaan valehdellut.
hän luikertelee pinteensä valehtelemalla ja hän saattaa seuraavassa hetkessä jo kirkkain silmin kiistää valehdelleensa tai ikinä sanoneensa kuten väitetään. eli trumppi kun on kertonut jotain ja sitten kun sitä on epäilty voiko pitää paikkaansa on kiistänyt sanonensa niin eli se on selkeä valhe. marin ei kiistänyt ilmastonmuutos sanomaansa heti kun sitä tarkistettiin. eli trumppi valahteli mielipiteestään kun sanoi että ei ollutkaan niin sanonut vaikka olikin sanonut niin. se on selkeä valhe jo.

hän luikertelee pinteensä valehtelemalla ja hän saattaa seuraavassa hetkessä jo kirkkain silmin kiistää valehdelleensa tai ikinä sanoneensa kuten väitetään. eli trumppi kun on kertonut jotain ja sitten kun sitä on epäilty voiko pitää paikkaansa on kiistänyt sanonensa niin eli se on selkeä valhe. marin ei kiistänyt ilmastonmuutos sanomaansa heti kun sitä tarkistettiin. eli trumppi valahteli mielipiteestään kun sanoi että ei ollutkaan niin sanonut vaikka olikin sanonut niin. se on selkeä valhe jo.
Sanna siis valehtelee paremmin.

Sanna siis valehtelee paremmin.
no eihän sanna valehdellut esitti yhdeksi syyksi vain monien joukossa. toki se voidaan kumota sitten että ilmamuutos ei millään voi aiheuttaa pandemioita. ja sitten sanna myöntää että näin ei ole. nythän totuutta ei tiedetä varmasti niin eihän se ole valahtelua?. Myönsikö trumppi virheensä kun hänen teorioitaan kumottiin vai pitikö silti kiinni omastaan? vaikka oli parempaa tietoa jo tarjolla?

no eihän sanna valehdellut esitti yhdeksi syyksi vain monien joukossa. toki se voidaan kumota sitten että ilmamuutos ei millään voi aiheuttaa pandemioita. ja sitten sanna myöntää että näin ei ole. nythän totuutta ei tiedetä varmasti niin eihän se ole valahtelua?. Myönsikö trumppi virheensä kun hänen teorioitaan kumottiin vai pitikö silti kiinni omastaan? vaikka oli parempaa tietoa jo tarjolla?

En minäkään voi käydä jauhamassa pitkin kyliä, että ilmastonmuutos aiheuttaa vastasyntyneille aivovammoja ja epilepsiaa, koska mistään ei löydy tutkimusta, ettäkö väitteeni ei pitäisi paikkaansa.

Ei ole millään tavalla sopivaa esittää mitä tahansa väitteitä, koska kukaan ei ole tutkinut niiden paikkansapitämättömyyttä.
Sensijaan pitänee paikkansa, että järjestäen jokaisen vuosisadan alussa on ollut jonkinlainen pandemia ja samaan ajanjaksoon on liittynyt pari varsini leutoa talvea. Eli sääolot, vuosisatojen syklit ja pandemiat saattavat liittyä toisiinsa. Mutta on pohjatonta typeryyttä pääministeriltä oikoa mutkia ja väittää pandemian olevan suora seuraus "ilmastonmuutoksesta".
Vielä tyhmempää on väittää, ettei se ole valehtelua väittää jotakin, jos ei tiedä, ettei väite pidä paikkaansa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Miks ette sitten vaan blokkaa toisianne ni ei tuu erehdyksiä?. Mut luulis nyt et vaikka erimeiltä ni silti pystyis jutteleen normaalisti ilman sen kummepaa mielipahaa.
Ei mua erehdykset haittaa. Enkä mä tiedä, miks se suhtautuu tolleen, et onko kyse jostain erimielisyydestä vai mistä. Enkä mä tiedä, onko sillä jotain mielipahaa mua kohtaan. Mut en mä ny jaksa ottaa kaikkee niin vakavasti. Ihmisiä mahtuu tähän maailmaan.

En minäkään voi käydä jauhamassa pitkin kyliä, että ilmastonmuutos aiheuttaa vastasyntyneille aivovammoja ja epilepsiaa, koska mistään ei löydy tutkimusta, ettäkö väitteeni ei pitäisi paikkaansa.

Ei ole millään tavalla sopivaa esittää mitä tahansa väitteitä, koska kukaan ei ole tutkinut niiden paikkansapitämättömyyttä.
Sensijaan pitänee paikkansa, että järjestäen jokaisen vuosisadan alussa on ollut jonkinlainen pandemia ja samaan ajanjaksoon on liittynyt pari varsini leutoa talvea. Eli sääolot, vuosisatojen syklit ja pandemiat saattavat liittyä toisiinsa. Mutta on pohjatonta typeryyttä pääministeriltä oikoa mutkia ja väittää pandemian olevan suora seuraus "ilmastonmuutoksesta".
Vielä tyhmempää on väittää, ettei se ole valehtelua väittää jotakin, jos ei tiedä, ettei väite pidä paikkaansa.
no se sanoi sen yhdeksi syyksi monien joukossa jotka osaltaan vaikuttaa pandemioiden syntyyn. nyt toi ilmastonmuutos vaan jäi teidän hampaisiin. miten vastaatte niihin muihin väittämiin mitkä aiheuttaa pancdemioita?

Aivelo muistuttaa, että luontokato ja ilmastonmuutos kuitenkin kietoutuvat toisiinsa: esimerkiksi jos metsiä hakataan, se tuhoaa lajeja ja niiden elintilaa, mutta hakkuu edesauttaa myös ilmastonmuutosta, koska metsän muodostama hiilinielu katoaa..
nonni eli se vaikuttaa sittenkin ei sanna marin ollutkaan väärässä.

Ei se asia nyt ihan näinkään ole. Metsä toimii toki hiilinieluna (kun puut ovat kasvuvaiheessa), mutta kun metsä alkaa olla riittävän vanha (puiden kasvu loppuu), on vaikutus päinvastainen. Se tarkoittaa sitä, että hakkuut on ekoteko. Lahoavat ja kuolevat puut eivät niele enää mitään.
Kannattaisi perehtyä asioihin.
Sanna Marin esitti omia teorioitaan faktoina ilman minkäänlaista tieteellistä perää ja se jos jokin on pääministeriltä törkeä moka.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ei mua erehdykset haittaa. Enkä mä tiedä, miks se suhtautuu tolleen, et onko kyse jostain erimielisyydestä vai mistä. Enkä mä tiedä, onko sillä jotain mielipahaa mua kohtaan. Mut en mä ny jaksa ottaa kaikkee niin vakavasti. Ihmisiä mahtuu tähän maailmaan.
Eli sä voisit olla herttuatar. joka ottaa audienssei pesulta ja ellullta sitten :) silloinkun sulle sopiii . nojoo toi tuli mieleen kun sulle sanottiin et sä et päätä ketä saa sulle vastata .. minkä alueen herttuatar halauat olla?

Koronalla ratsastava pääministeri tarttee uuden verukkeen, kun muualla maailmassa on jo hoksattu. ettiei korona ole enää tappava valveutuneisuuden, rokotuksien ja uusien atapojen vuoksi. demarit vedättää koronatarinaa ja kaikkea kiusaa vaalien yli.

missä se ellulle kiellon anto? for katto et vastas elullee johkin kysmykseen mut menikin pesulle. Mikä tää pesun ja foreverin et mä en juttele sun kaa juttu alkoi?

Koin, että viestit menivät liikaa henkilökohtaisuuksiin. Lisäksi viestit lähtivät oudolla tavalla lapasesta eli jos kerroin mielipiteeni, niin sitten keksittiin joku asiaan liittymätön mielipide, jota yritettiin tunkea minun mielipiteeksi (alkoi yleensä sanoilla "Ai että tuo tai tämä on sitä tai tätä"). Eli siis keksittiin minulle mielipide, jota en ollut tuonut missään vaiheessa esille ja odotettiin, että jotenkin reagoisin tai puolustautuisin. En tiedä, osaanko kuvailla oikein. Hyvin outo tapa.

Parempi näin. Vastaan kyllä, jos on jotain asiallista asiaa.

Ei se asia nyt ihan näinkään ole. Metsä toimii toki hiilinieluna (kun puut ovat kasvuvaiheessa), mutta kun metsä alkaa olla riittävän vanha (puiden kasvu loppuu), on vaikutus päinvastainen. Se tarkoittaa sitä, että hakkuut on ekoteko. Lahoavat ja kuolevat puut eivät niele enää mitään.
Kannattaisi perehtyä asioihin.
Sanna Marin esitti omia teorioitaan faktoina ilman minkäänlaista tieteellistä perää ja se jos jokin on pääministeriltä törkeä moka.
nojaa monet tuhannet eliöt on riippuvaisia lahonneista puista? eli nää eliöt siirtyy sitten ihmisten luokse tatuttamaan kun ei ole lahonneita puita missään?. et mitä enemmän lahopuuta jätetään paikoilleen sen parempi metsä luonnon kannalta. lähteekö nää eliöt sitten minne kun ei ole lahopuuta?

Eli sä voisit olla herttuatar. joka ottaa audienssei pesulta ja ellullta sitten silloinkun sulle sopiii . nojoo toi tuli mieleen kun sulle sanottiin et sä et päätä ketä saa sulle vastata .. minkä alueen herttuatar halauat olla?
Nii, enhän mä sitä päätä, kun pesu. :D
Mä voisin olla vaiks hattaravuoren herttuatar, siellä puut olis tikkareita ja joet kinuskia. Ihan huipulla olis jäätelöjäätikkö. Eikä kukaan saa vatsanväänteitä sokerista!!

Koin, että viestit menivät liikaa henkilökohtaisuuksiin. Lisäksi viestit lähtivät oudolla tavalla lapasesta eli jos kerroin mielipiteeni, niin sitten keksittiin joku asiaan liittymätön mielipide, jota yritettiin tunkea minun mielipiteeksi (alkoi yleensä sanoilla "Ai että tuo tai tämä on sitä tai tätä"). Eli siis keksittiin minulle mielipide, jota en ollut tuonut missään vaiheessa esille ja odotettiin, että jotenkin reagoisin tai puolustautuisin. En tiedä, osaanko kuvailla oikein. Hyvin outo tapa.

Parempi näin. Vastaan kyllä, jos on jotain asiallista asiaa.
Nojoo se kyllä ärsyttää jos toinen luo sulle mielipiteen tai tunne tilan missä et edes ole. Mut entäs se kun joku "vasemmistolainen" tai "oikeistolainen" sanoo jotain niin kaikki on aina kollektiivisesti vastuussa näistä sanomista ja se on joku yhteinen linja tätä tapahtuu koko ajan? et sillon ei olekkaan enään kaikilla omaa mielipidettä asiasta.

Nii, enhän mä sitä päätä, kun pesu.
Mä voisin olla vaiks hattaravuoren herttuatar, siellä puut olis tikkareita ja joet kinuskia. Ihan huipulla olis jäätelöjäätikkö. Eikä kukaan saa vatsanväänteitä sokerista!!
ja hampaisiin ei tulis reikiä? ja suu olis aina hyvän tuoksuinen vaikka tekis mitä? mä tykkään muuten tikkareista. Mut hammaslääkäri sisko sanoo et ne on haitallisimpia hampaille. tykkäätkö sä hattaroista sitten?. ite en niinkään. olis siistiä lasketella jäätelövuorelta alas ja sit laava olis kaakaota ni sais suoraan kuumaa kaakaota virrasta? ja sade vois olla maitoo et sais tilkan kaakaohon? tyttö pienenmpänä haaveili karkki maailmasta se olis kiva. no koittakaa löytää yhteys ja keskustella nätisti :)

Aivelo muistuttaa, että luontokato ja ilmastonmuutos kuitenkin kietoutuvat toisiinsa: esimerkiksi jos metsiä hakataan, se tuhoaa lajeja ja niiden elintilaa, mutta hakkuu edesauttaa myös ilmastonmuutosta, koska metsän muodostama hiilinielu katoaa..
nonni eli se vaikuttaa sittenkin ei sanna marin ollutkaan väärässä.
Eli Suomessa hakattu metsä aiheuttaa Kiinassa koronan, joka sitten leviää Suomeen eurooppa turismin kautta ja tästä tulit johtopäätökseen, että korona onkin suomalaisen metsäteollisuuden syytä? :unsure:
Hmm...tuota loogisuutta pitääkin vähän aikaa miettiä:unsure:

Yhteistyössä