V
vierailija
Vieras
Anteeksi, mutta olikohan silloin just persut hallituksessa... joo o, oli neJa 2015 oli suurin osa lähi-itäläisiä, jotka sinä toivotit tervetulleiksi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Anteeksi, mutta olikohan silloin just persut hallituksessa... joo o, oli neJa 2015 oli suurin osa lähi-itäläisiä, jotka sinä toivotit tervetulleiksi.
Persut on löytäneet taas kristallipallonsaJos vasemmisto tekee jotain, niin se laskee summaa. Se on ihan selvä juttu.
Etkä sanallakaan vaatinut rajaa suljettavaksiAnteeksi, mutta olikohan silloin just persut hallituksessa... joo o, oli ne
Niin on tehty jo kauan mut eri muuttujillakehitetään tilastointia siten että rasistiset yksityiskohdat eivät tule enää julki
Anteeksi, mutta olikohan silloin just persut hallituksessa... joo o, oli ne
Aika lailla samalla tavalla kuin Perussuomalaiset. Eli selkokielellä: persujen maahanmuuttopolitiikka on aika lailla identtistä vihervasemmiston maahanmuuttopolitiikan kanssa. Öyhötystä on tietenkin enemmän, mutta teot puuttuvat. Se johtuu siitä, että persut pettävät äänestäjiään enemmän kuin vasurit, joiden äänestäjä yleensä saa sitä mitä tilaa.Miten oppositio vastusti? En muista itse.
Aika lailla samalla tavalla kuin Perussuomalaiset. Eli selkokielellä: persujen maahanmuuttopolitiikka on aika lailla identtistä vihervasemmiston maahanmuuttopolitiikan kanssa. Öyhötystä on tietenkin enemmän, mutta teot puuttuvat. Se johtuu siitä, että persut pettävät äänestäjiään enemmän kuin vasurit, joiden äänestäjä yleensä saa sitä mitä tilaa.
No jos Perussuomalaiset todella sai vyöryn loppumaan Saksassa ja Kreikassa asti, niin sitten pitää hattua nostaa. Se on kieltämättä jo aika kova saavutus. Itse olen kyllä vähän skeptisempi sen suhteen miten paljon PS lopulta vaikutti kansainvaelluksen loppumiseen. Itse vähän luulen, että esimerkiksi EU:n ja Turkin välinen pakolaissopimus oli paljon ratkaisevammassa asemassa.PS tiukensi hyvin radikaalisti maahanmuuttolainsäädäntöä 15-16 vyöryn takia, jolloin vyöry loppui. Marinin hallitus sen sijaan ensi töikseen löysensi sitä.
![]()
Näin Suomi hillitsi turvapaikanhakijoiden "hallitsematonta virtaa" – turvapaikkapoliittisen ohjelman tavoitteet suurelta osin saavutettu
Joulukuussa 2015 hallitus lupasi hillitsevänsä maahanmuuttoa 80 turvapaikkapoliittisen toimenpiteen avulla. Yle listasi, miten hallitus on tavoitteisiinsa päässyt.yle.fi
Kerros nyt haluatko sä sulkea Suomen rajat haitalliselta maahanmuutolta vai et?No jos Perussuomalaiset todella sai vyöryn loppumaan Saksassa ja Kreikassa asti, niin sitten pitää hattua nostaa. Se on kieltämättä jo aika kova saavutus. Itse olen kyllä vähän skeptisempi sen suhteen miten paljon PS lopulta vaikutti kansainvaelluksen loppumiseen. Itse vähän luulen, että esimerkiksi EU:n ja Turkin välinen pakolaissopimus oli paljon ratkaisevammassa asemassa.
Yksi poiminta tuosta 80 kohdan listasta: Selvitämme mahdollisuudet maahanmuuttajien sosiaaliturvajärjestelmän muuttamiseksi siten, että myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat eivät kuulu asumisperusteisen sosiaaliturvan piiriin, vaan heillä on oma erillinen kotouttamisjärjestelmä.
Hyvä kun selvitettiin. Selvityksessä varmaan sitten todettiin, että nou kän duu kun kerran edelleen 8 vuotta myöhemmin turvikset kuuluvat asumisperusteisen sosiaaliturvan piiriin. Eivätkä pelkästään he, vaan myös kielteisen päätöksen saaneet "paperittomat", joille edelleen maksetaan toimeentulotukea, vaikka he siis eivät kuulu asumisperusteisen sosiaaliturvan piiriin.
No jos Perussuomalaiset todella sai vyöryn loppumaan Saksassa ja Kreikassa asti, niin sitten pitää hattua nostaa. Se on kieltämättä jo aika kova saavutus. Itse olen kyllä vähän skeptisempi sen suhteen miten paljon PS lopulta vaikutti kansainvaelluksen loppumiseen. Itse vähän luulen, että esimerkiksi EU:n ja Turkin välinen pakolaissopimus oli paljon ratkaisevammassa asemassa.
Yksi poiminta tuosta 80 kohdan listasta: Selvitämme mahdollisuudet maahanmuuttajien sosiaaliturvajärjestelmän muuttamiseksi siten, että myönteisen oleskeluluvan saaneet turvapaikanhakijat eivät kuulu asumisperusteisen sosiaaliturvan piiriin, vaan heillä on oma erillinen kotouttamisjärjestelmä.
Hyvä kun selvitettiin. Selvityksessä varmaan sitten todettiin, että nou kän duu kun kerran edelleen 8 vuotta myöhemmin turvikset kuuluvat asumisperusteisen sosiaaliturvan piiriin. Eivätkä pelkästään he, vaan myös kielteisen päätöksen saaneet "paperittomat", joille edelleen maksetaan toimeentulotukea, vaikka he siis eivät kuulu asumisperusteisen sosiaaliturvan piiriin.
Haluan, mutta se on (faktisesti) mahdotonta eikä tule tapahtumaan.Kerros nyt haluatko sä sulkea Suomen rajat haitalliselta maahanmuutolta vai et?
Johtui koronasta.Ahaa. Eli johtuiko Marinin hallituksen aikainen vähäinen turvapaikanhakijoiden määrä hallituksesta vai koronasta? Nyt pitää päättää, saako kansainväliset kriisit vaikuttaa vai ei. Rusinoiden poimimisen aika on ohi.
Valitettavasti sosiaaliturvan muutokset törmäävät perustuslakiin, mutta jos te vassarit olette valmiita äänestämään asian puolesta, niin kenelläkään ei ole asiaan valittamista. Mutta ei taida olla vihervasemmiston intresseissä.
Johtui koronasta.
Ja minä en ole koskaan äänestänyt vasemmistoa, vaan Perussuomalaisia kaikissa vaaleissa 1990-luvulta asti, jolloin äänioikeuden sain. En kylläkään äänestä enää jatkossa.
Eihän niitä kriisejä laitetakaan, vaan harjoitettu politiikka.Pysytään sitten siinä, että kansainvälisiä kriisejä ei yritetä laittaa puolueen syyksi.
Eihän niitä kriisejä laitetakaan, vaan harjoitettu politiikka.
Mikään ei ole mahdotonta jos vain on tahtoa.Haluan, mutta se on (faktisesti) mahdotonta eikä tule tapahtumaan.
Kyllä laitetaan. Jos turvapaikkakriisi oli Sipilän hallituksen syytä, niin ennätysinflaatio ja sote-kriisi on Marinin hallituksen syytä.
Ei turvapaikkakriisi ollut Sipilän hallituksen syytä, vaan se miten siihen reagoitiin ja millaista politiikkaa tehtiin. Ja oikein erityisesti se miten Perussuomalaiset siihen reagoivat kun se on kuitenkin puolue, joka maahanmuuttokritiikillä on vuosikymmeniä ratsastanut. Persut puhuvat yhtä ja tekevät sitten toisin. Silloin viime kerralla saivat vielä ihmiset (minut myös) kusetettua, että se oli iso paha Soini ja hänen kaverinsa, joiden syytä kaikki oli, mutta nyt viimeistään on kyllä totuus valjennut. Joko persuilla ei riitä kyky tai sitten ei riitä halu oikeasti kiristää maahanmuuttopolitiikkaa. Hillotolppa Kokoomuksen apupuolueena on liian houkutteleva.Kyllä laitetaan. Jos turvapaikkakriisi oli Sipilän hallituksen syytä, niin ennätysinflaatio ja sote-kriisi on Marinin hallituksen syytä.
Ei turvapaikkakriisi ollut Sipilän hallituksen syytä, vaan se miten siihen reagoitiin ja millaista politiikkaa tehtiin. Ja oikein erityisesti se miten Perussuomalaiset siihen reagoivat kun se on kuitenkin puolue, joka maahanmuuttokritiikillä on vuosikymmeniä ratsastanut. Persut puhuvat yhtä ja tekevät sitten toisin. Silloin viime kerralla saivat vielä ihmiset (minut myös) kusetettua, että se oli iso paha Soini ja hänen kaverinsa, joiden syytä kaikki oli, mutta nyt viimeistään on kyllä totuus valjennut. Joko persuilla ei riitä kyky tai sitten ei riitä halu oikeasti kiristää maahanmuuttopolitiikkaa. Hillotolppa Kokoomuksen apupuolueena on liian houkutteleva.
Ollaan mitä mieltä tahansa vaikkapa SDP:stä, niin kyllä he toteuttavat vasemmistolaista demaripolitiikkaa aina hallituksessa. Eivätkä nyt edes harkinneet hallitukseen menoa koska eivät Kokoomuksen kanssa olisi kyenneet demaripolitiikkaa tekemään. Persuilla ei sellaisia ongelmia ole koska persujen politiikka on oikeasti kokoomuspolitiikkaa ja puheet maahanmuuton rajoittamisesta tai eu-vastaisuudesta ovat pelkkää sanahelinää, joilla saadaan äänestäjiä huijattua.
"Hei juttele sinä vaan,Ei turvapaikkakriisi ollut Sipilän hallituksen syytä, vaan se miten siihen reagoitiin ja millaista politiikkaa tehtiin. Ja oikein erityisesti se miten Perussuomalaiset siihen reagoivat kun se on kuitenkin puolue, joka maahanmuuttokritiikillä on vuosikymmeniä ratsastanut. Persut puhuvat yhtä ja tekevät sitten toisin. Silloin viime kerralla saivat vielä ihmiset (minut myös) kusetettua, että se oli iso paha Soini ja hänen kaverinsa, joiden syytä kaikki oli, mutta nyt viimeistään on kyllä totuus valjennut. Joko persuilla ei riitä kyky tai sitten ei riitä halu oikeasti kiristää maahanmuuttopolitiikkaa. Hillotolppa Kokoomuksen apupuolueena on liian houkutteleva.
Ollaan mitä mieltä tahansa vaikkapa SDP:stä, niin kyllä he toteuttavat vasemmistolaista demaripolitiikkaa aina hallituksessa. Eivätkä nyt edes harkinneet hallitukseen menoa koska eivät Kokoomuksen kanssa olisi kyenneet demaripolitiikkaa tekemään. Persuilla ei sellaisia ongelmia ole koska persujen politiikka on oikeasti kokoomuspolitiikkaa ja puheet maahanmuuton rajoittamisesta tai eu-vastaisuudesta ovat pelkkää sanahelinää, joilla saadaan äänestäjiä huijattua.
Ei asiat ole noin yksioikoisiaLisäksi rajalaki tulee lopullisesti osoittamaan, mitkä puolueet ovat putinisteja.
Ei asiat ole noin yksioikoisia
Eli nyt argumenttisi on, että koska SDP teki huonoa politiikkaa, niin persuilla on myös oikeus tehdä huonoa politiikkaa? Okei. Mennään näillä sitten.Ihan yhtä lailla sysihuono sote tai inflaatio johtuvat sitten siitä, miten heikosti Marinin hallitus hoiti asiat. Marin sai soten läpi vain siksi, että suostui kaikkeen, mitä Saarikko halusi, vastoin asiantuntijoiden ohjeita.
Sulle on jo laitettu linkki siitä, mitä kiristyksiä tehtiin Sipilän hallituksen aikana. Lisäksi rajalaki tulee lopullisesti osoittamaan, mitkä puolueet ovat putinisteja.
Eli nyt argumenttisi on, että koska SDP teki huonoa politiikkaa, niin persuilla on myös oikeus tehdä huonoa politiikkaa? Okei. Mennään näillä sitten.
Ja jos ihan oikeasti luet sen linkin niin huomaat, että mitään kovin merkittävää ei ole oikeasti tehty. Suurin osa on selvityksiä, suurin osa on EU:n toimia, joihin pyritään vaikuttamaan jne. yms. Sitä samaa jargonia ja lupauksia ja lässytystä ja öyhötystä vuodesta toiseen aina vaan ilman konkretiaa. Käytännön toteutus on sitten kuitenkin sitä, että kun katson tuosta ikkunasta ulos, niin siellä on joku pitsakuukeri hätärit päällä pysäköitynä jalkakäytävälle ja toinen wolt-hirmu yrittää ajaa päällä skootterillaan kun käyn kaupassa. Mitään tiukennuksia ei ole tosiasiassa tapahtunut eikä ainakaan mitään mikä näkyisi käytännön tasolla esim. rikosten määrän vähenemisenä tai katukuvan muuttumisena taas eurooppalaisempaan suuntaan.
Ja kesällä, jos Venäjä niin päättää, tuosta itärajan yli tulee tuhansia nuoria miehiä turvapaikkaa anelemaan ja ne otetaan kaikki sisään koska niin sanoo laki ja kansainväliset sopimukset. Eikä persuilla ole munaa niistä sopimuksista irtaantua ja vaikka olisikin, sellainen jätetään tekemättä koska ollaan Kokoomuksen aisankannattajapuolue ja lakko-oikeuden rajoittaminen on huomattavasti tärkeämpää.