Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana @sara3 ja @Keltainenkukka92 nuo teidän possutriggerit 🫶😃

Kyllähän muiden raskaudet ärsyttää vaikka itsellä ei vielä pipsapossu tasolle olekaan vielä mennyt, voi johtua kylläkin siitä että lapsettomana ei hirveästi tule lastenohjelmia kulutettua (paitsi muumit best) 😁

Mutta siis joo, toi karhurouvasen kuvaus uppoaa myös.. vaikkakin vähän eri vinkkelistä. En laske ikäeroja mutta ärsyynnyn jokaisesta vaunuja työntävästä vanhemmasta, bongaan ne pakonomaisesti, ja sisällä oikein kiehuu, että taas tuossa menee joku joka on onnistunut, ja mun päässä ne kaikki on raskautunut tosta noin vaan ja puolivahingossa. Tekis mieli huudella jokaiselle, että te ette varmaan tajuakkaan kuinka onnekkaita ootte kun saatte työntää lastenvaunuja. Ja just toi tunne, että oon maailman ainoa epäonnistuja ja häviäjä siinä hetkessä, kun aina vaan kulkee kaduilla tyyliin pelkän koiran kanssa ja muille ilmaantuu pyöreitä vatsoja ja lastenvaunuja…

On tää lapsettomuudesta kärsivän elämä vaan tämmöstä, pskaa pskan perään 🫣 missään ei voi olla rauhassa tähän teemaan liittyviltä ajatuksilta kun ihan ihme jutuista joku muistuttaa sua sun lapsettomuudesta.

Joo siis muistan niin elävästi juuri tuon kun sillon lapsettomuusaikoina aina käveli ulkona koirien kanssa (oon aiemmin ollu varsinainen koirahullu mutta koirat kuten kaikki muukin menetti aika lailla merkityksensä silloin kun se lapsettomuus oli niin kauheeta) ja koin oikeen että ne koirat oikeen symboloi sitä että minä aina siellä ulkona koirien kanssa kuukaudesta ja vuodesta toiseen vaikka mitä yrittäis ja toiset senkun menee naimisiin ja seuraavasta kierrosta alkaa maha kasvamaan.

@MyMa Niin sydäntä raastavaa tuo😢😢😢 Oon niin surullinen teiän puolesta, toi on tosiaan niin epäreilua😢😢😢 Kyllä tässä niin kovasti paljon katkeruutta ja kateutta herää, mullakin sellanen tilanne että kaveri (joka käynyt paaljon hoitoja mutta sittemmin lahjasoluilla raskautunut helposti/kertasiirrosta ja sikäli toivon hänelle kyllä kaikkea hyvää ja olen iloinen että on saanut vihdoin hyvän kokemuksen - mutta olisin niin paljon toivonut sitä myös itselleni) oli jo päättänyt ettei yritä toista lasta mutta päättikin sitten kuitenkin yrittää ja meni siirtoon ja nyt on kohta laskettu aika, raskautui siis ekasta siirrosta (jo nyt toistamiseen) ja oli siis aloittanut nää hoidot puoli vuotta myöhemmin kuin minä ja nyt on sitten jo kohta vauva sylissä ja mulla vaan kaksi keskenmenoa plakkarissa ja junnaan edelleen tässä ja aina saan palata lähtöruutuun🙁🙁🙁

@Zelina lle kovasti rautahermoja, onhan nuo nyt tosi hermostuttavia päiviä!!! Eiköhän sieltä nyt ainakin joku selviä blastoksi(?) että siirtoon pääset, toivottavasti menee pari myös pakkaseen!

Mulla taas ärsyttävää kun odotan menkkoja alkavaksi joko huomenna tai ylihuomenna, todennäköisesti ylihuomenna JA niin ku se hemmetti aina näyttää menevän niin jos alkaa ylihuomenna ke niin se tarkoittaa etten todennäköisesti pääse siirtoon koska JÄLLEEN KERRAN (tämä oli vuosi sitten kaksi kertaa peräkkäin) kp 13, jolloin mulla ovis yleensä on, olisi maanantai eli siirtopäivä olisi lauantai eli ei onnistuis😬😬😬 Ja koska joka hemmetin kerta nämä päivät osuu näin eli folliultra olisi pe kp 10 niin folli on silloin vielä liian pieni et voisi Ovitrellen laittaa ja la tai su sitä ei voi pistää koska siirto on Ovitrelle+7 päivää (Felicitaksessa tehdään Ovitrelle + 6 päivää mutta tuolla ja monilla muilla klinikoilla esim Dextrassa Ovitrelle + 7) eli menisi sitten taas viikonlopulle. Mutta siis kysymys kuuluu että miten hemmetissä tämä on joka kerta mahdollista noiden päivien osua noin kun viikossa on kuitenkin 5 arkipäivää ja vain 2 viikonloppupäivää - ja ei, mulla ei ole säännööllinen 4 viikon kierto vaan mulla on lyhyt yleensä 24 päivää. Toki nyt tässä vielä on mahdollista menkkojen alkupäivän suhteen ja km jälkeen ovis ei välttämättä tuu sillon kp 13 mutta silti, kyllä ottaa päähän että aina meinaa olla näin🤯🤯🤯
 
Noniin nyt taas pitkästä aikaa lääkärin pakeilla käyty. Viimeisen Microgynonin otan keskiviikkona, siis ylihuomenna, aamulla ja kp 2 saan aloittaa Menopurin. Tulee kyllä mahdollisesti olemaan vaikea omantunnonkysymys tulkita, milloin tämä tuhruttelu muuttuu menkoiksi. Haluaisin siis aloittaa sen Menopurin heti lentokentältä perjantaina kotiuduttuani, ja iltaisin mulle näemmä aina tulee pari menkkakramppia ja vähän runsaampi tuhru, joten lienen torstaina kyllä taipuvainen päättämään että joo menkathan nää. No mutta siinähän on vielä vuorokausi aikaa seurata tilannetta. Ja muutenkin luulisi että ne menkat alkaisi suht nopeasti kun vuotokontrolli jo nyt prakaa.
Follit oli pieniä kuten oli toivottukin ja limakalvo 10mm eli varmaan paksumpi kuin mulla koskaan.

Fiilikset on tietenkin hyvät mutta kun tässä on tää matka vielä välissä niin en vieläkään osaa oikein mieltää, että ivf on jo ihan lähellä. Se nyt tietysti konkretisoi lähestymistä että tarvitsee ottaa enää kaksi Microgynonia.

Wau, onpa ihanaa! Ihanaa että kaikki on kuten pitääkin ja limiskin hyvä! Stressaavaa tuo menkkojen aloituspäivä päättäminen😩😩😩 Muutenkin ivf:ssä aina ite ainakin stressaa kaikesta ja laskeskelee tunteja että meneekö kaikki pieleen kun ei aina voi olla niin varma että onko ne menkat nyt alkanu ”tänään vai huomenna” (kun alkavat tietysti aina esim klo 17, kun se ”sääntö” on se klo 18-juttu) tai ovisplussa yöllä että mille päivälle se nyt lasketaan jne jne jne. Toivottavasti sulla alkaa sitten selkeesti kun pääset lopettaa sen lääkkeen! Onpa jännää kun ihan kohta ivf alkaa🤩🤩🤩
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Oi täällähän tapahtuu!!! Ja @Karhurouvanen sähän ehdit siirtoon jopa tässä kuussa?? Mielenkiintoista että sullakin tosi lyhyt kierto, taitaa liittyä tähän matala amh. Ja @näännä n hoidot käytännössä vauhdissa jo, kun nämä reissupäivät ei lasketa. 😁 @Mariamimi joko sun the kierto käynnistyi?

@Zelina voin vain kuvitella miltä tuntuu kun laskettu päivä lähenee 💔 Niin epäreilua 😔

Ja anteeksi @sara3 nyt vasta tajusin että pipsa-kommentti oli alunperin sun! Täällä on niin paljon keskustelua että luen liian nopeasti 🫣

@pienitoiveemme Olet mielessä ❤️
 
Nouu. Huomenna piti olla aukiolotutkimus, nutta ovistesti näytti nyt illalla plussaa (mulla nopea lh huippu, eli ovis tulossa siis huomenna). 😓Aluks piti olla vasta ke, mutta nyt tää tulikin jo nyt. Nettiä selailin niin ilmeisesti pitäis tehdä ennen ovista tai voi vaikuttaa siihen? Mitähän täsaä nyt tekis. Uhratakko tämä kierros nyt tutkimuksille vai siirtää tutkimus enskiertoon.... 😫 Ärsyttävää tällänan päätösten teko, kun tekis mieli yrittää mut sit samalla haluaa edistää näitä tutkimuksia.
 
  • Surullinen
Reactions: Karhurouvanen
Nouu. Huomenna piti olla aukiolotutkimus, nutta ovistesti näytti nyt illalla plussaa (mulla nopea lh huippu, eli ovis tulossa siis huomenna). Aluks piti olla vasta ke, mutta nyt tää tulikin jo nyt. Nettiä selailin niin ilmeisesti pitäis tehdä ennen ovista tai voi vaikuttaa siihen? Mitähän täsaä nyt tekis. Uhratakko tämä kierros nyt tutkimuksille vai siirtää tutkimus enskiertoon.... Ärsyttävää tällänan päätösten teko, kun tekis mieli yrittää mut sit samalla haluaa edistää näitä tutkimuksia.
Mä muistelen, että mua ohjeistettiin tulemaan aukiolotutkimukseen heti menkkojen loputtua. En tiedä onko tutkimuksesta myöhemmin muuta haittaa kuin se, että se neste varmaan huuhtoo mukanaan munasolun ja vie mahdollisuudet luomuplussaan siitä kierrosta 🤔 Mä soittaisin heti aamusta klinikalle ja kysyisin neuvoa.
 
DPO12 ja edelleen negaa (tuli sittenkin testattua). Oon nähnyt unia että teen positiivisia raskaustestejä. Ja sitten että tyyliin kaikki ympärillä on raskaana ja minä en. Tuntuu raastavalta odottaa vielä perjantaihin ennen kun voin tulosta ilmoittaa. Voisko tää muka tästä kääntyä vielä? Henkisesti alan valmistautua jonotteluun. 😭💔

Tällä hetkellä tuntuu, että haluaisin repiä tämän lapsettomuusasian itsestä irti, miten ihmeessä saisin keskityttyä johonkin muuhun jopa seuraavat 3-4kk? 😭
 
Mä muistelen, että mua ohjeistettiin tulemaan aukiolotutkimukseen heti menkkojen loputtua. En tiedä onko tutkimuksesta myöhemmin muuta haittaa kuin se, että se neste varmaan huuhtoo mukanaan munasolun ja vie mahdollisuudet luomuplussaan siitä kierrosta Mä soittaisin heti aamusta klinikalle ja kysyisin neuvoa.

Soitin heti aamusta ja suosittelivat siirtämään seuraavaan kiertoon juurikin tämän takia. Harmittaa vähän, kun odotin niin kovin että hommat tästä etenee. Mutta toisaalta seuraava kierto jää todnäk hyödyntämättä, kun ovis osuu just kun mies reissussa niin kiva et tän nyt sai vielä hyödynntettyä. Plääh. No ainakin saatiin siemennesteanalyysi tehtyä ja nyt odotellaan sen tulosta. 🙏🏻
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa ja Mariamimi
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

💋Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut.
💋Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
💋pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 3/3, seuraavaksi IVF-jonoon
💋Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
💋näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
💋Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
💋Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
💋Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
💋Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
💋MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
💋Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 10/25
💋Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*
💋Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
💋Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus.

*Haikara matkalla*

💋Ovum93
...ensimmäinen..LA
💋Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.

Siirto tulossa
@Mariamimi syys-lokakuun vaihde
@Zelina 17.9. siirto tehty
@Karhurouvanen lokakuu
@MyMa lokakuu
@Toivotonvierailija 17.9. siirto tehty
@näännä
 
Viimeksi muokattu:
@sara3 toi pipsa possu-juttu on oikeasti ihan hauska juttu, vaikka sit kun alkaa ajattelemaan, niin kertoo vaan miten on kaikki karvat pystyssä niille KAIKKIEN muiden onnistumisille. Jopa sille piirroshahmolle.🐷🖕🏽

Kiitos kaikille katkeruuden tunteista jakaneille, @Zelina @Karhurouvanen @haaveillen nyt ainakin huomasin tägätä. Jokaisella varmaan se scope menee sit johonkin itselle jostain syystä herkkään asiaan kuten juuri sisarusten ikäero, lastenvaunujen työntelyt, ainaiset koiran lenkitykset (😀).

Mulla tää juttu joka jotenkin kiristä on oma ikä ja lasten isovanhempien ikääntyminen. Mulla ei ole enää toista vanhempaa lainkaan ja toinenkin on jo niin poissa tästä maailmasta, että hänestä ei isovanhemmaksi ole ollenkaan. Tämä ahdistaa kovasti (muutenkin) ja sitten näihin jäljellä oleviin eli miehen vanhempiin kohdistuu mun ajatuksissa jotenkin paineita isovanhemmuudesta (ovat siis ihania isovanhempia, mutta jo vähän iäkkäämpiä). Suren jo etukäteen miten se yhteinen aika isovanhempien kanssa jäisi tällä mahdolliselle uudelle lapselle aika lyhyeksi väkisinkin 😭 omat isovanhemmat oli aikanaan niin vanhoja kun mä synnyin, suurin osa kuoli jo niin aikaisin etten muista heitä juuri lainkaan, ja yhteen jäljelle jääneeseen ei oikein ollut suhdetta. Olisin toivonut omilleni parempaa ☹

@näännä lle hyvää reissua! Ja hienoa että aamukampa eli pillerilevy lyhenee 😀

@Zelina koska siirto??🤩🤞🏽

@Karhurouvanen taas kerran nuo sun pohdinnat elämän epäreiluudesta resonoi ihan 💯♥ ja hei mahtavaa että täti tuli kerrankin oikeaan aikaan!! 😁

@Mariamimi jes hienoa että pian saat jo siirtopäivänkin 🤩 jännän äärellä ollaan 🤞🏽

@pienitoiveemme no eikö se nyt perhana muutu plussaksi se testi 😞 onko sulla vielä verikoetta tulossa?

@Mollama no höh että menee nyt tää kierto ohi 😐 näinhän se tässä hoitop*skassa menee, aina tulee uusi kuukausi ja hups heijaa ikää vaan kertyy, solut vaan huononee, mahdollisuudet huononee... Tarkoitan siis meitä kaikkia nyt. Me vaan seistään asemalla rivissä ja kaikki junat menee ohi 🥴💔🚂

Nyt vois joku sit kyllä oikeasti rukoilla, manata, polttaa jotain suitsuketta tai what not että oikeesti alkais niitä plussia nyt tulemaan tälle syksylle!! Alkaa olla vähän semmonen kollektiivinen masis täällä, kun kaikki vaan epäonnistuu 😩
 
@MyMa Toi on kyllä tosi raskasta ajatella, kun tietää, että lapsella ei olisi isovanhempia pitkään läsnä. 🫤 Sekin aiheuttaa aikataulupaineita ja ahdistusta. Itse olen niin onnellisessa asemassa, että mulla näin 39-vuotiaana on vielä mummo ja pappa elossa äitin puolelta ja asuvat omillaan ja ovat hyvässä voinnissa ja kunnossa. Varmaan paremmassa kuin minä. 😂 Itselleni olisi siis heidän takiaan tärkeää, että näkisivät pienokaisen, jos sellainen siunaantuu. Omat vanhemmat tietysti kanssa odottelevat lapsenlapsia, kun niitä heillä ei vielä ole. Eivät toki ole koskaan painostaneet. Varmaan ajatelleet, että oon ikuinen koiramamma. Ei siinäkään toki mitään pahaa ole. 😁 Mun pikkuveli on kanssa vähän myöhäisherännäinen näihin hommiin, eikä ole saanut aikaiseksi vielä edes miettiä perheasioita. Mutta saapi nähdä, miten tässä käy. Mulla on siis tosiaan siirto huomenna klo 12.30! ❤️😱 Toki vielä kerkeää tulla aamusta soitto, ettei ole siirrettävää, mutta toivottavasti ei tule!
 
@MyMa Toi on kyllä tosi raskasta ajatella, kun tietää, että lapsella ei olisi isovanhempia pitkään läsnä. 🫤 Sekin aiheuttaa aikataulupaineita ja ahdistusta. Itse olen niin onnellisessa asemassa, että mulla näin 39-vuotiaana on vielä mummo ja pappa elossa äitin puolelta ja asuvat omillaan ja ovat hyvässä voinnissa ja kunnossa. Varmaan paremmassa kuin minä. Itselleni olisi siis heidän takiaan tärkeää, että näkisivät pienokaisen, jos sellainen siunaantuu. Omat vanhemmat tietysti kanssa odottelevat lapsenlapsia, kun niitä heillä ei vielä ole. Eivät toki ole koskaan painostaneet. Varmaan ajatelleet, että oon ikuinen koiramamma. Ei siinäkään toki mitään pahaa ole. Mun pikkuveli on kanssa vähän myöhäisherännäinen näihin hommiin, eikä ole saanut aikaiseksi vielä edes miettiä perheasioita. Mutta saapi nähdä, miten tässä käy. Mulla on siis tosiaan siirto huomenna klo 12.30! Toki vielä kerkeää tulla aamusta soitto, ettei ole siirrettävää, mutta toivottavasti ei tule!


Miten uskomaton etuoikeus, että sulla on isovanhemmat elossa ja elämässäsi mukana vielä tuon ikäisenä.🥹♥️ Antaisin ehkä oikean käteni että saisin olla sun saappaissa tässä asiassa. Toivon teille vielä pitkää yhteistä aikaa ja että ehtisivät vielä tutustua lapsenlapsenlapseensakin 🙏🏽

Tsemppiä ja onnea siirtoon!! 🎉🎀 Lisään vielä että mun klinikalta soittavat joka tapauksessa aina aamulla, oli siirrettävää tai ei, varmistavat aina että onhan potilas tulossa 😀 muutamat kerrat käsi täristen pidellyt puhelinta että nytkö alkio kuukahti, mutta ei onneksi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Zelina
Tsemppiä ja onnea siirtoon!! 🎉🎀 Lisään vielä että mun klinikalta soittavat joka tapauksessa aina aamulla, oli siirrettävää tai ei, varmistavat aina että onhan potilas tulossa 😀 muutamat kerrat käsi täristen pidellyt puhelinta että nytkö alkio kuukahti, mutta ei onneksi.
Kiitos! ❤️ Meinasin jo herätä tänä aamuna klo 3.50, kun jännittää niin hitokseen. 😂 Onneks meille ei tuu puhelua, vaikka siirrettävää olisikin, niin ei tarvitse sitä odotella. Tai no, nyt kun miettii, niin hankala sanoa, kumpi olisi parempi tapa. Pelottaa ja jännittää joka tapauksessa. Yritän nyt kuitenkin olla luottavaisin mielin, ei muutakaan voi. 😅
 
Onnittelut @Zelina PUPO-statuksen johdosta! Milloin meinasit testata? 😁

Mulla myös kaksi isovanhempaa vielä elossa, toisen alamäki on selvästi alkanut mutta vaari on skarppi kuin mikä ja asuu vielä isossa omakotitalossa 92v. Kyyneleet nousevat aina kun oma lapsi ja isoisoisä puuhailevat kahdestaan pihalla 🥲🥲🥲 Harmi vain ettemme asu samalla paikkakunnalla niin nähdään vain kerran (kahdessa) kuukaudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Täälläkin siirto tänään, viimeinen alkio haettu nyt kyytiin. Kaikki näytti hyvältä (kuten aina), nähtäväksi jää tuoko kolmas kerta onnen ❤️ 🤞🤞

@MyMa ajatukset ikääntyvistä isovanhemmista resonoi kovasti. Tämä stressaa mua melkein eniten tässä lapsettomuudessa ja on tokaa yrittäessä pahentunut kun esikoisen myötä huomannut kuinka tärkeitä oikeastaan kaikki sosiaaliset kontaktit ovat lapsen kannalta.
 
@Zelina ja @Toivotonvieralija Tsemppiä ja tarranauhaa teille matkaan molemmille! 🙏🏻

Lääkäri soitti miehen tuloksista. Siittiöiden määrä huomattavasti alle viitearvon, samoin liikkuvuus nippanappa alarajan viitteissä. 😞 Suositteli suoraan ivf. Sanoi että on raskaus toki mahdollinen noillakin arvoilla, mutta vie aikaa (kuten nyt vienyt jos 2v edellisesta plussasta joka päätyi km ja 3,5v koko yrityksen aloituksesta). En tiedä mitä ajatella. Olin jotenkin varma, ettei siinä mitään olisi vaan että vika on minussa ja perussairauden tuomissa haasteissa. Oon samaan aikaan helpottunut, että jokin syy löytyi, mutta samaan aikaan jotenkin pöllämystynyt (ehkä hieman järkyttynytkin?), että miten tässä näin kävi. Ollaan koko tämä 3v ajateltu, että vaikeus on minussa. Mies ei ole ikinä polttanut, ei käytä juurikaan alkoholia, on urheilullinen, normaali paino, syö monipuolisesti jne., joten tuli todella puskista vaikka tiedostamme väestötasolla, miten hedelmällisyys on kemikaalejen ja ympäristötekijöiden vuoksi myös miehillä laskussa. Huh. Nyt sulatellaan tätä uutista jokunen päivä ja sit varataan aikaa suunnittelukäynnille. 🙏🏻
 
@Mollama Ymmärrän tuon järkytyksen sperma-analyysistä hyvin. Meillä kanssa isoin ongelma miehessä (toki mulla vielä lyhyt kierto myös haasteena), kun siittiöiden määrä on alhainen. Tutkimuksissa todettiin, että muuten laatu on hyvää, mutta määrä sellainen, että tuottaa hankaluuksia saada raskautta alulle luomuna. Onneksi IVF/ICSI on sellainen, millä nämä ongelmat saadaan yleensä selätettyä. 😇 Toki ikävät uutiset silti järkytyksenä tulee, sama oli meillä. Mies otti kyllä asian yllättävän hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
@MyMa Ei ole tulossa verikoetta. Eli tässä nyt vielä odotellaan kumpi tulee ensin, perjantai vai menkat 😬 veikkaan perjantaita.

Fiilaan tuota isovanhempi/isoisovanhempi keskustelua. Mulla myös yksi isovanhempi vielä elossa ja niin kovasti toivoisin että hän saisi elämänsä aikana vielä tavata meidän lapsen 💗 samoin miehen puolelta odotettaisiin kovasti ensimmäisiä jälkeläisiä, joten vauva olisi kyllä muutamassa sukupolvessa kovinkin odotettu ❤️ toivottavasti vielä joskus.

Onnea siirtoon päässeille, kaikkea hyvää ❤️
 
  • Rakkaus
Reactions: Zelina

Yhteistyössä