Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Biologi ei ole ainakaan toistaiseksi soitellut että lähdettäisiin tänään ex tempore -kolmipäiväisen siirtoon. Solutiedoissakaan ei lue mitään uutta ja maanantain siirtoaika näyttää olevan vielä voimassa. On tää nyt aika jännittävää kyllä. En ole yhtä raastavan hermostunut kuin viime kierroksella, kun jännitin sen ainokaisen hedelmöittyneen kohtaloa, mutta toisaalta tiedostan että nyt on ihan eri tilanne kun on icsattu jotain mahdollisesti tosi huonoja siittiöitä muniksiin. Jos oltaisiin nyt tehty IVF sen saman luovuttajan siittiöillä kuin viimeksi, ja tulos olisi ollut tuo että 4 on hedelmöittynyt, olisin varmaan tässä kohtaa hyvinkin zen. Nyt en edes uskaltanut täydentää Luge-varastoja koska se olisi tuntunut liian ylimieliseltä. Kotoa löytyvät jämät riittävät tiistaiksi ja ostan lisää jos pääsen siirtoon. Mulle määrättyä 400mg-lugea saa aika huonosti muualta kuin Yliopiston apteekista, ja olisi ollut kätevää hakea Felicitaksen vastapäisestä YA:sta purkillinen samalla kun Ovitrellekin, mutta pelkäsin että en sitten enää ikinä eläessäni pääse siirtoon jos nyt huolettomasti kuvittelen tarvitsevani hirveästi lugeja. XD

Haha kuulostaa niin tutulta, ihanaa että joku muukin, mullakin siis vaikka siirto oli luonnonkiertoon niin Cyclogest edelleen käytössä ja tarkoitus jatkaa rv 12 asti ja mietin aina noita samoja ja ravaan apteekissa hakemassa niitä lääkkeitä alvariinsa😅
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Eksähän on ollut ERITTÄIN avoin lähipiirilleen ja hänen äitinsä on nyt updeitattu että neljä munasolua oli hedelmöittynyt+kaikki sitä edeltävät vaiheet. XD Oli kuulemma sanonut että "voi hurja".
Mun perhettä ei ole updeitattu mutta uskoakseni ovat jo tottuneet siihen että oon vähän omantienkulkija. Plus mun PIKKUsisko on tehnyt perheen ainoat lapsenlapset jo 10+ vuotta sitten, joten lienee iloinen yllätys jos mullakin olisi yllättäen annettavaa tällä rintamalla.

Aika hauska tuo exä😅 Onpa jännää kyllä ja maantaihan on ihan kohta🤩🤩🤩🤩🤩
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Mulla on huomenna se ultra ja sen perusteella päätös punktiosta, mites kun oon nyt flunssassa? Lähinnä siis räkänen. Onko kokemuksia? Toivon, että tätä ei peruta tän takia 😱

Ja jestas sentään mitkä limat on tästä stimulaatiosta tullut. Pikkuhousunsuojat ei melkein riitä 😂
 
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

❤️Mariamimi/41/toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut. 2x IVF omilla soluilla ja 3x PAS lahjasoluilla. Yksi alkio pakkasessa jäljellä, hoidot jatkuu 2026
❤️Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
❤️pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono (n. 2026>), palstatauko
❤️näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/kumppanuusvanhemmuus/IVF
❤️Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
❤️MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 1 alkio pakkasessa
❤️Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus
❤️Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus
❤️Tasaraha / 37v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2,5v. / 2x km / selittämätön lapsettomuus / HUS / 4x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 11/25
❤️Tiuhti92/33/1./yksityinen/ICSI/ vaikea oligozoospermia
❤️Siili88/ 37 / ensimmäinen / tyks /IVF-jonossa/selittämätön lapsettomuus


*Haikara matkalla*

Ovum93
...ensimmäinen..LA
Keltainenkukka92/ 33v/toinen, esikoinen luomuna, ongelmana erittäin matala AMH, Luomuplussa, LA 4/26
Zelina / 39 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor / 1. PAS plussa, LA 6/2026
Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*


Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.
 
Nostin listaa ja päivitin @Siili88 ja @näännä tietoja. Ilmoitelkaa, jos joku muu kaipaa korjausta tietoihinsa. Mä voin jatkaa päivittelyä toistaiseksi. Ja @Iik88 ei ole listoilla, haluaisitko mukaan?

@MyMa sta ei ole hetkeen kuulunut mitään, toivottavasti siellä on kaikki hyvin ❤

En aiemmin ehtinyt kommentoida, mutta @näännä ihan huikea käänne 😍 Teillä kuulostaa olevan muutenkin hyvät ja toimivat välit, niin onhan toi upeeta, jos lapsi saa kaksi rakastavaa vanhempaa ja sun ei tarvi pyörittää arkea yksin 🙌 Ja ihanaa miten innoissaan sun ex kuulostaa olevan koko jutusta 😍
 
Nii muutes miten tilkassa tuo punktio, monelta miehen täytyy olla antaa näyte? Ja saako valita/ehdottaa koska oma aika on? Aamun eka aika on hankala järjestää esikoisen pk-järjestelyjen kanssa.

Oon siis kirjoittanut nämä jo ylös että kysyn nää myös huomenna suoraan klinikalta.
 
Nostin listaa ja päivitin @Siili88 ja @näännä tietoja. Ilmoitelkaa, jos joku muu kaipaa korjausta tietoihinsa. Mä voin jatkaa päivittelyä toistaiseksi. Ja @Iik88 ei ole listoilla, haluaisitko mukaan?

@MyMa sta ei ole hetkeen kuulunut mitään, toivottavasti siellä on kaikki hyvin

En aiemmin ehtinyt kommentoida, mutta @näännä ihan huikea käänne Teillä kuulostaa olevan muutenkin hyvät ja toimivat välit, niin onhan toi upeeta, jos lapsi saa kaksi rakastavaa vanhempaa ja sun ei tarvi pyörittää arkea yksin Ja ihanaa miten innoissaan sun ex kuulostaa olevan koko jutusta
Hei kiitos kun päivitit mun tiedot! <3 Huomaan että oon ehtinyt tässä vanhentuakin eli valitettavasti 39 nykyään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Käyn näitä fiiliksiä nyt läpi, kun ensi viikolla mahdollisesti punktio ja seuraavalla ehkä myös alkion siirto, niin oon nyt liian toiveikas, kun kuvittelen että sieltä tulee keräyksessä nyt hyvä määrä ja laatu ja nehän tietty hedelmöittyy ja tarttuu myös heti ekasta siirrosta. Ja sit soikin summeri ja putoon korkealta, kun kuukautiset jälleen kerran alkavat ja tulostaulussa nollat. Ja mukavasti juuri joulu siinä kolkuttelee ovelle ja syö siinä nyt muun perheen kanssa rosollia kun menneisyys pelkkää epäonnistumista.
 
Käyn näitä fiiliksiä nyt läpi, kun ensi viikolla mahdollisesti punktio ja seuraavalla ehkä myös alkion siirto, niin oon nyt liian toiveikas, kun kuvittelen että sieltä tulee keräyksessä nyt hyvä määrä ja laatu ja nehän tietty hedelmöittyy ja tarttuu myös heti ekasta siirrosta. Ja sit soikin summeri ja putoon korkealta, kun kuukautiset jälleen kerran alkavat ja tulostaulussa nollat. Ja mukavasti juuri joulu siinä kolkuttelee ovelle ja syö siinä nyt muun perheen kanssa rosollia kun menneisyys pelkkää epäonnistumista.
samaistun! panokset on korkeat näin joulun alla 😬
ei auta kuin toivoa parasta ❤️
 
Hei joo tuun mielelläni listalle

Iik88/37/2./tays/lahjasolu IVF/3. alkio siirretty, 3 pakkasessa

muokkasin tuota siirrettyjen alkioiden määrää vielä niin että on edellisen setin alkiot mukana
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Joo hitsin joulu, viimevuonna olin myös alkionsiirrossa joulukuussa ja nyt sit ihan marraskuun lopulla ja onhan se masentavaa jos just sillon menee mönkään. En tiiä onko toiveetkin taas ihan liian katossa.
 
Omamehiläisen perusteella siirto toteutuu tänään <3 <3 <3
Heräsin itsestäni kuuden jälkeen ja odotin että kello tulisi kahdeksan ja biologit oletettavasti aloittaisivat työt. N. 8:33 solutietoihin ilmaantui tieto yhdestä siirtoon valitusta alkiosta. Olen valtavan helpottunut ja itkinkin ilosta, mutta nyt kyllä jo murehdin että mitäs niille kolmelle muulle alkiolle sitten kävi? Eikö sovellukseen tulisi tieto myös jos olisi jotain pakastettavaa? Sellaista riviä ei nyt näy siellä. No jos nyt negaan tuoresiirrosta ja taas on välikierto edessä ennen uutta kierrosta niin on sinänsä helpottavaa, että välikierroksi se olisi saattanut jäädä joka tapauksessa joulunpyhien vuoksi. Mutta jos 3/4 alkioista on kuukahtanut viljelyn aikana niin pitää kyllä miettiä että kannattaako jatkaa näillä tarveaineilla vai miettiä sitä lahjasiittiöasiaa vielä. No mutta siis tajuan nyt itsekin että ajattelen taas vähän liian pitkälle ja voisin nyt lähteä töihin ja sieltä sinne siirtoon sitten puoliltapäivin.

Tsemppiä uuteen viikkoon ja oliko nii että @tasaraha folliultra on tänään?
 
Omamehiläisen perusteella siirto toteutuu tänään <3 <3 <3
Heräsin itsestäni kuuden jälkeen ja odotin että kello tulisi kahdeksan ja biologit oletettavasti aloittaisivat työt. N. 8:33 solutietoihin ilmaantui tieto yhdestä siirtoon valitusta alkiosta. Olen valtavan helpottunut ja itkinkin ilosta, mutta nyt kyllä jo murehdin että mitäs niille kolmelle muulle alkiolle sitten kävi? Eikö sovellukseen tulisi tieto myös jos olisi jotain pakastettavaa? Sellaista riviä ei nyt näy siellä. No jos nyt negaan tuoresiirrosta ja taas on välikierto edessä ennen uutta kierrosta niin on sinänsä helpottavaa, että välikierroksi se olisi saattanut jäädä joka tapauksessa joulunpyhien vuoksi. Mutta jos 3/4 alkioista on kuukahtanut viljelyn aikana niin pitää kyllä miettiä että kannattaako jatkaa näillä tarveaineilla vai miettiä sitä lahjasiittiöasiaa vielä. No mutta siis tajuan nyt itsekin että ajattelen taas vähän liian pitkälle ja voisin nyt lähteä töihin ja sieltä sinne siirtoon sitten puoliltapäivin.

Tsemppiä uuteen viikkoon ja oliko nii että @tasaraha folliultra on tänään?


Onpa ihanaa että siellä on blasto ja pääset siirtoon tänään🤩 Harmi tietty jos pakkaseen ei tullut alkioita (mulla ainakin tullut aina kirjaus ”vitrifioitu 1 d5 alkio” tms) mutta periaatteessa kai ainakin Felicitaksen lääkärin ja biologin mukaan 1 blasto/4 munasolua on ihan ”normaali” määrä. Myös esim lahjamunasoluhoidoissa taitaa esim kuuden munasolun paketeissa olla odotuksena 1-2 blastoa ja mitä olen yksittäisistä munasoluista (ulkomailla myydään myös yksittäin/epämääräisiä määriä) keskustellut niin vähintään neljä olisi se minimisuositus että odotuksena olisi saada vähintään se yksi blasto (ja ne on kuitenkin nuorten terveiden luovuttajien munasoluja) eli sikäli varmaan tosiaan ihan ”normaali” tuo määrä teillä. Käsittääkseni normaalisti hedelmöittyy noin 80 % munasoluista ja niistä sitten vaihteleva määrä kehittyy blastoiksi, joillain tietty tosi monta mutta usein ei kovin montaa🤷‍♀️

Upeaa kuitenkin että tosiaan pääset siirtoon tai ehkä oletkin jo, onhan tässä nyt jo tosi hyvät mahdollisuudet vauvaan🤩

Piti vielä aiemmin jo sanoa et onhan toi mahtava juttu toi nyt että pääsette kumppanuusvanhempina hoitoon ja saatte Kela-korvaukset, sillähän säästää tonnikaupalla ja kun lääkkeetkin saa ilmaiseksi👌
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä
Tuli vielä mieleen mainita että mun yhdelle kaverille on tehty 4 (vai viisi) eri luovuttajien lahjamunasoluhoitoa (Suomessa) ja ensimmäisen stimulaatio jouduttiin kokonaan keskeyttämään kun soluja ei tullut ja lopuilta tuli yhteensä 5 blastoa, eli tosi vähän alkioita per luovuttaja ja siis nämä niitä ”nuoria ja terveitä” luovuttajia🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
kiitos näkökulmasta @Karhurouvanen ! helpottavaa tietää että yksi blasto on ihan normaalia.

nyt k.o. yksi blasto on kyydissä. kahta muuta alkiota vielä seuraillaan että blastoutuvatko. selviää huomenna.
veritestipäivä on jo ensi viikon pe. toki aion myös härähousutestailla mutta yritän odottaa että on dpo 9, koska se ovitrelle nyt vaan sekoittaa niin pahasti tulkintaa ennen sitä. eli siis pe varmaan testaan ekaa kertaa.
 
Mä oon saanu kans lahjamunasoluja kolmelta eri luovuttajalta, niistä tuli ensin 1 alkio (ja siitä ihana lapsi), seuraavalta 2 alkiota ja 2 aikaista keskenmenoa ja kolmannelta nyt 4 alkiota. Siks oonkin miettiny että nää follimäärät mistä täällä puhutaan kuulostaa hirmu hyvälle vaikka tietysti ei ne kaikki blastoiksi asti jaksa. Tsemppiä @näännä piinailuun, testataan samalla viikolla sitten.
 
Hienoa että monella asiat etenevät 😍

Päädyin itse pitämään välikierron ja menen siirtoon vasta tammikuussa. Varasin parin viikon päähän Dextraan etäajan ja kysyn, olisiko pasin onnistumista mahdollista edistää joillain lisälääkkeillä. Lisäksi kysyn tyhjistä follikkeleista, mistä voi johtua ja voisiko jotain tehdä toisin, jos ivf pitää uusia.

Olen siitä asti kun sain tietää alkion päässeen pakkaseen kärsinyt kaikki illat kauheasta ahdistuksesta, itkettää, olen varma ettei onnistu ja panikoin kaikesta rahasta lähtien. Ilmeisesti johtuu jotenkin stressin jälkeisestä ylivirittyneisyydestä 😞
 
Hienoa että monella asiat etenevät

Päädyin itse pitämään välikierron ja menen siirtoon vasta tammikuussa. Varasin parin viikon päähän Dextraan etäajan ja kysyn, olisiko pasin onnistumista mahdollista edistää joillain lisälääkkeillä. Lisäksi kysyn tyhjistä follikkeleista, mistä voi johtua ja voisiko jotain tehdä toisin, jos ivf pitää uusia.

Olen siitä asti kun sain tietää alkion päässeen pakkaseen kärsinyt kaikki illat kauheasta ahdistuksesta, itkettää, olen varma ettei onnistu ja panikoin kaikesta rahasta lähtien. Ilmeisesti johtuu jotenkin stressin jälkeisestä ylivirittyneisyydestä

Voi kurjuus, toivottavasti ahdistus laantuu pikkuhiljaa välikierron myötä! Oli varmasti hyvä ajatus tuo välikierto, ja myös tuo Dextran etäaika on hyvä idea! Luulisi että osaisivat ehdottaa jotain. Mulla oli ensimmäisellä kierroksella puolet follikkeleista tyhjiä ja nyt ei yksikään, joten luulisi että follikkelien tyhjyys ei olisi mitenkään vääjäämätöntä vaan asiaan voitaisiin vaikuttaa.
 
Tänään ei ole tullut mitään päivitystä enää Omamehiläiseen. Biologi sanoi että katsoisivat alkioita vielä iltapäivällä ja pakastaisivat jos ne olisivat valmiita siihen, mutta ilmeisesti näin ei ole tapahtunut. Biologi soittaa huomenna kuulemma siinä tapauksessa jos pakkaseen ei saada mitään. Mulla olis etäpäivä ja voisin nukkua myöhään kerrankin mutta stressatessa ja puhelimen soimista pelätessähän se huominenkin aamu sitten vissiin menee. Yritän nyt suhtautua niin ettei se ole maailmanloppu vaikkei pakkaseen saataisi mitään, mutta auttamattahan siinä nyt aika paljon pettyy kuitenkin kun tänään heräteltiin toiveita pakkasblastoista.
Lääkäri oli tänään kyllä tyytyväisempi kuin mitä olen vielä ikinä häntä nähnyt ja sanoi, että ei olisi lähtötilanteesta arvannut että hoito menee näin hyvin. Siis oonhan mäkin tajunnut olla iloisesti yllättynyt pariinkin otteeseen tämän kiekan aikana mutta en ehkä kuitenkaan noin yllättynyt kuin ihminen, joka oikeasti tajuaa miten huonot mahdollisuudet tässä oli.
 
  • Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Toivotaan @näännä hyviä uutisia ❤️Normimäärä blastoille taitaa olla noin 40% hedelmöittyneistä, joten siinä käy jonkinlainen kato lähes kaikilla. Ainahan se silti harmittaa ❤️ Meidän nuoren/nuorehkon lahjoittajan 9 solusta saatiin 4 blastoa. Klinikan tavoite oli 2-4. Ja tsemppiä piinailuun 😍🤞

@Annika88 ei mikään ihme jos sen jännitysnäytelmän jälkeen stressi purkautuu. Toisen mielipiteen kysyminen voi ainakin tuoda mielenrauhaa. Dextralle täältä kannatus, mä olin tosi tyytyväinen siihen miten mun asiaan siellä paneuduttiin 🙏

@tasaraha tsemppiä punktioon! 😍

Mä juttelin tänään Dextran lääkärin kanssa. Leukosyyttivasta-aineet oli onneksi negatiiviset, mutta Repron tuloksissa endomarkkeri oli selkeästi koholla ja sain endon kuivatteluun ehkäisypillerit, letrot ja procren-piikin. Tätä komboa neljä viikkoa ja tammikuussa siirtoon. Siirtoon tarvitaan myös vahvempi progesteronituki mitä aiemmin ollut. Onneksi sain reseptit näihin Dextrasta, niin ei tarvii Ovumian kanssa enää näistä neuvotella. Ainoastaan progetuki jää oman lääkärin mietittäväksi.

Piti elää 41-vuotiaaksi, että sai jonkinlaisen selityksen lapsettomuudelle 😫 Harmittaa niin paljon, etten mennyt hakemaan toista mielipidettä jo aiemmin!
 
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🎄Mariamimi/41/toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut. 2x IVF omilla soluilla ja 3x PAS lahjasoluilla. Yksi alkio pakkasessa jäljellä, hoidot jatkuu 2026
🎄Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🎄pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono (n. 2026>), palstatauko
🎄näännä / 39 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/kumppanuusvanhemmuus/IVF
🎄Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🎄MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 1 alkio pakkasessa
🎄Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus
🎄Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus
🎄Tasaraha / 37v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2,5v. / 2x km / selittämätön lapsettomuus / HUS / 4x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 11/25
🎄Tiuhti92/33/1./yksityinen/ICSI/ vaikea oligozoospermia
🎄Siili88/ 37 / ensimmäinen / tyks /IVF-jonossa/selittämätön lapsettomuus
🎄Iik88/37/2./tays/lahjasolu IVF/3. alkio siirretty, 3 pakkasessa


*Haikara matkalla*

Ovum93
...ensimmäinen..LA
Keltainenkukka92/ 33v/toinen, esikoinen luomuna, ongelmana erittäin matala AMH, Luomuplussa, LA 4/26
Zelina / 39 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor / 1. PAS plussa, LA 6/2026
Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*


Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.
 

Yhteistyössä