Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä alkaa katseet siirtyä pikkuhiljaa eteenpäin kohti tulevaa ja olo hieman rauhoittunut. IVF-suunnittelu käynti on heti loppiaisen jälkeen. Sitä ennen onneksi parin viikon joululoma. Jännittää tottakai todella paljon, mitä keväällä on edessä. Kolmannen inssin jälkeen tuli kyllä kamala romahdus, jota ei yhtään helpottanut ystävän (työkaverin) raskaushehkutus, joka oli siis alkuun aivan päivittäistä snäppäilyä mahakuvista, hankinnoista yms. ja tietysti kaikki töissä myös juttelemassa kokoaika vauvajuttuja 🙈

Tämä ajoi mut ihan solmuun ja ahdisti ihan töissä oleminenkin hetkellisesti. Sen lisäksi,myös työrintamalla oon kaivannut muutoksia, mutta koska meillä on ollut lapsihaave, en ole saanut aikaiseksi hakea mitään uutta. Ja sitten taas tuntuu, että sielläkin nyt olen jumissa. Kävin tuulettamassa päätä työterveyspsykologilla, koska vahva kaamos uupumus oli romahduttaa.

Nyt asiat tuntuu taas hieman kevyemmiltä kantaa ja on voinut nauttia kivoistakin jutuista muilla elämän osa-alueilla ❤️

Mitä sulle kuuluu @pienitoiveemme ?
[/QUOTE]
 
Täällä alkaa katseet siirtyä pikkuhiljaa eteenpäin kohti tulevaa ja olo hieman rauhoittunut. IVF-suunnittelu käynti on heti loppiaisen jälkeen. Sitä ennen onneksi parin viikon joululoma. Jännittää tottakai todella paljon, mitä keväällä on edessä. Kolmannen inssin jälkeen tuli kyllä kamala romahdus, jota ei yhtään helpottanut ystävän (työkaverin) raskaushehkutus, joka oli siis alkuun aivan päivittäistä snäppäilyä mahakuvista, hankinnoista yms. ja tietysti kaikki töissä myös juttelemassa kokoaika vauvajuttuja

Tämä ajoi mut ihan solmuun ja ahdisti ihan töissä oleminenkin hetkellisesti. Sen lisäksi,myös työrintamalla oon kaivannut muutoksia, mutta koska meillä on ollut lapsihaave, en ole saanut aikaiseksi hakea mitään uutta. Ja sitten taas tuntuu, että sielläkin nyt olen jumissa. Kävin tuulettamassa päätä työterveyspsykologilla, koska vahva kaamos uupumus oli romahduttaa.

Nyt asiat tuntuu taas hieman kevyemmiltä kantaa ja on voinut nauttia kivoistakin jutuista muilla elämän osa-alueilla

Mitä sulle kuuluu @pienitoiveemme ?
[/QUOTE]
Hienoa että mieli on kevyempi, ja uusi vuosihan alkaa sitten tehokkaasti suunnittelukäynnillä!
 
  • Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
@MyMa Tuntuu kyllä tosi surulliselta teidän puolesta😢 Jaksamista ja toivottavasti kuitenkin päätös siitä että uusia hoitoja ei enää tehdä, on kuitenkin selkeä ja yhteinen ja että ajan myötä elämään voisi löytyä muita tärkeitä juttuja ja nämä arvet voisi häiventyä💔
 
Tsemppiä jännäilyviikonloppuun, @tasaraha !

Ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille jotka näkevät valtavasti vaivaa tuottaakseen lisää suomalaisia <3

Täällä DPO 10. En nyt toistaiseksi ole plussannut, paitsi pitkittyneen Ovitrelle-haamun, joka näkyi vielä eilen aamullakin n. 10,5vrk Ovitrellesta. Tiedän että mulla oli vähän samanlainen virsi viime kierroksessakin mutta nyt olen siis pääni sisällä aivan varma että se alkio kyllä kiinnittyi ja aiheutti tuon eilisen haamun, mutta ei nyt sitten jaksanutkaan pidemmälle. Mulla oli aivan todella selvät raskausoireet torstaina paleluineen, ummetuksineen, hajuaistioutoiluineen jne. Ja tällaista en varmasti ole raportoinut tänne mitenkään joka yrityskierrolla vaan nyt oli oikeasti jotenkin erilaista. No Lugehan on nyt tupla-annoksella inssikiertoihin verrattuna ja saattaa aiheuttaa raskausoireita, mutta viime kierroksella oli jo tämä sama annos kuin nyt enkä silti muista sieltä mitään tuollaista. Tosin siinä oli Ruotsin-risteily ja saatoin kyllä keskittyä silloin vähemmän omiin tuntemuksiin. Niin ja no muistan kyllä että siellä laivalla oli tosi kylmä, että okei palelin silloinkin.

Jos nyt olen oikeassa että kiinnittyminen tapahtui, niin sehän on siitä kiva että mun kohtu osaa vastaanottaa alkioita. Sen sijaan pulma saattaa olla alkioissa. Luin tuon oman pakastetun D6-alkion myötä kaikkia alkiojuttuja ja tajusin kuinka paljon alkiotestaus parantaisi mahdollisuuksia. Mutta eihän sitä taida olla järkevää tehdä jos saalis on vaan 1-2 alkiota, koska silloin ivf/icsi-kiekat on joka tapauksessa joka toinen kuukausi, eikä alkiotestaus säästä aikaa.

Joo hirveen pitkät pohdinnat ja ei mulla nyt kirves ole vielä kokonaan kaivossa mutta aika lähellä sitä kyllä. No onneksi on se pakkasalkio vaikka luotto sen laatuun on kyllä aika vähäinen. Mutta jos nyt pitää myöntää että tää siirto ei tuottanut tulosta niin on se kivempi lähteä suuntautumaan passiin kuin johonkin kusiseen välikiertoon taas! Tosin eiku tuleehan se välikierto lopulta sieltä kai joka tapauksessa jos pitkässä kaavassa pysytään, kun enhän mä nyt kesken pas-kierron mitään Synarelaa voi alkaa suihkia. No mutta siis lohduttaa joka tapauksessa nyt se toinen alkio!
 
Oletko siis testannut negan tänä aamuna @näännä?

Mä oon nyt seurannut niin monien testausta että olen yhä vakuuttuneempi että dpo10 testi on vielä täysin arpapeliä. Just pari viikkoa sitten lohdutin ystävää joka itki dpo10 negaa (herkällä). No dpo14 tuli hyvin haalea mutta selkeä plussa. Tuskin olisi näkynyt dpo12 edes.

Onneksi on pakkasukko odottamassa jktp ♥️

Ja hyvää itsenäisyyspäivää myös minulta, näännän versio oli päivän paras 😄
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä
Oletko siis testannut negan tänä aamuna @näännä?

Mä oon nyt seurannut niin monien testausta että olen yhä vakuuttuneempi että dpo10 testi on vielä täysin arpapeliä. Just pari viikkoa sitten lohdutin ystävää joka itki dpo10 negaa (herkällä). No dpo14 tuli hyvin haalea mutta selkeä plussa. Tuskin olisi näkynyt dpo12 edes.

Onneksi on pakkasukko odottamassa jktp

Ja hyvää itsenäisyyspäivää myös minulta, näännän versio oli päivän paras
No ku mä nyt vähän arvon tuon tämänaamuisen testin äärellä että onko siinä joku haamuaavistus vai ei. Siis jos siinä joku olisi niin on se joka tapauksessa huonommin hahmottuva kuin eilisaamun haamu. Ja eilen ip testasin kyllä ihan negan. Ja olen siis aivan kauhea "ehkä haamuviiva"-hullu, viime kierroksellakin jaksoin niitä negatestejä vaikka miten pitkään käännellä. Mutta ihana juttu tuo sun ystävä, ainahan tuollainen tuo toivoa. <3
 
Mulla oli aikoinaan tytön raskaudessa aivan selkeä nega dpo11. Haalea plussa sit vasta dpo13. Sen takia mä olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki ennen dpo12 on ihan arpapeliä. Joka raskaudessa hcg nousee yksilöllistä vauhtia, niin joskus voi näkyä jo aijemmin, joskus ei. 💁🏼‍♀️ Tsemppiä kovasti piinapäiviin, vielä on toivoa!
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä
En siis halua olla ylipositiivinen, tiedän että se on vain raskasta jos vituttaa ja harmittaa, on lupa olla vihainen ja pettynyt. En vaa voi(aidosti) pahoitella jos on nega ennen dpo 12-14 koska en usko niihin pätkääkään. 😄 Ja olennaista täs kaverin tarinassa on siis ettei hän millään uskonut että olisi testannut liian varhain koska oli plussanut esikoisesta dpo 10.

Eli tsemppiä, hitaita tunteja edessä ainakin näännällä ja tasarhalla. ⏱️ (Ja mulla on 119 tuntia rakenneultraan, nekin kuluvat hitaasti kun osa minusta valmistautuu jo henkisesti huonoihin uutisiin 🙈)
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä
Hyvää itsenäisyyspäivää! Mulla esikoinen kiinnitty 2 päivää ennen virallista testipäivää pas-kierrossa että sen puolesta todellakin on mahdollista vielä myöhäänkin! Mutta itsellä epäilen kyllä nyt että nega tulee. Oli sellanen olo että kiinnitty mutta ei ihan yhtä selkee kuin aiemmista ja sit kun nää vähätkin oireet on hävinny niin saapa nähä. Toisaalta esikoisesta ei juurikaan mitään raskausoireita tullu koko ekaan kolmannekseen.
 
Oikea meininki, @tasaraha ! Mäkin just täydensin varastoja kolmella uudella pregcheck-pakkauksella. Ja kauppaanhan pääsee milloin vain uudestaan niin sama vaikka testaa jokaisen virtsan. Ei tässä kuitenkaan ole kuin muutama päivä piinailtavana niin nautitaan nyt koko rahalla.
@Iik88 eli sulla aika sama kuin mulla että oireet vähenemään päin. Mutta mitä oon näitä keskustelupalstoja seurannut niin ei ne oireet kyllä oikeasti anna kovin vahvaa ennustearvoa. Toivotaan parasta!
Niin ja @Keltainenkukka92 voimia rakenneultran odotteluun!
 
Kirves täällä edelleen hilautuu kohti kaivoa, vaikka tiirailenkin yhä myös viivanpaikkoja.

Eilen illalla vasta tajusin, että siis seuraava ICSI (tai IVF luovutetuilla siittiöillä jos niin päätetään) -kierroshan on todennäköisesti MAALISKUUSSA, ja tässä välissä vaan se yksi siirto, koska niin lyhyt kuin Felicitaksen joulutauko onkin niin seuraavan sopivan siirtoajankohdan osuttaminen sen ulkopuolelle vaatisi ainakin vähän onnea ja nimenomaan siihen suuntaan että oviksen tulossa kestäisi yllättävän kauan, ja niinhän ei mulle yleensä käy. On tää kyllä musertavaa. Vaikka optimismi hoitojen onnistumisen suhhteen on kovaa vauhtia vuoden mittaan karissut niin ei silti ollut juurikaan käynyt mielessä että maaliskuussa tahkottaisiin vielä tätä samaa paskaa.
 
Kirves täällä edelleen hilautuu kohti kaivoa, vaikka tiirailenkin yhä myös viivanpaikkoja.

Eilen illalla vasta tajusin, että siis seuraava ICSI (tai IVF luovutetuilla siittiöillä jos niin päätetään) -kierroshan on todennäköisesti MAALISKUUSSA, ja tässä välissä vaan se yksi siirto, koska niin lyhyt kuin Felicitaksen joulutauko onkin niin seuraavan sopivan siirtoajankohdan osuttaminen sen ulkopuolelle vaatisi ainakin vähän onnea ja nimenomaan siihen suuntaan että oviksen tulossa kestäisi yllättävän kauan, ja niinhän ei mulle yleensä käy. On tää kyllä musertavaa. Vaikka optimismi hoitojen onnistumisen suhhteen on kovaa vauhtia vuoden mittaan karissut niin ei silti ollut juurikaan käynyt mielessä että maaliskuussa tahkottaisiin vielä tätä samaa paskaa.
Älä vielä kokonaan luovuta, dpo 11 on edelleen aikaista ❤️

Ajatuksiin voin kyllä niin samaistua. En olisi uskonut silloin kun hoitoihin hakeuduttiin, että tästä tulisi näin pitkä ja vaikea matka 😫
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Kirves täällä edelleen hilautuu kohti kaivoa, vaikka tiirailenkin yhä myös viivanpaikkoja.

Eilen illalla vasta tajusin, että siis seuraava ICSI (tai IVF luovutetuilla siittiöillä jos niin päätetään) -kierroshan on todennäköisesti MAALISKUUSSA, ja tässä välissä vaan se yksi siirto, koska niin lyhyt kuin Felicitaksen joulutauko onkin niin seuraavan sopivan siirtoajankohdan osuttaminen sen ulkopuolelle vaatisi ainakin vähän onnea ja nimenomaan siihen suuntaan että oviksen tulossa kestäisi yllättävän kauan, ja niinhän ei mulle yleensä käy. On tää kyllä musertavaa. Vaikka optimismi hoitojen onnistumisen suhhteen on kovaa vauhtia vuoden mittaan karissut niin ei silti ollut juurikaan käynyt mielessä että maaliskuussa tahkottaisiin vielä tätä samaa paskaa.
Melko samat fiilikset kyllä mulla että onnistuukohan ikinä. Oon julkisella niin siks helkkarin hidasta mutta toista lasta on nyt 2v jo tehty 😖
 
  • Surullinen
Reactions: näännä
Joo mulla ei nyt kyllä tärpännyt tämä kiekka. En tällä hetkellä ole kyllä kauhean masentunut siitä, koska olen niin vakuuttunut siitä että se alkio kyllä kiinnittyi aluksi. Itse asiassa eilen vielä postasin johonkin haamu vai ei -ketjuun avautumisen että sellainen herkkä rfsu-puikko näytti mulle eilen joskus 5-7min kohdalla punaisen plussaviivan, ja pregcheck-rivistäkin näki että aamupissassa uitetuissa oli haaleaa esihaamua. Mutta ei nuo siis nyt vahvistuneet odotetusti ja oireetkin väheni sen mukaisesti. Mutta jos se alkio nyt kerran pääsi aloittelemaan kiinnittymistä niin mun kohtu osasi selvästi tehdä jotain oikein ja alkiosta ei vain ollut eläjäksi.
Ja toki se pakkasalkio lieventää masennusta myös. Olis kyllä niin ihanaa päästä siirtoon seuraavassa kierrossa, kun mulla on silloin loma ja kerrankin ei tarvitsisi stressata työaikatauluja. No katsotaan mitä lääkäri sanoo ja milloin mulla alkaa vuoto. Tai lähinnä milloin alkaa tuntua että ilman lugea se vuoto jo alkaisi, koska viimeksi ovisplus tuli siitä hetkestä kahden viikon päästä.

Luin että yli 40-vuotiaiden naisten munasoluista vain yksi 4-5:stä on kromosomivirheettömiä. Jos mun vika on lähinnä tuossa ja jos ajatellaan että kevään keskimmäisessä haamuiluinssissä tapahtui hedelmöittyminen niin kyllähän tässä kohta alkaisi jo olla aika sille harvinaiselle laatualkiolle. Varsinkin kun en siis ole yli 40-vuotias.

No mutta kunnollahan tästä kuopasta pääsee nousemaan vasta kun se verikoekin on ohi. Oon nyt todennut että en vaan tällä kertaa mitenkään voi järjestää itseäni sinne pe-aamuksi vaan käy to-iltana. Jos ei lääkärille kelpaa niin käydään sitten vaikka ma uudestaan.
 
Joo mulla ei nyt kyllä tärpännyt tämä kiekka. En tällä hetkellä ole kyllä kauhean masentunut siitä, koska olen niin vakuuttunut siitä että se alkio kyllä kiinnittyi aluksi. Itse asiassa eilen vielä postasin johonkin haamu vai ei -ketjuun avautumisen että sellainen herkkä rfsu-puikko näytti mulle eilen joskus 5-7min kohdalla punaisen plussaviivan, ja pregcheck-rivistäkin näki että aamupissassa uitetuissa oli haaleaa esihaamua. Mutta ei nuo siis nyt vahvistuneet odotetusti ja oireetkin väheni sen mukaisesti. Mutta jos se alkio nyt kerran pääsi aloittelemaan kiinnittymistä niin mun kohtu osasi selvästi tehdä jotain oikein ja alkiosta ei vain ollut eläjäksi.
Ja toki se pakkasalkio lieventää masennusta myös. Olis kyllä niin ihanaa päästä siirtoon seuraavassa kierrossa, kun mulla on silloin loma ja kerrankin ei tarvitsisi stressata työaikatauluja. No katsotaan mitä lääkäri sanoo ja milloin mulla alkaa vuoto. Tai lähinnä milloin alkaa tuntua että ilman lugea se vuoto jo alkaisi, koska viimeksi ovisplus tuli siitä hetkestä kahden viikon päästä.

Luin että yli 40-vuotiaiden naisten munasoluista vain yksi 4-5:stä on kromosomivirheettömiä. Jos mun vika on lähinnä tuossa ja jos ajatellaan että kevään keskimmäisessä haamuiluinssissä tapahtui hedelmöittyminen niin kyllähän tässä kohta alkaisi jo olla aika sille harvinaiselle laatualkiolle. Varsinkin kun en siis ole yli 40-vuotias.

No mutta kunnollahan tästä kuopasta pääsee nousemaan vasta kun se verikoekin on ohi. Oon nyt todennut että en vaan tällä kertaa mitenkään voi järjestää itseäni sinne pe-aamuksi vaan käy to-iltana. Jos ei lääkärille kelpaa niin käydään sitten vaikka ma uudestaan.

No kurjuus sentään😕 Jaksamista, onneksi teillä tosiaan pakkasessa vielä se toinen, onhan tuo nyt tosi rankkaa jo noin pitkään aktiivisesti noita hoitoja käydä läpi😕 Toivottavasti nyt pääsisit siihen siirtoon seuraavassa kierrossa vaikka tosiaan mitä noita päiviä kattelee niin onko se nyt ihan päivästä parista sitten kiinni😩
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä

Yhteistyössä