\
:headwall: :headwall:
et ole sitten raaskinut lapsillesi tapoja opettaa.... oletko niitä äitejä joiden lapset menee rikki jos niitä kieltää...
:headwall: :headwall:
Moi taas pitkästä aikaa:)
Mulla menkat alkoi reilu viikko sitten muutaman päivän myöhässä ja kesti vain pari päivää ja tavallista niukempina. Alavatsaa nipistelee ja on paineen tuntua, etova olo on lähes päivittäistä ja väsyttää armottomasti. Ja kaks negaa testattu...Kun olen ekaa lasta...
Mulla on ollut ehkäisyrengas nyt kolme kuukautta ja hiivaa ei ole enAÂ usein.Pillereitä syödessä mulla oli hiiva joka kuukausi:( Muuten en kyllä pidä renkaasta, välillä seksin jälkeen sattuu vatsaan ja tulee verta.. Ja tuntuu, et limakalvot on kuivunu tosi paljon. Olen myös tosi ärtyisä koko...
ihan "vähän" ot mutta jos sattuu leikkaan liika pitkälle niin verenvuodon saa loppumaan samantien kun tupsauttaa perunajauhoa vuotavan kynnen päähän!!!
joskus joutunut kokeilee :ashamed: kun meidän koirallakin ihan mustat kynnet....
tästä oli joskus aikaisemmin juttua ja kun kerroin minulle TK:ssa sanotusta hinnasta (113e) moni sanoi että joudun maksamaan n 160e josta saan kelalta sitten osan takaisin
ja nyt kolahti TK:sta lasku ja summa on tosiaan toi 113e....
ei paha kun miettii että ennen käyttämääni Nuvaringiin...
mulla ei rinkula aiheuttanut ikinä mitään ongelmia!!! Käytin n. kolme vuotta!! tosi vaivaton ja kätevä ehkäisymuoto!!!
valitettavasti tulis kamalan kalliiksi kun ei lapsia lisää ikinä enää "tehdä" joten kävin laitattaa kierukan.
Hei taas kaikille:)
Mökiltä ollaan palattu koirien ja ukon kera ja taas on mahdollisuus päästä lukemaan teidän muiden kuulumisia.
Mulla ovis oli ja meni ja kovasti lakanoiden välissä touhuttiin ja nyt on kp24/28-30 menossa joten ens viikolla jännäillään tuleeko täti TAAS kyläilemään...
Ihanaa...
Huomenta vaan minunkin puolesta:)
Täällä kirjoitteleepi todellinen myöhäisherännäinen joka näin 36 vuotta täytettyään "sairastui" vauva-kuumeeseen elämänsä ensimmäistä kertaa. Lapsia ei siis ennestään ole ja silmät ymmyrkäisinä olen tekstejänne lukenut, kaikki aiheeseen liittyvä kun on minulle...
Tyttöjen nimiä:
Paula
Pauliina
Petra
Pihla
Piia
Pilvi
Pinja
Pirita
Piritta
Pirjo
Pirkko
Pulmu
Päivi
Päivikki
Päivä
Pälvi
Poikien nimiä:
Paavali
Paavo
Panu
Pasi
Patrik
Paul
Pauli
Pekka
Pekko
Pellervo
Pentti
Pertti
Perttu
Petri
Petteri
Pietari
Pirkka
Pyry
Päiviö
Päivö
Nämä nimet löytyi...
\
ei ole ollut, mutta ei täällä Savossa mitään ilmasta ekaa kierukkaa saa... kävin viimeviikolla varaa laittoajan ja terkka sanoi että hormoni-kierukka maksaa 113e
tuollaisesta en ole kuullutkaan mutta ainakin -99 oli sellanen systeemi että synnytyksen jälkeen sai ilmasiks joko vuoden pillerit/kierukan tm ehkäsy-jutun...
ja enpä p"#¤%le älynnyt sillon sitä kierukkaa ottaa....
en viiti ees laskea paljon on mennyt rahaa ehkäsyyn tänä aikana
:headwall...
\
ai mulle se hoitsu sano että 113e ja kirjotti sen vielä tohon kierukka-esitteeseenkin...
hassua tosiaan miten noi käytännöt tuntuu vaihtelevan eri paikkakunnilla...
\
no mä sit vaan meen sinne ilman apteekki-reissua kun ei se hoitsu mitään sanonut!! ei kai ne vielä asiakkailta ajatustenluku-taitoa vaadi
:whistle: :whistle:
joutuu ilmeisesti soittaa huomenna sille hoitsulle ja kysyä... en mä siltä mitään mainintaa reseptistäkään saanut, sen kertoi että hormoonikierukka maksaa 113e
olishan tuo voinut tietty mainita asiasta jos se tarvii ite hakea kun tiesi vallanmainiosti että eka kierukka on tulossa....
:whistle:
sellainen asia että pitääkö se itse käydä ostamassa apteekista ja mennä sitten TK:hon se laitattamaan??
mä kävin tänään sopimassa laitto-ajan eikä mulle mitään sanottu itse apteekista hakemisesta, juttelin kaverin kanssa ja hän kertoi että hänen piti hakea kierukka itse apteekista...
Itse yrittäisin vielä tuossa iässä hyppiä lapsen pillin mukaan, mutta johonkin raja on kuitenkin laitettava. Yleensä, mitä enemmän lasta yrittää työntää pois, sitä tiukemmin yrittää ripustautua. Ja sitten toisaalta, jos jaksaa hetken aikaa ripustuvaa lasta, helpottaa tilanne usein aika nopeasti...