:'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmajana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmajana nyt

Vieras
Millä perusteilla voi saada lasten yksinhuoltajuuden?
Pitääkö silloin olla eronnut lasten isästä?

Mies tuli viime viikolla kotiin kahtena iltana kymmenen aikaan, muina iltoina jäi töihin vanhempiensa luo nukkumaan koska ei jaksanut ajaa kotiin (matkaa 86km).
Tällä viikolla mies tuli maanantaina kotiin 01.30, eilen puoli kymmenen, tänään ei ole vielä edes lähtenyt töistä kotiin ajamaan.
Mulle alkaa riittää tämä. Joulukuusta lähtien olen odottanut että töissä tulisi rauhallisempaa. Joulukuussa mies sanoi "no kun tää joulun alunen on aina tällasta kun kaikki haluaa muuttaa jouluksi omaan taloon ja pakko tehdä pitkää päivää että voin itse olla joulun kotona". Mies siis rakennusalalla.
Sitten oli isoja projekteja moooonta ja taas tehtiin pitkää päivää. Nyt mennään jo maaliskuun loppua eikä töille näytä tulevan loppua.
No hyvä tietenkin niin mutta siis eikö joku raja pitäis osata vetää kun on sentään perheellinen, seitsemän lasta kysyy joka ilta milloin isä tulee :'(
Minä joudun valehtelemaan miehelle menoistani että saan edes joskus miehen tulemaan vaikka edes seitsemältä kotiin koska minulla on "pakollinen" meno luokkatoimikunnan tai jonkun muun takia. (en edes kuulu moiseen)
Minun puolestani tämä kulissi hienoine autoineen ja taloineen saisi jäädä, kunhan mies olisi edes joskus vaikka viideltä kotona että voisimme syödä päivällistä yhdessä ja käydä vaikka ulkona yhdessä.
Mutta kun EI!

Voinko sanoa miehelle että valitsee, joko työ tai perhe??
Tätä on siis kestänyt jo vuosia vuosia, ainakin seitsemän vuotta tällaista ja aina on kovasti lupaillut että kyllä tää tästä helpottaa kun saadaan lisää porukkaa palkattua. Työvoimaa on tullut lisää mutta tuntuu että siinä samassa vaan luvataan enemmän asiakkaille ja näin ollen uudet työntekijät eivät tuokaan sitä luvattua helpotusta :/

En jatka pidempään vaikka juttua kyllä riittäisi, muuten kukaan ei jaksa lukea.

:hug: Jaksamista, heti alkuun!
Onko miehesi yrittäjä?
Hurjia kyllä nuo työpäivät! Asiasta kannattaa kyllä keskustella vakavasti, ellei ihan sillä mentaliteetilla, että työ tai perhe. Tosin jos tilanne on jatkunut näin jo pitkään, kuten ilmeisesti on, ja olette asiasta keskustelleet, voi joko-tai -asetelmakin olla jo paikallaan...

Kauhean vaikea sanoa mitään järkevää, kun en tunne teitä. Voimia arjen pyöritykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
miksi pitäis yksinhuoltajuutta hakea - sehän sinä jo olet ilmeisesti ? etkö vaan voisi lähteä, sehän asiat muuttaisi. ei sanamuutos paperilla.

Juuri siksi että koska sitä olen niin haluan sen viralliseksi että mies todellakin sen tajuaisi eikä pitäisi minua itsestäänselvyytenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Niin siis miksi eroaisit, koska miehes tekee töitä?

No mitä teen miehellä jota ei koskaan näy kotona??

Kohta ei rakennusalalla ole hommia, kun pukkaa laman. Kerrostalorakentaminen on jo hidastunut, yltiörohkeat rakentaa vielä muutaman hetken 300.000? taloja...Että anna miehes takoa, kun rauta on kuumaa...

No tuota... mitä tekee aviomiehellä, jota ei koskaan näe? Ihan näin kärjistetysti sanottuna. Ymmärrän hyvin Ap:ta, mutten osaa oikein neuvoa. Olisiko kuitenkin parempi mennä vaikka parisuhdeterapiaan, jospa se mieskin sitten pikkuhiljaa oppisi ymmärtämään, että parisuhdetta on hoidettava, perheellisen on otettava vastuu (ei pelkästään rahaa tekemällä, sillä se ei kovinkaan usein sitä onnea kuitenkaan tuo).

:hug: en osaa auttaa sua.. isäni on kanssa rakennusalalla töissä ja on aina tehnyt pitkiä päiviä.. 7.00-23.00 on "normaali" työpäivä.. viikonloppuisinkin oli aina töissä.. "lomaa" ehti pitämään reilun viikon kesällä.. ja just noi joulunaluset on niitä kaikkein kiireisimpiä aikoja.. vuosi sitten tammikuussa, kun joulukiireet oli helpottanu, mun isäni sai sydänkohtauksen.. ikää oli 43 vuotta, kunto, kolesterolit, verenpaineet yms oli kaikki kohdallaan.. mitään varsinaista syytä ei löytynyt.. iskä toipui siitä jotenkuten pitkän sairasloman jälkeen ja on nyt ottanut aavistuksen rauhallisemmin.. toivottavasti sun miehes ymmärtää hidastaa ennen kuin on liian myöhästä.. :hug:

Kohta ei rakennusalalla ole hommia, kun pukkaa laman. Kerrostalorakentaminen on jo hidastunut, yltiörohkeat rakentaa vielä muutaman hetken 300.000? taloja...Että anna miehes takoa, kun rauta on kuumaa...

Mistä sä olet saannut päähäsi, että LAMA tulee? Mitään merkkejä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Onko miehesi yrittäjä?
Hurjia kyllä nuo työpäivät! Asiasta kannattaa kyllä keskustella vakavasti, ellei ihan sillä mentaliteetilla, että työ tai perhe. Tosin jos tilanne on jatkunut näin jo pitkään, kuten ilmeisesti on, ja olette asiasta keskustelleet, voi joko-tai -asetelmakin olla jo paikallaan...

Kauhean vaikea sanoa mitään järkevää, kun en tunne teitä. Voimia arjen pyöritykseen!

Tästä on todellakin puhuttu. Tai kun puhutaan niin silloin mies on just tollanen "kyllä kyllä ja odota kohta helpottaa" ja lässyn lässyn :x
Mutta sitten kun aikani taas jaksan seurata sivusta että paskat mitään muutosta tule niin räjähdän ja muistutan lupauksista jotka taas petti. Sit se ei sanokaan mitään, kuuntelee kun purkaudun ja lopuksi tuumaa vaan jotain tyyliin uhkauksia muka taloudellisesti jotka ei todellakaan minua hetkauta. Mieluummin laskisin senttejä kuin eläisin taloudellisesti hyvin mutta henkisesti ihan hajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Onko miehesi yrittäjä?

Tästä on todellakin puhuttu. Tai kun puhutaan niin silloin mies on just tollanen "kyllä kyllä ja odota kohta helpottaa" ja lässyn lässyn :x
Mutta sitten kun aikani taas jaksan seurata sivusta että paskat mitään muutosta tule niin räjähdän ja muistutan lupauksista jotka taas petti. Sit se ei sanokaan mitään, kuuntelee kun purkaudun ja lopuksi tuumaa vaan jotain tyyliin uhkauksia muka taloudellisesti jotka ei todellakaan minua hetkauta. Mieluummin laskisin senttejä kuin eläisin taloudellisesti hyvin mutta henkisesti ihan hajalla.

Niin ja on yrittäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

No tuota... mitä tekee aviomiehellä, jota ei koskaan näe? Ihan näin kärjistetysti sanottuna. Ymmärrän hyvin Ap:ta, mutten osaa oikein neuvoa. Olisiko kuitenkin parempi mennä vaikka parisuhdeterapiaan, jospa se mieskin sitten pikkuhiljaa oppisi ymmärtämään, että parisuhdetta on hoidettava, perheellisen on otettava vastuu (ei pelkästään rahaa tekemällä, sillä se ei kovinkaan usein sitä onnea kuitenkaan tuo).

Mä teen pitkää päivää, toli mulla ei ole parisuhdetta hoidettavana. Ja tässä osoitteessa se ylimääräinen raha tuo onnea, kun ei tarvitse murehtia, millä joku lasku maksetaan.

Kiitos, pyrähdin nauruun kommentillesi vaikka se ei taatusti ollut tarkoituksesi. En siis pahalla mutta heräsi vain kysymys että milläs helvetillä minä miehen parisuhdeterapiaan saan??? :D

Kiitos, pyrähdin nauruun kommentillesi vaikka se ei taatusti ollut tarkoituksesi. En siis pahalla mutta heräsi vain kysymys että milläs helvetillä minä miehen parisuhdeterapiaan saan??? :D

:D Hyvä että mieli ainakin hetkeksi koheni :D
Tiedän... miehet ei varmaan kovin innokkaasti ole mihinkään terapioihin lähdössä, mutta jos sanot, että vaihtoehto on ero tai terapia, niin luulen, että jos miehesi sinua vielä rakastaa hänen on helppo valita noiden kahden väliltä.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Mistä sä olet saannut päähäsi, että LAMA tulee? Mitään merkkejä ei ole.

Ai, mistä sinä olet saannut päähäsi että lama ei tule??? Näkeehän sen jo sokea, että sitä odotellessa.....

Mä teen pitkää päivää, toli mulla ei ole parisuhdetta hoidettavana. Ja tässä osoitteessa se ylimääräinen raha tuo onnea, kun ei tarvitse murehtia, millä joku lasku maksetaan.

Siinä onkin vissi ero... elääkö itselleen vaiko suhteessa jossa ainakin minun käsityksen mukaan on "velvoitettu" huomioimaan myös suhteen toista osapuolta.

Ihan OT, mutta minustakin laman merkit ovat tässä nyt käsillä. Ihmiset velkaantuvat, asuntojen hinnat ovat hurjia, luksusta halutaan kotiin ja arkeen, uusia kauppakeskuksia nousee kuin sieniä sateella Pieksämäen Ideaparkista lähtien... Ex-kotipaikkakunnallani (sijaitsee Lapin läänissä) menee nyt lujaa: väkiluku pitkästä aikaa nousussa, kaivoksia suunnitellaan, matkailuun satsataan. Juuri kuin 80-luvulla. :whistle:

Ja aiheeseen: minusta on kivaa, kun mies usein tulee kotiin viideltä. Mutta ylityötkin ovat ihan jees, kun kerran lapset ja vaimokin saavat pötyä pöytään. Parempihan se on töissä olla kuin vaikka baarissa ja vieraissa naisissa. Ymmärrän ap:n pointin kuitenkin täysin.

:D Hyvä että mieli ainakin hetkeksi koheni :D
Tiedän... miehet ei varmaan kovin innokkaasti ole mihinkään terapioihin lähdössä, mutta jos sanot, että vaihtoehto on ero tai terapia, niin luulen, että jos miehesi sinua vielä rakastaa hänen on helppo valita noiden kahden väliltä.

Juuri kun tuossa puhelimessa miehelle asiasta avauduin niin mies muka teki suurenkin uhrauksen kun sanoi että jättää tältä illalta parit laskut tekemättä ja lähtee puolen tunnin sisällä ajamaan kotiin päin MUTTA huomenna sit pitää jäädä ne tekemään asiakaskäyntien jälkeen kun hän oli ajatellut huomenna tulla niiden jälkeen suoraan kotiin. Että silleen.
Vat evö perkele!

yksinhuoltajuuden jos haluat, tarviit siihen miehen suostumuksen. muuten et sitä saa..... mutta ongelmaasi ei ole muuta ratkaisua kun puhuminen. oletko sanonu ihan raivostumatta mitä sinä ajattelet ja tunnet, ja että lapset kaipaa isäänsä, että ei noin voi jatkua enää.....

Yhteistyössä