R
Raivoäiti
Vieras
Ei 14v nyt mikään älyvapaa olento ole, etteikö abortista traumatisoituisi. Jotkut siitä selviää, jotkut ei.
Vauvaa ei kuitenkaan ole suunniteltu, kun ehkäisykin ollut käytössä. Vahinko on vahinko, ja niitä nyt sattuu niin nuoremmille kuin vanhemmillekkin. Se ei ole missään nimessä nuoren syy, että on raskautunut. Joojoo, ilman seksiä ei raskautuisi, mutta kyllä oikeesti 14-vuotiaatkin sekstailee. Halusi vanhemmat sitä tai ei.
Abortti siis tuossa tilanteessa olisikin hyväksytty, silkan vahingon vuoksi.
Kuitenkin jos nuori haluaa vauvan pitää, niin eiköhän siinä vauvassa ola tarpeeksi "rangaistusta" lapselle valitsemastaan vaihtoehdosta. Äitinä sinun tulee kuitenkin tehdä selväksi, mitä se elämä vauvan kanssa on. Jos kuitenkin tuot esille vaan ne valvotut yöt ja korvatulehduskierteet, se ei anna oikeaa kuvaa vauvavuodesta. Eikä teini sillon sitä todesta otakkaan.
Itse vastaavassa tilanteessa tukisin kuitenkin nuorta parhaani mukaan, minkä päätöksen sitten ikinä tekikään. En potkisi kotoa pois, mutta tekisin myös selväksi sen, että tuleva vauva ei sitten ole minun lapseni. Itse olen omien lasteni vauva-ajat jo hoitanut, joten vastuu ja velvollisuus lapsen hoidosta jäisi nuorelle. Toki apua saa pyytää ja pitääkkin, mutta kohtuuden rajoissa sekin.
Ei sitä voi mitenkään kääntää selkäänsä 14-vuotiaalle lapselle, huom, LAPSELLE, ja sanoa että valvo kakaras kanssa. Kyllä tuossa tilanteessa mummo joutuu hoitamaan sekä teiniäidin että tämän lapsen. Siis mikäli tulevalla mummolla on yhtään järkeä päässään.