1v lapselle eri ruuat ja herkut..mitä hössötystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Hauska nähdä täälläkin kun lukee kuinka lapselle on oikein mummon luo hoitoon tehty omat eväät kun ei kelpaa samaa ruokaa syödä. Meneehän lapsi ihan pilalle sellasesta!
Naurettavinta on ehkä myös se, kun luin erään palstamamman blogia jossa lapselle ostettiin jotain rusinoita ja itse kyllä syötiin vieressä näitä väriaine, lisäainepaskoja: karkkeja ja ties mitä herkkuja. Aika kornia vetää omaan huuleen paskaa ja antaa lapselle joku rusina, minusta siinä ei ole mitään järkeä eikä lapselle esimerkillisyyden häivääkään. Okei, ehkä lapsi ei vielä ymmärrä että herkku on eri...tai sitten ymmärtää tai huomaa ainakin kun vanhemmat mässää vieressä suu vaahdossa jotain lisäainesipsiä.
Ihan yhtä tyhjän kanssa yrittää muutamaa vuotta muka varjella lasta noilta myrkyiltä, kun jossain vaiheessa se lapsi kävelee vaikka ite sinne kiskalle. Ja ostaa kourat täyteen herkkuja "niinhän äiti ja isikin tekee"
Olkaa ees ite jonkinlaista esimerkkiä lapsillenne jos yritätte tärkeillä ja noudattaa jotain paskan tärkeetä ruokavaliota lapsellanne.

Niinpä. Meidän lapsi syö samaa ruokaa kun mekin, syödään siis tavallista kotiruokaa.
Joskus jos grillataan, kuten eilen niin sai syödä sitä juurikin pahamaineista grillitassua.
Lapsi ei mene siitä pilalle, rikki tai kuole.

Suolakeksejäkin saanut maistaa.
Esimerkiksi suolamyrktyshän ei kyllä ihan heppoisesti ruuasta tule eikä edes yhtenä päivänä viikossa käytettynä, jos kerran viikossa sattuisi saamaankin enempisuolaista ruokaa kuin toisena.
Joskus reissussa ollaan ostettu myös einesruokia, jogurtteja ja jäätelöä.. On varmaan aivan järkyttävää nyt, lastensuojeluilmoitusta heti kehiin!

no meillä allergia ja refluksitaival vasta alussa, voin sen sanoa, et musta olis oikeesti ihanaa, jos tulevaisuudessa anoppi voisi syöttää pojalle kerran vaikkapa grillitassua ja ainoa, mikä siinä vaivaisi olisi se henkinen puoli valmisruokien suhteen... osittain olet hyvinkin oikeassa siis ;)

No juu, no jaa. En mä nyt oikein muuhun puutu kuin noihin rusinoihin. Eikös nekin ole aikamoista paskaa täynnä, viinirypäleet kun ei mitään puhtaimpia hedelmiä ole. Voihan se olla, että ne käsitellään ekstrahyvin ja ekstrapuhtaiksi, en tiedä. Sen lisäksi rusinat on huonoja hampaille, samalla tavalla kuin toffee, koska jää kiinni hampaisiin. Hammaslääkärissä sanotiin, että jos jotain karkkia haluaa lapselle antaa, niin suklaata sitten.

En nyt ymmärtänyt pointtia, mutta enpähän syöttäisi karkkia ja sipsiä 1-vuotiaalle, koska se ei niitä osaa vielä vaatia. Ainakin meillä vielä 5v syö ihan mielellään rusinoita ja maissinaksuja niitten tilalla. Kävelköön sitten isompana itse sinne kiskalle. Ja en kyllä mihinkään kaverisynttäreille pakkaa sille omia eväitä mukaan.

Miten sulla noin korpeaa mitä muut syöttävät lapsilleen? ;)

ite en anna 1veelle grilliruokaa tai kokoliha pihviä, kun tuskin vielä kunnolla pureskelee sellaista sitkasta. Muutoin pyritään toki samoihin ruokiin. Mitä herkkuihin tulee, niin ihan turha on altistaa pientä lisäaineille sun muille, kun ei vielä herkkujen päälle ymmärrä. Eikä ole järkyttävää, että edes jäätelöä en ole antanut alle 2 v :O

Ymmärrän oikeesti jos lapsella on eri ruokavalio ALLERGIAN takia. Mutta jos kyseessä on muuten-vaan-hössötystä niin en ymmärrä yhtään. Minusta se on loukkaus jo hoitomummolaa kohtaan etteikö heidän normaali ruokansa kelpaa syötäväksi. Tämä eräskin ap haukkui ruuat koiranruuaksi. Tuskin lapselle nyt kuolemaksi koitui jos söi mummolassa yhtenä päivänä vähän grillitassua... Mulla ei kertakaikkiaan riittäis virtaa tollaseen hysteeriaan että kokkaisin lapselle eripöperöt hikihatussa kun hän on lähdössä päiväks hoitoon.. apua...

Mä olen samaa mieltä ap:n kanssa. mun mielestä on ihan naurettavaa se että väännetään jotkut eväät mukaan mummun luo, jos ei mummun laittamat ruoat kelpaa niin saisi jäädä hoitoapukin kelpaamatta. Eriasia tietysti on jos lapsi on esim. moni allerginen, niin mummulta ei voi edellyttää osaamista tällaisen ruokavalion hoidossa.

Mua taas ÄRSYTTÄÄ kun lapsi ei voi syödä sitä samaa herkkua kuin me muutkin. Siis yleisimmin suklaata. Maitoallergia nääs, ja ookoo, onhan niitä maidottomia suklaita mutta ei tuossa lähikaupassa ole näkynyt. Välillä ostetaan normikarkkeja, mutta nekin on tuolle vielä suurimmaksi osin liian sitkeää/kovaa (aiheuttaa tukehtumisvaaran.)

Joten joo, äiti vetää suklaata sohvalla ja lapsi syö maissinaksua tai kaurapiparia.

No juu, no jaa. En mä nyt oikein muuhun puutu kuin noihin rusinoihin. Eikös nekin ole aikamoista paskaa täynnä, viinirypäleet kun ei mitään puhtaimpia hedelmiä ole. Voihan se olla, että ne käsitellään ekstrahyvin ja ekstrapuhtaiksi, en tiedä. Sen lisäksi rusinat on huonoja hampaille, samalla tavalla kuin toffee, koska jää kiinni hampaisiin. Hammaslääkärissä sanotiin, että jos jotain karkkia haluaa lapselle antaa, niin suklaata sitten.

No tätä mä niinkun hain takaa mut ehkä ilmasin itteni turhan voimakkaasti. Et noi rusinat ei edes oo mikään terveellisyyden perikuva ja silti joidenkin pitää tärkeillä että kun "karkkia en siis kertakaikkiaan anna" vahditteko te lapsisynttäreilläkin että juuri teidän lapsenne ei sitten syö sieltä pöydästä mitään ja muut maiskuttelee vieressä? Kyllä kuulkaa meidän 1v osas ainakin vaatia vaikkei ollu herkun herkkua saanut, kun vaistos ja näki että muut syövät erilaista kun hän. Ja siitälähtien olen sillontällön herkkuja antanut ja mitään periaatteita mulla sen suhteen ei oo koskaan ollutkaan. Järkyttävää että niinku kehdataan olla niin periaatteellisia ja itse popsitaan vieressä täyttä lisäainekakkaa :) lapsi syököön joo niitä "terveellisiä" rusinoita

Minä taas en voi ymmärtää miksi niille muksuille täytyy värnvängällä syöttää eineksiä, hamppareita, limsaa, karkkia ja jäätelöä. Sitten ihmetellään miksi lapset ovat nykyään niin pulskia. Toisaalta jos vanhemmat ovat niin samat ruokailutavat yleensä periytyvät myös lapsille...

• Tykkää
Reactions: Maira
[QUOTE="vieras";24165496]Minä taas en voi ymmärtää miksi niille muksuille täytyy värnvängällä syöttää eineksiä, hamppareita, limsaa, karkkia ja jäätelöä. Sitten ihmetellään miksi lapset ovat nykyään niin pulskia. Toisaalta jos vanhemmat ovat niin samat ruokailutavat yleensä periytyvät myös lapsille...[/QUOTE]

Siitähän tässä olikin puhe. Esimerkistä. Että mitä hyötyä on syöttää lapselle pari vuotta rusinoita, kun itse kuitenkin vetää karkkia ja sipsejä. Ei ne rusinat tilannetta pelasta, kun lapsi tajuaa, mitä ne aikuiset siinä vieressä syö ja alkaa vaatia samaa.

[QUOTE="vvieras";24165596]Siitähän tässä olikin puhe. Esimerkistä. Että mitä hyötyä on syöttää lapselle pari vuotta rusinoita, kun itse kuitenkin vetää karkkia ja sipsejä. Ei ne rusinat tilannetta pelasta, kun lapsi tajuaa, mitä ne aikuiset siinä vieressä syö ja alkaa vaatia samaa.[/QUOTE]

Näin!

[QUOTE="vvieras";24165596]Siitähän tässä olikin puhe. Esimerkistä. Että mitä hyötyä on syöttää lapselle pari vuotta rusinoita, kun itse kuitenkin vetää karkkia ja sipsejä. Ei ne rusinat tilannetta pelasta, kun lapsi tajuaa, mitä ne aikuiset siinä vieressä syö ja alkaa vaatia samaa.[/QUOTE]

Mulla alkaa lapsi olemaan jo niin iso että on varmaan maistanut jo kaikkia noita pahamaineisia herkkuja. Mutta mua kyllä ihmetyttää miksi mun olisi pitänyt tunkea lapselle suklaata suuhun 1-2 vuotiaana, jos tuo mussuttaa ihan tyytyväisenä pähkinöitä. Ja että miksi 1-vuotis synttäreillä olisi pitänyt väkisin tunkea suuhun kermakakkua, kun lapsi popsi iloisena mansikoita. Kun se tuntuu monelle (mm. lapsen mummolle) olevan ihan pakko, eihän sitä nyt synttäreitä muuten viettää. Jos lapsi on jotain ruokaa välttämättä halunnut, niin sitten, mutta jos toinen oikeasti on tyytyväinen ihan ilman mitään herkkuja, niin miksi niitä tuputtaa.

[QUOTE="tsubaki";24165656]Mulla alkaa lapsi olemaan jo niin iso että on varmaan maistanut jo kaikkia noita pahamaineisia herkkuja. Mutta mua kyllä ihmetyttää miksi mun olisi pitänyt tunkea lapselle suklaata suuhun 1-2 vuotiaana, jos tuo mussuttaa ihan tyytyväisenä pähkinöitä. Ja että miksi 1-vuotis synttäreillä olisi pitänyt väkisin tunkea suuhun kermakakkua, kun lapsi popsi iloisena mansikoita. Kun se tuntuu monelle (mm. lapsen mummolle) olevan ihan pakko, eihän sitä nyt synttäreitä muuten viettää. Jos lapsi on jotain ruokaa välttämättä halunnut, niin sitten, mutta jos toinen oikeasti on tyytyväinen ihan ilman mitään herkkuja, niin miksi niitä tuputtaa.[/QUOTE]

Juuri näin!

Samalla periaatteella vois aloittaa alkoholin maistattelun jo tuttipullosta kun se lapsihan joka tapauksessa jossain vaiheessa käy itse ostamassa sitä. Joo, mitä suotta suojelemaan turhaan. Heitetään sontaa suuhun heti kun maailmaan on putkahtanut. Välinpitämättömyys kunniaan!

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24165446:
Joo välillä tätä palstaa lukiessa tuntuu että mukuloiden ruokkiminen on jotain ihme tiedettä nykyään.

Johtuu varmaan siitä että koko elintarviketeollisuus on aika ihmetiedettä nykyään. Ennen vanhaan oli ruoka puhdasta ja aitoa ja vauvat ja lapset söi sitä samaa. Nykyään on kaupat pullollaan tuotteita joista ei edes tiedä mitä ne sisältää. Siksi mäkin katson mitä lapseni syövät. Toki oman perheen keskem syödään luomua ja perusraaka-aineista tehtyä ruokaa, mutta esim. jos mummolassa mennään eineslinjalla niin kyllä, laitan lapsille sinne omat eväät mukaan. Ja mummot meillä kyllä ymmärtävät täysin miksi. Kumma että täällä useat äiti-ihmiset eivät voi sitä ymmärtää.

[QUOTE="jep";24165887]Samalla periaatteella vois aloittaa alkoholin maistattelun jo tuttipullosta kun se lapsihan joka tapauksessa jossain vaiheessa käy itse ostamassa sitä. Joo, mitä suotta suojelemaan turhaan. Heitetään sontaa suuhun heti kun maailmaan on putkahtanut. Välinpitämättömyys kunniaan![/QUOTE]

Eiköhän ole eriasia aivosoluja tuhoava tuote kun joku hemmetin kakkupala sillontällön synttäreillä :D Liiottelu ja saivartelu ei oikeen tehoo...

[QUOTE="jep";24165887]Samalla periaatteella vois aloittaa alkoholin maistattelun jo tuttipullosta kun se lapsihan joka tapauksessa jossain vaiheessa käy itse ostamassa sitä. Joo, mitä suotta suojelemaan turhaan. Heitetään sontaa suuhun heti kun maailmaan on putkahtanut. Välinpitämättömyys kunniaan![/QUOTE]
Tällä periaatteella teillä aikuiset ilmeisesti juovat alkoholia kuin vettä vaan.

Mua taas ÄRSYTTÄÄ kun lapsi ei voi syödä sitä samaa herkkua kuin me muutkin. Siis yleisimmin suklaata. Maitoallergia nääs, ja ookoo, onhan niitä maidottomia suklaita mutta ei tuossa lähikaupassa ole näkynyt. Välillä ostetaan normikarkkeja, mutta nekin on tuolle vielä suurimmaksi osin liian sitkeää/kovaa (aiheuttaa tukehtumisvaaran.)

Joten joo, äiti vetää suklaata sohvalla ja lapsi syö maissinaksua tai kaurapiparia.

Meidän lähikaupasta ainakin löytyy Brunbergin tummaa suklaata, joka on maidotonta (ruskea kääre). Olin itse pienenä maitoallerginen ja oman pojan maitoallergiaepäilyn takia olin maidottomalla dieetillä äskettäin. Tuo maistuu vieläpä suht makealta, eikä ollenkaan kitkerältä, kuten monet muut tummat suklaat.

Maitoallergia on kyllä yks kettumaisimmista. Itse kärsin siitä kouluikään asti. Muut allergiat onkin sitten säilyneet aikuisiälle. : /

Yhteistyössä