2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nyt on sheridanille (?) ja muutamalle muullekin laitettu pyykinpesuun tarkoitetuista aineista mainos... Jos täällä vielä joku muu haluaa, niin laittaa yv:tä. Ja :attn: näitä aineita voi tilata ennakkoon kesän tapaamista ajatellen.

Tiedämme,
ettei surua paloiksi saa,
osamme silti tahtoisimme kantaa.
Hiljaa tukea, lohduttaa,
aikaan,
jolloin lohduttomuus katoaa
ja ikävä
ja muistot
sijan saa.

otan osaa koko perheen suruun :hug: jaksamisia sinne,ja muista,me ollaan aina täällä sua tukemassa..

Kertokaapas saakos teidän vaavit Tärinäkohtauksia/vilunväristyksiä? Mintulla sellaisia on tosi usein, niin että ollaan alettu miehen kanssa kiinnittään ihan huomiota. Sen olen kuullut että pissaaminen saattaa joskus tärisyttää, mutta tuskin Minttu noin usein pissaa, kun saattaa tulla monta peräkkäin lyhyen ajan sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Kertokaapas saakos teidän vaavit Tärinäkohtauksia/vilunväristyksiä? Mintulla sellaisia on tosi usein, niin että ollaan alettu miehen kanssa kiinnittään ihan huomiota. Sen olen kuullut että pissaaminen saattaa joskus tärisyttää, mutta tuskin Minttu noin usein pissaa, kun saattaa tulla monta peräkkäin lyhyen ajan sisällä.

Saa kiiukka joskus... en ole ajatellut sen enempää mistä johtuis muusta kuin siitä pissasta... ilman vaippaa ollessaan nimittäin lirauttelee vähän väliä

Dirlattan :hug:

Ruusumaria (?) me ostettiin tuo hauck alpha lahdesta, 90e pehmusteineen. Kalliimmaksihan tuo tuli, mutta mä päädyin sitten ostamaan sen suomesta, saksasta meinasin kanssa ekaks tilata, mutta jotenkin en sitten vaan viitiny. En siis jaksanut säästää.. :/

Tärinästä, Juho joskus äänitehosteen kerä tärisee koko mies ihan lyhyen hetken. Ja nämäkii tärinät tulee vain ja ainoastaan kakanteon aikana. Ja harvoin, ehkä pari kertaa viikossa kun kakki taas tulee parikertaa päivässä.
Ihanasti silleen sanaa yhmmmmmhmmmm kun "tärisee" :heart: selvästi tulee hyvä olo :heart:

Jos menis nukkumaan kun on jo kellokii tarpeeks..

Dirlittanille :hug:

Meillä oli pojilla tuota tärinää pissatessa vauvana, tytön en ole huomannut tärisevän, pissatessa tai muutenkaan.

Tuutilulla näyttää olevan lähes yhtä hyvä myyjä kuin minäkin, oon maailman huonoin hinnoittelija jos jotain olen myymässä, en vaan saa hinnoiteltua mitään :ashamed:

Öitä kaikille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Mammoliino: tulipa nyt tuosta teidän Raksusta mieleen, että minä tässä yksi päivä ehdottelin isännälle jo ihan vakavissani sitä pomeriania. Ihan niin kuin mulla ei olisi tarpeeksi pinna tiukalla tällä kokoonpanolla :whistle: vielä sitten olen hankkimassa lisää työtä itselle :/ Olen just tämmönen että kun elämä on tarpeeksi tylsää, niin mulla lähtee lopullisesti mobedi käsistä :D Hyvä kun teidän Raksu sai lääkkeet vaivaansa.

Taas on tälle päivää juoksulenkki tehty. =) saunassakin jo kävin ja kohta lähden laittamaan pojan untenmaille.

Jos ensin lainaa Raksua ja mietit sitte uudestaan :D Ei vaan, kiva on tuo rotu, joskin melko tempperamenttinen. Vaatii kovan koulutuksen, eli koulutetaan samaan tyyliin kuin pystykorvat, sakemannit jne. Lepsumpi koulutus saa aikaiseksi vain pienen kotiterroristin.... Eli ei ole mikään "puudeli".

Toinen pointti on, että pentuna pomeranian on todella hauras ja pieni, eli lasten kanssa saa olla tosissaan varovainen. Esim. päälle astuminen tuottaa vaurioita varmasti. Ja missä sen mukavampaa kuin siellä missä tapahtuu, eli aina jaloissa... Ja on varottava koiran hukkaamista (kyyyllä, näin on käynyt) ja tippumista. Meillä Raksu meni hukkaan heti ensimmäisenä päivänä kun jäi yksin kotiin päiväksi. Makuuhuoneen kaapinovi oli raollaan ja Raksu oli menny sinne kaappiin ja kiivenny sukkalaatikkoon ja jääny sinne jumiin. Ja kun koira on niin pieni että taskuun sopii, niin eihän sitä 4cm raollaan olevaa kaapinovea osannu edes epäillä ensin. Koko kämppä etittiin kunnes alkoi piipitys kuulua kaapista. Kasvattajan ohjeistakin yksi oli -älä hukkaa koiraa! :D

Ja pomeranianhan on vahtikoira, eli ääntä piisaa! Meilläkään tuo elukka ei ole 11 vuoden aikana oppinu, että jos avaimilla tullaan sisälle, niin yleensä kyseessä on talonväkeä. Hirveä meteli joka kerta kun joku tulee sisälle, ja auta armias jos joku pimpottaa ovikelloa :o Joskus tuntuu että se menee ovesta läpi... Ja Siljahan herää joka kerta...

Eli kannattaa miettiä toisenkin kerran :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
ukki kuoli :'(

Lämmin osanotto :hug:

Oispa mulla voimaa kuin tahtoa oisi,
en tuskaa näin suurta kantaa sun soisi
Jos ois siipeni vahvat ja syliini saisin
osan sun murheestas sitä kuljettaisin,
auttaisin taakkaa tätä kantamaan
joka tuli sun sydämees asumaan

dirlittanille vie laitan tän.......

Pois aurinko painui, lankesi ilta,
jäi taivahan rannalle säihkyvä silta,
mut kaukaa korven tummuvan yöstä
soi laulu ihmisen työstä.
Ei mikään voi kuolla,
ei kukat, ei tuuli,
ei rakkaus kuolla voi.
Ohi polku vain kulkee
ja toinen jää taakse
ja muualla tuuli soi.

Dirlittan :hug: :hug: Otan osaa suruunne. Ukin on nyt hyvä olla...

Huomenta vaan!

Tosiaan, heti aamusta olikin suru-uutisia täällä. Nyt oli Dirlin ukin vuoro. :hug: :hug:

Meillä Eero alkaa olla ok niin Onni yskii ja pärskii. Eli kotiseinät tulee tutuksi tämänkin viikon...
Voi kökkö!! No, onneks ollaan harvoin kipeinä, niin eiköhän tän kestä.
Nyt aamupalalle!

huomenta!

täällä ollaan oltu ahkeria,kävin aamun lehen laatikosta,ja kerkesin "juoruta" naapurin emännän kanssa tossa tien ristillä :D sitten vaihdettu lakanat neijän ja tytyn sängystä ja vielä imuroitu..kohta ajattelin jos pistäs värin päähän kun venlukan saan ekoille tirsoille.

tuolla se siihen malliin jo tirahtelee.

topsy meillä tuo isoin tyttö "täris" aika usein..ja pissiin tuloon kyllä liittyi..venlalta punertuu vaan silmät kun pissi tulee..isännälle sanoinkin et tyty on pissiny..kysy et mistäs tiiät..sanoin et ku silmät ihan punaset :D

joo,nyt ei maha mitää,täytyy mennä tolla maitotilkka antamaan,mekkala on sellanen.

Dirlittan :hug:

muutma pikavastaus galluppeihin... meillä ei ole hampaita, ja tuohon pissatärinään, oon kuullu et enemmin pojat tärisee kun pissa tulee, meillä siis ei täristellä, pinnasängyn pohjan laskemisesta, ite esikoisen aikaan laskettiin sillon kun rupes näyttämään et rupee just nousee ylös päin niin pohja samantien alas. nyt ei oo vielä mitään kiirettä kun tyttö kääntyy vasta vatsalleen..

Nyt lähetään tytön kanssa käväseen fysioterapiassa, jouduttiin sit kuitenkin sinne! kirjottelen vaikka siitä illemmalla tonne kerhon puolelle...

Aurinkoista aamua kaikille B)

Voi luoja te kyllä olette ihania! Niin kauniita värssyjä!
Tuntuu ihan hullulta tukeutua teihin näin paljon, enhän teitä oikeasti edes tunne, silti te olette mulle iso ja tosi tärkeä tuki!
Kiitos teille, miten mä olenkin onnistunut saamaan näin ihania ystäviä?

Mun veli on tulossa tänne, eli itkua ja muistelua luvassa.

Eetu, mun esikoinen ottaa tän tosi raskaasti, on kauhea katsoa toisen surua.

Eemi viime yönä heräsi vähän väliä itkemään, Eemi ei koskaan öisi itkeskele, en tiedä miksi oli niin levoton, mahtaakohan tuo aistia että jotain kummaa on ilmassa?
Tai sitten niitä kauan kaivattuja hampaita nyt tekee?

Pinnasängyn pohja on olut koko ajan alhaalla mutta laita laskettuna. Tuossa sängyssä ei pohjaa saa nostettua kuin 10cm (?).

Dirlittan
eiköhän Eemi reagoi teijen suruun ja vaistoa ettei asiat ole kohdallansa. Nuo pienet ovat ihmeen herkkiä. :hug:

Huomenta!

Ihania runoja Dirlittanille, ihan itselläkin tulee tippa silmään. Voimia teille sinne veljenne kanssa, hyvää surutyötä on käydä muistoja yhdessä läpi :hug: Lasten surua on varmasti raskasta katsoa :(

Pinnislaita meillä on vielä ylhäällä, lasketaan viimeistään kun kuuluu kops :laugh: no ei sentään, sitten viimeistään kun oppii nousemaan istumaan tosiaan. Hampaita ei ole Mintulla ja Mammoliinon raksuopas oli huippu :D Mä suosin minkä tahansa lemmikin kohdalla lainaamaan ensin samanlaisen kaverilta... ;)

Me lähdetään päiväksi mammakaverille, ollaan alettu yhä usein luuhaamaan päivät jonkun toisen kotiäidin luona... alkaa vissiin seinät tulla kotona liian tutuksi. palataan siis ja mukavaa päivää :D :wave:

Dirlittanille:

Lapset vaistoo, sen sain todeta päivää ennen Eeron tuloa. (en muista kerroinko aikanaan)
Onni oli menossa tiistaina mummolle yökylään ja lähdin saattamaan mummoa ja Onnia (kävelymatka). Kun toivotin hyvät yöt ja heit, niin Onni alkoi huutaan, että kotiin, kotiin!! Oltiin mummon kans ihan ihmeissään, sillä yleensä sitä ei sieltä saa kotiin. No, ei auttanut muu kuin ottaa sit Onni mukaan ja mummo meni yksin kotiin. Muutaman kerran sanoi matkalla, että menee sittenkin mummolle, mutta oli sit jo myöhästä.
Pysähdyin naapurin rouvan kans siinä sitten jutteleen (psykologi) ja kerroin, mitä tapahtui. Hän vaan tuumas, että noi lapset vaistoo heti, kun on muutos tulossa. Ja sitä se vissiin sit oli, kun aamulla lähdin sairaalaan. Olin hyvin tyytyväinen sitten, kun sain viettää sen illan Onnin kanssa kahden :heart:

Hyvä juttu, että veljesi tulee teille, olette toistenne tukena. Hali Eetua oikein lujasti, onneksi osaa näyttää tunteensa.

Vilma-Onni: Niin sai kai on, kumma juttu. Noi lapset on aikamoisia ilmapuntareita!
Joo, Eetu osaa onneksi itkeä ja puhua, Ida taas ei halua koko aiheesta puhua, on vielä niin pienikin että ei oikein käsitä, ja luulen että tämä on hälle aika pelottavaa. Nähdä tämä suru mikä kaikilla on.

Yhteistyössä