*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dana76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomaatteko, niin ulalla, ettei pysty vastaamaan edes Danan simppeliin kysymykseen ;)

Piti oikein miettiä nuo yk-kerrat uudelleen, meillä tärppäsi toisella - käsittämätöntä. Kaikesta huomaa, ettei meikäläinen ole mikään matikkanero... :whistle:

Ja toki olen jo km:n tsekannut, se näyttäisi nyt olevan 29.11.2007.

Hello everybody!

Nefer, ole kaikin mokomin ulalla, se on sallittua noin järisyttävän uutisen jälkeen. (tähän piti tulla hymynaama, mutta olenko pölö kun en saa sellaista tänne väliin jälkikäteen liitettyä...)

Ja sehän on valtavaa, että jo tokasta tärppäsi. Oliko sulla niin, että sulla oli ensin menkat kokonaan kadoksissa ja sitten otit lääkityksen avuksi, vai sotkenko nyt johonkin toiseen?

Viestiisi lipsahti vieläkin virhe, eli LA:si on marraskuun lopussa, minkä kaikki toki tajuamme. (Itse olin muuten palstalle tupsahtaessani aivan ulalla näistä kaikista termeistä ylipäänsä...)

Kävin aikani kuluksi seikkailemassa tuolla toisaalla - mm. äitiyspuolella - ja järkytyin jollain lailla monien pinojen aggressiivista perussävyä. Tässä pinossa ollaan aika turvallisessa lintukodossa verrattuna moniiin muihin. Olen niin uusi näillä palstoilla (ja löysin onnekseni heti teidät fiksut ihmiset), että mulle on ollut jonkinasteinen järkytys huomata, miten paljon näitä palstoja väärinkäytetään tappeluareenana tai turhautumistenpurkamiskeinona, provosoimistarkoituksiin yms. Minun on myös jotenkin vaikea muistaa, että tietty näillä palstoilla on mahdollista kirjoitella myös aivan muuna ihmisenä kuin itsenään, saati ajatella, että joku oikeasti jaksaa "harrastaa" moista. No, kaipa valtaosa kirjoittajista kuitenkin on ihan "todellisia", aitoja ihmisiä ja sitä mitä sanovat olevansa - ainakin suurin piirtein. Itse jätän kaikkein yksityiskohtaisimmat kuulumiset kertomatta siksi, että kukaan ei mua täältä omassa arkielämässäni tunnistaisi.

Tämä siis mieltäni haittasi tällä erää, niin paljon, että piti tilittää.

Kiva kun olette siellä jossain. Täällä olen toistaiseksi onnistunut välttämään apteekin eli en ole pyörtänyt päätöstäni ja rynnännyt ostamaan ovistestiä tällä kertaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Huomenta taas kaikille,

aurinko paistaa ja kesää kohti mennään! Ikkunat on pesty, piha lakaistu ja kesäharrastuksia vähitellen aloitellaan. Jospa sitä kohta grillikaudenkin avaisi..

Olen, meri, kanssasi samaa mieltä tämän palstan porukoista verrattuna muutamaan muuhun roskakorin asemassa olevaan keskustelujoukkoon. Täällä sentään tuntee olevansa aikuisessa, aidossa seurassa. Vaikka kuinka virtuaalista olisikin!

Onpa ihania, Nefer, nuo sun tunnekuvaukset! Tosi mukava ajatella moista energiavirtaa, miten sen itse osaisi padota jos (kun) se tilanne kohdalle tulee.. Varmaan paistaa jo kauas sellainen 'minäpä tiedän jotain mitä sinä et tiedä '- ilme :D Onnea vielä kerran! Ja todella, nopea toimitus on teidän tilauksella ollut jos toisesta kierrosta tosiaan tärppäsi!

Oma napa on sitten vissiin sekaisin. Kerroinkin jo että tänä vuonna yksi ovuloimaton kierto oli ja tässä kierrossa aamulämmöt jäivät alkukierroksi ylös. Nyt kaiken järjen mukaan ovulaatio oli viikonloppuna (en tikuttanut), ja arvatkaas mitä?? Lämmöt laskivat nyt. Siis alkukierron aamulämmöt olivat normaalin loppukierron tasolla, ja nyt on kaksi päivää ollut sitten tätä alkukierron alempaa lämpötasoa. Enpä kyllä tiedän minkä häiriön syyksi tätä osaisi laittaa. Ottaa kyllä päähän ihan urakalla, ettei nyt sitten edes tämä asia voinut pysyä kuosissa!! \|O

Kiitos, helpotti :whistle:

No, mitäs muille kuuluu näin pääsiäistä odotellessa??

Moi kaikille!

Yhdyn edellisiin mielipiteisiin siinä, että tällä palstalla on tosi kiva olla :) En ole edelleenkään osannut ilmoittautua loka-odottajiin, enkä kyllä aio ilmoittautuakaan. Ensinnäkin siellä on ihan hirveän paljon porukkaa, ja toisekseen en kyllä jaksa tätä raskausasiaa niin paljon mielessäni pyöritellä että osaisin siellä niin aktiivisesti kommentoida...

Wintiölle tsemppiä lämpöjen kanssa! En osaa sanoa mitään, kun itse en koskaan niitä mittaillut, joten toivon vaan että ehkä se ovis sittenkin oli vaikka lämmöt onkin sekaisin.

Mä olen nyt töissä kertonut sekä lähimmälle että seuraavalle esimiehelle. Onnittelivat lämpimästi ja kiittivät kun kerroin näin hyvissä ajoin :) Muuten olen töissä vielä matalalla profiililla (pari työkaveria tietää), mutta huomasin juuri että profiili alkaa pikku hiljaa muuttua etenkin tuossa massun kohdalla, joten kauaa tämä asia ei varmaan salassa pysy. Eikä toisaalta ole kyllä enää syytäkään :heart: Suunnilleen kaikki kaverit jo tietävätkin, sukulaisista on vielä paljon käymättä läpi (mm. omat isovanhemmat). Tuleva isä varsinkin on ollut erityisen aktiivinen tämän vauvasanoman levittämisessä :o

Huomenna mulla on eka neuvolalääkärin tapaaminen, ja siellä on mm. tarkoitus kuulostella sydänääniä.... Toivottavasti jotain jumputusta saa sitten kuullakseen!

Aurinkoista kevätviikkoa kaikille :flower:

Heippa!

Saan tietää hormooniverikokeiden tulokset oviksen suhteen nyt loppuviikosta ja tädin pitäisi tulla kylään perjantaina.Laskin jo,että ovis on sitten pääsiäisenä.
Miten teillä muilla on mennyt?
Minä innostuin pesemään parvekeen tänään kun on vapaata työstä.
Ihanaa kun tulee kevät B)
Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille! B)

Emma:mä olen listannut itseni syysmassuihin, mutta porukkaa tuntuu olevan niin paljon,että palsta ei tunnu kotoisalle.Pitäiskö aloittaa vaikka joku ensiodottajien ketju =)
Itse kävin tänään niskaturvotusultrassa ja kaikki oli erinomaisesti :heart:

Wintiö, Mulla sama lämpöjen kanssa!
Ovis oireili ihan normaalisti, mutta niinkuin aikaisemmin jo kerroinkin, lämmöt nousivat hitaasti, eivätkä yhdessä yössä niinkuin ennen. Ja nyt taas kahtena aamuna laskeneet. Mulla ei ole tällaista temppuilua ollut aiemmin. Kertooko siis mielestäsi siitä ettei ovulaatiota ollut lainkaan?
/Bantsku :(

Bantsku, mitähän tämä tosiaan tarkoittaa :\| Mullakin tänäaamuna tyypillinen alkukierron lämpö (35,8 ) vaikka pitäisi olla jo kp17. Kpt 1-15 lämmöt olivat aluksi 36,4 ja pari pv 36,2. Että silleen. Just päinvastoin kuin normikierroissa, joita kuitenkin aika monta olen jo mittaillut.

Muiden oireiden mukaan ovis olisi ollut, mutta kun kaikki aamulämmöstä kertovat teokset kertovat, että aamulämpö NOUSEE oviksen merkiksi, ei kai voine olettaa muuta kuin ettei sitä sitten ollut. :'(
Mutta ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, vaan odotellaan 'päivät täyteen' ja katsotaan muuttuuko tilanne siihen mennessä. Tiedä vaikka (meillä molemmilla!) olisi lämpömittari rikkoutunut juuri tässä kierrossa :D

Mites muilla, riittääkö lämmintä B) aurinkoa ainakin!!??<br><br>

Tulinpas mieki taas poikkeemaan tänne.

Me siis yritämme mieheni kanssa lasta välillä luomusti, 2 epäonnistunutta inssiä takana.
Tässä kuussa tuli touhuiltua tuossa kp:ien 10-14 välillä. Minulla viime kierto oli pitempi kuin normaalisti, johtuu varmaan clomeista ja menopurista. Kiertoni on pidentynyt 27 pvästä 29 pvään. Nyt minulla on siis menossa kp 18/29.

Noista ovislimoista kyselisin...
En ole kuin joskus silloin alussa kun aloimme yrittämään lasta, käyttänyt ovulaatiotestejä. Ne ovat näyttäneet ovista yleensä kp 10-12.

Sitten kun opin tarkkailemaan ovislimoja, niin tuo ovislima on koostumukseltaan kaikkein parasta kp 10. Se mikä minulle on epäselvää, on se, että onko ovislima varma merkki munasolun irtoamisesta vai voiko munasolu jäädä silti irtoamatta, vaikka lima on selvää?

Moi!

Täällä on mielestäni hyvin kuvattu nuo lima-asiat....En tiedä onko teille tutut sivut.

http://www.schulzmedia.no/mei/ovulaatiomenetelma.Htm

Sieltäkään ei silti taida, Hanna, löytyä vastausta tuohon sun kysymykseen, että onko limat aina varma merkki ovulaatiosta. Asia kiinnostaisi minuakin...Tietääkö joku?

Taitaa olla niin, että ovulaatio on ainakin todennäköinen, jos bongaa limat. Tulta schultz-sivuilta luin, että ovis tapahtuu USEIMMITEN runsaimman liman päivänä mutta voi olla myös 2 päivää ennen tai JÄLKEEN ns. ovislimapäivän (tämä jälkimmäinen oli mulle uutta).

Bantskulle ja Wintiölle: aika ärsyttäviltä kuulostavat nuo lämpötilojen heittelyt. Itse en ole lämpöjä mittaillut, kun olen ajatellut, etten saa kuitenkaan luotettavia tuloksia aikaiseksi. Jostain muistan lukeneeni, että on kovin herkkä häiriöille tuo mittaaminen. Muistan ajatelleeni, että turha mitata, kun luin, että ei saisi edes liikkua paikaltaan aamulla ennen mittausta. Ja silti vähäiset yöunetkin, juominen, syöminen, huoneen lämpötila jne. voivat vääristää tulosta.

Mut siis en tiedä onko se noin tarkkaa, saati epäile, että teidän mittaustavoissanne olisi mitään vikaa. Päinvastoin, jos mittaus on aiemmin näyttänyt loogisia lukemia, miksi homma yhtäkkiä ei toimisi. Outo juttu. Toivottavasti asia selkiytyy pian ja lämmöt näyttävät sitä mitä pitääkin.

Keväistä viikkoa!

:wave:

Pikaisesti terveiset töistä..

Minäkään en oikein viihdy tuolla marrasmasuissa. On ihan liikaa porukkaa.
Täällä aion partioida, kunnes pois ajetaan ;) (ts. jos raskausjuttuja ei jakseta enää kuunnella)

En mä kyllä vieläkään ihan 100% usko olevani raskaana, kun se ultra ei ole vielä ollut :o
Siis se tuulimuna lähinnä kummittelee...
Yksi ystävä kyseli viikonloppuna viihteelle. Sanoi että kaikki sen MUUT kaverit on joko just saanu vauvan tai raskaana, niin ei voi lähteä.... joopa joo...

Hirmuisesti peukkuja jännääjille... ainakin Meri? ja ketäs teitä olikaan...
Ja muillekin hyviä vointeja ja kivaa päivää!

Hanna, luulenpa (mutten kyllä tiedä), että liman koostumukseen vaikuttavana tekijänä ovat hormonaaliset muutokset. Siten se ei takaa munasolun irtoamista. Voin kyllä olla väärässäkin, jospa joku tietäisi varmemmin.

Väärässä olin ainakin noitten omien kiertopäivieni suhteen, yhden jäljessä - taisi olla näppäilyvirhe. Tänään kp 19 eikä lämmöissä nousua näkyvissä. No ulkolämpötila nousee, nautitaan siitä.

Jokos Kirsille tulivat testien tulokset?

Kun tuo Dana kirjoitteli juuri samaan aikaan!
Pysy vaan täällä ihan niin kauan kuin tämän ryhmän parissa viihdyt, ja usko pois raskauttasi, tai tee vielä yksi testi :)
Koskas se ultra sulla onkaan?

Äh! Ensin kirjoitellen piiitkät pätkät. Sitten herjaa session expired ja sanani ovat bittitaivaassa. Seuraavaksi sitten onnistun lähettämään viestin ilman mitään tekstiä. Ei mulla hyvin mene. En jaksa kirjoittaa valitusosiota uudestaan, vaan tyydyn esittämään kysymykset. :)

Minä myös: Joko olet testaillut? Emma: Miten neuvolakäynti meni ja kuuluiko sydänäänet. Jos kuului niin missä kohtaa sulla raskaus eilen olikaan menossa. Mulla kun ensi viikolla neuvola ja silloin 9+3 ja epäilen kyllä ettei mitään silloin vielä saada kuulumaan. Ja Iida-Liinasta ei ole muuten pitkään aikaan kuulunut mitään. Toivottavasti kaukomailla kaikki on kunnossa ja neiti/rouva (en muista kumpi enkä ehkä edes tiedä sitä :)) on vain keskittynyt niin kovin mahan kasvattamiseen ettei ole ehtinyt palstailemaan. :)

Alkaakohan vauvakuumeisia tosiaan jo ärsyttämään nämä raskauspohdiskelut täällä? Pitäisikö odotus-puolelle perustaa yksi tämän ketjun kaltainen "järkevä" ketju, johon kaikki vauvakuumeiluketjun jäsenet voisivat täältä vähitellen siirtyä? Jäseniä ois jo ihan mukavasti ja määrä varmasti kasvaa edelleen ihan lähiaikoina.

Keskiviikkoa, minä täällä taas kurkin!

Joo Dana, pysy vain täällä, ja muut raskautuneet! Te tuotte meille uskoa siihen, että on se mahdollista. =) Ja kun teillä monella on kuitenkin tuoreessa muistissa se pitkäkin yritys ja odotuksen tuska, teidän näkökulmaanne on kiva kuulla.

Mä olen täällä metsästänyt (sen todennäköisen) oviksen eilen, ilman testausta vaihteeksi, joten minun piinailuni vasta alkavat...

Tiedä oliko sitten aktiivisemman greippimehun juonnin ansiota, mutta limoista ja ankarista juilinnoista ei voinut erehtyä. Viime kuussahan mulla ei noita kipuja ollut. Jotenkin muistelen, etten viime kuussa pelkkää greippimehua juonut aamujuomaksi. Nyt on ollut sitä pelkästään. Se on taas toinen juttu, liittyvätkö noi asiat mitenkään toisiinsa...

Tosi tieteellisiä kemistilausuntoja taas täällä annan. On tämä kyökki- (tai vessa-)analyytikon homma sitten hilpeää! :laugh:

Moni on tuossa aiemmin kauhuissaan ja hurtilla huumorilla kuvaillut kuumeensa oireita - mm. vauvanvaatteiden hiplaamista tai vauvalehtien ostamista sivuille pälyillen. Kyllä tämä greippimehu-ynnä-muut-lailliset-aineet-kemistinä sekä limapoliisina olokin saa itsessä välillä epäuskoisia naurahduksia aikaan.

Tähänkö on tultu?!!
IKINÄ en olisi itsestäni uskonut!!

No, ei se mitään. Onneksi teitä kanssahurahtaneita siellä riittää. Itse en ole vauvanvaatteisiin päin vielä uskaltanut vilkaistakaan. Tiedä mihin se vielä johtaisikaan. Ostaisin samalla jo lastenrattaatkin ja varaisin päivähoitopaikan? :laugh:

Ja sitten jos (kun) raskautuu, hurahdusoireet varmasti vain kasvavat, koska sitten voi OIKEASTI ruveta ostelemaan kaikkea. Ja tuntemuksissakin riittää analysoitavaa, kuten olemme saaneet kuulla. Siksi onkin just kiva kuulla niitäkin tuntemuksia jo nyt. Tietää vähän sitten, mihin varautua.

Huomatkaa, tänään taas toiveikkaana...

:wave:

Lauralein pohdintaan uudesta odottaja-ketjusta: jos siltä tuntuu, perustakaa vaan sellainenkin ketju, mutta käykää meitä täällä moikkailemassa ja mukaan tsemppaamassa, jookos?
(Mua henk.koht. ei siis haittaa, vaikka täällä vanhaankin malliin jatkaisitte.)

=) :wave:

Lauralei: Kiitos kysymästä, lääkärikäynti meni ihan mukavasti ja kaikki oli niinkuin pitikin :) Ensin terkkari mittasi verenpaineen, hemoblobiinin, painon ja jotain valkuais(muistaakseni)juttuja virtsasta, ja sitten lääkäri teki sisätutkimuksen. Viikkoja mulla on nyt melkein 13, ja kyllä siellä pitkällisen hakemisen jälkeen saatiin pikkusydämen syke kuulumaan :heart: Lääkäri kyllä sanoi heti aluksi, että välttämättä ei tässä vaiheessa vielä kuulu, että ei saa pettyä jos ei onnistu. Hirrmu kohinaa ja murinaa se vehje piti, kuulemma suoliston ääniä suurin osa!

Mies ei päässyt mukaan, mutta sanoinkin sille sitten kotona että olisi se ehkä ollut liioittelua häntä sinne raahatakaan kun kuitenkin mentiin ihan noin basic-naistenjutuissa ;) Ja mulle ei tuo sydänäänihomma kuitenkaan ollut niin koskettava kokemus kuin se ultrakuva.

Meri: sun jutusta tuli just mieleen että näin viime yönä unta että olin terkkarilla jossain perus-raskaudenseurannassa, ja yhtäkkiä se avasi siihen koneelle jonkun lomakkeen ja sanoi että no niin, nyt sitten seuraavaksi laitetaan tämä päivähoitopaikkahakemus liikkeelle. Mä olin ihan ymmälläni, että siis nytkö jo, kun raskaus on vasta 13.viikolla :laugh:

Kiva että saadaan mekin raskautuneet olla täällä edelleen :) Mutta kyllä mun puolesta voidaan perustaa omakin 30-v esikoista odottavat- porukka tuonne odotuspuolelle, semmoisessa tuntisi olonsa ehkä kuitenkin kotoisammaksi... Jaksaisko joku aktivoitua semmoista perustamaan? :p

No mä nyt vielä tarkennan kuitenkin sen eilisen viikkolukeman, eli eilen kun olin neuvolassa niin viikkoja oli 12+3. Mä kun en koskaan ole ollut numeroissa hyvä, niin pysyn korkeintaan viikon tarkkuudella tässä hommassa mukana :) Onneksi mun on helppo seurata raskautta myös vuoden 2007 kalenterista, kun aina on kalenterissa menossa sama viikko kuin mahassa!

Ja vielä muuten täältäkin suunnalta yksi tekninen vinkki jolla voi ehkä välttää noita tekstien katoamisia: Juttu kannattaa kopioida ennen lähetystä, joten jos lähetys epäonnistuu niin teksti on tallessa ja voi koittaa lähettää uudestaan B) Toinen vaihtoehto on tietysti kirjoittaa teksti ensin valmiiksi jossain muualla ja kopioida sieltä sitten tähän viestilaatikkoon.

Heipä hei, ja hyvää keskiviikkoa kaikille!

Sorry, mutta en voi ajatella paljon muuta kuin huomista tällä hetkellä...
Kärvistelen vielä huomiseen ennen testausta, ja nyt kun olen näin pitkälle päässyt, en tiedä uskallanko testata ollenkaan :D

Tipan tippaa ei ole verta vielä tullut, olen siis varovaisen pelokkaan toiveikas edelleen. Oireita ei tällä hetkellä ole.. alkuviikosta oli ovis/menkkamaisia tuntemuksia, ehkä enemmän ovimaisia? mielestäni minulla on niissä eroa.. Eli tämänkin takia epäilyttää, onko tämä vain joku erityisen omituisen poikkeuksellisen pitkä ja outo kierto minulla, voisikohan se olla mahdollista :/

Huomenna siis kp 33/29-32

Lykkyä kaikille omiin tilanteisiin,
niin ja minun puolesta odottajatkin saavat viihtyä täällä, tämä on hyvä porukka. Kiitos teille kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 16:53 Minä myös kirjoitti:
Tipan tippaa ei ole verta vielä tullut, olen siis varovaisen pelokkaan toiveikas edelleen. Oireita ei tällä hetkellä ole.. alkuviikosta oli ovis/menkkamaisia tuntemuksia, ehkä enemmän ovimaisia? mielestäni minulla on niissä eroa.. Eli tämänkin takia epäilyttää, onko tämä vain joku erityisen omituisen poikkeuksellisen pitkä ja outo kierto minulla, voisikohan se olla mahdollista :/

Huomenna siis kp 33/29-32

Oijoijoi miten jännää.... pidän peukkuja!

Iltaa naiset!

Kylläpä palsta jumii tänään. Todellakin viestin kopionti on hyvä konsti, emmakos sen kertoi: sillä olen monta bittitaivasmenetystä korvannut.

Minä myös saatko edes nukuttua ensi yönä??!! Kyllä mua jänskättäisi jo kovasti!!

Tulin vain piipahtamaan, jotta pysyn kärryillä mitä teille kullekin kuuluu. Sen verran kerron vielä itsestäni, että lankesin tilaamaan uudet vauvaennustukset ja nyt 5/2008 poika oli muuttunut 4/2008 tytöksi.. Siis ahkera yrittäminen siirtää laskettua iakaa sentäs kuukaudella lähemmäksi.

Nolona omasta taikauskoisuudestaan
~lämmöt edelleen 'liian alhaalla loppukierroksi'~
~mutta unet tarpeeksi levottomia loppukierroksi~
poistun takavasemmalle :ashamed:
(jos viestin lähetys tällä kertaa onnistuu)

Yhteistyössä