*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dana76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ystäväni sai äskettäin koeputkihedelmöityksellä kaksoset. Muistaakseni ensimmäinen koeputkiyritys heillä. Eikös se ole melkoisen pieni prosentti, joihin eivät hoidot tepsi, eikä keinohedelmöityskään tuota tulosta?

Täällä on yritetty olla stressaamatta raskaaksi tulemista. Otin sen kannan, että mieluummin ei jouluvauvaa, joten "yrittäminen" jäi vähemmälle. Mutta tulee jos on tullakseen. :)

No voi kökkö :/ Mulla on nyt kp 20/26-32 ja tänä aamuna vessakäynnin yhteydessä tuli pyyhkiessä ihan reilusti verta paperiin... Mitään tavanomaisia menkkaoireita ei kyllä ole vielä ollut (paitsi rinnat ihan TÖRKEEN kipeet) ja siksipä moinen havainto tulikin yllätyksenä, koska yleensä mulla alkaa menkat ihan pikkutiputteluna ja sitä ennen on selkeesti maha kipeä ja kamala olo. No joo. Sen vessareissun jälkeen ei vuotoa ole tullut (ei edes vessassa käynnin yhteydessä), mutta taidanpa silti varautua pikku hiljaa tädin tuloon. Plääh :\|

Anteeksi, tämä meni taas täysin omaan napaa, mutta kun ottaa niin päähän.

Spark! Oli pakko heti tulla tuomaan sinulle toivoa. :) Eli josko tuo olisikin sinullakin merkki raskautumisesta, kuten minulla oli. Noin 4-5 päivää ovulaatiosta mulla nimittäin tuli kertaalleen oikein kunnolla tuhrua alushousuihin, mutta se vuoto oli sitten siinä ja vajaa pari viikkoa tuosta eteenpäin sain sitten plussan raskaustestiin. Ilmeisesti siis oli ollut kiinnittymisvuotoa. Onko sulla havaintoa, että koska ovis ois ollut?

Ihanaa Lauralei, viestisi piristi kummasti :flower:
En tikutellut ovista, mutta kamalien munasarjakipujen ja limojen perusteella veikkaisin, että ovis oli joko viime viikon keskiviikko tai torstai, eli tosiaankin n. 5-6 päivää sitten =) Tosin en uskalla vielä alkaa nostattelemaan mitään toiveita, sillä nykyisin minulla alkaa pikku tiputtelu jo n. viikko ennen varsinaisen vuodon alkamista, joten vielä pessimistisesti uskon aamuisen episodin olleen alkusoittoa siitä. No, katsellaan. Mutta jo pelkkä tieto siitä, että tämä VOI olla kiinnittymisvuotoa nostaa mielialaa taivaisiin!

Moi! En oo pitkään aikaan ehtinyt tänne, ja viestejä on taas kertynyt huimasti :) Tosi kivaa että tämä ketju on näin aktiivinen!

Erityisesti nyt jäi mieleen Mariskan kuulumiset. On varmasti tosi kova paikka kuulla tuollaisia uutisia, mutta toisaalta hyvä että tilanne on nyt selvillä ja tiedätte mitä seuraavaksi tapahtuu. Voimia oikein kovasti sinne kaikkiin uusiin tilanteisiin! :hug:

Omaan napaan ei ihmeitä. Väsymys jatkuu ja kuvotuskin vaivaa edelleen, eli vaikka usein sanotaan että 12-13 viikkojen jälkeen helpottaa niin ehei meidän tapauksessa... Pikkuinen pitää varmaan semmoista melskettä tuolla että laittaa äidiltä kaikki sisuskalut sekaisin ;)

Tiistaipäivää!

Pakko toitottaa täältäkin omaa napaa, kun mulla melkein sama tilanne kuin Sparkilla. Ovulaatio oli noin viikko sitten (arvioiden) ja tänä aamuna tuli tuhrua. No, kuten Spark sanoikin, se voi olla menkkojen alkuvaiheita, mutta... Vaikka varsinkaan tässä kierrossa en ole, muka, latautunut odottamaan kummia, silti alkaa se pirullinen toiveikkuus kihisten nousta, juuri ton Lauralein "tapauksen" tsemppaamana.

Mulla ei ole kyllä minkäänlaista rintojen arkuutta tms. niin kuin Spark sulla. Sun tilanteesi siksi on musta jännempi, jos rinnatkin on törkeen kipeet, kuten sanoit.

Kattellaan. Miten ihmeessä noi pääsiäispyhät saa lusittua menettämättä taas järkeään? Ja voiko sitä lammasviiniä juoda jne...?

:whistle:

Hei!

Toivottavasti en turhia toiveita kenellekään luo, mutta niin toivon, että Merillä ja Sparkilla tuhru merkkais samaa mitä minulla taannoin. Merille sen verran, että mullakin rinnat kipeyty vasta joskus lähempänä menkkojen alkua. En tarkkaan muista milloin olisin ekan kerran kiinnittänyt siihen huomiota, että enää ei pelkästään nännit olleetkaan kipeät kuten aikaisemmissa kierroissa, vaan koko rinnat, mutta luulen, että oli vasta sen jälkeen kun menkkojen ois pitänyt jo alkaa. Tällä hetkellä rintakipu jo sitä luokkaa, että haittaa nukkumista. :( Siis kun tykkään nukkua mahallani niin se on nykyään ihan tuskaa ja jos yöllä joutuu menemään vessaan niin kipu on järkyttävä ja rintoja pitää käsin kannatella, että vähän olisi parempi. No toivotaan, etten turhaan näistä sattuvista rinnoista kärsi, vaan että masussa kaikki olisi yhä hyvin. :)Ylihuomenna eka neuvola! Kivaa!

Mariskalle tsemppiä! Yhdyn aikaisempiin eli nettiopiskeluideni perusteella tosiaan koeputkihedelmöityksellä tosi iso prosentti tulee raskaaksi, vaikka mikään muu hoito ei olisi tehonnut, joten ei kannata kaikesta toivosta vielä luopua. Ja jos Katilla ja Tilkulla oli selvinnyt sen verran, että hormoneissa on jotain häikkää niin toivotaan, että ne ratkeavat helposti jo ihan vain jollain lääkityksellä, kuten itselläni puuttuva ovulaatio saatiin aikaiseksi clomeilla. Hyvältä kuulostaa monen kohdalla, että on jo vähän saatu kartoitettua syitä sille, ettei vauvaa kuulu ja sen mukaan sitten voidaan ryhtyä tarpeellisiin toimenpiteisiin.

No mulla rintojen kipeytyminen ei välttämättä merkitse mitään kummempaa, sillä mulla on yleensä aina kierron loppuvaiheessa rinnat turvoksissa ja arat. Eikä vaan nänneistä vaan kauttaaltaan. Ja muutamassa edellisessä kierrossa "tissi-kipu" on alkanut pari päivää oletetun ovulaation jälkeen ja helpottunut vasta tädin tullessa. Nyt tosin rinnat tuntuu extra-kipeiltä ja viime yönä heräsin siihen että vasenta rintaa suorastaan viilteli, mitä ei ole kyllä aikaisemmin tehnyt. Niin, Lauralei, mulla on tuollaiset kuvailemasi kipeät rinnat lähes joka kuukausi (mahallaan nukkuminen tekee kipeää), joten mitähän se on mahdollisesti joskus, jos ja toivottavasti kun olen raskaana :whistle:
Mutta tämä tästä tissi-keskustelusta :laugh: Jatkan pessimististä linjaa, enkä toivo liikoja. Meri peukut sulle! Jännäillään yhdessä. Hermoja raastava Pääsiäinen tännekin siis tulossa, mikäli täti ei änkeä bileisiin mukaan...

Moi Meri ja Spark,

minäpä liityn teidän jännääjien joukkoon kun kierto alkaa olla muutamaa päivää vaille finito. Tosin ei kyllä jännitä yhtään, kun kierto on ollut mitä on, lämmöt ihan pyllyllään (tänä aamuna 35,9, muka loppukierto!! ) ja tuntemuksia ei sitten mitään. Mulla on vanha selkävaiva ja se yltyi nyt vaivaamaan, ihme etten siitä väkisin vääntänyt muka-raskausoiretta :laugh: mutta on kyllä ollut käveleminenkin jo tuskaa. Se säteilee vielä tuonne etureisiin tai nivusiin, joten ei kyllä ole jälkioviksen toivoakaan meillä ollut, siis peitot ovat heiluneet ainoastaan parvekkeella. Mutta jännään nyt sitten teidän puolesta, kuinka teille käy! Ja mites Bantskun tilanne, mitä kuuluu? Hmm.. olisikohan pitänyt vähän tarkemmin lukea uusia viestejä, nyt karkasi jo ajatus tyystin!

Oikein aurinkoista pääsiäistä kaikille, minä lähden tästä reissuun ja palaan sitten pyhien jälkeen lukemaan mitä kellekin kuuluu! Plussatuulosia runsain mitoin ja häädöt tädeille!! :wave:

Tädin odotettu vierailupäivä ensi osuu syntymäpäivääni ensi viikolla. Olisihan se mukavaa, jos saisi syntymäpäivälahjaksi tiedon tulossa olevasta vauvelista. Ja varsinaisen paketin pääsisi vastaanottamaan jouluna. =) Yritän ottaa kevyesti, mutta kummasti se toivo aina nousee, jopa jouluvauvankin kohdalla, jota ei erityisemmin "yritetty".

Jos ei nyt tärppää niin sitten lohduttaudun sillä, että ei lapsen tarvitse viettää joulua ja syntymäpäivään samaan aikaan... Ja ettei se ole kaikkein nuorin luokassa...

Viimeinen yrityskierros tämän vuoden vauvalle on ohi.

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! :flower:

Minulla oli viime viikko töissä aivan uskomattoman kiireinen, työpäivät venyivät 14-16 tuntisiksi enkä edes ehtinyt välillä nettiin kurkkimaan! :o Onneksi selvisin kuitenkin hengissä ja maanantaina nukuin kotona väsymystä pois lähes koko päivän. =)

Neferille hirmuisesti onnea plussasta!

Mariskalle haluaisin toivottaa paljon tsemppiä ja jaksamista. :heart: Onneksi pääsette hoitoon niinkin pian. Minulla ainakin oli aina helpottavaa ajatella, että asia eteni ja vauvan eteen tehtiin se mikä silloin vaikutti parhaalta. Pötkylälle tsemppiä insiin! Meillä tehtiin 2 inssiä ja molemmista tuli plussa, joten toivoa on!

Emma, minulla on myös ollut runsaasti sitä kuuluisaa alkuraskauden kuvotusta oksenteluineen kaikkineen. Neuvolasta sain vinkin, että Multitabs raskaus -tuotesarjassa on inkivääritabletteja, jotka on tarkoitettu alkuraskauden pahoinvointiin. Kävin ostamassa niitä ja ne tuntuvat auttavan, joten suosittelen lämpimästi! Väsymys painaa myös aikalailla, nukun 13 tunnin yöunia ja sen lisäksi vielä päiväunet jos vain mahdollista. Voi tosin olla, että viime viikon työkiireet ja valvominen vielä verottavat oman osansa. Ihanaa, ettei ainakaan tarvitse epäillä onko raskaana vai ei. Eilen jouduin turvautumaan netistä löytämääni kikkaan, jonka mukaan avoin ruokasooda purkki jääkaapissa poistaa hajut. En ole kyllä huomannut, että olisi yhtään auttanut, jääkaappimme lemuaa silti. Mies tosin työnsi tänä aamuna lähes koko yläkroppansa jääkaappiin ja totesi hyväntuulisena, ettei siellä kyllä hänen mielestään mikään haise...

Joko Dana kävit siellä ultrassa, eikös sinulla ollut ultra tänään? Meillä on huomenna jo toinen ultra, yksityisen klinikan lääkärini halusi vielä varmistaa, että kaikki on kunnossa. Viimeksihän alkio vastasi hyvin "standardimittoja" ja odotankin jännittyneenä, että onhan kasvuvauhti pysynyt normaalina. Parhaillaan siellä pitäisi olla mm. sormet ja varpaat kehittymässä.

Kirsikka rv 8+5

Hellurei!

Tuntuipa hyvältä lukea että Kirsillä on kaikki kunnossa!

bd bd Merille, Sparkille ja Wintiölle - teillähän tilanne kuulostaa suorastaan lupaavalta, toivottavasti tärppää!

Pari lomapäivää Keski-Euroopassa on ohi, onneksi loma jatkuu vielä. Mun oli tarkoitus shoppailla, mutta eihän siitä mitään tullut. Nykyisiin mittoihin mahtuvia vaatteita en viitsinyt ostaa ja enkä toisaalta kehdannut sovittaa äitiysvaatteita, vaikka niitä oli hyvä valikoima. No, säästyipä rahat johonkin tärkeämpään...

Raskauden oireista olen saanut jo tuta, sillä kuvottava olo velloo 24 tuntia vuorokaudessa, tänään olen lisäksi tutkinut kahteen otteeseen vessanpöntön lasitusta. :x Jos Valio raportoi lähiviikkoina appelsiinimehun menekin hurjasta kasvusta, on meikäläinen aiheuttanut tuon piikin. :laugh:

Ai niin, ensimmäinen neuvola-aika on huhtikuun lopulla ja ultrankin varasin neuvolan tädin kehoituksesta. Se on vasta toukokuun puolen välin tietämillä. Ultraan soittaessani ajanvaraustäti sanoi, että "tiedäthän, että mitä tahansa voi vielä tapahtua. Muista peruuttaa aika tarvittaessa." Alkuun se tuntui tosi pahalta, mutta näin jälkikäteen ajatellen on hyvä, että ympäriltä löytyy realistisia ihmisiä, jotka tiputtavat meikäläisen pilvilinnoista takaisin maanpinnalle.

Kiitos muuten edelleen onnitteluista, ne lämmittävät!

Taidan siirtyä aktiivipalstailijaksi Myrsky-Tuulen perustamaan pinoon odottavien puolella. Mutta en teitä tietysti kokonaan hylkää, vaan puhaltelen aktiivisesti plussatuulia ja seuraan innolla kuulumisianne. Ja ennen kaikkea toivon, että siirrytte täältä pian sinne tärppipinoon.

Hyvää kevään jatkoa kaikille ja tapailemisiin!

Nefer (joka on tätä nykyä rekisteröitynyt, mutta profiilin kirjoitus on vielä mietintämyssyn alla)

Joo, aloitettiin vessa-remontti ja siinä riittää touhua, vaikka vaan mies mahtuu (onneksi) sinne pieneen koppiin askartelemaan. Mulle jääkin sitten kaikki siivous ja muut hommat.

Kävin maanantaina neuvolassa. Siellä toisaan juteltiin ja otettiin veri ja virtsanäytteet. Lisäksi paljon lukemista kotiin. Ihan mukava NEUVOLAN täti.
Niin ja se ultra.. Menivät ilkiöt perumaan sen mun ajan ja tarjosivat seraavaa kahden viikon päähän! Arvatkaapa, oliko kiva ylläri, kun on odottanut sitä päivää kuin kuuta nousevaa. Soittelin sitten pitkin yksityisiä lääkäriasemia ja sain ajan ens tiistaille.
Joten vielä odotetaan...
Omassa navassa olo muuten ihan ok. Nälkä ja väsymys ovat luonani jatkuvasti ja rinnat täälläkin tosi arat. en ole pitkään aikaan pystynyt mahallani olemaan ja välillä kyljelläänkin on hankalaa.

Ihan MIELETTÖMÄSTI plussapuhureita Merille, Sparkille ja
Wintiölle
ja olikos muitakin jännäilijöitä?

Jo raskautuneet ovat sitten siirtyneet muualle. :'(

Toivottavasti pian voimme kaikki siirtyä sinne puolelle... =)

Itse olen apeissa fiiliksissä, sillä työtilanteet eivät ole auenneet ja jotenkin tuntuu, ettei raskaaksikaan tule, kun on muuta stressiä elämässä. Onneksi on ihana mies, joka on tukena -- muuten varmaan vaipuisin johonkin syvälle. Olen siis aika äskettäin valmistunut ja tilanne siinä mielessä huono. Töitä on vaikea saada, kun ei ole työkokemusta alalta... Ja kai ne työnantajat kiertävät kaukaa, kun huomaavat iän ja sen, ettei vielä ole lapsia... Mä olisin tosi onnellinen, jos saisin edes jotain määräaikaista työtä, jolla pääsisin kartuttamaan äitiyspäivärahaa... Kelasta kertoivat, että KUUKAUDEN työkokemus riittäisi äitiyspäivärahan kerryttämiseen, kun on kyseessä uudelle alalle siirtyminen.

Ohoo. Tälläpä onkin upea pino meille ja minä vielä mukana. Kiitos aktiivisille. :flower:

Yritys ei meillä vielä ole alkanut, mutta touko-kesäkuussa pitäisi vihdoin puuhaan ryhtyä. Viikonloppuna kuumemittari pomppasi taas ihan uusille kymmenluvuille, kun kuulin, että paras ystäväni on raskaana ja esikoisen on määrä syntyä lokakuussa. Oih ja voih, toivottavasti pääsen itsekin nauttimaan raskaudesta tämän vuoden puolella. Ystävälläni yritys kesti vuoden, joten en kyllä elä asian kanssa missään pilvilinnoissa.

Eli seurailen keskustelua vielä sivusta ja toivon pääseväni jännittäjien joukkoon mahdollisimman pian.

Kirsikka0, minä kuulin työkaverilta, että avonainen etikka-purkki jääkaapissa imee kaikki ikävät hajut. Eikä jääkaappi kuulemma haise vastavuoroisesti etikallekaan. Lorautapa siis etikkaa johonkin pieneen astiaan ja laita jääkaappiin, niin jospa ne ikävät hajut kaikkoaisi :)

Mä en ainakaan aio teitä hylätä!!!!

Käyn ilmoittautumassa odotuspuolellekin, mutta täällä on niin paljon rakkaita tuttuja, että en mä ainakaan täältä aio pois pysyä.

Päivittelen edelleen siis myös tuota listaa. Pääsisinpä taas pian päivittämään positiivisissa merkeissä :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 16:44 Dana76 kirjoitti:
Mä en ainakaan aio teitä hylätä!!!!

Kiva kuulla, Dana!

Ja jälleen kiitos tsempityksestä! On aina tärkeää, että joku jaksaa tsempata, vaikka plussaa ei sitten tulisikaan sillä kertaa. Koitan pitää mielessä, että monella tässäkin pinossa on mennyt pitkään ennen kuin on tärpännyt. Se on tosi terapeuttista.

Mun toivonkipinäni ehti jo laantua, kun muistin, että mulla on kerran aiemminkin tullut viikon paikkeilla ovulaatiosta pari tippaa verta, joten se ei nyt sitten ollutkaan niin ainutlaatuisen erilaista kuin kuvittelin. Olo ei ole niin minkäänlainen tällä hetkellä kun mennään muistaakseni kp 26/n.31.

En jotenkin jaksa uskoa tärppiin. Väsyttää PALJON, mutta töiden puolesta se menee hyvin kevätväsymyksen piikkiin. Eli täälläkin on painettu töitä ihan tarpeeksi, sympatiat teille kaikille joilla samaa on ollut ilmassa.

Onneksi kesä lähenee vääjäämättä.

:wave:

P.S. On tosi hassua lukea - sori ilmaus, ei varmaan ole teistä yhtään hassua - noista niksipirkkavinkeistä pahaan oloon + hajuihin: ruokasoodat, etikat ja vaikka mitkä. Hassulta se tuntuu siksi, että tollaiseen etomiseen on niin vaikea samaistua kun ei siitä tiedä. Eli tsempit teille yökötyksen kanssa painiville!
:wave:

Hei, kyllähän meitä raskautuneitakin vielä täällä pyörii! En minäkään aio tätä porukkaa jättää, teistä on kuitenkin ollut niin paljon tukea siinä piinailuvaiheessa :hug: Ja aivan ehdottomasti haluan seurailla teidän kuulumisia ja jännittää milloin plussa kenellekin tauluun napsahtaa :)

Hannele, koita jaksella! Minäkin valmistumisen jälkeen etsin työtä varmaan pari vuotta ja tein samalla kaikenlaisia "hanttihommia", mutta sitten asiat alkoivat järjestyä, juuri kun olin suunnilleen menettämässä toivoani että ei minua huolita ikinä minnekään töihin. Tuo epätietoisuushan tuossakin asiassa on kaikista pahinta. Jos tietäisi että työttömyyttä kestää x ajan ja sitten pääsee töihin, niin olisi niin paljon helpompi olla... Toivottavasti sinulle pian löytyy töitä, vaikka sitten lyhyemmäksikin aikaa, niin saat sitä kullanarvoista työkokemusta. Tsemppiä!

Ei meistä raskautuneista noin vaan eroon pääse. Minulla on sormessani refleksi napsauttaa aina ensimmäisenä tämä kuumeilupuolen auki vaikka olisin ajatellut jotain muuta. :laugh:

Plussatuulia ensi viikon jännääjille, Meri, spark, Hannele ja olikos muita. Tuokaapas jouluvauvoja tähän pinoon. :xmas:
Minä olen aina ajatellut, että jouluvauva olisi ihana. Se kuulostaa jotenkin satumaiselta.

Ja muistakaa, että se plussa tulee ihan yllättäen ja sen jälkeen se kuumeiluun käytetty aika tuntuu tosi lyhyeltä. Pitäkää mieli korkealla, sillä nykyään on paljon todennäköisempää, että se plussa tulee jossain vaiheessa jollakin tavalla kuin se että se ei tulisi koskaan. Kyllä se aika koittaa, että tekin pääsette laittamaan avonaisia etikka- ja soodapurkkeja jääkaappiin hajujen estämiseksi ja syömään myslipatukoita kolmen aikaan yöllä ja himoitsemaan suolakurkkuja. :D

Juuri näin Iida-Liina :)

Toi hajujuttu on kyllä metka. En ole ikinä voinut kuvitella, että hajuaisti voisi olla näin tehokas. Se kai sen pahan olonkin osittain tekee. Kun sinällään hyvääkin hajua on liikaa, niin kyllähän se yököttää.

Juuri puhuin raskaana olevan serkun kanssa eilen ja hän kertoi jääneensä raskaudesta kiinni työpaikalla, kun joutui luikkimaan firman kaukaisimpaan nurkkaan pakoon perinteistä "kerran viikossa tilattavaa" kiinalaista ruokaa, jota niin ennen himoitsi. Ja siis juuri hajun takia. Ei voi kuulemma sietää vieläkään.

Ja juu, suolakurkut on pop!

Kiitoksia tsempityksestä Emma, Dana ja iida-liina, ihanaa, että te raskautuneet jaksatte puhallella plussatuulia tähän pinoon :flower:
Yritetään kovasti tulla perässä ;)
Sen tiistaisen (kp 20) verituhrun jälkeen ei ole tullut kerrassaan mitään edes pyyhkiessä. Rinnat on edelleen mielettömän kipeät ja jos tässä oikein haluaisi raskausoireita itselleen manata, niin minua on palellut tosissaan viimeiset pari päivää. Pidän kuitenkin jalat maassa ja järjen mukana (siis yritän ainakin...), sillä menkkakipuja on alkanut pikkuhiljaa ilmestymään ja jotenkin on vaan sellainen olo, ettei se ole voinut tärpätä. Pessimistisyys varmaan nostaa päätään. No, lähden tästä Pääsiäisen viettoon sukulai-siin ja palailen asiaan ensi viikolla.

Aurinkoista ja munarikasta Pääsiäistä kaikille B)

Minäkään en ole osannut vielä siirtyä odotuspuolelle. Eilen kävin kurkkimassa kolmekymppisten pinoa odotuspuolella ja se vaikutti mukavalta pinolta. Pitäisi varmaan alkaa pinoilemaan kahdessa paikassa, sillä en minäkään malta jättää tätä pinoa!

Oikein kovasti plussatuulia täältäkin suunnalta Merille, Hannelelle Sparkille! :whistle: Olisi se ihana, jos saisitte jouluvauvat! Ja Sparkille vielä kiitos siitä etikka- vinkistä. Täytyykin kokeilla heti ;) Nuo hajut ovat kyllä hassuja, välillä tuntee itsensä melkein vainukoiraksi. Tänään bongasin kadulla nuoren miehen, joka oli kyllä hyvin trendikkäästi ja siististi pukeutunut, mutta josta lähti kauhean tunkkainen haju... :x

Nyt en malta enää pidätellä kauempaa ultrakuulumisia. Tänään meinasi päästä itku ultrassa, kun pikkutyyppi oli kasvanut niin paljon! Se oli jo ihan selvästi vauvan näköinen, pää, vartalo ja pienet kädet ja jalat erottuivat jo aivan selvästi! Sydän sykki kovasti pikkurinnassa. Lisäksi pikkuinen liikkui kohdussa, se nyökytteli päätään! :heart: Katkaravusta oli tullut pikkuinen muumi isoine päineen ja lyhyine käsineen ja jalkoineen. :heart:

Lääkärin mukaan mahikset kaiken sujumiselle hyvin ovat nyt 90 %. Voi kun tämä on niin ihanaa! =)

Niinhän sitä minullekin kävi niin kuin Iida-Liinallekin, vanhaan tuttuun tapaan päädyin tänne kuumeilevien puolelle kuulumisia lukemaan (ja näemme myös kirjoittelemaan).

Spark - oireesi kuulostavat aina vain paremmalta. Mulle tuli muutamaa päivää ennen menkkojen oletettua alkua alavatsakipuja, joita en aiemmin pillereiden lopettamisen jälkeen ollut havainnut. Pillereiden aikaan podin - ihme kyllä - välillä koviakin menkkakipuja. Luulin siis, että nyt minulla taas ne kivut alkaa. Mutta ne osoittautuivatkin plussakivuksi, jota jatkuu vielä toisinaan. Mulla ei ole sen puoleen ollut mitään tuntemuksia rinnoissa, johtuisiko siitä, että niissä on näin luomunakin kokoa ihan omiksi tarpeiksi...

Eilen mainitsemani pahaolo senkun jatkuu ja pahenee pahenemistaan. Mun pitäisi olla parasta aikaa miehen kanssa lomailemassa hänen sukulaistensa luona, mutta en oikein kykene kotoota poistumaan, olen niin tykästynyt meidän vessaan.

Ostin muuten viikkoa ennen plussatestiä ihan ex tempore jääkaappiin jonkun hiilipitoisen ilmanraikastajan ja se tuntuu tepsivän hyvin. Olen myös kuullut etikan hyvästä tehosta.

Jaa, kai tästä on kammettava itsensä ihmisten ilmoille. Ainakin apteekista pitäisi hakea inkivääritabuja pahan olon lievittämiseen ja jääkaapin valo kaipaa myös seuraa, esimerkiksi appelsiinimehua, nam!

Edelleen plussatsemppiä kaikille!