KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heipparallaa!
on tässä ollut pieni kirjoittelu katko, töitä pukkaa koko ajan lisää, toisaalta ihan mukavaa, jos pian voisi lopettaa tämän osa-aikasen työn ja ilmoittaa liittoon ettei enää tarvitse päivärahoja maksaa =)
olen kyllä kaikkien tekstit lukenu.
sellasta kyselisin kun itsellä toista päivää päänsärky, onko teillä kellään liittyny pääkipuilu ovikseen??? mulla nyt aikasmoiset limat eikä testejä yhtään kotona. täytyy vaan elää toivossa ja houkutella mies ajoissa peiton alle. =) olen tota päänsärkyä vaan miettiny että voiko liittyä ovulaatioon?????
tilasin muuten netistä niitä vehnänalkioöljykapseleita ja foolihappoa jos niistä olis apua, no ei niistä ainakaan haittaa ole.
nyt emmerdalea katsomaan ja sit pitäis imuroida kun huomenna lähdetään töitten jälkeen mun äipän luo kyläilee viikonlopuks.

Onpa hyvinki! Pääkipu alko maanantaina sopivasti näyttöpäivän aamuna. Eilen särki vielä vähän, tänään ei. Oon laskenu että ovis on todennäkösesti huomenna tai lauanaina. Limailut alkaneet.

Tuo on muuten hyvä tuo yoursdayn oviskalenteri. Mää siihen ihan kirjotin ylös tuon pääkivun. Täytyy tosiaan alkaa seurata, onko sitä joka kerta ennen ovista. Vaikka taitaa olla, nyt ku oon alkanu asiaa tarkkaileen, muistan ainaki kolme tai neljä edellistä kiertoa, jossa pää oli enemmän tai vähemmän kipeä muutama päivä ennen ovista.

Täällä kans edelleen "nautitaan" lusikallinen vehnistä aina aamuisin!

nyt lekurikertomus:

Eli siinä!! Ei mitään =((
Lekuri oli nuori, juuri valmistunut(eli uusinta tietoa ilmeisesti) ja tyrmäs mun luge-pyynnön heti.
Sano, että vanhemmilla lääkäreillä on taipumusta antaa niitä lugeja helposti ja keski-euroopassa niitä syövät melkein kaikki raskautta haluavat naiset, mutta niistä ei ole mitään todettua hyötyä.
Sanoi, että hän juuri viimeviikolla oli puhunut hyksin (johtavan gynen?!) kanssa ja tämä toinen gyne oli päivitellyt myös sitä, kun niitä annettaan, vaikka niistä ei mitään hyötyä ole todettu. PAITSI ivf-hoidoissa niitä täytyy käyttää.
Enemmänkin kauhisteli sitä, että annetaan ylimääräistä hormoonia josta EI ole takeita, etteivät vahingoita sikiöitä tai aiheuta/siirrä keskenmenoa...
En sit tiiä...
Sanoi, että kun ovuloin niin kaikki hyvin ja jos ei kesään mennessä ole uutta raskautta tullut, niin sitten takaisin lääkäriin ja tutkimuksiin.
Ja sanoi, että jos kierrot alkavat venyä, niin syy siihen on yleensä aina ovuloimattomuus...
Ja vielä, että jos/kun raskaudun, niin mikäli raskaus on "normaali" - tai jotain vastaavaa... - niin keho kyllä kehittää sitä keltarauhashormonia riittävästi.

No, tulipahan käytyä. Ei mitään hyötyä ollut =(((((
Hiton hitto!!

kapris

sori omanapaisuus - taas =(((

Kapris, mulle kesällä sano lääkäri kans heti kättelyssä ettei ala määrätä mitään hormonijuttuja. Ku niiden haittavaikutuksesta ei tiedä. Käski vaan mun tosiaan pudottaa painoa jonku verran. Ai niin, enpä ookkaan taas muistanu koko asiaa. Hempskutti ku on muka niin vaikeaa ajaa sitä kuntsikkaa näin iltasella ku mies on töissä ( pöh itselleni, tekosyy!!! pakkoko mun on täällä elleissä aina vierailla ;) )

Heissan taas.

Olipas ihme kommentteja Kapriksen lääkärillä. Rohkenen epäillä hänen kommenttejaan lugesteronin mahdollisista haittavaikutuksista. Kyseessähän on LUONNON oma keltarauhashormoni, jota kroppakin tuottaa alkuraskaudessa. Aika jyrkkiä kommentteja... Sitä paitsi meidän tytössä ei ole mitään vikaa ja häntä odottaessani käytin lugeja viikolle 11+ asti. Kylläpäs tuli paha mieli noista kommenteista.
Haleja sulle Kapris! Pidetään peukkuja että luteaalivaihe nyt pitenisi ja uusi raskaus alkaisi pian.

Peetulle vilkutukset! Mä olen myös kuullut että oviksen aikoihin olisi pääkipuja. Itse en ole rekisteröinyt, koska mulla on muutenkin tosi usein hedareita.

Safiirille tsemppiä kuntsikan polkemiseen! Mun pitäisi kans ryhtyä urheilemaan, mutten millään jaksa tai viitsi. Laiska vätys kun oon.

Toivottavasti Tuulilla on parempi lekurikäynti!!

Pikku2:lle tsemppiä huomiseen siirtoon. Kiva kun saitte saalista myös pakkaseen. =)

Bellamariaalle onnittelut hienoista np-ultra kuulumisista! Minä tulen kyllä jossain vaiheessa sinne ex-kermeihin, kunhan tästä uskallan. Helpottavaa kuulla että sullakin on ollut kaiken maailman kipuilua, ilmeisesti ne kuuluvat asiaan. Mulla kipuilu ei ole koskaan tiennyt hyvää, joten siksi olen hieman peloissani.

Haleja kaikille, minä köllähdän nyt sohvalle ihmettelemään.

Voi ei, en muistanut onnitella Bellamariia yhden etapin ylityksestä, eli hyvistä ultrakuulumisista!! Onnea siis ja ihanaa että kaikki hyvin!!

Joo kaipa tuo lääkäri ois niitä lugeja mulle kirjoittanut, jos oisin oikein inttämällä inttänyt, mut hän todella oli niin vakuuttunut sen puolesta että vaikka ovat samaa hormonia jota keho tuottaa, ovat silti ylimääräistä hormoonia eikä välttämättä hyväksi.. tai ei niinkään sitä huonoa puolta korostanut, mutta sitä, ettei ole todistetusti mitään hyötyä syödä /käyttää niitä ja kun ei ole voitu todistaa niitä täysin vaarattomiksi, niin siksi ei niitä suosittele missään nimessä...
Tulipa pitkä virke ja varmaan tosi hankala ymmärtää... =/

Meinasin mainita, että kyllä yhdelä ystävällä (sinuun viitaten) on "luge-tyttö", mutta en sit viittinyt ;))

No katselen nyt tässä rauhassa (just joo...) siihen asti kun mies kunnossa ja jos ei sit ala tärppiä käydä, niin lekuriin uudestaan.
Silloin kuitenkin on jo kesä, niin se vuoden yrityskin on täynnä... blääh =((

nyt saunaan!!

kapris

Noin se lääkäri mulleki sano. Että hänen mielestä tää meidän tärppäämättömyys johtuu vaan ja ainoastaan näistä mun ylimääräsistä kiloista niin elopainon keventäminen kuulema takuuvarmasti auttaa asiaan. Kerta ku ennestään on jo kolme lasta. Ei siks alkanu määrätä mitään "ylimääräistä" kuuria. Varmaan, jos oisin vaatimalla vaatinu niin sitten. Mutta hän tosiaan heti iski silmänsä mun vyötärönseutuun...

Samoin se sano että katotaan tilanne uudestaan jos ens kesään mennessä tahkoan tässä samassa propleemassa.

missäs kaikki taas on??? =)
nyt vähä pääkipu hellittäny mut ei täysin poissa, täytyy seurata itekin, kun toi kierto vielä hukassa kaavinnan jälkeen...
maanantaina varmaan viimeistään tulee kapselit ja foolihapot postissa.
täytyypä käydä kattomassa tota yourdays sivua, josko siitä olis mullekin apua.
bellamariialle vilkutukset, kiva et kaikki ok. näin yhden puoli tutun tänään kaupungilla, oli saanut vaavin vajaa kolme viikkoa sitten , en pystynyt jäämään paikalle, itkuhan se tuli sit autossa. mikähän siinäkin kun musta raskaana olevat ei "haittaa" ollenkaan mut sit kun nään ihan pienen vauvan niin itku meinaa tulla, miten mahtaa sit käydä kun hyvällä ystävällä laskettuaika parin kuukauden päästä, huoh, kai se tästä jossain vaiheessa helpottaa...
nyt lähden nukkumaan, ,hyvää yötä =)))

Aarghh... hillitkää mua! Yritän pitää hyyyyyvin tiukasti jalat maassa ja pysyä realistisena: On HYVIN epätodennäköistä että nyt tärppäisi (eka kunnon kierto) kun ennenkin meni yli vuosi. SILTI alan kehitellä itselleni oireita ja tietty sitten lisään oikeen vainoharhaisuutta lukemalla tuota "ensioireet" -ketjua...

Nyt teidän pitää muistuttaa mua jotta uskon...ETTÄ:
- viluttaa sen vuoksi kun on nuhaa
- samasta syystä on myös pääkipua
- nippailut mahassa johtuu siitä että viime päivinä on rehellisesti p*aska lentänyt joten maha ei ole ihan kunnossa
- väsyttää myöskin kun ei ole kunnossa

Pelottaa etukäteen kun tiedän miten petyn kun täti tulee. :( Vaikka järki sanoo että olisihan se ihme. Aika ahistavaa tää kuumeilu ajoittain!

Huomenta kaikille!

Peetulle halit! Tiedän tunteen, mua tosin ahdisti kaikki sekä vauvat että vauvamahat... Se ei mulla ole valitettavasti vieläkään loppunut, mutta ehkä se tästä. Onneksi se tunne menee hetken päästä ohi. Toivottavasti sulla on olo muuten ok. Ainakin olet hienosti jo ryhtynyt suunnittelemaan uutta kiertoa! Toivottavasti sulle maistuu vehnäalkioöljy paremmin kuin Ruusalle, eikös Ruusalla jäänyt öljyilyt yhteen kertaan. =)

Antzille tsemppiä oireiden kanssa elämiseen! En valitettavasti osaa sua auttaa sillä itse olen tismalleen samanlainen. Rasittaa itseäänkin kun yrittää pitää jalat maassa. Välillä se realismi menee ihan pessimismin puolelle, eikä sekään ole kivaa. Toivotaan kuitenkin, ettei nämä havaitsemasi oireet olekaan mitään feikkejä! bd bd bd bd bd bd bd ja plussapuhalluksia!

Kaprikselta piti vielä kysyä kun unohdin tuohduksissani eilen, että ottiko lekuri mitään kantaa sun luteaalivaiheeseen? Mä toisaalta ymmärrän täysin lekurin kannan. En minäkään kovinkaan mielelläni mitään ylimääräisiä lääkkeitä vetäisi. Ei kai kukaan mitään hormoneja vedä ihan huvikseen. Mutta kun en kerta kaikkiaan uskalla olla ottamattakaan.

Mites Tuulin visiitti? Toivottavasti sun miesgyne oli myötämielisempi ja olo on parempi!

Mitenkäs Safiirin pakkailut sujuu? Kiva että saat suorittaa viimeiset opiskeluviikot etänä. Oletko jo tutkaillut uuden kotipaikkakuntanne työmarkkinoita?

Vitsit pelon kanssa eläminen on kuluttavaa. Se tunne on meille kaikille varmaan tuttu. Joko sitä pelkää sitä ettei raskaus koskaan ala tai sitten sitä että alkanut raskaus menee taas kesken.

Mulla ajoittain masua korventaa oikein kunnolla, kipu säteilee reisiin ja alaselkään. Kohtaukset menee yleensä hetken päästä ohi, mutta ajatuksiin ne jää vielä pidemmäksi aikaa jäytämään. Kipu ei ole mulla ollut koskaan hyvä merkki ja siksi mua pelottaa. Onneksi mulla ei ole ollut kertaakaan sellainen varma tunne, että tämä olisi tuhoon tuomittu. Siihen ajatukseen takerrun, toivoa on! Teidän rakkaiden kamujen usko tämän onnistumiseen auttaa myös. KIITOS TUESTANNE!!!! Koko ajan yritän myös muistuttaa itseäni siitä, että tyttöä odottaessani vahvemmat oireet alkoivat vasta viikon 6 jälkeen. Lähes oireettomana oleminenkaan ei välttämättä ole huono merkki, eihän. =/

Nyt lähden synkistelemästä ja ryhdyn hommiin.

Aurinkoista ja ihanaa päivää teille kaikille! Rutkasti haleja!!

Huomenta..

Vielä pikaisesti tulin vilkaisemaan mitä tänne kuuluu.. Esikoisen kanssa kohta kerhoon, jossa äitikin saa rentoutua.. Meillä on sellainen perhekahvila, joka on todellinen henkireikä pienessä kunnassa.. Sitten auton nokka kohti kaupunkia ja klo 12 olis se alkion siirto.. Aikaisemmin oli puhetta, että siirretään kaksi alkiota, mutta keskiviikkona lääkäri totesi ettei taida uskaltaa siirtää kuin yhden koska minulla on hyperstimulaation riski(mitä lie tarkoittaakin).

Jepulis.. tuo pelko taitaa olla jokaisella haaveilijalla "riesana".. Ensin pelkää tuleeko koskaan raskaaksi, sitten pelkää keskenmenoa, sitten synnytystä, sitten lapsen terveyttä ja kasvatusta jne.

Minulla tuo vauvamahojen ja vauvojen seassa eläminen oli aluksi siis joulun maissa yhtä tuskaa.. En kestänyt nähdä vauvamasuja kun oma masu oli lakannut kasvamasta, vauvat ovat olleet koko ajan ihania.. Ehkä johtuu siitä, että olen saanut kokea sen vauva-ajan kerran.. Nyt alkaa elämä helpottaa vauvamasu/vauvarintamalla.. pystyn jo keskustelemaan omasta odotuksestani ja kuuntelemaan lähisukulaisen odotuksesta.. Luulen, että asiasta pääsee yli "kokonaan" vasta kun itse saa sen toivotun tuloksen syliin!

Voimia ja stemppiä kaikille niitä tarvitseville!

Heissan taas!

Pikku2:lle tsempit alkioinsiirtoon. Kävin pesun sivuilla ja tsekkasin tuon hyperstimulaation. Se tarkoittaa sitä, että munikset voivat kasvaa liian isoiksi. Laitan linkin tänne, niin voitte käydä lukaisemassa mikäli kiinnostaa.

Siinä on muuten alkuun hukassa olevasta oviksestakin juttua. Jos vaikka Tuulia kiinnostaa tsekata.

Mukavaa päivän jatkoa!

http://metku.net/~pesu/hedelmoityshoidot.php

Huomenia

Pikku2:lle täältä myös peukkuja.

Muille "oireisille" myös peukkuja :)

Tänne ei oikeastaan kuulu mitään uutta. Tätiä ei näy eikä kuulu, alamahassa ollut pari päivää jännää pakotusta. Eilen katselin kalenteria ja jos en olisi tullut raskaaksi lokakuussa, niin nyt pitäisi sen vanhan kierron mukaisesti alkaa menkat lähipäivinä. Eli ei muuta kuin odotellaan.

Nyt taas töiden pariin

Ruusan öljyilyt tosiaan jäi siihen yhteen kertaan ; )... No nyt se pullo on tuolla jääkaapissa ja odottaa että joku sen avais. Josko noita kapseleita sitten seuraavan kerran. Tuota E-vitaminia on noissa monivitamiineissa joita syön, joten kokeillaan nyt näin.

Kapris: on kyllä ollut ihme lääkäri. Ärsyttävää että heti aletaan marista painosta. Argh, mä nään punaista! Mun osalla ainakin ne kaksi raskautta on alkanut ekasta tai tokasta kierrosta, joten en kyllä tule helposti nielemään tuota painojuttua. Raskautumattomuus kun on tullut nyt vasta tm:n jälkeen. Lääkäriin sitä kait täälläkin pitäis vaivaantua, jos ei ala vähitellen onni osumaan omalle kohdalle.

Kiitos karkkilakkotsempeistä ja peukut myös jazzille karkkilakkoon! Seuraavaksi pitäis sitten päästä eroon ylimääräisistä kahvipullista/kekseistä. Katsotaan nyt milloin siihen pystyn tai siis milloin päätän niin : )

antzi: Oireet ainakin kuulostaa ihan lupaavilta. Peukkuja!!!

Raskautetuille. Mukava kun kävitte kertomassa kuulumisia. Tullaan perässä kunhan ehditään!!!

R
kp21/28

Mukavaa perjantaita kaikille! Heti omaa napaa, on jotenkin pitkästä aikaa niin hyvä ja helppo olla! Täytyy nyt tuulettaa sitäkin täällä, ettei kaikki luule, että olen aina vaan synkkiksenä. Muistakaa muistuttaa minua sitten tästä päivästä, kun taas vajoan sinne kuopan pohjalle... Gyne oli tosi ihana ja ymmärtäväinen. Se kokeili kohdun, ultras kohdun ja munasarjat ja kehui vuolaasti, että on todella siistit paikat, kaikki on suorastaan loistokunnossa! Huh, olin niin tosi helpottunut, ettette uskokaan. Oisin voinut halata sitä gyneä :) Gynekin sanoi, että hyvä oli tulla tarkistuttamaan, ettei siellä ole mitään kystaa tai polyyppia muodostunut, kun ne juuri aiheuttaa niitä kovia vuotoja. Se antoi sitten lääkereseptin, jotain tabletteja, joita voi ottaa, kun vuoto on ihan hirveää; se kuulemma laittaa hanan ns. pienemmälle. Sit niistä kierroista puhuttiin; se oli sitä mieltä, että kun minulla on kerta ollut edes se yksi ns. normaalipituinen kierto keskenmenon jälkeen, että odotettaisiin vielä toukokuulle ennen kuin määräisi minulle ne verikokeet ja clomifenit vahvistamaan omaa ovulaatiota. Se sanoi, että niissä on vaarana monikkoraskaus. Mutta oli myös sitä mieltä, ettei minun iässäni kannata loputtomiin myöskään odotella. Jos olisin vaatinut, että haluan ne clomifenit nyt, olisin varmaan saanut, mutta minäkään en ole vielä kauhean innostunut ylimääräisistä hormooneista. Sit kerrankin oli gyne, joka käski olemaan laihduttamatta (tilanteessani = ikäisenäni siitä olisi vain haittaa, koska se voisi turhaan sekoittaa taas kiertoja ja pidentää tärppiä). Sit sanoi, että turha stressi pois ja jos mies on siinä kotosalla niin eikun harrastamaan seksiä kolmen päivän välein koko kierron ajan. Ja sanoi, että olishan se hyvä jos sitä ovulaatiota tarkkailisin edelleen niiden testien avulla ja limoja yrittäisin tutkia tarkemmin (piti oikein esitelmän, miten niitä pitää tutkia ja tulkita...). Sanoi tosiaan, että jos testi on positiivinen, se tarkoittaa, että ovulaation on tapahtunut, mutta, vaikka se olisi negatiivinen, ovulaatio voi olla silti tapahtunut. Tulihan tekstiä...oikeasti nyt tuntuu ihan hyvältä, täytyy vain vahvasti uskoa siihen, että tärppäisi tässä kevään aikana. Nyt kun puhun täällä tämmöistä, seuraavat menkat tulee varmaan 60 päivän päästä...no eipä minua mikään estä menemästä uudestaan lääkäriin. Taidanpa minäkin tutustua tuohon yoursday:n oviskalenteriin ja alkaa kirjaamaan sinne tuntemuksiani.

Eli Kapriksen kanssa yhdessä rauhallisina ;) täällä edetään kohti kesää. Saadaan ainakin toisistamme vertaistukea, jos meinaa rauhallisuus karista matkan varrella, eikös?

Jazzin tyttärellä oli hienot neuvolakuulumiset! Se pelko on niin tuttu tunne, mutta kuten itsekin kirjoitit TOIVOA on ja tukea saat meiltä varmasti. Tuo, että realismi menee pessimismin puolelle on meidän kokemustaustalla valitettava tosiasia. Olen joskus täällä aikaisemminkin kirjoittanut, että se oli minulle kova paikka, kun tajusin sen, etten enää koskaan pysty kokemaan normaalia raskausaikaa. Vaikka olenkin aina ollut realisti, niin nyt olen realistinen pessimisti.

Vai Peetukin aikoo alkaa vehnäölykapseleita syömään. Minä vielä täällä mietin. Olen syönyt tuota foolihappoa jo yli vuoden (!), lisäksi nyt talvella syön niitä E-epa öljykapseleita + sinkkiä.

Antzille tsemppiä piinaviikoon! Jalat on hyvä pitää maassakin, mutta voihan niitä oireita silti vähän tukailla :) Siis mielestäni on aivan käsittämätöntä, että olet pystynyt olemaan karkki- ja suklaalakossa noin kauan! Muuten näyttää Ruusallakin olevan pian piinaviikot edessä...

Pikku2:lle pidän edelleen peukkuja tämän päiväiseen lapsentekoon :) Bellamariia, kiitos kutsusta sinne puolelle :) Täytynee yhtyä Ruusan sanoihin; tullaan perässä, kunhan keritään...

Mukavaa viikonloppua toivoo

Tuuli

Pikku2 paljon tsemppiä!!!!!

Tuuli, mukava kuulla että on parempi olo. :) Itsekin olen ajatellut että haluaisin käydä gynellä varmistamassa että kaikki on ok, mutta toisaalta jos se ovis nyt oli niin ei taida jaksaa. Lisäksi joulukuussahan mulla oli jälkitarkastus jossa kohtu näytti ihan siistiltä. :)

Tuosta mun karkkilakosta niin en enään edes ajattele että olen lakossa. se on vähän kun olisin allerginen, että niitä ei vaan voi syödä! :) Kokeilin muutama vuosi sitten makealakkoa mutta siihen ei rahkeet riittänyt... Toisaalta, miksi kieltää itseltä kaikki hyvä. Täällä "oireet" laantunut eilisestä. ;) Onhan se totta että ihan hauskahan niitä on tarkkailla mutta oma olo olisi huomattavasti helpompi kun ei liikoja toiveita edes alitajuntaisesti herättelisi. Mutta minkäs itselleen voi.

Lähden kohta anoppia moikkaamaan, oli eilen leikkauksessa. Sitten pitäisikin taas syventyä opinnäytetyön ihmeelliseen maailmaan..!

antzi 23/28

nyt taas pikaviesti (näkis vaan...;D )

Pikku2:lle hirmu peukutukset!!!!! tsemppiä ja tsemppiä!

Hyvä että Tuulin gyne oli hyvä!
kyllä munkin siis oli ihan kiva/pätevä - uskon niin, kun on kaikista tuoreimmat opit päässä.
Eikä se käskenyt mua dietille (66kg/168cm) Kirjoitin varmaan vähän sekavasti eilen....
Sanoi, että kaikki tuntui, näytti hyvältä (kohtu, munasarjat yms...) ja se että olen voinut huomannut/testannut, että ovuloin, niin se on hyvä ja kaiken a ja o (jos naisesta puhutaan) lapsentekoa ajatellen.
Ja todella ohitti sen mun luteaalivaiheen sillä, että kyllä sitä keltarauhashormonia sitten kehittyy kun on raskaana?!?!?!
No, enivei, ollaan nyt nuoria, terveitä ja hedelmällisiä (kuten gyne sanoi) ja ihan rauhassa harrastetaan seksiä lapsenteon tilalla kesään asti.
MUTTA sitten kun mies on kunnossa - toivottavasti kesällä, elän siinä toivossa!! - niin sitten menen jollekkin "vanhalle" gynelle ja vaadin ne luget tai jotain mikäli luteaalivaihe vielä lyhyt!!!

Täällähän on kohta oikein vehnänalkio-kerho.
Mullakin on tosiaan jääkaapissa ja olen ehkä 5 kertaa sitä ottanut, mutta jotenkin jäänyt. Ei ole niin hirmuisen makuista, mutta jäänyt kuitenkin...

Ihanat Jazzin tyttären neuvolakehut :))
Täällä 1½ vuotisneuvola 3 vk:n päästä. Tulikos silloin rokotus?!

nyt taas olen myöhässä kun ellittelen vain.....

jatketaan ja HALIT kaikille!!!

Kapris 15/????? vähän limoja vasta.. =((

antzi ehti väliin.
En voi käsittää miten joku voi olla ilman karkkia 10vuotta!?!?!?!
Siis aivan uskomattoman hieno juttu!
Mulla meni tupakan lopetus tosta noin vaan (vaikka poltin 8 vuotta ja PALJON).
No, se kävi heti kun sain ++ raskautestiin reilu 2 vuotta sitten, mutta karkista erossa oleminen... huh, miten hankalaa!

heippa taas

Peukkuja tosiaan Antzille. Toivottavasti oireet on NIITÄ!!!!!!!!

Oon mää hiukkasen tutkaillu tulevan kotipaikan työtilannetta. Katotaan nyt mitä tuleman pitää. Periaatteessa ei oo niin kamalaa kiirettä työllistyä, mukava ois välillä olla lasten kanssa kotona. Vaan toisaalta jos sitä aiotaan oma talo hankkia, pitäis kyllä molempien olla ansiotyössä. Etsintä siis jatkukoon...

Jokohan se Pikku2 on siellä toimenpiteessä. Mahtavaa jotenki aatella, että massussa sitte on ihan oikesti hedelmöittyneitä muniksia. Toivotaan että pysyy sitte matkassa mukana. Eikös sitä tällä tavalla voi saada vaikka kolmoset?

Nyt kutsuu keittiö ja ruuan laitto. Niin, on siis etäpäivä, siksi oon kotona.

Terveisiä kaikille!!!

Niinpä Kapris, mistäköhän sitä kärsivällisyyttä meille saatais :) Hyvältähän tuo sinunkin käyntisi kuulosti muuten (tosin tuosta keltarauhasasiasta en sano mitään, koska ei ole yhtään tietoa asiasta). Varmasti sinun miehesi on kesällä jo kunnossa! Millä mielellä hän muuten on? Meillä mies on ollut koko ajan muka varma, ettei minussa ole mitään kamalaa vialla ja vannotti minua nyt olemaan stressaamatta. Illalla härnäsin häntä, että lääkärin määräyksestä tänään ei sitten tipu seksiä, kun just eilen sait...Jotain se mutisi, mutta sillä oli aikainen herätys tänään, ettei se kai jaksanutkaan. Eihän tuo minun gyneni ole mitenkään erikoistunut juuri lapsettomuushoitoihin, mutta hän on kyllä pitkän linjan ammattilainen, oikein dosentti, kirjoittanut paljon alan julkaisuihin (raskausongelmista ja raskauden aikaisista sikiötutkimuksista) eli uskoisin, että hän nyt jotain tietää. Täytyy tässä vielä myöhemmin keväällä sitten vielä oikein miettiä, että meniskö kumminkin seuraavaksi oikein lapsettomuusklinikalle vai mitä tekis. Joka tapauksessa minulle tuli hyvä mieli, koska hän oli oikein luottavainen sen suhteen, että onnistumme.

Eli liityn seuraasi ja alan tutkiskelemaan limojani...on meilläkin puuhat :)

Tuuli

Palattu linjoille..

Tuulille: Ihana lukea positiivisia kokemuksia.. yleensä koko tilanne on jo hieman epämiellyttävä, mutta joskus näinkin päin..

ON: Yksi alkio on siirretty kohtuun.. Toimenpide ei ollut kivulias, mutta hieman epämiellyttävä kuitenkin.. ruudulta näin kuinka katetria pitkin neste(jonka sisällä 1 alkio) ruiskutettiin kohtuun.. Nyt sitten viikonloppu huilitaan ja keskitetään ajatukset raskautumiseen.. Ensi viikolla on sitten aikaa hieman selvitellä tuota vaatehuonetta..
Nyt sitten jännätään miten käy.. Itse ei voi tässä vaiheessa tehdä muuta kuin odottaa..

Ai niin mielestäni ei voi tulla kaksosia tai kolmosia kun laboratoriossa on hedelmöitetty munasolu.. joka on lähtenyt jakautumaan tilastoihin nähden normaalisti.. Niin ja pakkaseen jäi 10 alkiota(1putkessa 4 ja 2putkessa kolme alkiota).

Palailen illan mittaan..

Jännää Pikku2! Jotenki menee ihan kylmät väreet ku ajattelee että sulla on massussa nyt ihan pienen pieni alkio! Voi että, toivotaan että saat kohta tehdä positiivisen testin ja sitte pikkuinen pysyy mukana!!!!! Kun kyselin kaksosista tai kolmosista, muistelin veljeni ex-vaimoa, jolle laitettiin useampi alkio kerralla. Ainakin sitte myöhemmin. Siinä kuulema ois ollut sitten mahdollista saada kaksoset tai kolmoset jopa. Vielä kerran peukutukset että onnistutte!!!!!