Abortti ja täysin välinpitämätön mies.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ollut parisuhteessa nykyisen mieheni kanssa nyt noin kolme vuotta, viime viikolla sain tietää olevani raskaana. Tällä viikolla minulle tehtiin raskauden keskeytys, koska kohtuni ei kestäisi enää raskautta edellisten raskauksien ja leikkausten takia. Päätös oli silti vaikea, ja asia tuntuu hirvittävän pahalta, elän hirveiden itsesyytösten kanssa, ja asiaa pahentaa se, että mieheni ei tue minua millään tavalla. Koko tilanteen aikana hän ei ole puhunut tästä kanssani, ei lohduttanut, ei tullut mukaan operaatioon, vaan kaiken hoidin yksin. Jos yritän keskustella hänen kanssaan, hän ei sano oikeastaan mitään, elää ja touhuaa vain niinkuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Samaan aikaan sisälläni myrskyää ja ahdistaa aivan järjettömästi. Mitä tuollaisen miehen kanssa teen? Eikö hän ymmärrä vai halua ymmärtää mitä tässä on tapahtunut? Eikö hän tajua että tämä on päätös jonka kanssa joudun elämään loppuelämäni? En kertakaikkiaan selviä tästä yksin, mutta itselleni olisi ilman muuta selvää, että tällaiset asiat käydän yhdessä läpi.
Tämä sama puhumattomuus, välinpitämätttömyys ja toisen jättäminen niin yksin kaikissa haastavissa tilanteissa on mukana kaikissa asioissa tässä suhteessa. Kokeeko muut naiset miehensä tällaisina ja miten kestätte tilanteen? Eikö minimivaatimus olisi, että mies jakaisi myös nämä vaikeat asiat puolisonsa kanssa...? Itselleni ei tulisi mieleenkään jättää miestäni käymään läpi yksin vaikeudet, sairaudet tai muut. Olen itse ollut tässä suhteessa asenteella "myötä- ja vastamäessä", vaikkemme olekaan naimisissa tai edes kihloissa, emmekä edes asu yhdessä, koska herra ei ole halunnut sitoutua... Ilmeisesti hänen sitoutumisasteensa tähän suhteeseen on lähinnä nolla, jolloin hän voi suhtautua asioihin näin kylmästi ja välinpitämättömästi. Tunnen olevani hänelle täysi nolla, ja ilmeisesti näin onkin. :(

Toki miehet eivät ajattele "tunneälyllä" niinkuin naiset vaan putkimaisesti. Esim välttävät mielummin epämiellyttäviä tialnteita ja puheenaiheita.

Mutta se ei riitä syyksi etteikö kumppani voi halata sinua, tai pitää kädestä pahanpaikantullen.

Joko miehesi on itse järkyttynyt ja täysi paskahousu. Tai ainakin itsekeskeinen hän on.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Otan osaa. Käyt vaikeita tunteita läpi. Kertomasi perusteella mies ei taida sinua rakastaa. Sinulle parempi, että jatkat pystypäin elämääsi eteenpäin ja löydät kumppanin, jonka kanssa kaikki synkkaa yhteen. Älä jää roikkumaan ihmiseen, joka tuo sinulle pahaa mieltä!

ÄLÄ KOSKAAN OTA MIESTÄ JOKA EI HALUA SITOUTUA.

Sillä se tarkoitaa ettei hän ole sitoutunut sinuun asioissa jotka pitäisi olla yhteisiä vastuita. Juurikin vahinkoraskaudet yms. Ovat sitoutumattomien miesten kanssa aina SINUN ongelmasi.

Ei heidän. Hän ei ole siutoutunut sinuun asiana mitenkään.

Itsekeskeinen paska joka odottaa tilaisuutta taas leikkiä seuraavan tunteilla koska "sitoutuminen ahdistaa mutta olet silti ihan kiva tytö/nainen ja kaikkea" Kanssasi on mukavaa mutta muuta sitten hän ei haekaan kun omaa mielihyvää.

Toki miehet eivät ajattele "tunneälyllä" niinkuin naiset vaan putkimaisesti. Esim välttävät mielummin epämiellyttäviä tialnteita ja puheenaiheita.

Mutta se ei riitä syyksi etteikö kumppani voi halata sinua, tai pitää kädestä pahanpaikantullen.

Joko miehesi on itse järkyttynyt ja täysi paskahousu. Tai ainakin itsekeskeinen hän on.
Tämä.

ihmettelen myös sitä lääkäriä, joka ei ole sanonut sulle sterilisaatiosta mitään tuossa tapauksessa, vai sanoiko.
Jos ap on alle 3-kymppinen, niin sterkkausta on hyvin hankalaa saada. Mun kaveri ei saanut, vaikka hänellä oli takana kaksi hengenvaarallista riskiraskautta ja lääkäri ei enää suositellut missään nimessä uutta raskautta. Silti heidät käännytettiin pois, kun olivat saaneet lähetteen sinne. Ihan käsittämätöntä.

Jos ap on alle 3-kymppinen, niin sterkkausta on hyvin hankalaa saada. Mun kaveri ei saanut, vaikka hänellä oli takana kaksi hengenvaarallista riskiraskautta ja lääkäri ei enää suositellut missään nimessä uutta raskautta. Silti heidät käännytettiin pois, kun olivat saaneet lähetteen sinne. Ihan käsittämätöntä.
no jo on outoo toimintaa

Sterilisaatiosta oli puhetta viimeisessä raskaudessa, neuvolaläkäri mainitsi asiasta, että se voitaisiin tehdä sektion yhteydessä - no en tuolloin tiennyt että kohtu ei kestäisi enää uutta raskautta ja seuraavan kerran tätä kysyttiin leikkauspöydällä kun vauva oli syntymässä. En pystynyt tuolloin päätöstä tekemään, kun en tiennyt miten käynnissä oleva synnytys tulee edes päättymään. Näin jälkikäteen sterilisaatio olisi ollut ainoa oikea vaihtoehto tietenkin. Nyt olen saanut lähetteen sterilisaatioon, mutta koska se ei kuulu hoitotakuun piiriin, jonossa voi joutua olla pitkäänkin, noin vuoden kuulemma, koska niitä tehdään kun muut, tärkeämmät operaatiot on tehty ja leikkaussalissa on tilaa. Suosittelivat miehen sterilaatiota, mutta hän ei tähän suostu koska on sitä mieltä että se voi vaikuttaa hänen seksuaalisuuteensa...

Olen uskonut miehen rakastavan minua, koska hän puhuu yhteisestä tulevaisuudesta, kertoo usein rakastavansa ja selvästi hän haluaa viettää aikaa kanssani. Mutta kyllä tällainen välinpitämättömyys laittaa epäilemään toisen tunteita, ei tämä toki ole ensimmäinen kerta kun vastaavat tilanteet nostavat esiin kysymyksiä. Monissa tilanteissa hän toimii kuin lapsi, menettää hermonsa, kiukuttelee ja tuntuu rakastavan riitelyä. Usein yksi katse tai muu pieni virhe saa aikaan hirveän tappelun.

Hän ei tätä raskautta todellakaan halunnut hetkeäkään, vaan vaati saman tien aborttia, toki perusteena oli nämä terveyteeni liittyvät asiat. Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö hänellä voisi olla jotakin järkytyksen tunteita, mutta en silti ymmärrä että hän jättää minut yksin käymään läpi asiat.

T. AP

No luojan kiitos ei saanut essurea. Ne vasta aiheuttaakin nikkeliallergikolle oireita.

Mutta jos ei myönnetä sterilisaatiota, niin ei tietenkään myöskään essurea, koska ihan sterilisaatio sekin on.
voi teitä tyhmiä naisia jotka itseenne asennutatte sinne kuulumattomia laitteita ja mätätte suusta hormonipillereitä, vain sen vuoksi että miehenne saa työntää pientä lihapalaa reiässä edestakas kun ennen nukkumaanmenoa.. Täytyyhän miestä miellyttää ettei se vaan suutahda.
Eipä käy tuollanen jakorasian elämä kateeksi.

voi teitä tyhmiä naisia jotka itseenne asennutatte sinne kuulumattomia laitteita ja mätätte suusta hormonipillereitä, vain sen vuoksi että miehenne saa työntää pientä lihapalaa reiässä edestakas kun ennen nukkumaanmenoa.. Täytyyhän miestä miellyttää ettei se vaan suutahda.

Muuten samaa mieltä mutta mistä tuon jakorasian vetäisit?

Jotkut miehet osaavat homman niin että nainenkin nauttii. Ikävä sinulle ettet ole tavannut muita kuin lihanpalan vatkaajia.

Mikäs idiootti sinä oikein olet. Mitä otin hormonikierukan, koska elämänlaatuni alkoi olla sietämätöntä alkavien vaihdevuosien takia. Mies ei liitty asiaan mitenkään. Käytän myös paikallista estrogeenihoitoa samasta syystä eli siihenkään ei mies vaikuta yhtään.

Vähän kyllä vetää suupieltä hymyyn ihmiset, jotka nimittelevät naisia jakorasioiksi. Jaxuhali sinulle.