Abortti vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Abortti voi olla helpotus ihmiselle, joka ei ole vielä tarpeeksi kypsä ottamaan vastuun teoistaan, mutta pienelle ihmisen alulle se ei ole helpotus.
Mun naapurissa asui nuori 24 vuotias huumeäiti jolla oli kolme pientä lasta.kaikki jollain tasolla kehitysvammaisia johtuen äidin raskausaikana käyttämistä huumeista.Mä olen varma että abortti olisi ollut näille lapsille helpotus,heistä ei kokaan tule normaaleita,itsenäisesti toimeentulevia ihmisiä, sillä niitä vaurioita mitä huumeet heille aiheuttivat jo kohdussa ei voida koskaan korjata.Joskus se abortti voi olla helpotus sille syntymättömälle lapselle jos alkuasetelmatkin ovat jo toivottomat.
Lisäksi vierastan ajatusta että tehdään lapsi siksi että saadaan oma elämä järjestykseen kuten joku aikaisemmin kirjoitti.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Abortti voi olla helpotus ihmiselle, joka ei ole vielä tarpeeksi kypsä ottamaan vastuun teoistaan, mutta pienelle ihmisen alulle se ei ole helpotus.
Mun naapurissa asui nuori 24 vuotias huumeäiti jolla oli kolme pientä lasta.kaikki jollain tasolla kehitysvammaisia johtuen äidin raskausaikana käyttämistä huumeista.Mä olen varma että abortti olisi ollut näille lapsille helpotus,heistä ei kokaan tule normaaleita,itsenäisesti toimeentulevia ihmisiä, sillä niitä vaurioita mitä huumeet heille aiheuttivat jo kohdussa ei voida koskaan korjata.Joskus se abortti voi olla helpotus sille syntymättömälle lapselle jos alkuasetelmatkin ovat jo toivottomat.
Lisäksi vierastan ajatusta että tehdään lapsi siksi että saadaan oma elämä järjestykseen kuten joku aikaisemmin kirjoitti.

Aikuiset ihmiset voivat olla todella vastuuttoman itsekkäitä...kertomasi tilanne on tosiaan toivoton ja asia erikseen vaikka sekään tilanne ei tee abortista yhtään sen armollisempaa tekoa. Pakkohoito olisi tuossa tapauksessa ehdoton. Kuitenkin suurin osa abortin tehneistä on sellaisia, jotka ovat "vahingossa" tulleet raskaaksi ymmärtämättä, että ehkäisyä käyttämättä on hyvin todennäköistä tulla raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Aikuiset ihmiset voivat olla todella vastuuttoman itsekkäitä...kertomasi tilanne on tosiaan toivoton ja asia erikseen vaikka sekään tilanne ei tee abortista yhtään sen armollisempaa tekoa. Pakkohoito olisi tuossa tapauksessa ehdoton. Kuitenkin suurin osa abortin tehneistä on sellaisia, jotka ovat "vahingossa" tulleet raskaaksi ymmärtämättä, että ehkäisyä käyttämättä on hyvin todennäköistä tulla raskaaksi.

Toivon että tuo on ääriesimerkki,totta kuitenkin joka sana.Kyse ei ollut kuitenkaan siitä etteikö se äiti olisi rakastanut niitä lapsia,kyllä hän rakasti.Ei vaan raasu ymmärtänyt ettei se rakkaus riitä jos on niin paha ongelma mitä hänellä oli.Nyt ne lapset on kaikki sijoitettuna eri perheissä,äiti sai keskenmenon kuudennella kuulla,sen jälkeen saanut vielä kaksi lasta jotka molemmat hänellä ja sama meno jatkuu.
Kyllä joskus se pakkosteriliisaatio olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. =(

Täällä kun kysyy, saa just niin monta mielipidettä kuin vastauksiakin.

Päätös on sinun itsesi tehtävä, ja vastuu siis kannettava molemmista itse.

Joku kysyi, miksi AP ei muuta lähemmäs tukiverkostoaan. ?? Eihän hänellä semmosta ole, alkoholisti-isä ei ole mikään tuki, vaikka saman naapurissa asuisi.

Olen itse päättänyt molemmin. Olin 19 v kun aloin odottaa ja pohdin aborttiakin, vaikka raskaus oli toivottu. Pidin vauvaN. Toinenkin syntyi saman kaverin kanssa.
Erosimme, koska siitä yhteiselämästä ei mitään tullut. Jos olisin abortin tehnyt, olisimme eronneet aiemmin. Ja elämäni olisi mennyt ihan toiseen suuntaan, esim. olisin voinut opiskella, tavata normaalin kunnollisen miehen jonka kanssa perustaa se perhe.
Elämä olisi ollut helpompaa, ei näin taistelua ja yksinäistä ja raskasta ja silmätikkuna olemista. Opiskelin kyllä sitten myöhemmin, mutta ilman tukiverkkoa se oli todella raskasta aikaa minulle ja myös lapsille.

Myöhemmin tein abortin vahinkovauvlle ja sitäkin vauvaa olen surrut.. yritin lohduttautua että sillä hetkellä kun tein sen päätöksen, tein sen sen hetkisellä ymmärryksellä ja niillä voimavaroilla mitä mulla silloin oli.

mun mielestä sun pitäis vaan ottaa vastuu tilanteesta ja aatella että nyt kävi näin ja tähän sopeudutaan.Mulle abortti ei olis tossa tilanteessa vaihtoehto.ehkä sua vaan pelottaa nyt mutta myöhemmin voi kaduttaa....

Mutta entäs jos YHTÄÄN mietityttää sekä abortti että lapsen tekeminen?

Lapsi on koko elämänmittainen päätös, koska lapsesta joutuu kantamaan vastuun, ja kaikki päätökset, ratkaisut ja suunnitelmat, niissä joutuu ottamaan sen pienen ihmisen huomioon.

Abortti on yleensä siksi niin vaikea ja elämänmittainen päätös, että siitä kantaa syyllisyyttä ja pohtii, että entä jos ja millainen olisi.. ja muilta naisilta saa yleensä vain tuomintaa.