Erehdyinpä taas pitkästä aikaa kysymään äidiltäni voisivatko meidän lapset joskus tässä ennen joulua tulla hänelle joksikin aikaa, kun niin kovasti ovat sitä kyselleet. Niin jo tuli taas tiukkaa selostusta, kuinka hänellä on kaikki päivät varattuja mun siskoni lasten hoitamisessa ja niiden harrastusten kuskaamisessa, että ei löytynyt vapaata päivää.
Sellaista mahdollisuutta vähän harkitsi, että jos joku päivä olisi meidän pojan (eli vanhemman lapsen) voinut ottaa, mutta ei meidän tyttöä, kun sitten niitä lapsia on siellä kuulemma liikaa, kun on mun siskon 5, 8 ja 11 vuotiaat jo siellä. Sanoin vaan, että kyllä niiden täytyy päästä molemmat, tai meidän tytölle tulee ihan hirveän paha mieli. Niin ettei pääse nyt sitten kumpikaan.
Ja ihan samalla paikkakunnalla asutaan.
Sellaista mahdollisuutta vähän harkitsi, että jos joku päivä olisi meidän pojan (eli vanhemman lapsen) voinut ottaa, mutta ei meidän tyttöä, kun sitten niitä lapsia on siellä kuulemma liikaa, kun on mun siskon 5, 8 ja 11 vuotiaat jo siellä. Sanoin vaan, että kyllä niiden täytyy päästä molemmat, tai meidän tytölle tulee ihan hirveän paha mieli. Niin ettei pääse nyt sitten kumpikaan.
Ja ihan samalla paikkakunnalla asutaan.