Aikuinen koira näykkäisi täysin varoittamatta vauvaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..piiiip..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä pistä koiraa kärsimään enempää vaan vie se piikkille! Törkeää olisi pistää koira vielä eteenpäin kun se on jo nyt monessa paikassa ollut!!! Jos ottaa koiran itselleen (varsinkin jo monessa kodissa olleen) on pystyttävä kantamaan vastuunsa eläimestä, eli piikille jos ei voi pitää!!! Koteja vaihtavia ongelmakoiria on jo ihan tarpeeksi, koira ei siitä kärsi että se lopetetaan, päinvastoin. Nyt on aloittajalla vastuun paikka!!

[QUOTE="huoh";24001853]Älä pistä koiraa kärsimään enempää vaan vie se piikkille! Törkeää olisi pistää koira vielä eteenpäin kun se on jo nyt monessa paikassa ollut!!! Jos ottaa koiran itselleen (varsinkin jo monessa kodissa olleen) on pystyttävä kantamaan vastuunsa eläimestä, eli piikille jos ei voi pitää!!! Koteja vaihtavia ongelmakoiria on jo ihan tarpeeksi, koira ei siitä kärsi että se lopetetaan, päinvastoin. Nyt on aloittajalla vastuun paikka!![/QUOTE]

ei koira kärsi perheen muutoksesta vaan sopeutuu kyllä, kunhan sillä on laumanjohtajana asiansa osaava ihminen. Pertti Vilander, joka on ehkä Suomen tunnetuin kouluttaja, on sanonut että on sääli miten moni koira menee piikille sen takia että ei tiedetä että ongelma on korjattavissa. AP: aiheeseen jonkin verran perehtyneenä voin sanoa, että googleta Pertti Vilander ja ota yhteyttä niin varmasti saat apua!

Oisiko koiralle voinut löytyä kotia, missä ei ole lapsia? Mielestäni paras vaihtoehto, jos löytyisi ihminen jolla aikaa koiralle. Laita ilmoitus vaikka Apulaan. Ihmettelen kyllä tuota kasvattajan asennetta...

[QUOTE="satu";24002063]Oisiko koiralle voinut löytyä kotia, missä ei ole lapsia? Mielestäni paras vaihtoehto, jos löytyisi ihminen jolla aikaa koiralle. Laita ilmoitus vaikka Apulaan. Ihmettelen kyllä tuota kasvattajan asennetta...[/QUOTE]

Mutta voiko niitä lapsia vältellä koko koiran elämän, tai omistajien..? Ei voi.

[QUOTE="Jonna";24002098]Mutta voiko niitä lapsia vältellä koko koiran elämän, tai omistajien..? Ei voi.[/QUOTE]

Ei tietenkään voi vältellä lopun elämää. Mutta tarkoitin semmoista kotia jossa olisi aikaa koiralle kouluttaa sitä ja perehtyä ongelmiin.

Hankalalta tuntuu, jos koira lähtee uuteen kotiin _pitää_ sen olla lapseton ja osaava. Tosin mitä jos sielläkin sattuu jotain (niinkuin ilmeisesti ensimmäisessä kodissa josta pistetty pois,lapsisellaisesta.) Koiraa ja lasta on pidetty erillään niin paljon kuin pystyy,ja vahdittu niin hyvin kuin vain pystyy jos ovat samassa tilassa. Nytkin tapahtui niin nopeasti vaikka olin itse vieressä ettei mitään ehtinyt tekemään. Ja ei koira edes varoittanut.

Tosi inhottava tilanne. Mutta jos koittaisit löytää vielä koirallesi semmoista loppuiän lapsetonta kotia jossa pystyttäisiin koiraan paneutumaan satasella. Surullista kuin monet täällä on sitä mieltä että piikille vaan, ainoa ja oikea vaihtoehto. Kuitenkin terve koira ilmeisesti ja voisi vielä saada monta hyvää vuotta osaavassa kodissa.

Hankalalta tuntuu, jos koira lähtee uuteen kotiin _pitää_ sen olla lapseton ja osaava. Tosin mitä jos sielläkin sattuu jotain (niinkuin ilmeisesti ensimmäisessä kodissa josta pistetty pois,lapsisellaisesta.) Koiraa ja lasta on pidetty erillään niin paljon kuin pystyy,ja vahdittu niin hyvin kuin vain pystyy jos ovat samassa tilassa. Nytkin tapahtui niin nopeasti vaikka olin itse vieressä ettei mitään ehtinyt tekemään. Ja ei koira edes varoittanut.

Jos nyt annat tai myyt koirasi uuteen kotiin vaikka olisikin lapseton ja osaava, niin jos jotain sattuu otatko sinä vastuun?
Oletko valmis korvaamaan toisten haavat? Ja mitä sanot kun etsit sen uuden kodin? Kerrotko suoraan että on purrut? Voin nimittäin taata ettei kukaan ota purevaa koiraa.
Ja jos ottaa on tyhmä.

[QUOTE="jaa-a";23410084]Aiheeseen liittyen, ei välttämättä juuri tähän tapaukseen:

Ihmiset ovat kyllä todella itsekkäitä, lemmikit laitetaan menemään vähäisemmästäkin syystä heti kun alkaa tehdä mieli lapsia :( Ihan kuin ei voisi miettiä etukäteen aikooko tehdä lapsia, ja onko silloin enää valmis huolehtimaan eläimistään. Palstat ovat pullollaan myös näitä "annetaan perheenlisäyksen takia" -ilmoituksia, ja ihmiset alkavat kirjoitella niitä heti kun kuukautiset ovat pari päivää myöhässä.[/QUOTE]

Kyllä se piikille vieminen ON vastuullisuutta, jos kerran ei jaksa ehdi pysty kykene eläintä hoitaa. Mieluummin niin, kuin sysätä koira jollekin toiselle. Kyllä niitä piskejä piisaa, ei maailma yhtä koiraa kaipaa.

Minä taas en usko etteikö KUKAAN ottais koiraa joka tommoisessa tilanteessa olisi purrut. Jos ap kertoo rehellisesti mikä tilanne on niin uusi koti tietäisi mitä odottaa. Esim. lapseton naapurini otti 1v. "ongelma" koiran joka oli nuoresta iästään huolimatta ollut jo kahdessa kodissa juuri käytöksensä takia. Pitkäjänteisellä koulutuksella tänäpäivänä hyvin käyttäytyvä koira on. Hänellä oli aikaa ja halua auttaa koiraa.

[QUOTE="satu";24002584]Minä taas en usko etteikö KUKAAN ottais koiraa joka tommoisessa tilanteessa olisi purrut. Jos ap kertoo rehellisesti mikä tilanne on niin uusi koti tietäisi mitä odottaa. Esim. lapseton naapurini otti 1v. "ongelma" koiran joka oli nuoresta iästään huolimatta ollut jo kahdessa kodissa juuri käytöksensä takia. Pitkäjänteisellä koulutuksella tänäpäivänä hyvin käyttäytyvä koira on. Hänellä oli aikaa ja halua auttaa koiraa.[/QUOTE]

Totta. Mutta kaikki ihmiset eivät tajua asiaa. Voivat väittää että juu, kokemusta on jne. Ja mä olen yhä sitä mieltä että jos koiran ongelmat jatkuu vuosia, se pitää lopettaa eikä suinkaan antaa aina uuteen kotiin.

[QUOTE="vieras";24002550]Kyllä se piikille vieminen ON vastuullisuutta, jos kerran ei jaksa ehdi pysty kykene eläintä hoitaa. [/QUOTE]

Tällä hetkellä kyse ei ole tuosta,tilanne on toinen kuin 3kk sitten. Mutta mä en pysty luottamaan koiraan joka on tehnyt sen jo kahdesti,ja toisella puolella on vauva. En halua olla se joka vie tyttömme pahimmassa tapauksessa paikattavaksi seuraavalla kerralla.

Kiertoon ei koira lähde,se on jo varma. Siitä voi sitten jokainen päätellä itse mikä on koiran kohtalo. Ihana koira muuten on,mutta lapsi tulee ensin.

Meidän koirat on rakkaita, mutta jos kerrankaan näyttäisivät edes siltä että käyvät lapseemme käsiksi, lopettaisimme koirat, en odottaisi että koira käy kiinni. Koiran agressiivinen käytös ei aina johdu koulutuksen yms. puutteeesata, voi ihan vain olla oire kipuun.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2004206/Cameron-Whithers-8-lucky-alive-Border-Collie-mauls-head.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1288786/Familys-border-collie-leaps-car-mauls-baby.html

Yhteistyössä