Aikuinen mies iski 13-vuotiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eipä se tyttö vastustellu niin samapa tuo.

Ahaa, eli jos esim 5v ei vastustele niin antaa palaa myös vaan vai??? Tuo lapsihan on ollut hukassa eikä tiedä mitä haluaa ja mikä on parasta sille ja sen terveydelle, niin henkiselle kuin fyysisellekkin. Taidat olla viimesen päälle sairas ja tyhmä ihminen. Hyi stana |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Tulipa heppoinen tuomio :/

Väärinhän tuo mies teki, mutta en mä kyllä tyttöäkään täysin ymmärrä. Kyllä mä ainakin 13-vuotiaana tiesin, etten jakele puhelinnumeroani, saati lähde tapaamaan jotakuta (ja varsinkin tuon ikäistä miestä ). Mulle opetettiin kotona pienenä jo nuo asiat.

Voi että:( Kyllä tässä voi ainoastaan syyttää miestä EI tyttöä! 13 vuotiashan on vielä aivan lapsi vaikka olisikin opetettu tietyt asiat kotona:( Helposti johdateltavissa, toiset enemmän toiset vähemmän.

Enhän minä tyttöä syytellyt. Sanoin vaan, että en ymmärrä ja että miten MINUA on kotona opetettu. Kamala juttuhan tuo on.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

Ahaa, eli jos esim 5v ei vastustele niin antaa palaa myös vaan vai??? Tuo lapsihan on ollut hukassa eikä tiedä mitä haluaa ja mikä on parasta sille ja sen terveydelle, niin henkiselle kuin fyysisellekkin. Taidat olla viimesen päälle sairas ja tyhmä ihminen. Hyi stana |O

Mistä tiedät että kyseinen 13-vuotias ei halua nauttia seksistä? Siksikö koska hän on sinun silmissäsi lapsi ja sinä itse löysit orgasmit vasta 30-vuotiaana? ME KAIKKI EMME OLE SAMANLAISIA.
Jos tunnet kyseisen tytön ja hänen perheensä niin silloin voit sanoa noin, mutta jos et niin sitten osaat varmaan olla hiljaa etkä jakele fiktiota faktana.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Miesjoukko+raiskasi+naisen+Kaisaniemess%C3%A4+Helsingiss%C3%A4/1135240223620

Eikö näitä saada millään kuriin?

Kuten "Harmaannuin" tuossa kirjoitteli, niin itsekin olisin kyllä 13-14-vuotiaana varmaan aika helposti lähtenyt lähes kenen tahansa miehen mukaan, kun kokeilunhalu oli kova. Maaseudulla vaan ei "onneksi" siihen aikaan niin paljon tällaisia äijiä liikkunut tai ainakaan mulle ei vastaan tullut...

siis olen ihan jarkyttynyt siita faktasta, etta taalla on ihmisia jotka hyvaksyvat 13 vuotiaan seksisuhteen aikuiseen mieheen, jos tytto on "kehittynyt" ja loytanyt omat orgasminsa....????? :o .kysymyksessa on kuitenkin lapsi viela ja lapsen hyvaksikaytto on rangaistavaa! se jos tama 13 v. sattuu tyydyttamaan itseaan ei todellakaan tarkoita hanen olevan valmis seksisuhteeseen. Se aikuinen joka nain tulkitsee on mielestani kylla melkoisen kieroutunut ajatusmaailmaltaan. kyllahan tytto on voinut tuntea itsensa imarrelluksi alkuun ja mennyt vapaaehtoisesti paikalle, mutta aikuisen vastuuseen kuuluu olla kayttamatta tallaista tilannetta hyvaksi. Tytto raukka, toivottavasti ei han eika hanen laheisensa eksy tanne lukemaan leimaavia kommentteja hanesta.

niin ja ihan omasta perspektiivista:
mulla esim. alkoi menkat 9 v. ja olin aikaisin fyysisesti kehittynyt, mutta olin kylla ihan kakara 13 v.

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
siis olen ihan jarkyttynyt siita faktasta, etta taalla on ihmisia jotka hyvaksyvat 13 vuotiaan seksisuhteen aikuiseen mieheen, jos tytto on "kehittynyt" ja loytanyt omat orgasminsa....????? :o .kysymyksessa on kuitenkin lapsi viela ja lapsen hyvaksikaytto on rangaistavaa! se jos tama 13 v. sattuu tyydyttamaan itseaan ei todellakaan tarkoita hanen olevan valmis seksisuhteeseen. Se aikuinen joka nain tulkitsee on mielestani kylla melkoisen kieroutunut ajatusmaailmaltaan. kyllahan tytto on voinut tuntea itsensa imarrelluksi alkuun ja mennyt vapaaehtoisesti paikalle, mutta aikuisen vastuuseen kuuluu olla kayttamatta tallaista tilannetta hyvaksi. Tytto raukka, toivottavasti ei han eika hanen laheisensa eksy tanne lukemaan leimaavia kommentteja hanesta.

mulla esim. alkoi menkat 9 v. ja olin aikaisin fyysisesti kehittynyt, mutta olin kylla ihan kakara 13 v.

Kuka täällä on hyväksynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:

Minä en hyväksy enkä ole hyväksymättä, se ei ole minun tehtäväni koska kyseisen tytön asiat eivät minulle kuulu.

Jos olet yhtään lukenut mitä olen kirjoittanut olen korostanut että vastuu on aikuisen jne.

Saako 13-vuotias harrastaa seksiä? Visainen kysymys, jonka vastaus riippuu kulttuurista. Itse en sallisi kuin vasta 18 vuotiaana. Taas kumppanin ikäero on toinen kysymys, millä mielestäni ei ole vaikutusta asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja harmauduin:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

Mistä tiedät että kyseinen 13-vuotias ei halua nauttia seksistä? Siksikö koska hän on sinun silmissäsi lapsi ja sinä itse löysit orgasmit vasta 30-vuotiaana? ME KAIKKI EMME OLE SAMANLAISIA.
Jos tunnet kyseisen tytön ja hänen perheensä niin silloin voit sanoa noin, mutta jos et niin sitten osaat varmaan olla hiljaa etkä jakele fiktiota faktana.

Lapsi kun on niin on vain fakta että hänen kroppansa ei ole valmis seksiin. Mm. yhdyntä noin nuorena voi tehdä solumuutoksia emättimen limakalvoille ja siten nostaa syöpäriskiä. Entäs raskaus- ja tautiriskit?
Kuulin tuon solumuutosriskin ite jo murkkuna kun seksiasiat kiinnosti ja myöhemmin aikuisena olen lukenut asiasta.
Lisäksi tuon ikäinen LAPSI ei ole henkisestikkään niin kehittynyt että voisi hyvillä mielin alkaa touhuaan AIKUISILLE tarkoitettuja asioita. Kyse ei ole orgasmien löytämisestä ja sitäpaitsi jos haluat tietää, sain ekan orkkuni itekseni murkku-teini-vaiheessa ja olin liiankin kiinnostunut seksistä, jo lapsena :'( .
Ja siihen on syy vain ja ainoastaan mun lapsuus, eli opittu väärä malli, hyväksynnän haku väärin keinoin(luulin et seksillä saan kehuja ja kiitosta ja huomiota), ja olen alkoperheestä.
Olen senverran lukenut lasten ja ihmisen kehityksestä niin sisäisesti kuin ulkoisesti että tiedän mitä puhun. Ja kuten tekstistä huomaat, elämä on opettanut ja karulla tavalla.
LAPSI on LAPSI eikä se siitä muuksi muutu. Empä taida mutta voisimpa kertoa tarkemminkin itsestäni ja siitä mitä kaikkea ja keiden kanssa lapsena "halusin". Nyt ymmärrän et se oli sairasta ja olin reppana vain hukassa. En aidosti tiennyt mitä halusin niin kuin ei kukaan LAPSI!

13-vuotias voi nauttia seksistä, sitä ei varmaankaan tässä kukaan kiistä. Mutta on täysin eri asia, harrastaako 13-vuotias seksiä esim. 15-vuotiaan kuin 34-vuotiaan kanssa. Toisessa tapauksessa on kyse lapseen sekaantumisesta, toisessa ei.
Pedofiilit perustelevat tekojaan usein juurikin sillä, että ihminen on seksuaalinen olento vauvasta alkaen ja että 2-vuotiaskin tuntee mielihyvää, kun erogeenisiä alueita stimuloidaan. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä tosiasiaa, että lapsi on lapsi ja lapseen sekaantuminen on rangaistava teko.

Joka kerta sama juttu. Mä en ymmärrä aikuisia naisia, jotka syyttävät tälläisissä tapauksissa hyväksikäytön uhria. :O Laissa on määrätty suojaikärajaksi 15-vuotta, juuri siksi koska johonkin raja on vedettävä. Ei voida tapauskohtaisesti miettiä kuka on tarpeeksi kypsä seksuaalisuhteisiin fyysisesti ja henkisesti missäkin iässä.

Murrosikään kuuluu erityisesti tytöillä keimailu ja oman viehättävyydeen testaaminen. Vanhemman miehen huomio voi tuntua imartelevalta. Silti se vastuu on aikuisella! Aikuinen mies ei saa käyttää tyttöä seksuaalisesti hyväkseen VAIKKA tyttö olisi se "aktiivinen osapuoli". Sitäpaitsi pedofiilithan usein sairaassa mielessään näkevät lapsen aloitteellisena osapuolena silloinkin kun on kyse esim. 4-vuotiaasta. :O

Alkuperäinen kirjoittaja Okse:
Joka kerta sama juttu. Mä en ymmärrä aikuisia naisia, jotka syyttävät tälläisissä tapauksissa hyväksikäytön uhria. :O Laissa on määrätty suojaikärajaksi 15-vuotta, juuri siksi koska johonkin raja on vedettävä. Ei voida tapauskohtaisesti miettiä kuka on tarpeeksi kypsä seksuaalisuhteisiin fyysisesti ja henkisesti missäkin iässä.

Murrosikään kuuluu erityisesti tytöillä keimailu ja oman viehättävyydeen testaaminen. Vanhemman miehen huomio voi tuntua imartelevalta. Silti se vastuu on aikuisella! Aikuinen mies ei saa käyttää tyttöä seksuaalisesti hyväkseen VAIKKA tyttö olisi se "aktiivinen osapuoli". Sitäpaitsi pedofiilithan usein sairaassa mielessään näkevät lapsen aloitteellisena osapuolena silloinkin kun on kyse esim. 4-vuotiaasta. :O

Kuka täällä on syyttänyt?

Saako 13-vuotias harrastaa seksiä? Visainen kysymys, jonka vastaus riippuu kulttuurista. Itse en sallisi kuin vasta 18 vuotiaana. Taas kumppanin ikäero on toinen kysymys, millä mielestäni ei ole vaikutusta asiaan.

On aika nuori mutta jos tuntee vastuunsa niin miksei voisi kokeilla? Tätä ei vanhemmat pysty estämään, eivätkä usein edes tiedä..

no kylla mielestani tama aika hyvaksyva kommentti on. etta jos ei vastustele niin halla valia. ja isa olen koko ajan ymmartanyt, etta et hyvaksy asiaa. samoin kuin muutama muu asiasta keskusteleva harmaa.
mielestani on ok pohtia tyton seksuaalisuutta jne. mutta vastuuta ei saa poistaa hyvaksikayttajalta toteamalla, etta eipa paljoa hetkauta.

Alkuperäinen kirjoittaja Okse:

Kukaan ei syytä, tuodaan esille vain se tosiasia että 13v haluaa kokeilla, vastuu silti aikuisella..

Miten voi aikuinen ihminen ymmärtää luettua noin huonosti?

Itse en laittaisi mitään absoluuttista ikärajaa seksin harrastamiselle. Yksilöllisiä kun me kaikki ollaan... Mutta kyllä näissä jutuissa on todella paljon merkitystä kumppanin ikäerolla.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

On aika nuori mutta jos tuntee vastuunsa niin miksei voisi kokeilla? Tätä ei vanhemmat pysty estämään, eivätkä usein edes tiedä..

:laugh: :laugh: :laugh: Luuletko TODELLA että lapsi voi ottaa vastuuta seksin mukanaan tuomista asioista? Lue mun ylempi juttu. Uskomatonta että täällä voi olla noin tahvoa porukkaa. Kirjat taas käteen ja "koulun penkille" sanon minä!
Mitä jos 5v tyttö sanoo et tiedän vastuuni blaablaa?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Tuon ikäinen ei saa edes äänestää tai ostaa alkoholia. Kertoo jotain kypsyydestä. Seksiin liittyy aina raskauden riski, eikä tuon ikäinen ole valmis päättämään abortista tai vielä vähemmän huolehtimaan lapsesta. Toisaalta jos kumppani on vanhempi, niin tällöin on todennäköisempää että ehkäisystä huolehditaan. Ehkä kuitenkin parempi raja olisi 15 vuotta. Tällöin kun tulee rikosoikeudellinen vastuu. Koska kuitenkin ajatuksenani on se, että lapsi ei ole vielä valmis kantamaan tekojensa seurauksia.

Haluan aluksi tähdentää, etten mitenkään puolla tekoa, mutta haluaisin kommentoida tuohon pedofiili-sanaan. Mielestäni sitä käytetään välillä liian laveasti. Pedofiili, siis lapsiin sekaantuminen, on kamala asia. Ikävä asia, mutta mielestäni kuitenkin erilainen, on se, jos enemmän tai vähemmän aikuinen mies kokee vetoa fyysisesti naiseksi kehittyneeseen tyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Itse en laittaisi mitään absoluuttista ikärajaa seksin harrastamiselle. Yksilöllisiä kun me kaikki ollaan... Mutta kyllä näissä jutuissa on todella paljon merkitystä kumppanin ikäerolla.

Miksi? Siis loogisesti selitettynä, ei pelkillä tunteilla.

Kamalaa :'(
Mutta en kyllä kauheasti ylläty siitä että tuon ikäinen oli lähtenyt miehen luo. Minullekaan ei kukaan kertonut lapsena mikä on väärin ja mikä oikein, ja mitä pitäis varoa tms. Eli en välttämättä itsekään olisi osannut varoa saati ymmärtää että se olisi mitenkään väärin :/

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä