Äitin takiainen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä pohjosista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä pohjosista

Vieras
Huolestutta ja ihmetyttää meidän 6-vuotiaassa poitsussa nukkumisasiat. Poika on kaikin puolin tosi reipas pakkaus. Tosi sosiaalinen ja löytää helposti uusia kavereita. Puhelias kaveri ja kaikin puolin tavallinen pikku kaveri paitsi... Nukkumaanmeno vieraassa paikassa on melkosen vaikeaa. Tai siis jos äiti tai iskä mukana niin ei siinä mitään ongelmia. Meillä serkkupoika nyt yökylässä ja halusivat nukkua takkahuoneessa serkun kanssa + 11-vuotiaan isoveljen kanssa. Ihmettelin itsekseni että miten sen nyt sinne meinaa mennä nukkumaan. Kävin suukottelemassa ja toivottamassa hyvät yöt niin eipä menny kauaa kun toinen tuli kyyneleet silmissä ilmoittamaan että en mä voi nukkua siellä kun äiti ei oo siellä. Hipsi sitten omaan sänkyyn, joka on meidän makkarissa ja sinne nukahti tyytyväisenä. Muutaman kerran vuodessa on mummolassa yökylässä kun meillä vanhemmilla on pakollisia menoja. Nukkuu siellä ihan hyvin, mutta jääminen sinne on melko tuskallista. Muuten kyllä oisin kyllä tosi mielellään mummolassa ja kavereilla kunhan ei tarvi olla yötä. Olen kyllä tosi paljon poikani kanssa, koska isällä reissuhommat ja lapsenvahteja ei juuri ole. Ei toki minua haittaa, tykkään viettää lasteni kanssa aikaa. Poika on normaalisti hoidossa päivisin kun olen töissä ja siellä sujuu hienosti. Kummastuttaa vaan nämä nukkumisjutut???

Itsekin jännitän miten tulee sujumaan kun poika saa oman huoneen kun muutetaan isompaan asuntoon. Isänsä luona kyllä nukkuu omassa huoneessa yksikseen, ovi vaan on auki. Kai lapsi siihen oppii sitten kun saa sen oman huoneen.

Lukaisepa Eric Bernen kirja Games People Play. Siellä sivutaan aihetta...

Käytös lähtee susta, minkä takia ei pitäis tulla yllätyksenä, että poika isänsä luona nukkuu kuten ikäisensä tavalliset jäbät.

Voi luojan lykky, melkein kouluikäinen ei osaa nukkua itsekseen, olisikohan kenties toisessa tai molemmissa vanhemmissa vika? Ei kai sentään??? Kyllä tuon ikäisen pitäisi pystyäedes kavereiden kanssa nukkumaan ilman että tulee tippa linssiin ja äitiä ikävä

Lukaisepa Eric Bernen kirja Games People Play. Siellä sivutaan aihetta...

Käytös lähtee susta, minkä takia ei pitäis tulla yllätyksenä, että poika isänsä luona nukkuu kuten ikäisensä tavalliset jäbät.

Tää oli ilmeisesti mulle tarkoitettu..
Meillä siis on tällä hetkellä niin pieni asunto eli sen takia mun sänky on pojan huoneessa,kun se ei muualle mahdu. Jännitän siis sitä miten ekat yöt tulee sujumaan kun muutetaan, Voihan se olla että ei olekaan ongelmia, koska menee kyllä ihan itsekseen nukkumaan ilman mitään ongelmia ja mina sitten vain myöhemmin menen samaan huoneeseen.. Vai olenko nyt pilannut lapseni psyykkisen kehityksen, kun en nuku sohvalla?

Meilläkin siis poika menee itse nukkumaan, tosin kyllä meidän makuuhuoneeseen. Ei tarvitse nukuttaa. Tuskin me ollaan lapsiamme pilattu. Meidän pikkumies on aikakin niin ihana pakkaus <3 Kunhan vaan tässä ihmettelin näitä sen nukkumisjuttuja kun muuten on niin reipas kaveri.

Meillä vauva nukkuu yöt yksin omassa huoneessa. Aluksi kun imetin hän nukkui välissämme. Ei ollut moksiskaan siirrosta omaan huoneeseen, kaikki nukkuu varmasti paremmin.

Voi luojan lykky, melkein kouluikäinen ei osaa nukkua itsekseen, olisikohan kenties toisessa tai molemmissa vanhemmissa vika? Ei kai sentään??? Kyllä tuon ikäisen pitäisi pystyäedes kavereiden kanssa nukkumaan ilman että tulee tippa linssiin ja äitiä ikävä

No voi hyvä ihme!! Pitääkö lapset lykätä muualle yöksi jo alle kouluikäisinä? No itse mahdatte olla sitä sukupolvea ja se vaan jatkuu. Meillä on aina menty nukkumaan yhtä aikaa. Siis joko isi ja lapset tai äiti ja lapset. Se tekee hyvää myös vanhemmille, mennä nukkumaan ajoissa ja toisen tehdä omiaan. Nyt pitäisi muka sitä suhdetta hoitaa jossain muualla ilman lapsia. Ei ikänä sanon minä.

[QUOTE="Vieras";24305408]No voi hyvä ihme!! Pitääkö lapset lykätä muualle yöksi jo alle kouluikäisinä? No itse mahdatte olla sitä sukupolvea ja se vaan jatkuu. Meillä on aina menty nukkumaan yhtä aikaa. Siis joko isi ja lapset tai äiti ja lapset. Se tekee hyvää myös vanhemmille, mennä nukkumaan ajoissa ja toisen tehdä omiaan. Nyt pitäisi muka sitä suhdetta hoitaa jossain muualla ilman lapsia. Ei ikänä sanon minä.[/QUOTE]

Miten te ikinä olette saaneet enemmän lapsia kuin vain yhden, jos aina toinen vanhemmista menee lasten kanssa samaan aikaa nukkumaan ettekä edes ikinä tee mitään ilman lapsia?

[QUOTE="Puhina";24305941]Miten te ikinä olette saaneet enemmän lapsia kuin vain yhden, jos aina toinen vanhemmista menee lasten kanssa samaan aikaa nukkumaan ettekä edes ikinä tee mitään ilman lapsia?[/QUOTE]Nykyäänhän tuo menee niin että mies runkkaa saunan lauteille ja eukko sitten istahtaa sinne myöhemmin kunhan ehtii. Ahnas kokenut römpsä imaisee elämännesteet sitten sisäänsä automaattisesti.

[QUOTE="Puhina";24305941]Miten te ikinä olette saaneet enemmän lapsia kuin vain yhden, jos aina toinen vanhemmista menee lasten kanssa samaan aikaa nukkumaan ettekä edes ikinä tee mitään ilman lapsia?[/QUOTE]

kaikki ei kuksi illalla.

[QUOTE="kuku";24305992]kaikki ei kuksi illalla.[/QUOTE]

Mutta siinähän oli ettei lapset ole ikinä pois tai muualla hoidossa.. Mä ainakin sain siitä viestistä sellaisen käsityksen..
Voihan sitä tietysti lukittautua vessaan vetämään pikaset.

Yhteistyössä