Äitini onnistu pilaamaan hääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmittaa

Vieras
Olimme kutsuneet häihimme myös isäni avovaimon ja tästä äitini otti nokkiinsa ja tuli kesken juhlien valittamaan minulle asiasta tyyliin"jos olisin tiennyt, että kutsutte tuon naisen, niin minä olisin jäänyt juhlista kokonaan pois". Tästä minä taas loukkaannuin. Hääthän olivat meidän juhlat, täysin meidän kustantamat, joten mielestäni äidilläni ei ole mitään sanottavaa kutsumistamme vieraista. Mielestäni hän olisi voinut kunnioittaa meidän juhlaa sen verran, että olisi pitänyt ajatukset ominaan, eikä tulla kesken juhlaa sanomaan niitä meille. Nyt hän on niin loukkaantunut ettei puhu meille mitään, mutta myös minä olen suuttunut hänelle, että hän onnistui pahoittamaan mieleni ja pilaamaan minun juhlani. Mitä tässä tilanteessa minun pitäisi oikein tehdä?

No, äitisi menettää tärkeän juhlan, jos ei onnistu kääntämään takkiansa. Kuten sanoit, te kutsutte juhliisi ketä haluatte, ja kutsutut joko tulevat tai eivät.

Voisit kerran sanoa, että toivoisit äitisi tulevan, mutta sen enempää sinun ei kannata siitä äitisi kanssa keskustella. Jos haluat vielä yrittää, puhu jollekin ihmiselle, joka keskustelee äitisi kanssa. Tämä kolmas osapuoli voisi yrittää suostutella.

tökerö äiti! Meillä oli hiukan sama tilanne appivanhempieni kanssa. Ovat eronneet ja vielä hirveissä riidoissa silloin kun mentiin naimisiin ja tosi riitainen omaisuudenjako menossa. Mietittiin monta kertaa voiko anoppia edes kutsua koko juhliin, koska oli aina appiukon "kimpussa" Keskusteltiin kummankin kanssa erikseen ennen häitä ja saneltiin ehdot, että avioerosta ja omaisuuden jaosta ei puhuta sanaakaan. Onneksi olivat sen verran sivistyneitä, että ilta meni tosi hyvin! Minusta olisi kannattanut keskustella äitisi kanssa etukäteen tuosta jutusta ja siitä, että isäsi naisystävä on tulossa. Olisi saanut hiukan miettiä. Meillä anoppi oli ensin sitä mieltä, että ei tule ollenkaan jos appiukko tulee, mutta sitten kun sanottiin, että ihan sama sitten jos et tule, niin muutti äkkiä mielensä. Joskus pitää olla kovana!

Juu, siis häät ovat jo olleet. Mielestämme isäni avovaimon kutsuminen oli ihan luonnollista, koska ovat kuitenkin olleet yhdessä jo kymmenisen vuotta ja olemme myös hänen kanssaan paljon tekemisissä. Mutta äitini ja isäni ovat aikoinaan eronneet todella pahoissa riidoissa, joten toisaalta ymmärrän äitiäni, mutta toisaalta taas en.

Just tota tilannetta pelkään jos joskus meen naimisiin.Isä ja äiti ei missään väleissä ja isä ollut naimisissa jo yli 10v.
Äitihän mulle paljon läheisempi on,mutta en silti vois olla faijaakaan kutsumatta...samaa pohtinu myös mun molemmat siskot.

Meillä tekis mutsi ihan samanlain, jos vastaavanlainen tilanne tulisi :headwall:
Mä antaisin olla ja ihan itse tajuta mitä teki, ottaisi yhteydet pahoitellakseen tapahtunutta jos ottaisi. Jos ei, niin ehkä sen ajan kanssa unohtaisi ja antaisi anteeksi :D Never know.. ku itse on näin jääräpäinen, niin varmaan ois välit lopullisesti poikki jos ei itse osaisi käyttäytyä ja pyytää anteeksi tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja vitviu:
Just tota tilannetta pelkään jos joskus meen naimisiin.Isä ja äiti ei missään väleissä ja isä ollut naimisissa jo yli 10v.
Äitihän mulle paljon läheisempi on,mutta en silti vois olla faijaakaan kutsumatta...samaa pohtinu myös mun molemmat siskot.

Nää on just vaikeita asioita. En ymmärrä mikseivät vanhemmat pysty lastensa vuoksi edes yhdeksi päiväksi unohtamaan menneitä..

Meillä on kuitenkin kaksi lasta, joten jo heidänkin takiaan toivoisin jonkinlaista "sovintoa". Mutta olen kuitenkin niin suuttunut ja loukkaantunut hänelle, että minun on todella vaikea tällä hetkellä edes kuvitella puhuvani hänelle. Mieheni onkin sitä mieltä, että emme olisi missään tekemisissä äitini kanssa ennenkuin hän itse pyytää meiltä anteeksi. Tosin sitä tuskin tapahtuu, koska hänen mielestään hän ei ole tehnyt mitään väärää.

Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vitviu:

Nää on just vaikeita asioita. En ymmärrä mikseivät vanhemmat pysty lastensa vuoksi edes yhdeksi päiväksi unohtamaan menneitä..

Aivan! Toivottavasti ainakin ME täällä kirjoittavat muistamme sen tulevaisuudessa. Jos siis ollaan samanlaisessa tilanteessa omien lastemme ja ex-puolison kanssa....
Alottajalle sanosin, että ymmärrän täysin tunteesi. eipä tossa auta muu kuin antaa ajan kulua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan! Toivottavasti ainakin ME täällä kirjoittavat muistamme sen tulevaisuudessa. Jos siis ollaan samanlaisessa tilanteessa omien lastemme ja ex-puolison kanssa....
Alottajalle sanosin, että ymmärrän täysin tunteesi. eipä tossa auta muu kuin antaa ajan kulua.

Jos mun likka menee joskus naimisiin, niin isänsä saa tuoda seuralaisenaan nykyisen avovaimonsa. Miksi ei saisi tuoda? Onhan hänkin osa likan elämää ja likan tulevan sisaruksen äiti.

Yhteistyössä