Äitiyslomalla... pikästyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitähän sitä keksis.. en saa aikaa kulumaan. Oisko hölmöä alkaa askarteleen kutsuja ristiäisiin, vaikka vauva ei ole edes syntynyt? Nyt siihen ois aikaa, ei välttämättä sitten kun vauva syntyy.

joo mua kanssa pitkästytti silloin kun lapsi ei ollut vielä syntynyt. Mutta nyt ajattelen että olis pitänyt nauttia siitä rauhasta ja että sai nukkua.

Piti sanoa että mene keikkatöihin, mut ehkä sun ei ihan vielä kannatakaan jos vauva ei ole edes syntynyt... :D

Ymmärrän kyllä että pitkästyttää ilman vauvaa siellä odotella :D

Mä pyykkäsin, lenkkeilin mitä jatkuvalta pissahädältä pystyin, silitin vaatteita vauvan kaappiin, asettelin ne monta kertaa uudestaan ... kävin ystävien kanssa kahvilla, virkkasin kastemekkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Mä pyykkäsin, lenkkeilin mitä jatkuvalta pissahädältä pystyin, silitin vaatteita vauvan kaappiin, asettelin ne monta kertaa uudestaan ... kävin ystävien kanssa kahvilla, virkkasin kastemekkoa.

Juu kaikkea noita tullut tehtyä, paitsi tuota mekkoa =) Enkä edes yritä.

Juu ei käy enää aika pitkäksi :D en enää edes muista mitä tein silloin kun olin melkein 2kk kotona yksin ennen esikoisen syntymää.
Nyt kaksi alle 2,5-vuotiasta "jaloissa pyörimässä", ei ole vapaa-ajan ongelmia :heart:

Mut ap:n kysymykseen, en ehkä enen vauvan syntymää alakisi kutsuja vääntämään. Etkö halua koristella niitä sukupuolen mukaan? (joka ei ole satavarmaa ennen syntymää)
Et voi vielä tietää ristiäisten päivämäärää ym.

voi niitä kortteja askarrella etukäteenkin, mutta tietysti on sit kivempi kun tietää kumpi on tulossa, niin saa tehä sit sen mukaan(jollet jo tiedä kumpi tulee). Ite äippälomalla siivoilin kaapit ja komerot, hain kirjastosta kasapäin luettavaa ja kudoin.

Alkuperäinen kirjoittaja sdf:
Juu ei käy enää aika pitkäksi :D en enää edes muista mitä tein silloin kun olin melkein 2kk kotona yksin ennen esikoisen syntymää.
Nyt kaksi alle 2,5-vuotiasta "jaloissa pyörimässä", ei ole vapaa-ajan ongelmia :heart:

Mut ap:n kysymykseen, en ehkä enen vauvan syntymää alakisi kutsuja vääntämään. Etkö halua koristella niitä sukupuolen mukaan? (joka ei ole satavarmaa ennen syntymää)

Kutsuja ajattelin, että vois tehdä siihen saakka valmiiksi että lisään tekstin. Hmmm.. sukupuolesta.. 4 eri lääkäriä ultrannu ja sanonut pojaksi, voisivatko olla väärässä..

:'( moikka!mulla on just tollanen tunne tullut just,pähkäilen asioita ja kaikki hoputtaa että älä mieti,toimi missä ovat oikeassa,ite en vaan saa aikaiseksi lähteä,itse muutin viime vuonna uuteen kaupunkiin,en ole ehtinyt tutustua vielä ihmisiin,ainut paikka on nää terkkari ja sairaala.sanonut monta kertaa tullla neuvolassa että ei me tarvi ulkopuolista apua,nyt sitten ihan väkisin tunkee,on tää kun ei ihmistä uskota.miehelläni on entisestä uhteesta 3 lasta,yks asuu meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja sdf:

Vähän voi varmaan jo askartelua aloitella jos tosiaan aikoo saada kortit itse tehtyä ;) Voi meinaan jäädä askartelut vähän vähälle kun lapsi syntyy... Riippuu tietysti vauvan luonteesta.

Koita viettää mukavat "viimeiset päivät", katsele vaikka leffoja tai tapaa kavereita.

Mut joo, mä kans ä-lomalla 3kk ja 2v:n kanssa. Nyt en tajua miten sitä muka oli niin kovin kiireinen sen yhden kanssa. Tuntui ettei mihinkään riitä aikaa. Nyt kun on kaksi pientä, osaa sen pienenkin oman hetken käyttää fiksusti ja päivät menee ihan leppoisasti.

Onnea tulevaan koitokseen ap! :wave: :D

Yhteistyössä