Meillä kanssa viime yönä siirrrettiin tyttö takasin omaan pinnasänkyyn nukkuun. (otti takapakkia miehen kertauksen ja joulun mummulareissun takia: kertauksen ajan nukku mun vieressä ja sen jälkeen pelkästään vaunukopassa). Samalla otettiin käyttöön aikasempi nukutus, mikä ei ihan eilen ainakaan onnistunut kovin hyvin, mutta kun päättäväisesti vaan jatkaa. Neiti kasin jälkeen kylpyyn, sit syödään ja mennään omaan sänkyyn (n. klo. 21.30) ja siis taktiikkana, että jos toinen itkee, niin laitan käden toisen päälle ja hyssyttelen sen aikaa jahka toinen rauhottuu ja sit jossei rauhotu, otan syliin siksi aikaa, että toinen rauhottuu. Pääasia kuitenkin, ettei huudata toista, muttei kuitenkaan omasta huoneesta enää poistuta. Oli kyllä aika rankkaa touhua mulle ja meinasin luovuttaa, kun toista tuntia nostelen sänkyyn ja syliin (välillä annoin maitoakin, mutta siis omassa huoneessa). Tuli niiiiiiin paska äiti olo, kun toinen alkoi aina itkeä, kun laitoin takasin sänkyyn, mutta siis en luovuttanut ja neiti nukahti vihdoin puolen yön maissa sänkyynsä. Tänään taas sama rituaali, niin eiköhän se päivä päivältä helpota. Toinen osaa sit jo odottaa nukkumaanmenoa kun tää rutinoituu (toivottavasti!!!). Ja mä tein tosiaan pinnikseen täkistä sellaisen pesän, et tuntis vähän ahtaammalta, kun tosiaan neidin paras nukkumapaikka on ollut se vaununkoppa. Toivottavasti ensi yö olisi helpompi jo, etten vaan nyt luovuta - eilen se oli niin pienestä kiinni, mut onneks mies tsemppas mua. Kuinka huonoksi äidiksi itsensä voi tunteakaan?
Mä oon ilmottanut meidät vauvajumppaan ja vauvauintiin. Tänään varmistu, et saatiin paikka jumpasta, mut uinneista ei olla kuultu vielä. Varasin meille myös muskaripaikan vauvaryhmästä, mut sinne ei saatu paikkaa, vaan ollaan varalla. Ihanaa, kun tyttö alkaa olla jo sen verta iso, että sen kanssa voi alkaa harrastaan ja puuhaileen jo kaikkee...
Mä oon sit se nynnis, joka ei uskalla viedä neitiä näillä pakkasilla ulos. Nyt kun on -11 C, niin ajattelin laittaa ensi päikyillä neidin parvekkeelle ehkä 30 min (niin tein muinakin yli -10 C pakkaspäivinä), kun siellä on vaan - 8 C. Onneks eilen oli lauhempaa, niin päästiin ulkoileenkin...