Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on hihattomat unipussit ja vauvalla on body/yöpuku päällä. Laitetaan illalla unipussiin ja kaivetaan vasta aamulla sieltä pois. Jos vaippaa tarvii vaihtaa, niin helmassa on sitä varten vetoketju.

Taas kuuluu vaativa huuto..

Juu, Amildalle tosiaan onnittelut kuntoilun aloittamisesta! Mä kävin tunnin pikakävelylenkillä ja olin ihan henkihieverissä. Pitäisiköhän tehdä asialle jotain?!?

Baltsu, me lähdetään huomenna sinne Tukholmaan.Siinä meneekin sitten koko viikonloppu. Pitäkää peukkuja, että matka menisi hyvin ja ettei myrskyäisi!

Tulin vain pikaisesti tarjoamaan kakku teille kaikille -tuli pyöreitä täyteen! Palataan myöhemmin!

Jos ei angsterista enää ennen matkaa kuulu, niin toivotan jo nyt hyvää matkaa! Ja onnittelut pyöreistä!

Ihmettelen ja ihailen teitä, jotka jo ovat alkaneet itseään hoitaa liikkumalla kun itse olen täysin sohvaperuna.

Juu kiitokset tsempeistä! Toivottavasti innostus jatkuu... Heti joutuu pitään kuntoilusta taukoa, kun lähetään viikonlopun viettoon Tampereelle. Mutta siis nyt yritän ihan tosissaan alkaa käydä siellä jumpalla enemmän - on vähän vaihtelua myös tälle vauva-arjelle.

Onnittelut Angsetrille myös tälle puolelle pyöreistä. FB:hen kävinkin jo onnittelut laittamassa. Perästä tullaan sit keväällä... Voi kauheeta, kun siirtyy taas uudelle vuosikymmenelle!

Ihanaa aurinkoista talvipäivää kaikille ja mukavat viikonloput!

Angstikselle onnittelut ja hyvät matkat!! :)
Me käytiin sillon ruotsin maalla reissussa ku pikku-miiu oli 3kk, hyvin meni ja kivaa oli! toivotaan tosiaan ettei kovin myrskyäisi.. :)

Mä oon kans Amildalle ihan kade tosta että on saanu ittensä liikkuu... mä en nykyää käy ku postilaatikol :P pitäis vähä kyl tsempata..

Mailin puolelle laitan kohta juttuja jahka ehdin... :)

Mi-iu

joko sanoin pimmulle onnitteluita ultrakuulumisista?! jos en niin tarkotus on ollu, joten huimat onnittelut!! eikö tunnukin uskomattomalta?! :) pieni ihminen kehittyy ja kasvaa mahassa... :)

Mi-iuska

Angstikselle onnittelut vuosista ja hauskaa reissua!

Jälkitarkastus meni hyvin, vähän on vielä toiselta puolelta välilihan reuna arka mutta tutkimus meni kivutta. Oli joku uusi lääkäri mutta ihan mielettömän mukava. peppua katsotaan sitten tarkemmin kuukauden päästä.

mutta nyt pitää mennä syöttämään..niin ja JB, mä en kuntoile muuten kuin ulkoilemalla vaunujen kanssa, kyllä niistäkin on hyötyä.

Mua harmittaa kun ei kunnon vaunulenkkejäkään pysty tekemään. Kun Eeti menee nukkumaan klo 10 ja lähdetään ulkoilemaan, niin joskus 10.30-11.00 ollaan viimein pihalla ja takaisin pitää olla klo 12 kun silloin on Irkun lounas ja päikkärit. Sitten se nukkuu noin 14 saakka, jolloin Eeti on jo herännyt. Ja sitäpaitsi Irkku ei viihdy tuplavaunuissa, kun istuinosa on työntäjään päin ja kuomun täytyy Eetin takia olla alhaalla, jolloin Irkku ei näe sieltä paljon mitään. No pianpa Eetin päivärytmi muuttuu, niin sitten varmaan tulee päivään joku rako, missä päästään lenkkeilemään. Mä oon kyllä ruokavaliosta karsinut melko rankasti hiilareita ja melkein viisi kiloa lähti niiden myötä. Olin ihan totaalisesti sokerikoukusssa, kun saattoi mennä konvehtirasia päivässä ynnä muuta makeaa.

Onnea Angstiselle ja ihanaa matkaa koko perheelle!

Tuo unipussi olisi ollut meilläkin ehdoton hankinta, jos ei oltais päädytty perhepetiin. Sen sektion takia silloin alussa istumaan nouseminen ja syliin ottaminen oli pois laskuista, joten me totuttiin vieressä nukkumiseen käytännön syistä. Ehkä Puppe on tosi helppo kun nukkuu yöt ja valvoo päivät, mutta silti en osaa vielä siirtää pientä muualle nukkumaan. Nyt kun käsi on paketissa, yösyötöt menee helposti kun otan vauvan itseäni vasten (kun olen kyljelläni) ja käännyn kyljeltä toisella selälläni, niin että vauva puoliunessa siirtyy toiselle puolelle mun rintani päällä (tajuaaakohan tosta mitään).

Mua jänniittää Neilikan synnytys. Ja ihanaa kun saa seurata "vierestä" kaksosten elämää.

Sadeko kyseli kiinteiden aloittamisesta. Mä olin varma että täysimetän ainakin 6 kk, mutta nyt olen valmis alottamaan kiinteät heti kun 4 kk tulee täyteen. En saa pumpattua varastoon melkein yhtään ja Puppe syö vähintään kahden tunnin välein ympäri vuorokauden. se on aika rankaa kun ei voi mitään suunnitella tai käydä missään ilman vauvaa.

Mulla siirtyi eteen päin kunnon urheilun aloittaminen, mutta olen vaunuillut joka päivä vähintään pari tuntia. Syön tosi epäterveellisesti, karkkia ja rasvaa joka päivä, mutta imettäminen vie hurjasti kaloreita, koska farkut jotka ostin itselleni joululahjaksi on jo ihan liian isot. Painan pari kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Olen sellainen laiha läski. Oikein odotan että pääsen bodypumppiin lihaksia kasvattamaan. Tiedän että peppu nousee pari senttiä ylöspäin klunhan pääsen vähän tekemään. Siihen asti vedän sipsejä.

Sadelle tsemppiä rintatulehdukseen! Inhottavaa tuollainen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Neilis, ei olla vielä menty tuohon että lavuaariin tai pönttöön opeteltaisiin, meille riittää ihan tuo että ilmoittaa noin selvästi. Nyt on tosin lisätty jo "pispis" ääni että yhdistäisi sen sitten pissimiseen. Ihan vaan siis hoitopöydällä ja avataan vaippa niin pissaa sitten siihen (eli kestot silti menee pyykkiin vaikka ei tavallaan pissikään vaippaansa, koska pidetään se alla niin ei kulu niin paljon kosteusalustoja). voisihan tuon lavuaarin päälle nostaa mutta usein on niin kiire että ei ehtisi ja muutenkin se tuntuu jo vähän liian extremeltä :)

Rosis, meillä ihan sama juttu tuon unipussin kanssa. olisi muuten varmaan tosi loistava mutta kun meilläkin käytännön syistä jouduttiin makuulla imettämään ja perhepetiin (vastoin kaikkia uskomuksiani) niin saman peiton alla nukutaan tyytyväisenä. Ja mäkin välillä koen tuon syöttämisen ongelmaksi kun ei voi minnekään mennä ilman mutta toisaalta en haluakaan. Mulle on nyt tullut jotenkin tosi vahvasti jo haikea olo siitä kun Nöpö kasvaa niin hurjaa vauhtia niin haluan imettää mahdollisimman pitkään kun on kuitenkin niin lyhyt aika kun on siinä kiinni. ehdin sitten mennä myöhemminkin vaikka minne yksin.

mulla on vielä kilo painoa lähtöpainoon ja mahdun jo muuten farkkuihinikin =) tosin pitäisi kyllä syödä enemmän niin kuluttaisikin enemmän, joten lähdenpä heti syömään.

onko muuten kellään mitään viikonloppusuunnitelmia paitsi Angstiksen reissu? me mennään sunnuntaina vauvakirkkoon,, järjestetään kaikille viime vuonna syntyneille, ihan kiva nähdä millainen tuo on. niin ja miehellä pitkästä aikaa vapaa viikonloppu =)

Angstikselle synttärionnittelut!

Ja Pimmu jo noin pitkällä, ihanaa! :)

Ja mi-iulle pidetään peukkuja ;)

Ja Neiliksellä alkoi loma. Nauti siitä ja lomaile! Joo, mulla tuo synnytystä edeltävä äitiysloma jäi tosiaan vähän lyhyeksi... Siivosin vähän aikaa sitten työmeilit. Olin lähettänyt viimeisen työmeilin 15.56 synnytystä edeltäneenä päivänä. Ihan hullua. Mun olis pitänyt laittaa vauvanvaatteita valmiiksi ja syödä suklaata sohvalla retkottaen ;)

Meilläkin poju sätkii itsensä hereille, jos ei peittoa kiedo suht tiiviisti ympärille. Ja vaikka kuinka kietoisi, niin aamulla toinen käsi kyllä retkottaa peitteen ulkopuolella... Toimiva juttu on meillä ollut äitiyspakkauksen makuupussi.

Niin ja Amildalle tsemppiä kuntoilun jatkamiseen! Pitäiskö perustaa taas tsemppikerho? ;) Eh, mulla on vielä nelisen kiloa raskauden jäljiltä...

Niin joo, kiitokset kakkagallupin vastauksista ;)
On tuo Nöpön vessaviestintä kyllä huimaa! :)

Mitähän mun vielä piti kirjoitella...
Meilissä sitten lisää, kun sinne taas ehdin....

Mulla on tämän raskauden jäljiltä vielä 2 kiloa ja edellisen jäljiltä noin 10 kiloa, että repikää siitä.. Tosin imettäessä ei mihinkään laihdutukseen voi edes ruveta, joten tuo kymppikilo saa odottaa siihen saakka kunnes Eeti ei enää syö rintaa.

Olen suunnitellut, että aloittaisin kiinteät 5 kk iässä. Keväälle on miehen kanssa suunnitelmissa kylpyläviikonloppukin, niin paras olisi jos Eeti söisi jo jotain muutakin kuin rintaa. Korvikkeelle ajattelin totuttaa sen 4 kk korvilla, että sitten pääsee käymään itsekin pariksi tunniksi jossain ilman älytöntä pumppaamista etukäteen.

Pari viikkoa sitten opin imettämään samalta kyljeltä molemmat rinnat. Luulin että siihen tarvitaan vähintäänkin majavanhäntätissit, mut näkyy onnistuvan ihan normirinnoillakin. Joka toinen yö Eeti nukkuu toisella puolen sänkyä, niin ettei sitä tarvitse vaihtaa puolelta toiselle syötöillä. Syökö teillä vauva molemmat rinnat? Kun eeti on alkanut syömään ja mietinkin, että onko se ihan normaalia vai onko maito vähentynyt?

Kävinpä taas jaarittelemassa omasta navasta.

Ja taas taivastelen sitä kuinka nopeaan aika kuluu, kun vastahan Neilikka plussasi ja nyt jo on melkeistä loppusuoralla.

Pimmulle muuten onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Jospa lapsettomuuspuolelta alkaa sinun ja Neilikan imussa valua lisää väkeä tänne.

Jellybean, Irkku 1v5kk ja Eeti 3kk

voihan perse! nyt alkaa oikeesti huumorintaju loppumaan =( syödään molemmat nyt maitohappobakteeria jotta tuo mun antibiootti ei vaikuttaisi masuihin mutta kyllä vaikuttaa...Nöpö on nyt itkenyt iltapäivästä alkaen, välillä tyytväinen ja sitten oikein kiljahtaa ja nyt yltyy itku kun on jo ihan yliväsynyt eikä pysty nukkumaan. Eli ilmeisesti toi mun antibiootin syönti vaikuttaa sitten kuitenkin aika paljon masuun ja kerryttää ilmaa ja sattuu. ja kun mä en pysty nyt kantamaan kun tissi heti kipeytyy niin tosi hauskaa. Ja miehellä stressivatsa joka taas vaivaa niin meillä menee lujaa. Oon vaan niin väsynyt ja lopussa että haluaisin vetää peiton korville ja unohtaa kaiken hetkeksi =/

Huomenta! Onko Sadella parempi päivä? Tuli niin kurja olo ittelekin kun luin sun kirjoituksen. Onneksi antibioottikuuri kestää vain aikansa ja mahavaivat katoavat sen myötä. Mitäpä jos menisitte taas vaikka sun porukoille "päivähoitoon" :) Kyllä se siitä, uskon kyllä että syö miestä (ja naista), kun on itse kipeänä ja koettaa toista sitten hoitaa. Pääsittekös vauvakirkkoon asti?

Ja paljon paljon ONNEA Angsterille! Toivottavasti reissu menee hyvin. Mielenkiinnolla kuulumisia odotellen kuinka reissu on mennyt.

TAAS painoasiaa.. Heh. Kokeilin illalla farkkujani ajalta ennen Pojua. Kaikki paitsi yhdet meni jalkaan! Mieletöntä :D Tosin ei puhuta siitä vararenkaasta, joka muodostuu siihen vyötärölle, mutta tärkeintä on että farkut meni jalkaan ja kiinni. Kun ne ei raskausaikana menneet enää jossain kolmannen kolmanneksen kohdalla edes ylös saakka. Ja paino on kilon alle lähtöpainon, mutta tosiaan, peilikuva ei ole mitenkään mairitteleva. Kävin eilen lataamassa kuntosalikorttini. Nyt pitäisi enää saada itsensä salille. Eihän ole paljosta kiinni enää? :)

Meillä on edelleen nukuttu aivan mahtavasti yöunia. Poju nukahtaa aina viimeistään puolilta öin ja tirsuttelee yösyöntien saattelemana aamuun. Samanlainen rytmi siis kuin minulla :D (Syömisiä myöten..) Itkuisuus on vähentynyt todella radikaalisti eikä meillä välttämättä itketä juuri puolta tuntia enempää päivässä ja sekin on nälästä ilmoittamista. Paitsi eilen illalla karjui väsymystään tunnin! Mutta tuo oli poikkeus, toivotaan niin. Olen alkanut antaa Pojulle lisämaitoa illalla muutaman kymppimillin, koska se kasvaa niin huimaa vauhtia ja on koko ajan rinnalla, joten sekin voi parantaa noita yöunia.

Nyt on taas mentävä ruokkimaan, kuuluu vaativa käskytys :) Ihanaa söndaagia kaikille.

ihanan piristivä Brogis sun viestis, tai siis niin positiivisia juttuja =)

meilläkin yöt menee hyvin, viime yö oli vähän vaikeampi kun Nöpö kiljahteli unissaan masua tai jotain ja on taas nenä tukossa. Nyt sitten laitettiin niitä nenätippoja josko auttaisivat. meillä siis nyt jekovitit, maitohapot ja nenät että on siinä tunkemista. ja joo, päivähoitoa käytetään kyllä ahkerasti hyödyksi ;) tänään olisi se vauvakirkko mutta ei olla vielä ihan varmoja mennäänkö-

täällä sataa lunta!!! ja ostin sen PMMPn lastenlevyn miehelle jotta voi työmatkoilla kuunnella ja opetella edes muutaman lastenlaulun, mä nyt osaan nuokin kaikki ulkoa ja miehen mielestä se on tosi huolestuttavaa *ei ymmärrä*

ihan hirveetä kyllä välillä tämä äitiys kun on niin huolissaan tuosta pienestä nyytistä! mutta väsynyt hymy jonka Nöpö äsken taas väläytti korvaa kyllä kaiken ja kertoo että ehkä se pikkuhiljaa silläkin helpottaa.

Mullakin tuli niin paha ja avuton olo Saden puolesta. Onneksi on jo tilanne parantunut.

Viime yönä meillä syötiin vaan kahdesti, mutta itse sitten valvoin syöttöjen välit ja nyt nukuttaa taas niin kamalasti.

Annatko Brogan omaa maitoasi lisänä vai korviketta? Kun ajattelin itsekin kokeilla antaa jotain lisänä Eetille, kun näyttää ettei rinnasta tule niin paljon kuin se haluaisi syödä, kun jää itkeskelemään ja reuhtomaan rintaa herumisen loputtua.

Hehe, Sade mekin naureskeltiin miehen kans, että Poju on meistä ainoa, jolla EI ole tipaton tammikuu :) Joinain päivinä annan lypsettyä maitoa pojalle, siis sillon kun tuntuu että rinnat räjähtää jostain syystä (?), mutta usein annan korvikettakin ja hyvin tuntuu kelpaavan. Ei ole saanut vatsavaivojakaan. Itsestä tuntuu että joinain päivinä maitoa tulee enemmän kuin toisina. Mutta johtuuko se siitä, että poika syökin toisina päivinä vähemmän? Vai siitä että mä oon juonu/syöny erilailla ja maitoa tulee enempi? Sama juttu täällä kuitenkin JB, että tuntuu ettei poika saa aina niin paljon kuin haluaisi kun alkaa riuhtomaan rintaa jossain vaiheessa. (Sitten kun siitä puristaa niin maitoa kuitenkin tulee.. Onko se sitten kiukuttelua siitä, että pitäisikin nähdä vähän enempi vaivaa imeäkseen, kun rinta on tyhjempi jo?)

Ihmeellistä tämä imetys.

Ihanaa Sadsuma kun tulee lunta, eikö? :) Täällä tuli myös.

Brogisja JB, meillä ainakin tuo kiukuttelu tulee nimenomaan siitä kun rinta vähän tyhjenee ja pitäisi alkaa tosissaan imemään niin jos ei ole kova nälkä niin ei jaksaisi. Jos taas on oikeasti vielä nälkä niin kyllä Nöpö silloin kiukuttelematta jaksaa syödä vaikka maailman tappiin asti.

Vauvakirkko sujui ihan hyvin, kesti varmaan sen puolisen tuntia ja Nöpö istui isin sylissä ja ihmetteli ja välillä vähän nukkui. Nenä vaan on niin tukossa että saa nähdä millainen yö tulee. onneksi tipat ainakin välillä helpottaa.

Ja mies ilmoitti hetki sitten että on nyt 3 päivää putkeen 9-19 töissä ja matkat päälle niin olen taas yksinhuoltaja. ja todellakin mies rupeaa nyt katsomaan uusia hommia. ja kun nykyinen on seisomatyötä niin ei sitten jaksa kanniskella Nöpöä. Hoitaa kyllä illat ihan kiltisti jos Nöpö ei nuku mutta jos nöpöllä känkkis ja tyyntyisi vaan kävelyllä niin mies ei jaksa (ihan ymmärrettävää mutta ei vaan toimi). ja varsinkin kun mä en nyt voi kauheasti kantaa niin 3 noin pitkää päivää putkeen ei vaan toimi. Eli suuntaan taas vanhemmilleni..mutta olisi sitä kiva olla kotonakin joskus :/

Toivottavasti Angstiksen reissu meni hyvin?

Uh, tulin juuri sokerirasituskokeesta. Oon kyllä herkullisempiakin aamupaloja saanut kuin ällöä sokerilientä. Eikä sen nieleminen pahinta ollut, vaan kulunut 12 tuntia ilman ruokaa ja vettä. No nyt siitä on selvitty, hyvä minä.

Meillä on tänään perhevalmennuksessa imetyksestä, onneksi oon jo oppinut teiltä tosi paljon. Viikonloppuna ostin valmiiksi bambu-kesto-liivinsuojat kokeilua varten. Sit ompelin pinniksen suojia (ei vielä valmiit), ja mies silitti samalla vauvan vaatteita. Olin myös joulutauon jälkeen joogassa, ja vaikka ope ei ole yhtä hyvä kuin edellisessä ryhmässä, kyllä se ihan hyvää teki. Sit ulkoilua yms, nopsasti meni viikonloppu. Uusi masukuvakin on otettu, saatte sen kunhan jaksan tyhjentää kameran koneelle. 105 cm ympärysmitta.

Täällä on ihanan kaunis lumisade!

juuri yöllä mietinkin Neilistä että olis kiva saada uusi masukuva.

ja siis siksi yöllä kun istuin Nöpö sylissä niin mietin kaikkea. Raukalla siis nenä ihan tukossa, nukkuu kyllä hyvin jos on pystyssä mutta omassa pinniksessään ei suostu nyt nukkumaan, kaipaa varmaan lisäläheisyyttä kun on kipeä, joten ei hyötyä että siellä saisi pään ylös. Suolatipat sen verran auttoivat että sai nukuttua sitten mun vieressä suht hyvin. Mutta mennään tänään ostamaan vielä sellainen niistäjä ja kokeillaan maidon tiputtamista nenään kun sen pitäisi auttaa myös.

mutta rankkaa on ja rankemmaksi viikko vielä menee. Jos yöt nyt samanlaisia niin mieskään ei nuku ja hänen pitäisi jaksaa ympäripyöreitä päiviä töissä..aikamoinen turvallisuusriskikin jo..ihan hullua! mutta kai se lähiaikoina jo helpottaa, onneksi Nöpöllä ei ole kuumetta ja ilmeisesti se antibioottimasuärsytyskin alkaa jo kadota.

Yhteistyössä