Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MOI!! Missä kaikki luuraa? Onko Angsteri päässyt takaisin kotomaan kamaralle? Onko Rousa saanut konettaan korjautettua ja miten niiden Puppelin kuvien kävi? Amilda? Saana? JB? Baltsuu? Miiuuuu?? Huhuu?? Unohtuko joku, joka ei ole tänään ilmoittautunut?

Olipas hysteerinen aloitus.. Hii, Neilikkakin on päässyt jo kunnolla puuhastelemaan valmisteluja vauvoja varten. Saako udella miks ihmeessä sä "jouduit" sokerirasitukseen? Mun henk.koht mielipide on kyllä että se on hyvä juttu. Mutta tosiaan, se sokerin lipittäminen tyhjään mahaan oli aika karseaa. Tai mulla meinas tulla huono olo siinä vaiheessa, kun olin noin vartin istunut se lillinki mahassa. Yritin muka lukea kirjaa mutta väsytti ihan älyttömästi. Ja aika myöhään sulla, tai siis mä kävin joskus viikolla 25 muistaakseni.

Ja voi Nöpöä kun sairastaa. Mullekin oli ihan uusi juttu tuo maitohomma :) Meillä on sellanen nenäfriida, jota tosin ei ole vielä tarvinnut käyttää kertaakaan. Niistäjistä en ole kuullut oikein hyvää palautetta. Ällöttävä ajatus vain se friida, kun pitää itte imeä sieltä toisesta päästä. Onhan siinä suodattimet ja kaikki, mutta mulla jotenki kakoo ajatus. Joka tapauksessa pikaista paranemista Nöpölle ja toivottavasti Sadsuman mies löytää helpompaa työtä.

Meillä on ristiäiset tulevana viikonloppuna. Valmistelut on jo aika pitkälle tehty. Nyt vasta pidämme ne, koska papeilla tuntui olevan kiirusta joulun aikaan ja tämä sopi kaikille osapuolille parhaiten. (Onpa kumma, että papit kiireisiä :))

Pelottava uutinen iltalehden sivuilla. Tai siis, että jos Facebookissa lavertelee ihmisten asioita niin siitä voi saada syytteen. Esimerkiksi kertoo "kavereilleen" jonkun sairastavan syöpää tai parhaita paloja jonkun seksielämästä niin voi napsahtaa syyte. Kun niitä kavereita voi olla yks miljoona. Sitä tahtoo aina unohtaa, että tämäkin on ihan avoin foorumi. Täytyypä siis olla tarkkana, että keskittyy keskustelemaan vain omasta seksielämästään X) (Siis jos sellainen olisi)

Täälläkin satoi taas lunta. Ja huomenna taitaa tulla kunnon kinokset koko maahan. Alkaa pikkuhiljaa tuntua ihan oikealta talvelta.

Taidan hyödyntää Pojun päiväunet torkahtamalla itsekin hetkeksi. Käytiin taas ulkoilemassa ja raitis ilma väsyttää puolin ja toisin.

joo, kuulemma äidinmaito ei ärsytä vauvan nenää ja sen pitäisi laskea turvotusta eli että henki kulkee sitten paremmin..täytyy kohta testata. Nöpöllä on äänikin jo ihan sellainen nuhainen, jotenkin niin superhellyttäävän kuuloinen :) yritettiin käydä ostamassa tuo nenäfriida mutta olivat apteekista loppu joten täytyy nyt sitten pärjätä ilman :/

sade, prismoistakin pitäis löytyä nenäfriidaa.. meil on se taas käytössä ku nuha ei tunnu toisella hellittävän, toimii!!

Mä oon ihan innoissani, huusin huutonetistä meille tuplamatkikset kun oli hyvännäköset ja halvat.. saa sitten pikku-miiua ja serkkupoikaa lykätä millon missäki, perhekerhot, vauvaryhmät ja neuvolakäynnit ainakin sitten sujuvat.. :)
niin ja tiedä sitten kun tarvetta tulee omaankin käyttöön.. ;)
Mä oon päättäny että en testaa, ku mä tiedän että en oo raskaana.. menkat vaan reistailee.. eri asia sit jos jotain oireita tulis mut ei.. normaalisti tässä vaiheessa jo oksentelisin.. :) et näin!

Yks pyörii pitkin lattiaa.. ihana yrityksen ääni kuuluu välillä ja sit tumps.. :D

Käytiin koittamassa vauvapulkkaa.. toinen oli ihan ylisöpö siinä :)

Mitähän muuta mun piti...

Miks noihin sokerirasitustesteihin joutuu?! Mä en onneks joutunu ku olisin oksentanu kaikki liemet kyl.. :P kuulostaa kauhealta...

mut nyt pikkupirpana nukkumaa..

mi-iu

I'm back -Minnin sanoin "Olen selkä" ;)

Kiitos kaikille onnitteluista ja hyvän matkan toivotteluista! Matka meni todella hyvin ja Nuki näytti nauttivan. Nukkeli nukkui kummatkin yöt siten, että pääsin yhdellä tutin laittamisella ja aamulla imetin kahdeksan aikoihin. Ainoa nega, jos jotain täytyy hakea oli se, että Nuki alkoi itkemään väsymystään eilen illalla, kun syötiin seisovassa pöydässä (kaikki muut ruokailut meni ysin arvoisesti). Muuten hän oli kuin enkeli ja oikeasti tuntui, että hän viihtyi. Suosittelen kyllä kaikille matkustamista vauvan kanssa , ihan jo senkin takia, että lapsi tottuu siihen. Mun mielestä on ihan kauheaa, jos esim.nelivuotias ei osaa istua nätisti, kiukuttelematta pöydässä ravintolassa. Niin ja laivalla Nuki oppi HYPPIMÄÄN eteenpäin konttausasennossa -outo kapistus!

Hyvä, että Saden jälkitarkastus meni hyvin! Miksei ne nyt jo katsoneet sitä peppua? Osasivatko edes sanoa, mistä moinen kipuilu johtuu? Kiva, että pääsitte vauvakirkkoon! Mehän oltaisiin menty siihen vauvojen adventtikirkkoon, jos mies ei olisi ollut töissä sinä päivänä. Mulla ei sitten sen takia ollut autoa käytettävissä ja käymättä jäi. Tsemppiä näihin tulevaan kolmeen päivään "yksinhuoltajana" !!

Kivoja kevät/kylpyläreissuja Jellybeanilla! Ja loistavaa kuulla, että Broganin Pojulla menee yöt hyvin!!

Pitäisiköhän munkin kokeilla vanhoja farkkuja vai säästäisinkö itseäni...laivalta jäi mukaan viisi, siis 5 suklaalevyä ja muuta karkkia...

Nöpölle pikaista paranemista!

Täällähän me sinnitellään. Käytiin äsken kaupassa ja tulin ottaneeksi mukaan tavallisen pulkan. No Irkku sitten nukahti kotimatkalla ja retkotti selkänojan yli koko matkan. Aamulla se muuten teki varsinaiset houdinit. Kun Irkun pinnasänky on toisella seinällä kuin parisänky, ja parisängyn kyljessä kiinni on Eetin sänky. Olin syöttämässä Eetiä kun Irkku heräsi ja aloitti hirveän mekkalan, kun en sillä siunaamalla mennyt nostamaan sitä pois sängystä. Vähän aikaa se siellä kiljui ja yhtäkkiä taukosi. Käännyin katsomaan ja ehdin juuri nähdä kuinka se sukelsi omasta sängystään Eetin sänkyyn ja siitä konttasi parisängylle! Pinnasänkyjen väli on noin vähän päälle puoli metriä. Nyt kun se sen keksi, niin ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi. Ja kuinka mä nyt alan Eetiä koulimaan omaan sänkyyn nukkumaan, kun toinen rohjo saattaa hypätä päälle?

Millaiset matkikset Miiu ostit?

Ostin tänään korviketta, että joskus kokeilen Eetille. Meillä muuten se nenäfrida haisee ihan tajuttoman pahalle, vaikka oon pessyt sitä. Meinaan oksentaa jos sillä pitää jotain imeä, yök.

Luultavasti Eetin temppuilu rinnalla on jotain muuta kuin maidon vähenemisestä johtuvaa, koska nälkäinen vauva roikkuisi epätoivoisena rinnassa koko ajan eikä tuhlaa energiaa kiukutteluun tai mihinkään muuhunkaan. Siltikin kokeilen illalla pulloa, koska alkaa jo pikkuhiljaa kyrsimään monen tunnin imettämällä-lupsuttamalla-nukuttaminen iltaisin.

Vautsi Miiun kaksostenmatkarattaita! Ja tän kerran parhaat hymyt tarjosi Nuudelin konttaushypyt!!!

Mä olin sokerirasituksessa PCO:n takia. Mulla on sen takia kohonnut riski saada raskausajan, tai myöhemmin kakkostyypin diabetes. Ihan hyvä tietty että tutkitaan, ja varsinkin jos jotenkin voidaan määritellä että mulla luultavasti puhkeaisi vanhana se, niin voisi sitten erityispaljon kiinnittää ennaltaehkäisyyn huomiota. En jotenkin siihen raskausajan diabetekseen usko, kun mulla on nyt tullut painoa 11 kg, eli ihan hyvin voisi yksösodottajallakin olla tän verran, ja lähtöpaino oli normaali tai jopa alhainen. Mutta kuulenpa sit kun tulee tulokset.

Olin ulkona pienellä kävelyllä ja sit siivoilin pihassa ja noukin jotain keppejä pois. Arvatkaa tuliko hassu olo kun olin kyykyssä poimimassa risuja, ja yhtäkkiä kaaduin vaan pepulleni. Tosi sulavaliikkeistä! Tai kerroinko jo siitä kun yhtenä iltana keksin että niskaseisonnassa voisi olla hyvä olla ja venyttäisi kivasti hartioita. Siinä sit sätkin selälläni lattialla kuin koppakuoriainen kunnes tajusin että ei mulla ole vatsalihaksia jotka nostaisi mut niskaseisontaan. Onneksi vielä koen tämän kömpelyyden hassutteluna. Aika aikaansa kutakin...

Heipsan.. Ihan pika pikaa (taas!!!) tulin ilmoittamaan, että neidin 3 kk neuvola (neiti tosin jo 3 kk + 2 vkoa) meni hienosti. Rotarokotteet pysyi tällä kertaa sisällä ja piikin saamisesta toinen ei inahtanutkaan :) Neidin mitat: 60 cm ja 5610 g.

Lisää huomenna sit paremmalla aikaa...

Heip!

Täällä ei tartte enää jännittää Saanankaan ;) eli tänään eka kiertopäivä taas.. 58tuli täyteen eilen ja tänään suvaitsi sitten saapua.. ihan kuten arvelinkin että kaks kiertoa yhdistyny eikä niin että olis jo raskaana..

Neilis, mä oon kans ihan innoissani niistä tuplista!! tänään maksoin ja sit ku ne näkyy sen tyypin tilillä niin se lähettää ne.. :D eli mun pitäis saada ne jo ens viikolla viimeistään.. jännittää ehtiikö ne ennen vauvaryhmää vai miten aion raahata kaks mukulaa ees sun taas... tohon perhekerhoon vielä selviäisin kävellen jne mut vauvaryhmä on kaupungissa ja ei tiiä mihin auton saa jne...

Napero jumppaa tuolla.. kohta tulee kaveri parin muksun kanssa :)

Leivoin vadelmapiirakkaa.. nam! :D

Mi-iu

Jaahas jaahas, mitähän me täällä sit jännäiltäisiin, kun Mi-iu ei vetäissyt ässää hihasta. Saanaa nyt hetken aikaa. Ja voishan nää jännäilyaiheet olla jotain vähemmän radikaalejakin kuin raskauksia. Mä lähinnä yritän olla jännittämättä aina seuraavan ultran tilannetta ja vauvojen kasvua ja masussa pysymistä. Pakko vaan luottaa että hyvin menee.
Noiden huuto-netin maksujen kanssa on muuten nopeuttavaa, jos tulostat nettipankin maksukuitin pdf:ksi ja lähetät myyjälle. Näin hän saa heti tiedon maksusta, ja voi laittaa jutskan postiin pikaisesti. Kun toki ostokset on aina tulenpalava kiire saada kotiin!

Aah, vadelmapiirakkaa -Miiu missä päin sä asuitkaan? Ei kun nyt muistankin -taidan tulla yllätys visiitille ;)

Voi Neilis, mä melkein näin sun kaatuvan pyllyllesi, kun kuvailit niin hyvin!! Sait tämän aamun mehevimmän hymyn ;)! Millainen sulla on vointi? Eihän sulla ole mitään pahoinvointia ollut enää aikoihin, tms? Ja tosi vähän sulla on painoa tullut lisää, joten varmasti kaikki jää jo laitokselle! Siitä puheenollen, tosin vähän aihetta sivuten: lupaan olla syömättä karkkia ennen viikonloppua!

Amildankin prinsessa kasvanut hienosti!

Mehän oltiin viime viikolla hammashuollossa ja siellä ne kertoi, että reiät tulee siitä, kun bakteeri, elävä "eläin" kiinnittyy makeaan kiinni ja pissaa hampaaseen -ja helvetti, olisivat kertoneet sen mulle jo ala-asteella, niin mulla ei olisi reiän reikää hampaissa. Oikeasti, silloin puhuttiin vain happohyökkäyksestä eikä kukaan maininnut, että se on jonkun elukan kusta (pakko kirjoittaa näin karrikoiden). Nyt on ollut xylitol-purkalla käyttöä (estää sen ELÄIMEN kiinnittymisen). Missä munkin yleissivistys on ollut, kun en ole tällaista tiennyt?

Munkin täytyy varmaan alkaa katsomaan tuplarattaita, sillä se kesän 2010 projekti on nyt auttamatta vaihtumassa syksyn 2009 projektiksi. Molemmilla alkaa olla vauvakuume. Nuki ei ole enää vauva vaan "aikuinen tyttö"...hehee! Tosin oma jaksaminen mietityttää. Nuki kun olisi silloin, kun vauva syntyy vähän yli 2v. ja samoin oma jaksaminen raskaana ja Nukin kanssa mietityttää. Silloin kun ei voi levätä silloin kun itse haluaisi... JB, kerrotko miten sä "kulminaatiopisteesi", kun odotit Eetiä? Mikä oli vaikeinta ja miten koit ajan?

Ruokaa laittamaan...

Neilikalle niin mahdottoman paljon rauhoittavia puhalluksia ja luottamusta siihen, että kaikki menee hyvin. Tuo maksukuitin tulostus on tosi hyvä neuvo, omalla aivokapasiteetillani en olisi ikänä keksinyt moista.

Miiu, minä kuulostan jo papukaijalta, mut minkälaiset rattaat ostit? Olen shoppailuholisti ja kiinnostunut kaikkien muidenkin ostoksista.. Eilen illalla mietinkin, että kuinka se mailissa kertomasi asia etenee mut tänä aamuna näinkin sulta tulleen postia sitä juttua koskien. Hyvä että asia alkaa järjestymään.

Tietääkö kukaan, että mistä voisi netistä tilata nättejä valokuva-albumeja? Olen yrittänyt googlettaa, mut huonolla menestyksellä.

Ansteri, minä olen lykännyt vanhojen housujen kokeilua kun itku siinä vaan tulee. Äsken tosin ulos lähtiessä kokeilin vanhoja toppahousuja ja niinhän siinä kävi, ettei nappi yllä lähellekään kiinni.. pyh pah, olkoon.

Meillä tuntuu yöt vähän parantuneen, mutta vastaavasti itse olen kahta väsyneempi. Baltsuhan se joskus sanoikin olleensa kaikkein väsynein 2kk kohdalla. Eli jospa tämä menisi pian ohi. Nyt olen ihan vakuuttunut, ettei maito ole loppumassa kun rintaa puristaessa sitä kyllä tulee. Maidon tulo on kyllä tasoittunut ja sitä taitaa Eeti kiukutella. Pari viikkoisena raivosi sitä, kun maitoa tuli suihkuamalla ja nyt sitten sitä kun maitoa ei enää tulekaan kuin paloletkusta. Jaksaa imeä sen vuolaimman herumisen ajan ja sitten rupeaa temppuamaan, kun pitäisi alkaa tehdä töitä maidon eteen. Nyt sitten pelkäänkin, että se saa pelkät etumaidot kun ei viitsi nyhtää rintaa tyhjäksi.

Jihaa Angsteri! Sä taidat nyt olla otollista maaperää lietsoa vauvakuumetta! Mitä pienempi ikäero sisaruksilla, sitä todennäköisemmin löytävät yhteistä puuhailtavaa :)
Ja kiitos tuosta hammasvalistuksesta! Juuri noin asia pitää esittää! Mä oon päättänyt että varsinkin nyt kotona ollessa vältän kaikkea napostelua, ja syön mieluummin kunnon välipalan ja sen päätteeksi vasta herkkua, jos on pakko. Toki yksi syy on painonhallinta ja terveellinen ruoka, mutta yksi iso syy on kyllä hampaat. Mulla ei ole mitenkään liian hyvässä kunnossa, ja selkeän syöpöttelyn päätteeksi voi tosiaan vetäistä sen täysksylitolipurkan.
Ja vielä tähän mun vointiin, kun kyselit. Mä koen päässeeni ihan laittoman helpolla. Eihän mulla ollut kuin hetken aikaa alussa jonkinlaista äkkö-oloa, mutta sen jälkeen on ollut mitä mainioin vointi. Pääsen edelleen liikkumaan monilla tavoilla, nousen ehkä kerran yössä (tosin mm viime yönä en kertaakaan!), enkä koe masua mitenkään raskaana. Selkävaivoja ei juurikaan ole... Ja ette muuten ikinä usko. Siellä terkkarissa jossa istuin eilen kaksi tuntia, oli verenpaineen itsepalvelumittauspiste. Ajankulukseni kokeilin sitä, ja sain ihan huipputulokset. Sekä elä- että alapaine oli laskeneet kymmenellä yksiköllä verrattuna työssäoloaikana mitattuun! (nyt 117/72) Syitä on varmaan rentoutuminen kotona, jatkuvat istumisen/seisomisen loppuminen, rento ja paineeton mittaustilanne. Sitä en tiedä paljonko se paasto vaikutti, mutta nautin nyt näistä hyvistä luvuista.

Jaksamista JB:lle väliaikaiseen väsymystilaan! Luotetaan että on vaan ihan väliaikainen vaihe.

Raskausaikana olin väsyneempi kuin nyt Eetin synnyttyä, mut silloin raskaanaollessa nukuin Irkun kanssa päiväunia joten väsymys ei siis ollut pahaa. Pahin oli silloin, kun selkä meni huonoon kuntoon, mut siitäkin selvittiin. Kyllä muutamat itkut tirautin kun tuntui ettei mikään onnistu. Mut silloinhan Irkku ei vielä kävellyt, sulla Nuki olisi jos siinä suhteessa helpompi kun jo 2vee, jos jotain sellaista sattuisi ettet voisi kantaa Nukia.

Kaikki on mennyt helpommin, kuin ikinä osasin kuvitella. Luulin olevani todella väsynyt ja että varsinkin tämä ensimmäinen vuosi olisi kamalaa ja kaoottista aikaa kahden pienen kanssa. Tuntuu, että helpommallakin voisi päästä ottaen huomioon että eeti parkui kaiken hereilläoloaikansa ensimmäiset 2kk, nukkuu yöt todella huonosti kun herätyksiä on normaalisti 5-7 ja kun mies tekee 16 tuntista työpäivää jatkuvasti, eikä apua ole saatavilla lasten- tai kodinhoitoon. En ole silti katunut että lapset ovat pienellä ikäerolla, tilanne ei ole ollut kertaakaan niin toivoton että olisin esim. itkenyt tai ajatellut etten selviä. Päinvastoin, tämä on kerrassaan ihanaa! Ja sen sanon täysin rehellisesti. Jo parin viikon jälkeen päiviin tuli rutiini, joka auttaa todella paljon niin ettei kumpikaan jää ruokkimatta tai nukkumatta. Minä, peruslaiska ihminen, saan sen oman päiväohjelmani avulla tehtyä ihan kaiken mitä tarvitseekin ja vielä jää tätä luppoaikaakin. Kiireistähän tämä aika on ollut, mutta ei sitä enää ajattele sen kummempana kuin meidän tavallisena arkena. Eli voin sanoa vaan, että rohkeasti yrittämään Nuki kakkosta. En todellakaan tiedä mistä ne jutut hirveän kamalasta elämästä kahden pienen kanssa oikein syntyvät. Odotusaikana yksi ainoa ihminen sanoi, että kyllä kahden pienen kanssa pärjää ja kaikki muut vaan pelotteli ja kauhisteli.

Mitä lähemmäs Eetin synnytys tuli, niin sitä enemmän surin Irkun puolesta ettei se saa enää olla "se ainoa" ja perheen lemmikki. Tuntui niin kamalan väärältä tehdä toinen lapsi varastamaan huomio Irkulta. Luulin, etten voisi Eetiä ikinä rakastaa yhtä paljon kuin Irkkua tai ettei mikään toinen lapsi voisi olla yhtä ihana ja suloinen kuin Irkku. Nyt kuitenkin tiedän, ettei rakkaus jakaannu, vaan se tuplaantuu. Ne ovat molemmat niin ihania, herttaisia, suloisia, kauniita söpöläisiä. Joskus toki Irkku osaa olla todella raivostuttavakin..

Eilen muuten Eeti nauroi ensimmäisen kerran ääneen! Leikin sen kanssa sou-sou-soudetaan -lorua, niin se alkoi käkättämään ääneen. Suu oli korvasta korvaan ja se oikein hytkyi kun nauratti niin paljon. Harmi kun en saanut kuvattua sitä.

Voi miten ihanaa, Eeti nauranut jo ääneen. Mäkin jotenkin odotan sitä ihan hirveesti! Vaikka onhan tuo neiti kyllä ihan ylisöpö jo hymyillessään ja kiljuessaan innosta ;)

Niin ne lapset kasvaa - jotenkin ihan silmissä on meidänkin neiti kasvanut jotenkin ihan yhtäkkiä. Se ei enää tunnu miltään pikkuvauvalta, vaikka pieni onkin. Mutta että Nuki on jo ihan aikuinen nainen, hih... ;)

Vai meinaa Angsteri aikaistaa lapsentekosuunnitelmia. Mustakin olis kyllä ihana tehdä toinen mahdollisimman pian, että tulis pieni ikäero, mut pelkään jotenkin ihan hirveesti tuota leikkaushaavaa. Mitäs jos se repeekin raskauden myötä? Niin ja tietty mua mietityttää taloudellisestikin - järjellä ajateltuna kiva mennä töihin ainakin puoleksi vuodeksi, jotta sit olis äitiysraha parempi... Tuli meinaan eilen käytä ostaan uusi autokin. Päädyttiin mekin vihdoin farmariin (vw passattiin)- kyllä se vaan on lapsen kanssa mukavampi, et sitä tilaa riittää...
Töistä tulikin mieleen, et mua pyydettiin jo töistä apuun - että jos voisin tehdä jonkin verraan etänä kotoa käsin. en tietty osannut kieltäytyä. Mut toki sanoin, että vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, et mun tunnit maksetaan sunnuntaitöinä, ettei se vaikuta mun vanhempainrahan määrään. Eikös sunnuntaisin saa tehdä töitä ilman että menettää kelan tukia? Vai oonko ihan kujalla? Tietääkö joku?

Mi-iu, ole kuule iloinen noin pitkistä kierroista. Tässä kun juuri loppui nuo 17 pvän menkat 28 päivän kierrolla, käy oikeen kateeksi sun kierron pituutta.
Niin ja hienoa, että se asia, josta olet mailin puolella kertonut, on nyt hyvällä mallilla :)

Täällä myös odotellaan kiinnostuksella Neiliksen mahakuvaa ja olis ihana nähdä myös Saanan pojasta kuvaa...

Päivän parhaat naurut tarjoili Angsteri eläimen pissoineen :D Niin totta niin totta..

Ja JB, sulla on aivan mahtava asenne noiden pikku rintsessojen hoitamiseen :) Kiva lukea, että teillä menee kaikki hienosti. Jälleen palataan siihen, mitä Angstis ja Baltsu on sanoneet, että omasta asenteesta on kaikki kiinni. Tai aika paljon ainakin. Tympäsee sellainen uhkakuvien maalailu, jota säkin JB oot saanut osaksesi oikein kunnolla. Siis se kuinka kamalaa ja hirveää se vauva-aika on ja vielä tuplana, ajatella. Mun mielestä myöskin tämä on ollut tuhannesti helpompaa kuin mihin varauduin. Ekat pari-kolme viikkoa oli aika raskaita juu, kun ei tunnettu toisiamme vielä puolin eikä toisin. Mutta nyt menee oikein mukavasti. (Vaikka meillä ei kyllä juuri rytmiä tai rutiineja ole muodostunutkaan..)

Ja arvatkaas, neuvolakuulumisia. Meidän kaveri se on kasvaa hurahtanut oikein urakalla. Paino oli jo yli kuuden kilon ja pituuttakin 62cm. Mietin kehtaako tuollaisia lukemia edes julkisesti kirjoittaa, mutta niin se ny kuitenkin on. Että sellainen pontus :) Tuntuu niin hassulta, että toinen on niin iso, mutta taidot ovat kuitenkin vielä sen alle 2kk ikäisen. Helposti ajattelee tuon pojan vanhemmaksi, mutta pienihän se vielä on.

Poju on kyllä todella komean kokoinen! Kasvanut ihan älyttömän nopeaan. Kun meidän Eeti oli 3kk iässä 5985 grammaa ja 61,jotain senttiä. Poju on mennyt jo kirkkaasti ohi. Ei se ihme, jos poitsulla on nälkä kun tuommoista vauhtia kasvaa.

nopsasti vaan, Angstikselle kiitokset hammasvinkistä, enpä minäkään ole koskaan moisesta kuullut! ja peukuttelen jo nyt näin etukäteen uutta projektia ;)

Mullakin alkaa pikkuhiljaa vauvakuume vaivata kun Nöpö kasvaa niin hurjaa vauhtia!

Neilis, miten ihmeessä tuo PCO liittyy sokerijuttuihin? tai siis ei mulla kukaan missään maininnut siitä mitään..mutta mielenkiintoista tietää.

Saatiin sitten eilen kuitenkin se nenäfriida ja on ihana! siis sillä lähtee hyvin räkää ja Nöpö vaan hymyilee kun imetään, kai huomaa että se parantaa oloa. Mutta niitä nenätippoja se inhoaa ihan yli kaiken! yö meni hyvin mutta nämä päivät rankkoja kun nukkuu niin hetken kerrallaan ja tänään jätettiin ulkoilukin suosiolla väliin. Nyt nukkuu sitten vaunuissa sisällä toivottavasti pitkään.

ja onnittelut neuvolakäynneistä!

Brogis, kuulostaa tutulta noi mitat ;)
meil oltiin 2kk vanhana6,5kg ja 62cm.. ;) eli pikkujättejä todella :)

Neilis, täytyy pitää sun vinkkis mielessä.. emmä olis edes tajunnut että kuitin vois noin tehdä ja lähettää jne... Mut ny on paketti matkahuollossa ja tulee ehkä jo huomenna!! :D hurjan jännää!!
JB, Ja siis gracon duo sport tuplamatkikset hommasin :)semmoset vierekkäiset on..

senkus poikkeat angstis joku päivä ;) meil ma ja ti on semmosia päiviä et mies on aamu8sta ilta 4n poissa... ja ma lähtee illalla vielä harrastuksiinkin.. eli aikaa olis ;)
voitais yhdessä vauvakuumeilla kun meijän tytöt on jo niin naisia.. ;D
täälläkään ei vauvasta tietoa kun toinen on kookas ja niin aikuismainen ilmeistään.. (tai niinhän mä kuvittelen;D )

amilda, toisesta sais samat äitiyspäivärahat jos tekee alle 3-v:n ikäerolla... mut siis jos haluut paremmat mitä nyt on niin sitte se työjakso just ennen äippälomalle jääntiä... (ymmärtääköhän kukaan mitä haen takaa)..
Mä oon miettiny tota et kahen kanssa voin olla viel kotona mut sit siinä ennen kolmatta pitäis käydä töissä jos haluaa saada äippärahaa muuta ku ihan minimin.. jos siis on sitä ennen koko ajan kotona..

amilda, mut mä haluisin suurinpiirtein et se kierto olis jotain 34 tj.. niinku aikasemmin.. viikko menkkoihin menee et loppuu kokonaan, mut tietäis sit paremmin millon saattais olla raskaana.. ettei tarttis ihmetellä viikko tolkulla niinku nyt.. (siis eihän me yritetä kakkosta.. mut jos se tulee yrittämättä kun ei tota ehkäsyäkään oo käytetty muutamaa kuukautee..)

Inhottavaa ku särkee tota alamahaa koko ajan vähäsen :/ äh!

Mä mietin tota jaksamista sit ton neidin kans jos on joskus uuestaa raskaana... oli nimittäin rankkaa olla töissä alle 3-vuotiaiden parissa (joita oli se 12) raskaana ollessaa... aina tsemppas päiväuniaikaan asti ja sit sai rentoutua ja rauhoittua täysin.. ne oli ne hetket millä jaksoin.. ja se syöminen ja illalla nukkuminen kotona jne.. millon oksensin kotona ja töissä ja kotona ja kaikkialla, se oli kamalaa, mutta sekään ei ollut niin hirveää mitä se kamala päänsärky sen väsyn päälle.. Mut kai se on kotona eri asia lepäillä kun töissä, et ehkä siitä jotenkuten selviää..
sitä innolla oottaen ;)

Mi-iu

PCO:n ja insuliini-asioiden yhteys on jotain henkimaailman juttuja, joita ei kait ole ihan vedenpitävästi edes lääketieteellisesti todistettu, pelkästään käytännössä todettu. Mutta sinänsä järkeen käypää, että mulla saattaisi olla jotain insuliinihäikkää, kun nää kirputhan on saatu aikaiseksi käytännössä sokeritautilääkkeillä.

Tosin syy-seuraussuhteita voi olla vaikea todeta, jos yleistäen pco:laisilla on ylipainoa. Onko sitten ihme että aikuistyypin diabetes on yleistä? Silloin kun aloitin sokeritautilääkkeet kritisoin lääkärille, että voiko niistä olla mulle mitään hyötyä, mutta hän sanoi että on nähnyt niiden tepsivän myös normaalipainoisiin, ja siihen listaan mutkin on nyt onnellisesti lisätty. Lopuksi, luulen että niissä mun rasituskoetuloksissa ei nyt ilmennyt mitään, koska soittoa ei ole tullut. Neuvolantäti lupasi soittaa jos olisi jotain häikkää.

Mukavaa päivää kaikille vauveleille ja äideille!

Tuo on kyllä tosi mielenkiintosta, kuinka ne diabeteslääkkeet vaikuttaa PCO:laisten raskautumiseen.

Saanahan vaihtoi mailiosoitettaan, eli alku sama kuin ennenkin ja loppu oli gmail.com, eli varmaan se edellinen posti on täynnä? Angsteros myös nyt äkkiä vaihtamaan posti tilavampaan :) Pari kuvaa tukkii ainakin luukun tosi tehokkaasti.

Poju ei osaa nukkua päikkäreitään sisällä näköjään. Kahtena päivänä se on nukkunut ulkona massiiviset päiväunet. Nyt se nukahti yliväsyneenä syliin, eikä jaksanut edes syödä (tosin edellisestä ruuastakaan ei ollut kuin tunti, ajattelin vain että nukkuis sitten pitkän pätkän jos syötän sen kunnolla). No, meni viis minuuttia ja alkoi iloinen kiljahtelu ja ähkiminen kuulua makkarista. Pitänee lähteä viemään herraa ulos taas.

Menkat alkoivat tänään.. puuh.

Sain muuten eilen kuvattua kännykällä Eetin naurua. Harmi kun parhaimmat naurut oli jo ohi ennenkuin sain kuvattua.

Kuinka pitkiä pätkiä Poju nukkuu ulkona? Meillä Eeti nukkuu normaalisti kaksi tai kolme 3-4 tunnin pätkää ulkona. Sisällä ei nuku kuin viiden minuutin pätkiä ja itkeskelee muun ajan. Siksi odotan kauhulla seuraavaa pakkasjaksoa.

On todella hyvä, että lapsettomuuden hoitoon on vaikka mitä keinoja. Jospa vielä keksittäisiin joku poppakonsti, jolla loputkin lasta haluavat sellaisen myös saisivat.

Illalla sain Eetin nukahtamaan pinnasänkyynsä itsekseen, mutta heräsi 20 minuutin päästä pirteänä kuin pieni peipponen. Niin käy aina, jos saan sen nukahtamaan pinnikseen. Mikä ihme siinä oikein on? Parisängyssäkään se ei nuku mun kainalossa, vaan sängyn toisella puoliskolla ja minä toisella, joten ei se voi siitäkään olla kiinni ettei saisi vieressä nukkua, kun ei nuku vieressä muutenkaan. Tuntuukohan se pinnis sitten jotenkin niin erilaiselta. Tänä iltana yritän nukuttaa sen itsekseen parisänkyyn, jospa sinne nukahtaisi oikeasti.

Vaikka tiedän teidän useimpien haasteet pinnasänkyyn nukuttamisessa, kysynpä silti... Onko teillä jotain mobilea pinniksen päällä? Tää ei nyt kuulu sarjaan "äärimmäisen oleelliset asiat", eikä varsinkaan "ilman tätä tietoa me ei varmasti saada onnellisia lapsia". Tuli kuitenkin mieleeni, kun voisi tehdä samasta kankaasta kun pinniksen suojat jotain vanulla täytettyjä sydämiä, joissa olisi vaikka kulkunen sisällä roikkumaan siihen sängyn päälle, mutta sit tuli mieleeni että onko jotenkin tyhmä idea ripustella virikkeitä sinne missä pitäisi olla rauhassa ja nukahtaa...

Onko teistä kukaan muu kokeillut idättämistä? Siis syötävien itujen, esim mung-papujen. Mulla on jo monena vuonna ollut tässä talviaikaan itu-kausi, kun kaikki kasvikset on yleistäen kalliita ja pahoja. Suosittelen!!!

Yhteistyössä