Ajatuksista Asiaan 06/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Angsteri..

Vieras
Ajatuksista asiaan 06/2010

--------------------------------------------------------------------------------

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm, LA 24.09.10
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosis 9.10.08 tyttö (Puppe) ja LA 11.10.10
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan ja Poju 12/08
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu 20.8 rv 38+3, poika 2980g 49cm

Hei, se olisi kesä hyvät rouvat!

Huomenta hyvät rouvat!
Korkkasin uuden ketjun kesän ja Nukin 2-vuotis syntymäpäiväkuukauden kunniaksi. Sopisiko, että jatkossa, se joka tulee the palstalle ensimmäisen kerran joka kuukausi, avaisi automaattisesti uuden ketjun? Eihän tuosta tarvitse muuta kuin kopioida tuo alku.
Aikaistin muuten LA:n ultrien mukaiseksi.

No niin, mitä suunnitelmia ihanalle kesäkuulle? Mä olen aika paljon töissä, mutta pidän lomaa nyt parisen viikkoa, muutamia päiviä lukuunottamatta. Oman alan työt alkaa sitten ennen juhannusta. Muuten vietellään Nukin syntymäpäiviä, laitellaan pihaa kuntoon ja mennään käymään Ti-Ti-nallen talossa. Tutun ylioppilasjuhliin suunnataan lauantaina ja sunnuntaina mökkeillään Nukin kummien kanssa. Siinä se, meidän koko kesäkuu..eipä kovin ihmeellistä..

Hmm, toivottavasti Rousin matka on mennyt hyvin -hullun rohkea akka olet, munda ;)! Toivottavasti ehdit tehdä pienen vierailun tänne, että tiedetään, että kaikki on ok.

Sadelle kovasti tsemppiä!! Mikä miestäsi töissään masentaa? Onko jokin erityinen syy? Uskotko, että saatte itse hoidettua masennuksen, vai mennäänkö nyt syvemmällä? Ehkä on parempikin, että hän hoitaa ensin itsensä kuntoon ja sitten hyvillä mielin hankitte Nöpö 2:n? Tilanne kuulostaa todella surulliselta, teidän molempien kannalta. Meillä ei ole ollut masentuneisuutta, joten en osaa siihen mitään konkreettista neuvoa antaa, paitsi tietenkin sen, ettei tilanteen kannata antaa olla pitkään sellainen. Jos tilanne vaatii, kannattaa hakea apua.
Miten päättyi se leikkimökki-case?

Saana, oletko kertonut raskaudesta jo jollekin, esim äidillesi? Muistan hänen aikaisemman kommenttinsa...

Nyt rauhaisalle aamukaffille!

Hyvää huomenta ja kiitos ketjusta Antero.

Kesäkuu.. Loma antaa odottaa itseään. Parit juhlat, (mm. silloin kun piti olla se tapaaminen alkuperäisen suunnitelman mukaan), pihan laittoa, suuria suunnitelmia uuden pihan saamiseksi. Sen sellaista. Miten JB:n muutto sujuu? Oletko jo pakannut pikku-ämmät laatikoihin?

Nytkö se Rousa-emäntä on siellä reissussa? Tänne mars ilmoittautumaan het'.

Tsempit Sadelle täältäkin. Muistan, että kävitte Nöpön odotusaikana seurakunnan valmennuksissa ym. Olisiko siellä tarjolla parisuhteen huoltoon jotain ryhmää tai tapaamista. Olis tärkeää kaivaa sieltä isin ja äidin roolien takaa esiin taas ne nainen ja mies, jotka aikanaa toisiinsa rakastui. Ehkä se kadonnut passionikin sieltä löytyisi. Rohkea olet, kun avoimesti kerrot ajatuksiasi, jätä nuo edellisketjun hölmöt kommentit omaan nojaan.

Niin, mitkä on Saanan fiilikset? Joko olet lämmitellyt kontaktia idoon? Toivottavasti et.

Baltsu ja Angstis, minkälaisia synttärisuunnitelmia 2-vuotiaille? Herranjesta kun tuo aika menee.. Ja Angsteri, miten maha voi? Miten Nuki siihen suhtautuu? Joko on hankintoja tehty? Paljonko hankitte uutena ja mitä Nuudelin peruja säästätte? .. Kertokaa nyt jotain raskausjuttujakin.

Pitäisikö tässä tehdä välillä jotain, josta mulle maksetaan....?

Heippa!

Toivotaan, että Rous on turvallisesti lämpimässä (?) ja, että sillä oli lentäessään visusti tukisukat jalassa. On todennäköistä, että magneettikuvissa ei olis näkynyt joka tapauksessa yhtään mitään normaalista poikkeavaa. Välttämättähän kyse ei siis tietysti ole mistään varsinaisesta aivoverenkierronhäiriöstä, mutta raskaus ja lapsivuodeaika voivat lisätä riskiä sairastua niihin.

Mites Sade? Ootteko saanut puhuttua miehen kanssa tai muuten onko tilanne helpottanut? Varmasti ns. torjutuksi tuleminen ottaa koville, mutta koita olla ottamatta sitä henkilökohtaisesti. Tarkoitan sitä, että välttäisit loukkaantumasta niin, että vetäytyisit itse kuoreen, jolloin tilanne olisi entistä huonompi. Miten itse ajattelet, olisiko NYT ihan oikeasti hyvä aika saada toinen lapsi. Haluaako miehesi sitä juuri nyt? Tuli muuten mieleen, että meillä on miehen kanssa diili, että välillä voidaan harrastaa seksiä ns. tunteettomasti ja rutiininomaisesti, ihan vaan paineiden purku mielessä, silleen, että kumpikin saa ns. olla omissa ajatuksissaan. Näin voidaan toimia, vaikka päivä olisi ollut nihkeä, pientä riitaa tms. (Heh, kuulostaapa karulta näin kirjoitettuna) Oon kokenut sen hyväksi tässä arjen pyörteessä, että vaikka henkinen yhteys toisinaan katkeaa, ei päästetä sitä makuuhuoneen puolelle. Sitten taas joskus voidaan olla kaikilla aisteilla mukana.. Onko mahdollista, että miehelläsi on tunne, että tarvitsisit häntä "vain siementäjäksi" vai haluatko oikeasti rakastella? Miten tällaisista asioista voi kirjoittaa menemättä liian henkilökohtaisuuksiin?! ;) On fakta, että seksielämä muuttuu jollain lailla siksi aikaa, kun lapset ovat pieniä. Koittakaa järjestää sille kuitenkin aikaa niin, että myös miehesi saisi sitä kaipaamaansa hidasta hellyyttä. Kerroit hänen myös lihoneen, voisiko muutos vaikuttaa itsetuntoon ja sitä myöten haluihin? Mun kohdalla käy niin, että jos on ollut jonkun aikaa ilman, kynnys seksin harrastamiseen nousee, mutta sitten kun saa taas hommasta kiinni, voisi sutinoida vaikka joka päivä. Voimia ja Amorin nuolia sinne!

P.S Meidän lapsi nro: 2 suunnitelmista ei vieläkään ole selvyyttä, mutta jotenkin kummasti meidän parkkiruutuun on ilmestynyt tila-auto ja pojan huoneeseen kerrossänky. "Mahtuu sitten kavereita kyytiin ja yökylään".

Aah, aurinko! :) 2-vuotissynttäreiksi tilasin juuri autokakun, laiska kun olen. Juhlitaan ihan lähipiirin kesken, puistossa jos sää sallii. Ongintaa ja saippuakuplien puhallusta ajattelin järjestää pikkuväelle ja leipoa suolapalaa.

Sadelle olette kirjoitelleet viisaita. Meilläkin oli aikas rankkaa Vinkun unien suun muun kanssa, ja siitä syystä emme kumpikaan ole lähimainkaan valmiita uuteen vauva-aikaan. Vinkku ja parisuhde ovat prioriteetteina ykkösinä, katsotaan sitten jos ja kun aika on kypsä toiseen lapseen suodaanko meille sellaista. Vinkussa on kuitenkin jo enemmän kuin ikinä uskalsin toivoa. Jokainen lapsi ansaitsisi kaksi jaksavaista vanhempaa - olen niin kiitollinen, kun meillä menee nyt niin kivasti kaikin puolin, enkä aio "pilata" sitä vauvakuumeilemalla.

Lyötiinkö treffit jo lukkoon?

Ai niin, piti kysyä teiltä syömisjutuista. Meillä ei meinata malttaa syödä, ei sitten millään. Päiväkodissakin Vinkku piti siirtää toiseen pöytään, kun ruoka-aika menee pelleilyyn. Kotona lautasen sisältö kipataan pikavauhtia lattialle ja Vinkku kiipeää mielellään pöydälle. Nice. 2-v neuvolassa painoa oli 12,1kg ja pituutta 89,6cm ja poika joutuu painokontrolliin kesän jälkeen. No, kesä aikaa harjoitella pöytätapoja ja huijata kaveria syömään...

Superpikaa töistä.

Täällä kaikki ihan hyvin.

Sadelle halitus! Miten teillä arkiromantiikka jaksaa? Siis tarkoitan ihan niitä helliä katseita, kosketuksia, toisen huomioimista ja huomaamista...

Baltsu, kunnollisia neuvoja ei ole antaa, myötätuntoa vaan. Eemelin paino on nyt oikein hyvällä tasolla. Mutta syöminen ei. Mennään edelleenkin linjalla voita ja sokeria. Meillä noudatetaan edelleen sairaalan ohjeita, joiden mukaan Eemelille annetaan mitä tahansa mitä suostuu syömään. Siis ihan mitä tahansa. Jos äiti ei leikkisi jätemyllyä, ruokajätteen määrä olisi huikea. Viime viikolla Eemeli suostui ensimmäistä kertaa oikeasti syömään perunaa! :D Mutta tsemppiä! Meilläkin pöydälle kiipäminen olisi niin kivaa...

Ei olla kerrottu vielä muille kuin miehen veljelle. Mutta eipä tämä varmaan kauan piilossa kestä. Idoa on katseltu jo sillä silmällä...

Plaah. Pakko lopettaa jaarittelu ja tehdä jotain muka järkevämpää.

kiitos ihanaiset =) ja Ulla, eiköhän kohta saada alkaa jännäilemään suakin ;)

juteltiin miehen kanssa taas jälleen kerran. ja siis arkiromantiikka toimii, se on ainoastaan tuo rakastelu mikä on välillä tosi vaikeaa. Onneksi mies tekee välillä etätöitä niin voidaan päiväunien aikaan rakastella mikä toimii paremmin kuin illat. ja ollaan miehen kanssa sovittu että en puhu limoista tms, joten hän ei tiedä mikä aika on menossa niin ei stressaa. ja halutaan molemmat yhtä paljon lasta ja kun tiedetään miten hankalaa se voi olla niin ei haluta odottaa yrittämisen aloitusta. tietysti ihan eri fiilis nyt kun on jo nöpö niin ei ole sellaista pelkoa että saadaanko ollenkaan lasta.

miehen töissä kaikki menossa pieleen, siellä on oikein joukkokato kun ihmiset irtisanovat itsensä ja niin mieskin tekee heti kun löytyy joku muu työ. olen yrittänyt ehdottaa avun hakemista siis hänelle kun mielestäni on tosi masentunut mutta ei halua.ja välillä on parempia päiviä. On vaan niin masentunut siis työstä ja kun pitäisi laihduttaa mutta kun työ syvältä niin päätyy vaan lihomaan.

Ihanan lepposia kesäsuunnitelmia teillä! mies on lomalla heinäkuun, nyt kesäkuussa yritetään saada piha kuntoon (myös se leikkimökki, joka siis rakennetaan kun ei sellaisia kieltoja ole olemassa mistä naapuri valitti. ja kun kysyttiin että miksi eivät sitä juuri tuohon kohtaan halua niin ei ole enää mitään kuulunut..eli ihan vain yleisriitojen vuoksi riitelevät nyt siitäkin).

Nöpö on ruvennut juttelemaan ihan hurjasti. koko ajan tulee lisää sanoja ja väliajat jotain ihmehöpötystä, suloinen. mutta syömisten kanssa takkuillaan täälläkin :/

nyt pitää lähteä ulos, ihanaa kun ei ole niin tuskaisen kuuma!

Vilkutukset erimaasta! Hyvin on kaikki mennyt ja oltiin loman tarpeessa. On niin ihanaa kun ei ole arkijuttuja (siivousta, tv:ta, nettia, pyykin pesua jne) vaan vietetaan todella aikaa yhdessa. Puppe on ihmeekseni oppinut sukeltamaan, ei osaa uida veden pinnalla, mutta potkii veden alla hienosti sukeltaen metrin pari ja plumpsahtaa innosta kiljuen pintaan. Ei muusta uimisesta tule mitaan, kun haluaa vain sukeltaa.

Sadelle jaksuja! Hienoa etta pystytte keskustelemaan asiasta ja etta on arkiromantiikkaa! Ma kylla silti miettisen toisen hankinnan siirtamista hieman eteen pain jos mies olisi masentunut ja tyostressissa ja tyopaikan vaihdos edessa. Se pikkulapsiaika - esikon ollessa uhmassa ja viela sylin tarpeessa - tulee olemaan raskas (sehan me kaikki tiedetaan), ja silloin olis hyva etta tiimityoskentely ja rakkaus sujuu kuin rasvattu. Ellei parisuhteessa ole kaikki kunnossa, niin se voi olla liiankin rankkaa aikaa. Esimerkiksi ma olen vasta 23.viikolla, ja nyt supistelee heti kun nostelen Puppea, lisaksi pinnani on hormoneista kirealla ja valilla kaikki itkettaa vaikka kaikki hyvin, tama ei sujuisi hyvin jos meilla olis jotain issueita meidan parisuhteessa. Jos meilla on ongelmia seksielamassa, niin se on vain se nakyva seuraus ja se syy on jossain ihan muualla.

Mullekin tuli mieleen seurakunnan perheterapia, oletko soittanut millaisia jonoja siella on? Yleensa lapsiperheet on etusijalla heidan jonoissaan. Ei se ainakaan huonoa tekis.

Upi, tukisukat oli, jopa kahdet paallekkain! Kiitos taas huolenpidosta.

Sori naputus aiheesta, mutta onko tapaamispaivaa lyoty lukkoon...?

Hyvä, että Rosalla kaikki hyvin -nauttikaahan!!

Kuulostaa "oudolta" tuo teidän poikien syömättömyys. Meillä missy vetelee melkein mitä eteensä saa, tosin joskus täytyy maanitella. Hyvä taktiikka meillä on se, että kaikki ruuat ja puurot annetaan heti unien jälkeen. Jos pääsee leikkimään esim. ennen aamupuuroa, niin syöminen on paljon huonompaa tai suu pysyy kiinni. On joutunut aika paljon kuuntelemaan/aistimaan Nukin iän mukana muuttuvia fiiliksi- mikä tehoaa tai toimii milloinkin. Vinkun tapaan Nukikin oli jo 2v. neuvolassa. Pituutta oli 92,5cm ja painoa 13500g. Niin ja tutti hyvästeltiin toissapäivänä. Tai ei me mitään hyvästelty, ei vaan annettu sitä enää ja päikkärit ja yöunet sujuu nyt ohne tutti. Yllättävän helpolla meni. Ei oikeastaan mitään tuttiitkuja, tms. Vielä kun saisi lopetettua tuttipullot ja siirryttyä kokonaan nokkamukiin tai normimukiin. Me ollaan vielä tosiaan tp-linjalla ja se on tämän äippäliinin laiskuutta... :/

Brooke kyseli kuulumisia. Aloitetaan vaikkapa mahasta. Se on ISO!! Potkut ja muljahdukset on jo aika voimakkaita, muuten ei mitään erikoista. Olo on hyvä, eikä edes tunnu enää, että olisi raskaana (tarkoitan ettei ole mitään tunne heittelyjä, väsymystä,tms.). Olo on tosi energinen ja mä olen tehnyt pihatöitä tosi paljon, ehkä liikaakin.
2v. synttäreihin teen sen Ti-Ti-nalle kakun tai ainakin yritän. Nää on ihan perussynttärit, ei niin suuret kuin viime vuonna. Suuret ajateltiin pitää viiden vuoden välein.

No nyt meillä herättiin.....

hurja kun Nukistakin on tullut iso tyttö, vai jo ilman tuttia! ja ihanaa että meni noin helpolla.

ihana kuulla että Rosa nauttii lomasta eikä ole mitään häiriöitä ollut. ja Puppe sukeltelee..wou!

meillä nuo seksiongelmat ihan oikeasti ovat vain seksiongelmia, jotka sitten heijastuvat muuhun. tai kai nuo seksiongelmat juontavat oikeasti miehen painon nousuun kun ei koe itseään enää senkään vertaa seksikkääksi mitä ennen koki niin ei sitten myöskään halua. (ja kyllä, olen kehunut miestäni koko ajan ja kertonut että haluan ja rakastan)

ja lisää omanapaisuutta, poistun varmaan hetkeksi takavasemmalle, ahdistaa liikaa tämä kroppani. eilen alkoi tuhru, ajattelin ensin (yritin kerrankin olla tosi positiivinen) että olsiiko kiinnittymisvuotoa kun rakastelusta juuri viikko, että jos vaan sekoitin taas oviksen. tänään tuli sitten jo ihan kirkasta vertakin vähän joten taitaa olla menkat tulossa ja etuajassa (kp25). positiivista on edelleen se että menkat tulevat kunnollisina ja kierto sen n.29 kun ennen ei menkoista tietoakaan ja kierto jossain 40. mutta jos halutaan lapsi niin pitäisi rakastella koko ajan koska näköjään mulla voi olla ovis vaikka ei yhtään haluta ja kun on hurjat limat ja himot niin ei olekaan. täytyy varmaan tilata ovistikkuja jossain vaiheessa. mutta siis en halua nyt aina jauhaa näitä samoja. olkaa onnellisia kaikki kenellä kroppa toimii hyvin!

Moikkelis koikkelis!

Mies on taas pakkolomalla kuukauden, niin ollaan laiteltu vakuutus- ja laina-asioita kuntoon. Ensi viikonloppuna mennään katselemaan kauppasopimusta grillailun ja saunomisen merkeissä ja tytötkin näkee sitten uuden kodin. Töitä on teettäneet myös sen kaverin polttarit, jotka on huomenna. Itse en luonnollisesti niihin osallistu, mutta järjestelyissä olen ollut mukana.

Rosan kohtaus kuulosti todella pelottavalta! Jospa kaikki on hyvin? Sadelle ja miehelle kovasti tsemppiä. Ymmärrän täysin, että jos ei ihminen oikein koe olevansa hyvännäköinen niin ei seksikään maistu. Jospa miehesi saisi jotenkin työasiat kuntoon ja sitä kautta löytää innon huolehtia itsestään, mikä taas puolestaan parantaisi tilannetta makkarin puolella? Onko selkeää suunnitelmaa siitä, että kuinka työtilannetta voisi kohentaa?

Mulla työasiat on alkaneet korpeamaan ihan kympillä. Olen siis palkattu töihin yritykseen ja yhtäkkiä huomaan tekeväni kaikkea muuta. Siivousta, pihanhoitoa ja viimeisimpänä ehdoteltiin jo ruohonleikkausta! Ja vielä lauantaisinkin pitäisi muka lähteä siivoushommiin. Nyt alkaa keittää ja pahasti. Otan kohta loparit, siinähän jää itse siivoamaan ja leikkaamaan ruohonsa.

Syömisestäkin on ollut puhetta. Joskus kauan siitä stressasin, mutta en enää. Aika kehnosti syö meillä molemmat tytöt, mutta olen sitä mieltä ettei lapsi itseään nälkään tapa. Syövät kyllä sen minkä tarvitsevat. Viimeksi Irkun pituus oli muistaakseni +2 -käyrällä ja paino -20 -käyrällä. Eetikään ei enää kasva neuvolan käyrästön mukaan niin kuin pitäisi. Maanittelu- tai tuputtamislinjalle en ole lähtenyt ollenkaan. Leluja voi hypistellä ruokapöydässä, mutta jos alkaa paukuttamaan tai nakkelemaan, niin nekin laitetaan pois. Pariin päivään en ole enää vaivautunut aamupuuroakaan laittamaan, kun taas on tullut vissiin puurokiintiö täyteen. Syövät sitten jukurttia sen mikä alas menee, normaalisti puoli mukillista syöjää kohti. Ruoka-aikaan syövät yhteensä ison kaupan purkillisen verran ruokaa, eli puoli purkkia per kärsä. Ja tämä on hyvänä päivänä. Huonona päivänä lusikallisen tai kaksi per ateria. Jos ruokana on esim ranskanperunoita ja kalapuikkoja, niin postimerkin kokoinen pala kalapuikkoa ja 2 ranskalaista on jo hyvää syömistä. Tämä on meidän tämän hetkinen syömistilanne ja tällä tavalla on menty jo useampi kuukausi. Onneksi Eeti kuitenkin juo sitä maitoaan ja Irkku kidius maitojuomia. Niillä juomisillaan kai ne pysyy hengissä. Irkullakin oli vaihe, jolloin syöminen oli niin heikkoa, että meitä kehotettiin antamaan sille ihan mitä vaan se suostuisi syömään. Pikku-Iines söi sitten herkkuja, esim pullaa, naksuja ja vanukkaita kun muuta ruokaa ei suostunut syömään. Eeti on sen verran nirso herkkujenkin suhteen, että ainoa mikä sille maistuu, on salmiakki. Suklaat sylkee pois ja jäätelöä nuolaisee kerran. Ei ainakaan äitiinsä tullut.. Ei syö pullaa, tai makeita kakkujakaan. Leipäkin tökkii tällä hetkellä. Salminakkiaan syö sit herkkuina ja maitona juotetaan punaista.

Irkun 2-vuotismitat oli 92cm ja 11kg. Nyt, 2v9kk, mitat ovat kotimittauksella 99cm ja 13kg. Hoikka ja pitkä neito siis. Eeti on hieman "kitukasvuisempi" ja käyttää edelleen samoja vaatteita, joita käytti viime kesänä! Eetiä ei ole kotona saatu mitattua tai punnittua, kun se ei siihen suostu. Mutta tosiaan vaatteista päätellen ei ole kovin paljoa kasvanut. Luotan siihen, että syövät sen minkä tarvitsevat. Ruokaa tarjotaan kyllä, mutta en voi niitä väkisinkään syöttää. Hiukan nirsoja ovat ruuan suhteen, mutta kyllä kai ne söisi pahaakin ruokaa ennemmin kuin nälkää kärsisivät.

Varhaisultra varattu. Huuh. Kaksi pitkää viikkoa vielä siihen.

Ido, rakas idoni... Etsinnässä täysin hajuton kaikki hajut tappava vessanpesuaine. Tai oikeastaan yleispuhdistusaine.

Kiitos ruokatarinoista, nirsoilua on liikkeellä muuallakin. Eipä tuo yllätä ja aikaisemmin ajattelin enemmän kuten JB, että lapsi syö kyllä kun on nälkä ja piste. Norovirus ja nenämahaletku jätti minulle kammon syömättömyyttä kohtaan (tiedän, aivan eri asia, mutta kokemus oli kuitenkin pelottava) ja olen valmis tekemään kaikkeni, että lapseni olisi hyvin ravittu. Haluan opettaa lapseni syömään terveellistä ravintoa ja sen avulla pysymään mahdollisimman terveenä. Lisäksi Vinkku muuttuu känkkäränkäksi jos ei syö - joten selkeästi nälkä on, vaikka syömisen aloittaminen takkuaisi. Eli huijaamisen ja syömisen jälkeen poika on taas oma energinen itsensä. Lehdestä saa jatkuvasti lukea lasten ylipainosta ja liikkumattomuudesta, tässä vanhempien tulisi katsoa peiliin. Toinen ääripää on sitten syömishäiriöt, joten haasteita tälläkin saralla meillä kasvattajilla riittää.

Saanan olo kuulostaa ihanan raskautuneelta, varhaisultraa odotellessa....

Jokos Ericalla oli kohta la?!

Vai syöntiasiat täällä tökkivät. Todella harmi :S Poju kuuluu siihen hyvin syövien kerhoon, oikeastaan koskaan ei ole tarvinnut siitä asiasta murehtia. Nykyään syö itse kun antaa lautasen ja lusikan käteen. Uskomaton kaveri. Juo mukista päälle. Baltsulle lohdutuksena, ettei Vinkku, teidän lapsi kun on, varmasti koskaan tule kehittämään isompana ongelmaa syömisestä. Kun äippäliini antaa noin upeaa mallia niin pakkohan ne opit on jossain vaiheessa päähän upota :) Näin miehen sukulaisen lapsen tässä taannoin ja mulla meinasi itku päästä. Koko perhe on sairaalloisen lihava ja tämä 3v oli myös jo ihan hirveästi ylipainoinen. Ruokavalio on lihapiirakoista munkkeihin ja suklaaseen ja vähän makkaraa ja limua. Oikeasti milloin tuollaisesta voi tehdä lastensuojeluilmoituksen??? Se pulleus lähti nilkoista ylöspäin. Ihan hirveää ajatella, että se lapsi pieni tulee varmasti taistelemaan painonsa kanssa loppuikänsä..

Hyvä, että Angsteri on energinen. Synttärivieraiden kestitseminen vaatii voimia. Tuntuuko yhtään hassulta ajatella, että siellä sun mahassa onkin nyt ihan eri lapsi kuin Nuki? Mulle olis jotenkin vaikea tajuta, että mun mahassa voisi vetää uimatreenejä joku muu ku Poju. Omituisia ajatuksia. Ehkä en siis ole valmis vielä uuteen vauvaan ;)

Ja Saana, voi hyvä sylvi, nytkö se sitten alkoi.. Toivottavasti jaksat Eemilin kanssa, vaikka ido haluaisi suhteeseen kolmanneksi pyöräksi.

Irkusta tulee missi. Ja Rosalle vilkutus Mikä-mikä-maahan.

Huomenia neitoset! Ylhäällä ollaan ja kuunnellaan huuhkajan huhuilua...(kuuluu sisälle asti..)

Komppaan Ballerinaa tuossa syöntiasiassa. Ajattelen aikas samallalailla. Meilläkin on nyt kaksi pv kieltäydytty syömästä, mutta kun en ole antanut mitään välipaloja, niin n. puolentunnin päästä on itse tullut pyytämään lisää ruokaa. Varmaan (varmasti) jäätelöt on sekoittaneet neidin syömistä. Joo, olen antanut silloin tällöin. Nyt loppui herkuttelut ja palataan arkeen.
Tosi kurja lukea Bron tuttavista. Luulisi lihavien vanhempien ymmärtävän, mitä tekevät lapselleen, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Jos lapsi saisi valita, niin varmasti olisi normaalipainoinen koulussa, ym.

Brou, ei tunnu enää yhtään hassulta ajatella, että tää ei ole enää Nukin place, tää mun masu. Ehkä toi tekee siitä vielä erillisemmän, kun on eri sukupuolta. Napu on niiiin erilainen kuin Nuki kohtu-aikanaan. Napu on ihan eri päin ja potkii aivan eri puolella, lähinnä nivusiin ja alavatsaan, kun taas Nukin möngerrys tuntui reilusti ylempänä. Mulle on nyt tullut lonkkavaivaa tuohon oikean puoleiseen. Varmaan johtuu juuri siitä, että tää toinen on alempana. Nukista ei ollut mitään ja painot on nyt kyllä samoissa lukemissa kuin Nukista näillä viikoilla, joten tuskin siitäkään johtuu. Ärsyttävää.

Onko Jelly saanut selkeyttä työasioihin? Onhan se kurja, jos noin pompotetaan, mutta toisaalta, jos palkka on sama ja arska paistaa, niin mukavahan se vaikka niitä pihatöitä tehdä ;)? Sähän voit ehdottaa palkankorotusta, kun sun toimenkuvaan on tullut niin suuri muutos!! Koitapa!

Voi Sade, kirjoitellaanhan täällä nyt paljon muitakin kuin raskausasioita ja valittaa saa, joten älä nyt mihinkään katoa.

Vinkulle ihanaa 2-vuotis syntymäpäivää!!!

Hyvää syntymäpäivää monsieur Winkku. Miettikää, kaks vuotta jo. Huh. Taivastelen kuin eläkeläismuori. Toivottavasti oli kiva päivä. Bal hei, gallua, kuinka pitkiä matkoja juokset? Sykemittarin kanssa vai fiilispohjalta?

Tuota mä Angsteri mietinkin juuri, että tuntuisi ihan hullulta, että toinen vauva olis sitten ihan erilainen, eri kohdassa ja potkis erilailla :) Mutta kai se luonto on sen asian niin järjestänyt, että asiat tajuaa viimeistään siinä kohtaa kun ne on käsillä.

JB, Pojullakin on osa vaatteista samoja kun viime kesänä ja se kyllä syö ja kasvaa.

Hei, voisimmeko keskustella ii-meilin puolella lähemmin tapaamiseemme liittyvistä yksityiskohdista kuten ajasta, paikasta sekä osallistujista?

Kiitos, kiitos! Winkku on jo tosiaan 2-vuotta. Oli ihana päivä!

Lyödään ihmeessä joku tapaaminen lukkoon, jos vaikka mekin pääsisimme mukaan.

Lomafiiliksissä vallan olen...

Kiva kuulla, että Winkkuliinin juhlat meni mukavasti!! Laitathan 2-vuotis kuvaa mailitse tai faceen, jos/kun ehdit. Olisi kiva nähdä hurmuri taas hieman vanhempana.

Mä täällä pähkäilen vauvavakuutusten sekamelskassa. Mehän otettiin se Nukille Pohjantähdestä, mutta nyt näillä näkymin Napu saa vakuutuksensa Tapiolasta. Pohjantähti on koko ajan nostanut omavastuuta ja suoraan sanottuna siitä ei ole, mun mielestä, mitään hyötyä enää ellei ole sairastelukierteessä tai ellei sitten ole jokin vakavampi sairaus. Me ei olla käytetty sitä kertaakaan ja nyt omavastuu olisi jo 90e/sairaus ja se ei sitten tarkoita, että esim. kaikki nuhat/korvatulehdukset menisi tuolla omavastuulla, vaan se kattaa vain esim. jälkitarkastuksen. Lasten yksityinen maksaa kuitenkin "vain" n.40-50e...siis jos kyse esim. k-tulehduksesta. Tapiolassa on se 100e/vuosi omavastuu ja se vaikuttaa hyvältä ja kohtuulliselta. Mikäs on Rosamundan vakuutustilanne? Oletteko jo ottaneet pojalle tai aiotteko ottaa?

Muuten tänne ei ihmeempiä. Lääkäri aikaistui mun supistusten/paineen tunnun takia. Det är bra. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Tosin mulla on fiilis, että Napu syntyy aikaisemmin. Toivottavasti ei kuitenkaan ennen elokuun loppua...

Meillä näyttäisi olevan sateinen synttäriviikonloppu... :/

Synttärionnittelut 2v muruille :)

Pelkkää omanapaista patoutumien purkua.
Olen nähnyt nyt monta kertaa painajaista monikkolapsista. Joko kaksosista tai kolmosista. Todella jännityksellä odotan ultraa viikon päästä. Meillä ei ole missään vaiheessa ollut suvussa monikkolapsia. Mutta meidän tuuri... Panikointia ei yhtään laimenna se, että kiihkeä suhde Idoon alkoi nyt viikolla 6 kun se Eemelin kanssa alkoi kunnolla vasta viikolla 9. Jos nyt oikein laskin. Epätodennäköistä, mutta silti.

Vakuutuksista. Meillä on Tapiolan vakuutus Eemelillä, mutta kaikesta huolimatta se on ollut aika turha. Tosin meillä onkin ollut Eemelin korvien jne kanssa todella hyvä tuuri. Luultavasti tulokkaalle otetaan myös vakuutus sen turhuudesta huolimatta. Luotamme tuuriimme.

Voi kun Rous ilmoittautuisi...

Moimoi, täällähän minä!

Ihanaa synttäriä Vinkulle ja etukäteen Nuudelssonille!!!

Voi Saana... mua jänskättää sun puolesta.

Samoilla linjoilla Baltsun kanssa syömisasioissa. Ei ole helppoa, mutta oma terve esimerkki lienee paras, tarkoitan etenkin myöhemmin kun lapsi on isompi. Puppellakin on päiviä ettei syö juuri mitään, mutta sitten vaatii iltaisin maitoa ja heräilee öisin, eli selvästi ei osaa syödä niin paljon kuin pitäisi. Pitäisi jo viimeinkin lopettaa tuo tuttipullon antaminen...

Antero, kuinka monta kertaa olet ollut jo neuvolassa? Mulla oli tänään toinen neuvola, uskomattoman ihmeellistä toimintaa meillä päin. Seuraava(t) kerrat jää pois kesälomien takia. Onneksi en nyt neuvolaa mihinkään tarvitse, hoidan muualla (yksityisellä) jos on jotain. Ekana sijaistäti ilmoitti, että meillä on vain 10 minsaa aikaa koska olen myöhässä. En ollut myöhässä, vaan hänellä oli eri aika kuin mulla. Antaa olla koko neuvolan. Me voidaan babyn kanssa hienosti; liikkeet on tosi paljon kovempia ja niitä tuntuu koko ajan, toisin kuin Puppea odottaessa. Johtuu varmaan siitä kun istukka on nyt takaseinässä.

Me jouduttiin ottamaan Ifin vakuutus, koska meillä kaikki vakuutukset siellä. Ei olla tarvittu kertaakaan, mutta otetaan silti sama uudelle tyypille. Tai kerran kyllä käytiin otattamassa punkki pois Puppen poskesta, mutta en edes hakenut siitä korvausta. Kyllä se omavastuu on muistaakseni myös satkun luokkaa, miten se nyt oli, että niitä voi säästää ja hakea sitten kerran vuodessa kaikki kerralla. En ole nyt ihan varma. Ifillä oli silloin tarjota vakuutus vauvalle vain sen synnyttyä, nyt näyttää olevan mainoksia että Ifillä on syntymättömänkin lapsen vakuutuksia. En ole ehtinyt tuota miettiä, kun mä pohdin mitkä rattaat me otetaan. Oletteko te muut päätyneet johonkin? Me tarvitaan nelipyöräiset, koska niillä on helpompi tarpoa lumessa ja loskassa. On sitten leveä kuljtetus, mutta nelipyöräisissä (joissa istutaan siis vierekkäin) on raskaampi runko. Brion Double-rattaat olis kivat, mutta niissä on vain yksi kuomu. Ei Puppe varmaan halua istua kuomun alla, mutta vauvalla se on pakko olla päällä ettei joudu sateeseen. Olen kuullut että se yhteinen kuomu on miinus noissa vaunuissa. Puppe kyllä kävelee nyt jo kauppamatkat ja lähipuistoon, mutta pakko ne rattaat olla kun Puppe ei aina halua kävellä. Seisomalauta ei riitä jos tuo päättää jäädä tutkimaan kiviä ja vauva huutaa... Jos olis tullut kesävauva, olis helppoa pitää vauva kantorepussa ja työntää Puppen rattaita. En osaa siis ollenkaan päättää tarvitaanko me rattaat. Mies haluisi ne Phil& Tedsit, mutta en oikein pidä siitä että vauva on ihan maantasalla, ja haluaisin mieluummin sellaiset vierekkäin istuttavat. Niissä on enemmän tavaratilaakin, jota me tarvitaan.

Sori omanapaisuus!

No nyt Pupson heräs...

Nukille kivoja synttäreitä ja paljon onnea!! Miten sankaritar juhlii? Ehkä se aurinko kuitenkin tulee esiin, toivotaan. Me menemme juhlimaan häitä, joten tännekin kelpaisi parempi sää. Nyt sataa kaatamalla. Tuleepahan paljon kastematoja ihasteltavaksi. :D

Huomenia -taas vain 4h yöunet takana. Ehtiipähän touhuta enemmän....

Baltsu oli ihanan positiivinen, kastematoineen kaikkineen ;)! Kiitos onnitteluista, Saanuskalle myös! Ollaan varauduttu sisätilasynttäreihin. Sateiselta näyttää ainakin nyt ja eiköhän se jatku. Tänään, paria päivää etukäteen tulee siis kummit ja sukulaiset. Taidan kohta jatkaa siivoamista, kun talo on hiljainen, niin voisi vielä saada aikaankin jotain. Baltsulle mukavia häitä...toivotaan, että sade tuosta laantuisi.

Ja Rousalla kaikki hyvin! Neuvolassa olen ollut nyt kolme kertaa, ensi viikolla menen neljännen kerran, tai se on oikeastaan lääkärineuvola. Aikaistin sitä tuntemusten takia viikolla. Erikoista toi teidän kaupungin neuvolatoiminta. Aika pöyristyttävää. Odottajahan jätetään "teillä" oikeastaan aikas yksin.
Mekin pyöritellään rattaita...se on varma, että kahden istuttavat halutaan, mutta mä haluaisin jykevät peräkkäin istuttavat. Ei vaan taida löytyä, ikävä kyllä.
Muuten, hain eilen äitiyspakkauksen. Tosi poikamaisia vaatteita, mutta mullehan se nyt sopii :).

Saanalle tsemppiä idoiluun! Mulle tyttö aiheutti pahemmat olot, joten jospa nyt sulla olisi siitä kysymys, ei doupleista ;)

Nyt siivoamaan, ettei jää puheen tasalle! Nauttikaahan viikonlopusta!