Ajatuksista asiaan 12/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

angsteri

Vieras
Vuoden viimeinen ketju lähtee tästä!

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10 poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm

Toivottavasti en unohtanut ketään ylläolevasta listasta. Jos näin pääsi käymään, niin lisätkäähän itsenne, älkääkä kantako kaunaa -onhan joulukin tulossa ;). Piti jättää tää joulukuun avaamisen kunnialle jollekin uudelle äipälle, mutta te taidatte olla aamu-unisia ;)

Nyt on sitten joulukuu ja tänään avasin ensimmäisen luukun miehen ja mun yhteisestä kalenterista. "Angsteri on lapsenmielinen"
Muutesta, mitä aiotte hankkia tai olette hankkineet miehellenne ja vauvallenne lahjaksi? Mä ostin miehelle kännykän (sain halvalla), purkka-automaatin, CD:n ja sikareita. Nuki saa kolme kirjaa, koira pehmolelun ja possu pehmolelun. Tuon viimeisimmän mä ostin Englannista vuonna viisi ja se on sellainen possu, joka istuu, kävelee ja röhii. On ollut nelisen vuotta avaamattomana paketissa :)

Kiva,että Rooon viini-ilta meni hyvissä tunnelmissa! Meidän yö meni hyvin tai no, hyvin ja hyvin...Nuki nukkui 22:00-03:48, äiti nukkui 01:00-03:48 ja sen jälkeen heräiltiin kahden tunnin välein. Nuki nukkui kieltämättä paremmin kun mä en ollut vieressä pyörimässä. Mun unet meni siinä, kun mä koitin kuunnella sen liikkeitä, hengittääkö se, tippuuko se patjalta, itkeekö se (ja juu, siitäkin huolimatta, että itkuhälytin oli vieressä), ym.ym. Tuttia en joutunut kertaakaan laittaan sille, vaan imetin vain pari kerran tuolloin yöllä ja kaksi kertaa ihan aamusta. Aamulla Nuki oli NIIN hyväntuulinen ja mä heräsin sen höpöttelyyn ja nauruun. Taitaa tää perhepedistä luopuminen olla mulle kovempi paikka....
Rosa, me luovutaan siitä nimenomaan noiden heräämisten takia. Mä luulen, että Nuudelin unenlaatu kärsii, kun mä käännän kylkeä. Ennen olen aina joutunut lykkäämään sille tuttia useamman kerran yössä.

Ja Rosa, mä testaan ensi viikon maanantaina, jos menkat ei ole alkaneet. Tosin EN ole raskaana, mutta onhan se hauska jännittää ;)
Niin ja menkkatuntemuksia on jo ilmassa, joten eiköhän ne sieltä tulla tupsahda.

Jahas! Se on sit joulukuu... Ihanaa, joulu tulee!!! :D

Olitte nukkumisista puhuneet. Meillä tosiaan nukutaan n. 7 tuntia yöllä. Mutta kuten aiemminkin, en oikein voi verrata teihin, kun en imetä. Meillä kun tuo tyttö tankkaa ihan hirvittävät määrät maitoa ennen nukkumaan menoa, joten liittynee varmaan tuon maidon määrään tuo unen pituus. Ainoa mutta on, että meillä on päivärytmi ihan päin p:tä. Viime yönäkin nukuttiin tosiaan klo.04-11. Eihän sillä periaattessa ole mitään väliä koska sitä nukutaan, kun kotona oon, mut kun se nukuttamisrumba on todella raskasta ja jopa raivostuttavaa. Neiti on puolen yön jälkeen pirteimmillään koko päivästä ja naureskelee vaan ja juo, juo ja juo. Ja itse kun meinaa nukahtaa kokoajan, niin harmittaa tosissaan kun toinen ei tee elettäkään nukkumisen suuntaan. Oonkin yrittänyt pitää toista päivällä väkisin hereillä - nytkin leikin, lauloin, jumppasin ja tein kaikki temput, et toinen pysyis hereillä, mut tosiaan ei oo helppoa. Nyt sit luovutin ja pistin sänkyyn hetkeksi, mut päätin et max. tunnin saa nukkua nyt. Pakko tän rytmin on jossain vaiheessa muututtava...

Ihanaa kun Brrogiksellakin on vauva varmaan jo kainalossa. Toivottavasti kuullaan pian kuinka siellä voidaan.

Voi jännitys sentään nuo angsterin menkat... Onko todella niin, että on täysin mahdotonta, että olisit raskaana vai voiko olla pienen pieni mahdollisuus siihen että olet raskaana?
Mikä teillä muilla on ehkäsynä? Varmaan kortsulla meette, kun ei ole raskauskieltoa vai? Mulla käytössä minipillerit, ettei kävis vahingossakaan vahinkoa, koska olis ihan hirveätä, jos joutuis aborttiin - sitä en voisi antaa ikinä itselleni anteeksi.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

angstis tee testi!! ;)
pakkohan sunkin on testata ku mäkin sillon testasin!! :D se on ihan tajuttoman jännää! :D
ja mun mielestä on yhtä hyvä mahollisuus olla raskaana ruiskutti sitte sisälle tai ei.. :)

Täällä kurkkua kutittaa ja yskä meinaa tulla :/ niin ja kurkku kipeenä.. äh! mietin onkohan tolla neidillä kurkku kipeenä tai onko se tulos kipeäks ku se on niin kiukku, ei meinaa haluta tissiä vaikkei paljoa oo koko päivänä syöny... tai sit se on jollain ihme laihiksella :P

palaan, neiti heräs..

Mi-iu

odotan ihan malttamattomana Brogiksen kuulumisia...

Joo, taitaa tosiaan olla kovempi paikka itselle se jos vauva ei enää nukukaan vieressä..meillä siis aloittaa pinniksessä mutta mulla samat ongelmat jo nyt kuin Angstiksella eli kuuntelen hengittääkö,ja kun on aika äänekäs nukkuja niin säikähdän aina kun röhkäisee että onko nyt jotain hengitysteissä jne. Ja sama juttu aamulla/yöllä kun odotan herääkö..ja tissit valuttaa niin paljon noista äänistä että liivinsuojat aina ihan märät :/

Ylihuomenna olisi sitten eka päivä kaksistaan vauvan kanssa..jännittää niin hulluna.

Niin ja anoppi keksi että kun viime yönä meillä taas itkettiin ja nyt aamulla (vatsavaivojako??) niin anoppi siis ilmoitti että johtuu mun hormoneista. Siis kun imetän niin jos stressaan jostain niin siirtyy vauvaan, eli on mun vika jos meidän vauva itkee/saa koliikin. Että niin mukavasti. Tietty stressaan moniakin asioita mutta imettäessä olen aina ihan rauhallinen ja muutenkin vauvan seurassa..ja jos tuon perusteella vauvat itkevät niin eikös baby blues tule n.80% äideistä joten silloinhan kaikkien vauvat itkisivät.

no joo..Saa nähdä milloin täällä päästään sänkypuuhiin. Väliliha on jo ihan hyvä, siis kestäisi istumisen mutta tämä helskutin peppu aiheuttaa ongelmia :/ mutta ehkä vielä joku päivä istun ihan kunnolla. Meillähän oli tarkoitus mennä ilman ehkäisyä ja jos lapsia tulee lisää niin hyvä, mutta täytyy nyt katsoa että miten uskallan. Kyllä sisaruksen haluaisin jos vaan saadaan mutta uusi synnytys jännittää jo nyt aikalailla.

Rosis, kuulostaa ihan upealta toi miten otat omaa aikaa ja jaksat vauvankin kanssa vaikka mitä!

täällä ei vielä mitään tietoa joululahjoista mutta onhan tässä vielä aikaa. Ristiäisiä nyt suunnitellaan, saa nähdä jääkö joululahjat kokonaan tässä hässäkässä.

Ensi viikolla saadaan loput meidän kestovaipoista, noi 3 jotka saatiin postissa on jo kovassa käytössä ja niiiin ihania!! suosittelen kaikille, pitävät todella kuivana ja ovat niin pehmeitä että iho tykkää paljon enemmän :)

Amildainen, mä autoin Nuudelia löytämään unirytminsä juuri sillä,että herätin se päivällä tietyin väliajoin. Tosin meillä ei suuria rytmiongelmia ollutkaan. Kysyin muuten neuvolasta tuota herättämisjuttua aikoinaan ja sanoivat, että on ok. Toivottavasti teilläkin tulee pian normirytmi!

Juu Miiu, kyl mä testaan, mut vasta ensi viikolla :) eli lupaan kyllä testata ja kertoa sen negatuloksen... Amilda, me ei tosiaan käytetä mitään ehkäisyä -keskeytetän vain.
Tulisiko Miiu neidillenne hampaita? Silloin ei kuulemma maito maistu.

Sade, anoppi taas repäissyt....ihan kuin se haluaisi ärsyttää sua. Tuskin niin kuitenkaan on, sillä olen huomannut, että jotkut ihmiset (jotka ovat koko elämänsä saaneet pysyä mielihyvä-alueellaan) oikeasti ajattelevat aina negatiivisesti muista ja aina sitä pahinta. Munkin äiti kysyi, että onko Nukilta kylkiluu murtunut, kun se itki hänen sylissään. Muita valikoitujapaloja hänen lohkaisuistaan on mm se, että "miksi Nuki (iho) aristaa kosketusta" ja siihen päälle sellainen "kyllä mä tiedän ilme" ja mulle tuli ihan joku helvetin pedofiili-olo. Eilen mun äiti totesi, että älkää naurattako nukia liikaa ettei sen posket väsy ja sit kun Nuki meni totiseksi, se sanoi, että kyllä sillä nyt on nälkä. Hysteriaa hysterian perään.

hampaita tosiaan voi myöskin olla täällä tuloillaan :) vaivannut niin kauan ja pahenee vaan, josko se olis sitä sitten.. nyt nukku kolme tuntia putkeen ja on niin tyytyväinen että :)

Joo noi on uskomattomia mitä anopit ja äidit laukoo suustaan!! :o Mitä nyt mulle sanottu että oon opettanu vauvan vierastamaa jne... haistakoot!
miten ne aina unohtaaki miten niiden lapset on vauvana vierastanu ja käyttäytyny...

toi oli kyl huippu toi angstiksen "posket venyy".. miten niiden vauvojen sit pitäis olla :D hah!

lisäilin kuvia taas facebookkiin, saa käydä kurkkimassa :)

Me ollaa oltu koko päivä kaksistaa.. isi tulee kohta kotiin..

Leivottiin (tai mä leivoin) piparkakkuja tänää ja tein talon niistä..

huomenna sit perhekerhoon ja keskiviikkona vois yrittää tehdä lanttulaatikot pakkaseen :)

sade ja angstis... täällä kans ekat viikot menny ja menee välil vieläki siinä että miettii että hengittääks toinen jne.. välillä helpottaa mut jos on ylimääräst narinaa tai outoja ääniä niin herään kyl heti... varsinki jos on nuhaa tai jotain niin sitä on taas ihan tarkkana.. ja kumma kun mies nukkuu niin se ei herää mihinkää, vaikka talo lähtis pään päältä..

nyt hyppykiikkua kokeilemaan taas :)

onko angstiksella tai baltsulla hyppykiikkua?! ootteko jo testannu?!

Mi-iu

Voi tsiisus jälleen tuota Saden anoppia!!! Ja Angsterin äippää.. Täytyypi koputtaa puuta, että olen säästynyt moiselta.

Kyllä se yksinolo hyvin menee Sade. Toki se on aluksi outoa ja tuntuu, ettei itse kerkee muka mitään tekeen. Mulla onkin hieman paskempi nakki tulossa. Mies lähtee sunnuntaina 9 päiväks kertausharjotuksiin ja mä oon 24/7 yksin. Jännittää ihan hirveesti - varsinkin jos en saa tarpeeksi nukuttua... Mut ajattelin kyllä lähtee mun vanhempien luo ainakin osaksi aikaa, niin saadaan tyttö kylvetettyäkin. Sitä en kyllä yksin uskalla :o

Juu.. Ei oo tuo vauvan herättely päikkäreiltä helppoa hommaa. Sen sai taas kokea. Vaikka vaipat vaihdoin, taputtelin poskia, heiluttelin puolelta toiselle, niin toinen vaan vetää sikeitä. Millä ihmeellä sen sais onnistuun? On mullakin ongelmat - millä saa tytön väkisin herätettyä ja millä nukutettua? Sais jokun järjen tähän päivärymiin...

Ihania kuvia miiuskalla FB:ssa. Ne kengät oli huiput...

Amildan ja Sateen touhu ihmetyttää. Eihän tuon ikäisillä kuulu eikä voikaan olla vielä päivärytmiä! Joskus voi yö mennä nukkuen ja päivä valvoen mutta vasta yli 3kk vauvoille kannattaa alkaa hellästi rytmiä opettaa. Onko se niin vaikeaa nukkua kun vauva nukkuu ja valvoa ne muutamat tunnit öisin kun vauva valvoo? E tuota menoa kuitenkaan montaa kuukautta kestä. Vähän vauvakeskeisyyttä ja lapsentahtisuutta voisi koittaa harjoittaa.

Jokainen pienen vauvan äiti pyörittelee näitä rytmiasioita. Se on täysin normaalia.

Juu, Amis, mä tiiän, mutta jotenkin se tuntuisi toooosi utopistiselta- että olisin taas paksuna. No, testaan (turhaan) ensi maanantai. Saadaanpahan jännätä ;)
Mä en ole Amilda kauheesti joutunut miettimään herätyskeinoja. kova meteli on yleensä aina riittänyt. Ihan pienet vauvat tuntuu nukkuvan tosi sikeästi. Kyllä se kohta helpottaa...miehesi kertausharjoitusviikon jälkeen! Oikeasti! Ja hei niin sitä kantoreppua suosittelen koko sydämestäni -siihen vauvat nukahtaa alta aikayksikön ja ehkäpä silläkin voisi vaikuttaa rytmiin.

Miiu "the energiapakkaus" on taas leiponut!
Meillä on vanha ja kälynen hyppykeinu ja ollaan sitä koitettu. Silloin N oli vasta oppinut hyppimään. Nyt se voisi olla hot-asia sille.

Mä nukun taas eteisessä...pitäkää peukkuja...

mietitäänpä semmosta tilannetta jos vauva olis jo toinen lapsi... ja yöt kukkuis ja päivät nukkuis.. niin miten siinä voi nukkua päivälläkään kun toinen on jaloissa koko ajan?! eli miten tässä tilanteessa täytyisi toimia jos pienelle vauvalle ei mitenkään voi edes yrittää löytää jonkinlaista rytmiä?!?
Mä haluan tietää jos siihen on joku vastaus ihan tulevaisuuden varalle :) oikeesti!
kertokaa mulle jos on joku kikka valvoa se 3-4kk yöt sekä päivät..

yhden kanssa on vähän eri asia, jos haluaa eristäytyä kaikesta ja nukkua päivät ja valvoa yöt niin hyvinhän se sitten menee lapsentahtisesti.. ;) sori, kärjistettynä kerroin mut jos olis tämmönen tilanne niin mitä siinä pitäis tehdä... Ku mulle ainaki henkinen hyvinvointi on tärkeää ja nimenomaan sillä että päivisin ja aamupäivisin varsinki on sitä viriketoimintaa myös äidille.. :) enkä mä osaa nukkua päivisin (toki tähänkin tottuis jos olis pakko)

Amilda, kiitti! ne toffelit oli kyl ihan mainiot :D vähän isot tosin vielä...

Nyt suihkuun...:) palailen linjoille taasen ku ehdin ja jaksan :)

Jaksuja mamat!! :)

Mi-iu

Eka mietin, viitsinkö edes kommentoida, mut kun sen verran pahotin mieleni tuosta kommentista, niin pakko puolustautua sen verran, että minua varta vasten neuvolasta kehoitettiin herättelemään toista päiväunilta, jotta nukkuisi sit aiemmin illasta tai oikeestaan yöstä. Mistäs muualta minä ensikertalainen neuvoja saisin... Ja tosissaan mulle on ihan se ja sama, koska nukun, kun kerran kotona olen... Olis vaan tosiaan ihan kiva tehdä jotain muutakin päivisin kuin nukkua, mutta tosissaan ehtiihän sitä. Neiti kun on vasta 2 kk.

Huomenta! Voi itkut kun mä aina aamulla käyn lukemassa kaikki viestit, ja sit kun myöhemmin rupean kirjoittelemaan, olen aika tehokkaasti unohtanut mitä kaikkea pitikään kommentoida.
Se nyt ainakin on kestokommentti, että Miiu on aina puuhannut jotain super-esimerkillisiä kotiäidin töitä. Sulla on kyllä uskomattoman upeasti tarmoa tehdä kaikkea mahdollista. Hienoa!

Tosi mukava lukea teidän keskustelua tuosta rytmin löytymisestä. Meillähän tulee luultavasti pohdinnan alle vielä se, että mitäs kun molemmat eivät herääkään samaan aikaan yöllä. Monet ilmeisesti herättävät väkisin sen toisen, että yöheräilyt eivät ihan tuplaannu. Mutta tuo on varmasti totta mitä Amilda sanoi, että nukkuvaa pikkuvauvaa on tosi vaikea saada hereille! Miiun kommentti monilapsisten perheiden tilanteesta on myös aiheellinen. Ei varmasti kannata liikaa stressata toimitaanko aina parhaalla mahdollisella tavalla, kyllä vauvalle varmasti tärkeintä on aistia onnellinen ja rakastava ilmapiiri.

Sade, sitten kun ehdit, niin voitko vielä kerran sanoa että minkä merkkisiä kestovaippoja teillä onkaan? Vähän pöllöltä tuntuu kysyä kun tämä keskustelu on varmasti käyty jo sata kertaa, mutta itselle rupeaa nyt olemaan ajankohtainen, ja nyt vasta pystyn omaksumaan yksityiskohtaisen tiedon vaippamalleista jne. Pitänee lähteä sinne kestovaippafoorumille kahlailemaan… Me ollaan kuultu tosi paljon hyvää villahousut+harso yhdistelmästä, mutta jotain muutakin tekisi mieli kokeilla. Ja oon ihan ulkona myös parhaan pesuaineen valinnasta. Mä uskon jostain syystä että nestemäiset pesuaineet liukenee paremmin ja ei jää koneen putkistoihin, joten joku sellainen vauvoille sopiva pitäisi valita. Nykyinen puteli alkaa olla tyhjä, joten nyt voisi jo ostaa seuraavaksi jonkun vauvoille ja vaipoille sopivan, että ehtii testaamaan onko hyvä, ja toisaalta ihan hyvin nyt voi jo jäädä sellaisia pyyhkeitä tai lakanoita jotka ei käy pesun kautta ennen vauvoja.

Olikos teistä kellään käytössä tuttipullojen mikrouuni-sterilisointi vehjettä? Me varmaan hankitaan, vaikka tietty toivon että pulloja tarvittaisiin mahdollisimman vähän, mutta ihan utopiaa se taitaa olla, että minimaalisella määrällä pärjättäisiin. Ja kattilan tilavuus on aika rajallinen, mutta Aventin sterilisaattoriin mahtuu 6 pulloa, eli 3 molemmille. Eikä hintakaan mikään hurjan hurja ole, alle 50 euroa.

Mulla rupeaa nyt kasvamaan mieli jäädä kotiin… Tähän asti en olisi edes halunnut, mutta jotenkin tuntuu että ei ehdi mitään tekemään iltaisin, kun pakko jättää aikaa ihan rentoutumiselle ja esim kevyelle venyttelylle tai pienelle ulkoilulle. Niin ihanaa ajatella miten teillä (varsinkin joilla on vähän isommat vauvat) on aikaa touhuta joulujuttuja ja ulkoilla valoisalla ja kaikkea ihanaa… Brogis taisi ennen räjähdystään kysyä miten täällä istumatyö sujuu, ja täytyy sanoa että kohtuullisen hyvin. Toisinaan on hankaluuksia selän kanssa, ja sen tosiaan totesin viime viikolla että housut estää liikaa reisien kohdalta ja alamahasta verenkiertoa, mutta hame päällä täällä menee vielä ihan kivasti. No toisaalta nopeampaa aika täällä töissä kuluu enkä mä ehkä oikeasti haluaisi vielä jättää tätä.

Joululahjajutut vielä… Me ostettiin meidän vauvoille jo tälle joululle lahja, Vauvan vaaka-cd. Hih, vähän pöpipäitä ehkä ollaan, mutta kun nämä tuntuvat jo niin konkreettisilta ja niin kovasti odotetaan että saataisiin nyytit tuhisemaan kotiin. Älä muuten Angtis luulekaan että olette ainoita joille joulukalenterit on tosi tärkeä juttu vieläkin… Meillä on sellainen pyykkipoikataulu, johon molemmat tekee puolet luukuista toisillemme. Miehen lahja on vielä hakusessa, jotain valokuvaukseen liittyvää varmaan hankin (harrastaa sitä siis järkkärikameralla= sillä mikä painaa tarvikkeineen varmaan pari kiloa… Siihen voi liittää kaikenlaista.)

Nyt mun on pakko lopetella että ette anna porttikieltoa liian pitkien juttujen takia. Heippa!

Terveisiä "pulilasta"! Nyt on uusi tukka ja eh, ne uudet kujeet. Leikkasin olkapäille asti ja otin raitoja,lisäksi "alustukka" värjättiin vaaleanruskealla. Ihan ok, mutta vaatii sen, että laitan tän itse.

Neilis mä luulen, että se mikroaaltouunissa toimiva sterilisaattori on hyvä teille, kun kerran saat tupla-onnen. Me ollaan ihan vaan kiehauteltu kattilassa ja pesty astianpesukoneessa. Tosin pulloja ei olla kauhean paljon edes jouduttu käyttämään, vain jos Nuki on ollut hoidossa. Nyt ollaan joskus iltaisin annettu myös korviketta.
Hienoa, että teilläkin on julkalenteri :) ! Mekin laitettiin parivuotta sitten toisillemme kalenteriin pieniä juttuja, mutta nyt ollaan luovuttu siitä; 0,99e suklaakalenterilla mennään (ps. lapsena mulla saattoi olla 20:kin joulukalenteria....)

Kauhee väsymys päällä. Kun toissa yö kerran oli hyvä, niin viime yönä ravasin sitten laittamassa tuttia. On ihan eri asia imettää ja laittaa tuttia yöllä, kun nukkuu samassa sängyssä kuin että joutuu nousemaan kunnolla ylös, huoh... Neljältä aamulla luovutin ja menin vauvelipaukapään (vitsi vitsi) viereen nukkumaan. Pienin askelin tässä mennään...

Amilda, sä toimit ihan oikein pikku Amildan kanssa! Toivottavasti rytmi järkevöityy pian!

Luuttu (ei sähköposti Luukku...)kutsuu...

neilis, meillä on Bumgeniuksen 3.0 yhdenkoon kestovaippoja, aivan ihania värejä ja tosi näppäriä. Noihin siis laitetaan sisään sellainen imuosa, eli on kai virallisesti taskuvaippa(?) mutta tosi hyvä. Googlettelin noita silloin kun olisi olemassa myös all-in-one, mutta se kuulemma kuivuu hitaammin ja muutenkaan ei saanut niin paljoa positiivista palautetta. Nuo mitkä meillä on niin ovat siis säädettäviä, eli menevät koko vaippaiän, niissä on sellaiset nappisäädöt (esim. http://www.potito.fi/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/Potito/Products/42020) meillä ainakin istuu tosi hyvin meidän 3kg neidille ja pysyvät hyvin kuivana ja kuivuvat pesun jälkeen tosi nopsaan (meillä kuivausrumpu mutta nuo taskut varsinkin kuivia jo melkein pesukoneen jäljiltä). Varsinkin kakkavaippoina loistavat, tuo ydin imee sen nesteen sisään ja vaan se rakeinen kakka kuivuu siihen pinnalle, on siis vauvalle kivempi kuin kertikset joissa se kakka lilluu aika paljon siinä pinnalla.

meillä käytetään ihan vaan omo sensitiveä, nestemäistä. Luotan noihin allergialiiton kanssa testattuihin aineisiin että on vauvoillekin turvallisia.

Tänään tuli kauppareissulla ekaa kertaa itku, oltiin vihannesosastolla ja toinen rupeaa huutamaan naama punaisena :/ onneksi oli mies mukana niin syliin vaan ja reissu loppuun..saa nähdä milloin yksin uskaltautuu.

Voi höppänät teitä!

emmä mikään "energiapakkaus" ole.. se vaan kato kuulostaa siltä ;)

en oo saanu imuroitua enkä siistittyä olkkarin pöytää (siihen ku kertyy aina kaikenlaista)..

Tänään perhekerhoiltiin, oli tosi mukavaa, nyt neljä vauvaa suht samal ikähaarukal oli siellä.. yks puolvuotias, meijän 4kk (4 1/2kk) ja sit yks 3kk ikänen ja ihan pari viikkonen.. :)

Kurkku tohjompana kun aikasemmin.. uah! äänikin vähä maassa..

Neilis, mä oon kuullu paljon kehuja tosta vauvan vaaka cd:stä ja meilläkin oli se töissä... mut niihin on olemas kaikki leikitkin (mitä mä en kyl osaa) mut siihen on vissiin ostettavissa kirja erikseen?! sitä on moni kehunu!

Laitas angstis fb:n uusia kuvia hiuksista!! kuulostaa ainaki tosi upeilta!! :D
Mä en varmaa saa aikaa edes ennen joulua parturii.. haluun sille tutulle mut se on nyt pidemmäl saikulla niin ei välttis onnistu :/

Pesuaineista, meil on käytössä LV:n pesuaine.. toi iso pönikkä ku loppuu niin koitan toisen merkkistä "hellää" pesuainetta... Huuhteluaineena meil on ollu omoa ja lv:tä ja kummatki on sopinu..

Kurkkua kutittaa, pakko mennä tekee teetä..

Mies leikkii neidin kans.. se vast heräs päikkäreiltä :) siis lapsi eikä mies :D

Onko muuten kestään ollu outoa ku sitä jokailtaista bb:tä ei enää tulekaan?! (sori angstis!!) ;)

Mi-iu

Todellakin on ollut outoa mi-iu! Vaikka mä en ole sitä loppuajasta jaksanut oikein seuratakaan, niin mies on kuitenkin aina katsonut. Ja mä olen lukenut kirjaa tms ja katsonut nurkkasilmällä kiinnostavia kohtia. Saapa nähdä millä sen aukon paikkaisi...

Tänään tuli josefssonilta tilaamani paketti... Järjettömän fantsut saappaat oli paketissa... Kalliit, enkä oikeastaan tarvitsisi niitä... Nyt kamala pähkäily, notta laitanko takaisin vai onko ne mun.

Lumis tosiaan jos on ihanat niin pakko ne on pitää!! :)

Mä en tiedä mitä mä kattoisin telkusta... tai siis kun sitä "odottaa" koko ajan että bb alkaa eikä voi mennä nukkumaan, ei millään tunnu tajuavan että se on loppu nyt..
bläh! :P

Mikä tilanne Lumis sulla on nyt?! *häpeää tunnustaa ettei taaskaan muista vaikka vasta kävi lukasemassa rinnakkaisketjua*

Mun muisti on äärettömän huono!! vasta olin puhunu siskon kanssa niiden joulujuhlasta ja tänään kysyin sit et mitkä juhlat niil oli ollu... uskomatonta!!

Mies ihana hieroi mun älyttömän kipeitä niskoja, sattu ja helpotti ja oli ihanaa..!
sen siitä saa kun ei oo hankkinu imetystyynyä eikä osaa käyttää muitakaa tyynyjä imettäessä ja lapsi painaa varmaan jo 8kg.. hullun hommaa!

Sade, tosta "yksin" shoppailusta... kyl se on kumma minkälainen tuki ja turva on jos joku muu on mukana ostoksilla kun on vauvan kanssa menossa.. mä aina mietin et entä jos se rupee huutaa jne, ja vaikka olisi suoranainen ihme että toi napero kaupassa huutelis.. mut jos on yksin vauvan kans niin sitä vaan "toivoo" että älä itke ja kauheella kiireellä eteenpäin.. sit jos on kaveri matkassa lapsineen tai mies niin on paljon helpompaa.. en tiiä mistä johtuu..
mut samanlainen mä oon yksinki liikentees et jos ei oo ketää kelle puhua tai miettiä niin aika nopsaan mä liikun ja mun on tiedettävä heti paikka paikan perään mihin oon menossa ettei tarvi edes takas haahuilla..

Mun tekis mieli sittenki ostaa jotain pientä vauvalle jouluks.. ei olla viel hankittu mitään ja vähä puhuttiinki ettei osteta ku muilta varmasti tulee jotain.. mut jos jotain pientä hommais... jonkun vaatteen tai jotain ihanaa.. sais laittaa tonne joulusukkaan odottelemaan sit lähempänä joulua..
Kuusen alle haluan miehen paketin ja sitten jos se jotain hankkii mulle.. :)

Mä muuten paketoin tänään lahjoja!! osa vielä puuttuu niin kaikkea ei voinu paketoida.. niin ja tarvii lisää joululahjapaperia.. :)

Mun piti huomen tehdä lanttulaatikkoa mut eihän mulla ole kaikkia tarvikkeita niihin, sen takia olis pitäny käydä tänää kaupas.. äh! mut en sit tajunnu :P

nyt tv:n pariin tai jotain..

Mi-iu

Mi-iu, me ollaan saatu lähete eteenpäin isommalle lapsettomuuspolille ja odotellaan nyt sinne aikaa. Miehen simpat olivat niin huonot, että inssi ja/tai ivf on meidän mahdollisuudet.

Kiitos kenkävinkeistä, täältä se apu löytyy... Mutta kun mä en osaa päättää! Pistin itselleni sellaisen ehdon, että otan joko nuo saappaan tai sitten tilaan emp:ltä saman arvoisen paidan. Kumpi... Hmm.

Jokohan Brogan on koteutunut?

Värkättiin BB:n sijaan joulukortteja ja suunnittelin lahjoja :)

Hienoa Lumis, kyllä joulukortit aina yhden bb:n voittaa ja on siveellisempääkin ;)!
Mullakin oli mennyt ohi teidän hoitoihin meneminen. Hyvä, että saatte nyt hieman avitusta oman vauvan saamiseen- toivottavasti hoidot toimisi yhtä hyvin ja nopeasti kuin Neiliksellä!! Neilis, tärppäsikö teillä ensimmäisellä hoitokerralla? Muisti pätkii.

Miiulla ollut vilkas mielikuvistus illalla ;). Ja nyt lopetan jännityksenne eli en ole raskaana. Menkat saapuivat tänään.

Mihis Baltsu on kadonnut? Miten prinssinne voi?

Meillä oli taas se muskari. Piristää itseäkin ihan älyttömän paljon!
Nyt sanomalehteä lukemaan, kun kerrankin saa olla rauhassa...

Lumis, eli sun puolella ei ole ongelmia ton raskautumise suhteen!? hienoa!
jaksatko viel kertoa mitä eroa noilla inssillä ja ivf:llä on?! mä en tiedä niistä mitään.. mul on vaan semmonen kuva et lääkärit koittaa saada kunnon simppasaaliin ja niillä sit jotenki hedelmöittää sen muniksen tai munikset... oonkohan mä ihan hakoteillä?!
Toivotaan kovasti että pienoisella avustuksella saatte ihan ikioman pienokaisen tai pienokaiset <3

Tosta paita vai saappaat, niin jos saappaat on kalliit, niin se paitahan on VIELÄ kalliimpi ;) eli saappaat saappaat mä ottaisin! :) nojoo, vaikeeta sanoa ku iteki jahkailen aina jos löytyy jotku kivat jutut et onks tarpeeks kivat jne.. :D

Voi angstis! olis ollu PIKKASEN jännää jos olisitki ollut!! Mies sano eilen ku taas vauvakuumeissani kyselin et millonhan me ruvettais tekee seuraavaa tai millon se haluis niin se sano et 3kk päästä.. Huh sentään! :D siis ihanaa ja pelottavaa ja kaikkea! Mut jos olettais et se tapahtuis naps tosta vaan niin se olis kuitenki seuraavana vuonna eikä ens vuonna maailmassa... mut eihän sitä tiedä vaikka tapahtuiski jo ens vuodeks ku ei toi imetys oo mikää ehkäisykeino..
tuntuu vaan hirveen utopistiselta että seuraava nappais tosta vaan ja varsinkin kun vielä imettää pääsääntöisesti... eri asia sit ku vähenee oikein urakalla..
virallisesti aina sanoin että yritettiin häiden jälkeen, n.2-3kk, mut se oli sitä joka päivä monta kertaa päivässä jne tahdilla ja niin että ite oli tulla hulluks... sitä ennen oli puolvuotta aikaa tulla raskaaks minkä ajan otin lunkimmin enkä stressannu että joko.. mut ei siis käytetty ehkäisyäkään.. Mut mahollisuus siis aina oli, mut koska oli sit oottanu niitä häitä ja sit ku ei vieläkään ollu raskaana niin sai alkaa stressaa enemmän ja vähemmän..
Pointti on hukassa, tais olla jotain et vaikka kuinka imettäis tai ei imettäis niin siltikään ei taas tiiä kuinka kauan kakkosen hommailuun menis... vaikkakin aika kyl kulkis tosi nopeaa ton yhden neidin parissa :)
ja tää kuulostaa taas kauhealta itsekeskeiseltä pohdinnalta kun lapsettomuuspuolen tärkeät immeiset on vaikeuksissa sen ykkösenkin kanssa.. :/

Mä haluaisin jo kuulla Brogiksesta!! tulikohan niille poika?! :)

Mi-iu

Yhteistyössä