Ajatuksista Asiaan 08/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotiin ne mut lähetti. Tosin ei se tullut yllätyksenä, mitä lähemmäs sairaalaa päästiin sen vaisummaks supparit meni.
Olin vajaan tunnin käyrillä, suppareita tuli joo, mutta tosi hepposia. Ja sit kätilö tutki ja sanoi, ettei synnytys ole vielä käynnissä, kohdunkaula väljä auki ei edes kahta senttiä ja kaulaa vielä jäljellä.
Koska olin rauhallinen, eikä mulla ollut kipuja lähettivät kotiin. Sanoi, et ehkä tulet tänään vielä takas, ehkä huomenna.

No nyt on tullut supistuksia puoltoista tuntia 10 min välein ja nää on jo kipeempiä. katotaan josko nää välit tiheentyis. Mut en tasan lähde uudestaan ennenkuin oikeesti on pakko.

MÄ lähden nyt koittaa jos kuuma suihku helpottais, pari viimestä supparia on sattunut jo ihan kiitettävästi.

Kiitos tsempeistä, ja toivotaan et tää olis kohta sitä itseään.

Pimmulle synnytykseen kovasti tsemppiä! En kuitenkaan sen mailijutun takia oo täällä enää sitä toivottelemassa, kun oikea aika koittaa...
Ihanaaa, ihanaa!!! Kohta se on teijänkin vauvis sylissä :)

Niin se meni mullakin, ensin alkoi muka supistelut, joita kesti noin 12 tuntia, sitten ne laantui ja kun alkoivat uudestaan niin mentiin. Toivottavasti Pimmu on nyt siellä synnyttämässä.

Amildalle ja Ennille halitus.

Jospa Pimmu on jo päässyt finaaliin. Huh huh.

Irkku teki nyt ensimmäistä kertaa sen, että karjui itsensä pyörryksiin. Veti henkeä huulet sinisinä, jähmettyi ja lopulta kopsahti lattialle. Voi mun pientä temperamenttipakkausta. Pimmuhan se oli, joka myös lapsena raivostui niin perusteellisesti että pyörtyi.

Pimmu on varmaan jo äiti :) Ihanaa. Olihan hän tietty jo raskaanakin äiti. Mutta nyt on niinku sillee toisenlailla äiti. Mitähän mä sepostan. Voi kun kuulis jotain sieltä.

Ainakin Pimmun facebook-seinällä on onnitteluita 8 tunnin takaa, että niistä päättelen vauvelin tulleen jo maailmaan. Eli Paljon Onnea Pimmulle ja koko perheelle!

Kyllä, Irkun temperamentti on täysin jostain muualta kuin Suomesta. Se ei ole perinyt joko miehen tai minun temperamenttia, eikä niiden sekoitusta, vaan molemmat. Irkun turhautuminen ja raivo on aivan käsittämätöntä. Lapsukainen kiihtyy nollasta sataan sekunnissa ja raivoaa puoli tuntia.

voi hurja, heti kun olen poissa koneelta niin täällä tapahtuu!! Pimmulle paljon onnea ja voiskos joku facebookissa oleva vinkata mulle Pimmun kun en silloin löytänyt sitä vaikka yritin etsiä. ihan uskomatonta taas ajatella että nyt on kaikki sitten synnytetty eikä enää saada elää raskaudessa mukana..siis ainakaan vielä. Mutta nyt iski kahta kauheampana vauvakuume, tosin aika hiljaista pitää kun Nöpöllä nämä alkuillat nyt aika rikonaisia niin ei ole yhteistä aikaa.

heh, irkkua =)

tänään oli eka muskari kerta ja hienosti Nöpö meni siellä vanhempien joukossa, ehdottomasti oikea ratkaisu mennä jo 1-2v ryhmään..mutta nyt taas kutsu käy.

Voi tätä nykymaailmaa, kun vauvauutiset tavoittavat meidät näin äkkiä. Onnea rutkasti Pimmun perheelle. Tulikohan sieltä se poika? Ihan nyt liikutuin täällä kyllä, voi että ihanaa. :)

Hurjasti onnea Pimulle! Kerkesin sittenkin ne tsempit juuri oikeeseen aikaan... Ihanaa!!!

Täällä tänään takana TAAS yksi operaatio. Meinaa viedä jo äidinkin voimat, mut vielä täällä jaksellaan... Tästä ei oo kun suunta ylöspäin (pakko uskoa niin).

Sadelle laitoin Faceen vinkkiä.

Voi kunpa kuultais pian Pimmusta! Ihanaa kuulla millainen tyyppi sieltä tuli. Onnea koko perheelle!

Amilda, sä olet ihan mieletön. Et mistään valita etkä ole katkera, vaikka teidän perhettä ihan liikaa koetellaan. Olet mun esikuva. Ennille halaus!

Hei moi kaikille, ja kiitos etukäteis onnitteluista.

Eli siis meidän pikku mies syntyi 20.8 klo 3.41 49cm ja painoa 2980g, viikothan mulla oli 38+2.

Silloin keskiviikkona kun lähdettiin uusiks sairaalaan, kätilö tutki ja sanoi, että voidaan jäädä osastolle. Olin eka käyrillä pari tuntia ja kello kuuden paikkeilla mut siirrettiin osatolle. No supparit lisääntyi ihan kiitettävästi ja klo 23 ilmoitin hoitajalle, et mua alkaa oikeesti sattumaan (mä kun luulin, et ne supistukset oli siinä vaiheessa kovia) ja supistuksia tuli 3-5min välein. No lähdettiin taas kätilöä moikkaamaan ja se tutki ja sanoi, et olin 4cm auki. Mä huusin mielessäni VASTA!!! Se kysyi josko haluan jäädä salin puolelle ja mennä ottaa kuuman suihkun, mulle kun sitä epiduraalia ei voitu laittaa. Jäätiin mun miehen kanssa sinne, mä menin suihkuun ja kai se jotain helpotti. Suihkussa olin vajaan tunnin.
No siinä kärvistelin taas suppareiden kanssa ja mulla meni osa vesistä, jolloin mä taas kuvittelin, et nonni nyt alkaa tapahtuu :). Kätilö tutki ja sanoi, et olin 6cm auki, ja mä nyt jo aika kipeenä totesin, et ei oo totta.
Supparit tiheni ihan kiitettävästi kun osa vesistä oli mennyt ja tästä lähtien mulla ei ole ajankulusta mitään muistikuvaa.
Jossain kohtaa mulle ehdotettiin suonensisäistä rauhottavaa, mutta se olis edellyttänyt sängyssä olon, koska siitä tulee pyörryttävä olo. Vaikka mä olisin siinä vaiheessa luultavasti ottanut sen epiduraalin jos se olis ollut vaihtoehtona, en tohon kuitenkaan suostunut koska supparit oli helpommat kestää liikkeessä.
Kätilö tutki taas ja sanoi, et vauva on kasvotarjonnassa, et nyt kun alkaa ponnistuttaa, saa ponnistaa koska vauva oli vielä kovin ylhäällä ja tarjonta väärä.
Kerran saatiin tarjonta korjattua, mutta se palautui uudestaan vääräksi.
Sit yht äkkiä tuli aivan järkyttävä ponnistuksen tarve ja mä huusin kätilölle, joka oli aikasemmin sanonut, et noin tunti vielä, et tää tulee NYT! Se tuli kattoo ja sanoi, ët ei saa ponnistaa, ja se oli niin hirveetä, kun tuntus, et kyllä se vaan tulee ja kauhea tappelu omaa kroppaa vastaan!
No kolme KOVAA ponnistusta ja meidän ihanuus parkas ensimmäistä kertaa :)
Ja ei vois enempää olla totta, et siihen se kipu loppui.

2 tikkiä tuli ulkopuolelle ja pari tikkiä sisälle, synnytyksen kesto viitisen tuntia. Ja täysin luomuna mentiin.

Eka päivä meni ihmetellessä, et tossa se nyt on :). Tissiä syö hyvin, mulla on vaan kummatkin nännit jo ihan ruvella, mut hoitajat suositteli nyt nännikumeja alkuun ja sain jotain rasvaa sairaalasta.

Kuvaa laitan meilitse kunhan saadaan niitä purettua kamerasta.

Tällästä meille. Onnellisempi en vois olla.

Pimmu ja Pikku mies 1,5vrk

Ootko sä jo kotona?! Suuret onnittelut pienestä miehestä! Aivan mahtavaa, nyt vauva on siinä. Toivottavasti vauveli on hyvä yönukkuja. :)

Tiedän tuon tunteen, kun ponnistuttaa aivan sairaasti ja käsketään olemaan ponnistamatta. Oikeasti tärisin ja huusin ihan vaan sen takia, kun sitä ponnistamispakkoa vastaan taistelu tuntui ihan mahdottomalta.

Ihan mieletöntä Pimmu, kiitos synnytyskertomuksesta. Ja onnea vielä koko perheelle. Aika nopea synnytys sulla sitten lopulta oli. Pikkukaverille suukkoja!! :) Laitahan kuvia tulemaan. Ja siis tosiaan, joko te pääsitte kotiin??

Juu kotiin päästiin tänään. Täällä se on käytäntönä, et sairaalassa ollaan vaan 24-36 tuntia, ja jos kaikki on hyvin, niin pääsee kotiin.

Vähän ennen ku saatiin lähteä, gyne tutki mut ja lastenlääkäri tutki vauvan. Ja ens viikolla on taas lääkäri mulle ja vauvalle.

Onnea! Pikku miehelle tervetuloa maailmaan! Ihanaa! Kiitos synnytyskertomuksesta! Nauttikaa nyt, ja koita saada levätyksi!

Vielä kun ehdit, niin kerro miten miehesi synnytyksen koki ja oliko miehestä apua. Mäkään en halunnut maatasängyssä tai edes istua koko aikana (paitsi sitten tietty kun sektioon mentiin) vaikka 20 tuntia ehdittiin synnytyssalissa olla, supparit oli paljon helpommat kestää liikkeessä ja kun mies hieroi alaselkää, alaselässä ne tuntui eniten.

Vauvakuume alkaa iskeä... Mut muuten kutsuttiin ens viikolla sairaalaan pattilääkäriin, ekaks otetaan uudet ultrat rinnoista ja tutkitaan miten kasvain poistetaan, leikkaukseen pitäs päästä sitten jo seuraavalla viikolla. Ja siis yleisellä puolella hoidan homman. Eli ehkä tässä päästään piankin tosissaan yrittämään Puppelle seuraa.

Pimmulle ja koko perheelle onnittelut pienestä miehenalusta :) ihanaa että kaikki sujui hyvin ja nopeasti! :)

Amildalle kovasti jaksuhaleja täältäkin!

Onko muuten kellään teillä semmosta anoppia joka päättää asiat puolestanne ja tekee/toteuttaa ne kertomatta teille mitään?! meillä meinaa on, ja just eilen taas meni hermot siihen.. ihan uskomatonta käytöstä.. periaate vähän sama kun laittelee joulukortit siltä ja meiltä muille ja sit jälkikäteen ehkä mainitsee "laitoin muuten teijänkin nimet".. oisko ehkä kivempi ensin kysyä että voisko... äh!

kiirus.. pikkis huutaa pihalla...

Onnea Pimmulle ja miehelle pienestä pojasta! Olitpa todella reipas synnyttäjä ja nyt jo olette kotona, hurjaa. Saatteko pian apuja vai voiko miehesi olla kotona kanssanne? Tosin aluksihan pienet lähinnä nukkuvat ja syövät, toivottavasti ei tule masuvaivoja. Sitä kuvaa tulokkaasta odotellaan, jotta vauvakuumeilijoiden kuume yltyy entisestään. :D

Yhteistyössä