Ajatuksista Asiaan 08/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eijjoo mitään uutta miehen työrintamalla.. Tyhmää.

Ihanan pitkiä unia nukkuu Enni! Voi kunpa meilläkin! Irkku on ennen ollut todella hyvä nukkuja, mut ihan viime aikoina on menneet unet huonoiksi. Huutaa ja puhuu unissaan. Eeti sit puolestaan on muuten rauhallinen tyyppi, paitsi öisin herää itkemään vähän väliä. Ja edelleen syö öisin ja herää viideltä.

Kortti olisi pitänyt uusia uudelle nimelle viimeistään kesäkuussa..

Mulla oli ihan järkyt peräpukamat etenkin Eetin synnytyksen jälkeen, joten vessahätä nro 2:sen toimittaminen hirvitti ihan kympillä. Meillä ei osastolla ollut luumuja tarjolla, tai sitten niitä olisi pitänyt älytä kysyä. Luumutäysmehua kyllä näin keittiön kaapissa, mut en sitä juonut. Kokeilin kaikki muut avut mitä niillä oli tarjota, plus pukamiin kaikki voiteet ja supot. Tämän hetkinen kakkakriisi ei ole vielä mennyt ohi. En tajua miksi vatsa on aivan sekaisin. Välillä vääntää ihan hulluna ja ilma kiertää. Paitsi kun ei uskalla pieraista.

Kakkupohjan jo tein ja nyt on uunissa ensimmäinen pellillinen muffinseja. Toivottavasti kakkupohja onnistui.. On mulla varalla kaupan pohja, jos menee ihan reisille tuo oma.

Kurjuus JB:n miehen työjuttuja. Mites leipomukset onnistuivat?

Vinkku ei ole kertaakaan jäänyt itkemään päiväkotiin - "harhautukset" toimivat loistavasti. Onneksi ryhmässä on ollut vain muutama lapsi ja syliaikaa on ollut riittämiin. Vinkku on jo kuulemma alkanut touhuilla omiaan (alkuun halusi olla enimmäkseen sylissä) ja nauttii erityisesti ulkoilusta. Sai retkellä ensimmäistä kertaa pillimehuakin -ei tykännyt. Hoitajat ovat rautaisia ammattilaisia ja ryhmä ei muodostu kovin suureksi. 10 lasta/3 hoitajaa ja osa lapsista ei ole kokopäiväisiä. Vinkun hoitopäivä on yleensä 7.30 -14. Nyt Vinkku on kiukutellut minulle tavallista enemmän, isälleen on enkeli ja päiväkodissakin kuulemma herra aurinkoinen. Toisaalta kiva huomata, että poika reagoi jotenkin muutokseen, olisihan se outoa, jos ei mitään eroa huomaisi. Mutta tyytyväisiä olemme tähän aloitukseen.

Sade, onko mitään uutta asuntorintamalla? Mukavaa reissua!

Ja Brogis, et ole hajuton! :D

Hengissäolo ilmoitus.

Tänne ei uutta, muuta kun nivuset on aivan kaameen kipeet. Ja nukkumisesta on tullut oikein taitolaji. Tosin viime yönä heräsin kai vaan kerran, edelliset yöt on menny pyöriskellessä ja vessassa juostessa.

Sain eilen vihdoin ja viimein tehtyä verhot, mulla on ollut kangas odottamassa n. 2 kk ompelua. Seuraavaksi olis vuorossa vaunujen patjan päällinen. Jos se vaikka ens sunnuntaiksi.

Nyt lähden sinne henkka maukkaan ostaa niitä rintsikoita. Vihdoin.

Pimmis 38+0 poksuilee taas.

Hiiohoi! Hajukas Brogis täällä huhuilee. Heh, oli pakko vaikka ei Baltsu kyllä sitä tarkoittanut :D

Pimmis edelleen yhtenä kappaleena. Lohdutuksen sananen on sellainen, että mullen alkoi uni maistua heti kun vauvan sai ulos ja olo keveni. Tosin sitten ei enää saanut nukkua ;)

Missäs ladyt luuraa? On ollut hiljaista näköjään palstalla taas. Täällä on ainakin satanut vettä, eli ei omasta puolesta voi vedota hyviin ilmoihinkaan. Pojun kanssa tosin käytiin hiekkalaatikolla möyrimässä ja syömässä hiekkaa. Uuuunam.

Arvatkaas, olen taas tuhlannut ihan hirveästi ja shoppaillut itselleni kaikenlaista turhaa. Vielä pitäisi löytää jotkut maukkaat syyskengät. Pojulle lisäksi pitäisi ostaa kurahaalarit ja säänkestävät kintaat ja talveksi puku ja... ja... Se äitiyspakkauksen puku menee yhä päälle, mutta näyttää jotenkin tylsältä.

Vinkun tarhanaloitus kuulostaa kyllä menneen nappiin. Voi toista, iso poika.

Ihan oikeasti muuten, se äitiyspakkauksen puku oli viimetalvena kauhean söpö Pojun päällä. Nyt sovitettiin sitä, niin ei se tuolle äijälle enää passaa. Pikkusen enemmän munaa pitää olla uudessa haalarissa eikä mitään keinuhevosen kuvia ja röyhelöhuppuja :P

Pimmu, millä fiilareilla sää odotat synnytystä? Muistelen itse, että tuossa vaiheessa oli sellainen olo, ettei vauva varmasti synny ennen laskettua aikaa (eikähän syntynytkään sitten). Vähän jänskätti, pelätä en kai osannut. Se kammo kävi silloin aikaisemmassa vaiheessa. Tärkeää oli, että on varpaankynnet lakattu sievästi ja sääret ja toosha ajeltu :)

Pimmu, millä fiilareilla sää odotat synnytystä? Muistelen itse, että tuossa vaiheessa oli sellainen olo, ettei vauva varmasti synny ennen laskettua aikaa (eikähän syntynytkään sitten). Vähän jänskätti, pelätä en kai osannut. Se kammo kävi silloin aikaisemmassa vaiheessa. Tärkeää oli, että on varpaankynnet lakattu sievästi ja sääret ja toosha ajeltu :)

Ihan ok fiilareilla ollaan. Mua kauhistuttaa ajatus, et menee yliaikaseks ja joudutaan käynnistelee, tai että synnytys ei etene ja joutuvat antaa sitä oksitosiinia (?). Hormooneilla avitettu synnytys kun on kuulemma kipeämpi.
Enempi mua jännittää elämä synnytyksen jälkeen. Sit kun päästään kotiin ja meitä onkin kolme. Mutta eiköhän me selvitä.

Liivit ostettu, vauva siis voi syntyä :). Mukaan tarttu pari imetystoppia ja parit ihkut potkuhousut :)

Huomenna taas lekuri. Mulla on muuten joka kerralla ollut eri lääkäri.

Ajatus katkes..

Hengissä ollaan täälläkin. Synttärit meni ihan hyvin ja leipomukset onnistuivat. Ei tarvinnut turvautua valmispohjaan. :)

Pimmukin vielä yhtenä kappaleena! Huiiih! Ihan muistuu mieleen omat fiilikset, kun synnytys alkoi lähestymään.

Mulla, kuten Broganillakin, on shoppailuvimma. Tänään kävin auton katsastamassa, mut kun oli myöhässä ja pomppasi raidetangonpään(?) väljyyden ja palaneen pakkivalon takia, niin oli ajettava suoraan kotiin ilman shoppailuja. Irkulle pitää saada välikausiasu, sekä talvihaalari ja 92-senttisiä vaatteita. Eetille konttaushaalari pihalle ja jotkut kosteuden kestävät töppöset. On se ihanaa, kun lapset kasvaa niin saa koko ajan shoppailla niille lisää vaatetta!

Voi Pimmua, koskakohan vauvis syntyy?! Tuossa vaiheessa mä en osannut ajatella kuin synnytykseen asti. En oikeasti osannut yhtään edes kuvitella millaista on sitten tulla perheenä, kolmestaan, kotiin ja aloittaa perhe-elämä. Tuntui ihan hassulta pakata kotiintulovaatteita vauvalle, kun olin varma että jotenkin sen homman mokaan eikä me mitään vauvaa saada.

Mulle laitettiin moneen kertaan oksitosiinia, mutta siinä vaiheessa sitä on vain että hoidetaan tää homma nyt, että bring it on! Ettei siinä vaiheessa enää piikit ja kivut pelota (kun on niin kivuissa, heh). Hyvin se menee, Pimmu! Ja ellei nyt ihan tosi hyvin, niin ohi se on kuitenkin hetken päästä!

Hienoa JB että synttärit meni hienosti! Lähetä kuvia kun ehdit!

Puppeparka kuvittelee että sen kädet on siivet tai jotkut erityiset tasapainovälineet. Kauhea viuhtominen ja räpyttely kun kävelee. On se niin ihana. Hassua ajatella että vuosi sitten ei ollut ollenkaan Puppea eikä tätä rakkautta.

Mullakin on shoppailuvimma...

pikainen ilmoitus täältä huitsin kuusesta anopin seurasta..huomenna onneksi kotiin. vettä tullut kaatamalla ja kylmää kuin talvella ja lisäksi koirat ilmeisesti veivät Nöpön lempilelun eilen (mun vanha helistin, harmittaa itseäni ihan vietävästi, 30v kestänyt ja nyt sitten katosi) ja nyt vielä kaiken huipuksi Nöpölle tulossa lisää hampaita ja viime alkuyö valvottiin kun toinen huusi naama punaisena kun niin sattui ja lääkettä tungettiin niin paljon kuin pystyi mutta ei vaikutusta. ja tuo lelu oli juuri omiaan ikenien kutittamiseen jota nyt päivällä tekee. Saa nähdä millainen ensi yöstä tulee ja huomenna pitäiis ajaa taas 8h. Sitten en kyllä liiku mihinkään muutamaan päivään.

niin ja muskari alkaa torstaina mutta seurakunnassa ei tänä sykysnä olekaan niin joudutaan maksamaan 86e (ihan järkky hinta) nyt syksyn muskarista. Nöpö menee nyt jo 1-2v ryhmään kun tuntuu että nuorempien olisi jo liian hidastempoista .

Ja Rosis kirjoitti niin hyvin nuo jutut, että siis ei osaa enää kaivatakaan täysiä öitä ja on ihana herätä toisen vierestä!

mites teillä siis nukkumaanmeno, kun menee nukkumaan niin nukkuuko sitten pitkään putkeen enenkuin herää? Nöpö siis herää yleensä aina tunnin sisällä ja haluaa useimmiten maitoa ja sitten voi nukkua vähän pidemmänkin pätkän ja vasta sitten puolenyön aikaa rupeaa nukkumaan sikeämmän. Tosin eilen oli niin väsy että kun lopulta nukahti niin nukkui syömättä 6h.

mutta kommentoin juttujanne paremmin kunhan pääsen kotiin, täällä kun netti voi kaatua milloin vaan. Niin ja Pimmulle hurjasti tsemppiä ja tosiaan luumut mukaan vaikka meilläkin sai synnärillä luumuja/luumumehuja/ulostuslääkettä ja tarvitsinkin noita kaikkia kun kerta repesi peppukin niin jännitti ihan hulluna. mutta ihmeen hyvin sitä sitten kuitenkin paranee.

Voi nöpöä ja sen hampaita :(, toivottavasti helpottaa pikkuisen olo pian.

Mä en käsitä kuin aika menee (paitsi tän odotuksen kannalta), teijän pikkuset ei oo enää pieniä ja Neilikan kaksosia kun kavin eilen kurkkimassa, ni nekin on jo kasvanut niin hurjasti.

Tänään oli viimeinen terkkari lääkäri. Kaikki niin kuin pitikin, painoa oli tullut jokunen sata gramma, paineet ok ja vauva voi hyvin. Lääkärin mukaan vauva on kiinnittynyt ja voi syntyä periaatteessa koska vaan. Sitä odotellessa..

Siis Rosa sai jo plussan! Miten mulla on mennyt ohi tai en nyt ainakaan muista! Kurja, kun menkat alkoivatkin :(. Tsemppiä uuteen yritykseen!

Tsemppiä myös Jellyn miehelle! Paska homma! Toivottavasti hän saa pian jostain uuden sopimuksen! Pakkohan tän laman on joskus loppua?!?!

R kyseli harrastuksista. Me aloitetaan nyt taaperojumppa ja sitten on se muskari. Jumppaa jatketaan siihen saakka, kun vain saan olla kotona, ilman töitä..joita tosin toivon saavani pian. Kaikki vielä ärsyttävän auki.

Ihana kuulla Vinkku herran hyvin menneestä hoidosta!! Varmasti huojentavaa olla töissä, kun voi luottaa, että hoidossa on kaikki ok.

Irkulle suuret synttärionnittelut!!

Täällä kaikki normaalisti ja Nukkeli oppii joka päivä jotain.

Ensinnäkin olen hieman huppelissa. Olisin todellakin mieluummin seksiä harrastaneena nukkumassa, mutta miestäpä väsytti, joten täällä sitä ollaan. Blaah.

Angstis, miten teillä hoitosuunnitelmat? Oletteko jompikumpi kotona vai meneekö Nuudeli hoitoon? Multa mennyt ohi, jos Nuudeli menossa hoitoon...

Antero, ei pitäs testata ennen kuin on menkat 2 viikkoa myöhässä tai siihen suuntaan, mutta en voi itselleni mitään että testaan jo etukäteen. Jostain tutkimuksista luin, että nainen, joka on normaalisti/perusterveesti saanut 2 lasta, on myös saanut ainakin 2 keskenmenoa ihan tietämättään. Eli että ne on niin varhaisia, ettei edes huomaa. Näin taitaa olla mullekin käynyt. Kellontarkat menkat olleet noina kahtena kiertona muutaman päivän myöhässä, jolloin näytti haamuplussaa. Puppella testi näytti plussaa jo 3 päivää ennen menkkojen alkua.

Hemmetti kun tekis mieli seksiä. Höh.

Noh.

Ei heruttanut. Tylsimys.

Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että onnellinen äiti = onnellinen perhe. Olen lukenut tuota toista ketjua, jota en viitsi kommentoida ettei taas saa haukkuja. Mutta siis ehdottomasti, jos on hyvä äiti ja haluaakin olla hyvä, oma itsensä, niin pitää sumeilematta olla itsekeskeinen. Tehdä ja vaatia itselleen hyvää. Sitä kautta koko perhe on onnellinen. Alun hapuilun jälkeen olen tajunnut, että kunhan mä olen onnellinen, koko perhe on. Ekat kuukaudet kompuroin, mutta nyt alkaa sujua. Vaikka kuulostaa pinnalliselta, siinä auttaa hampaiden pesu 2X päivä, jumppa 2 X viikossa, silloin tällöin kosmetologi, kampaaja, geelikynnet (varpaissa), hampaiden puhdistus, leffassa käynti ja akupunktio.

Se seksi tekis tosin kans kutaa...

Pimmu, onko teillä vielä seksiä?

Huomenta.

On meillä aina silloin tällöin seksiä. Tossa oli suhteellisen pitkä tauko, mutta kun alko viikot vähenemään, mä halusin sekstailla siinä uskossa, et se tuolla alakerrassa jtain tekisi. Raskauden aikana seksi on enemmänkin ollut kivaa kuin nautinnollista.

Mä oon nukkunut niiiiin huonosti. Aamuyöstä alkoi supistella ja ehkä klo 6 asti niitä tuli aika säännöllisesti, ja ne alkoi tehdä jo aika kipeetä. Kävin koiria ulkoiluttaa, ja nyt ei mtään. V*ttu. Noh katsellaan miten tilanne etenee. Puolisentoista tuntia niitä tuli 10, välillä 5min välein.

Nonni nyt tuli taas yks, mut edellisestä on jo 20 min. Ei auta ku odotella ja ihmetellä. Voisin mennä vaikka suihkuun ja pakkaa sairaalakassin. Ihan varmuuden vuoks.

Pimmu 38+2

Odotus jatkuu. Edelleen niitä tulee 5-10min välein ja tekeekin jo kipeetä, mut en usko et tässä vielä mihkään kiire on. Pisimmillään supistuksen kesto 20 sekuntia.
Kattelen tässä tunnin verran eteenpäin, et miltä tuntuu. Ainahan sinne sairaalaan voi mennä näytille.

Muuten olo on hyvä. Vähän ehkä jänskättää, et onks tää nyt menoa.

IIIIIIK. Pimmu, se on nyt menoa. Ainakin pian. Ihanaa, teillä on kohta vauva :D Voi että, kylmät väreet juoksee kun alkoi jännittää. Huh.. *puuskuttaa mukana*

Onnea täältäkin Irkulle, myöhästyneesti. Mitä neito sai lahjaksi? Osasiko Irkku suhtautua erilailla syndyihin kuin yksivuotiaana, eli kiinnostivatko nyt papereiden lisäksi lahjatkin? :)

Sade, koita kestää, pian pääsette kotiin. Ja Rous, mua niin naurattaa tuo sun kirjotus. Niinpä niin.

Äh, miehet huutaa tuolla toisilleen, pitää mennä pelastamaan tilanne. Myöhemmin takaisin.

Pimmu, nyt synnyttämään!!

pimmun kuulumisia täälläkin jännätään... ! saas nähdä tuleeko lähtö oikeasti jo tänään!! hurjaa ja ihanaa!! :D

rousalle tosiaan munarikasta tätä päivää tai viikkoa tjsp. :D

tänne kuuluu paskaa, menkat alko... kyllä rupee pikkuhiljaa vit*ttaa tää ainainen menkkaus... :( ja kohta on joulu ja mitään kakkosta ei saada kohta mikään vuos liikkeelle... pah! täytyy varmaan kaivautua täältä kolosesta kohta realismiin ja puida vaan tämä päivä tätä ketutusta... ja sitten taas oma iloinen itsensä alkaa panemaan asioihin vauhtia... ja todellakin panemaan.. jokatoinenpäivä koko kuukauden niin ei pääse ihmettelemään menikö ovis vai onko tulossa...nyt ku pantii vaan se kaks viikkoa kahen-kolmen päivän välein.. äh! no se siitä omasta navasta..

ja irkulle myöhäset onnittelut myös!! en oo tainnu muistaa onnitella vaikka piti.. lahopää kun olen..

pakko kai se on lähtä jotain syömää tai tekee ruokaa ku toi napero on unilla.. se on kyllä ihana napero! oikein itsepäinen ja vahvatahtoinen mutta antaa ensin sen kuvan että on rauhallinen ja hiljainen... ja kaikkea muuta. :)

Tsemppiä nyt hirmuisen paljon Pimmulle! Ja jaksamista koitokseen!

Neuvolakuulumisia: Eeti on juuri se napero, joille käyrät on tehty. Sen pituus, paino ja päänympärys on jo pitkään menneet kaikki nollakäyrillä. 8940g, 72,5cm ja py 45,8cm. Irkku puolestaan huitelee pituudella +1 -käyrällä ja painollaan -15 -käyrällä. 11 610g, 91,2cm ja py 48,5cm.

Toivottavasti Pimmis on nyt synnyttämässä ja kaikki menee hyvin ja helposti ja nopeasti.

Jelliksen pimuilla hyviä neuvolakuulumisia. Irkku se vaan on melkoinen tyttö noine käyrineen :)

Yhteistyössä