AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Apteekista saa muuten (ainakin täällä Tanskassa ja tiedän että Ruotsissakin saa) sellasia hiivatestejä, eli sellanen pikkuhousunsuoja joka värjäytyy jos on hiivaa. Ja Canestenia voi ottaa myös raskauden aikana, mutta ei saa käyttää asetinta. Kannattaa välttää sokeria ja muita nopeita hiilareita (valkoinen leipä, pasta) pari päivää, sen sijaan syödä ja juoda paljon hapanta.

Juuri kävin tuolla toisessa ketjussa häiriköimässä. :)

Rakenneultra oli siis nyt aamulla. Ei muistettu sanoa kun mentiin, että saa sanoa sukupuolen jos se näkyy. Sitten kun oltiin siellä munuaisten kohdalla menossa niin sanoin kätilölle, että saa toki sanoa, jos jotain näkyy... Oli sillä arvio asiasta, mutta mä kerron sen mailissa. Mikä tärkeintä, kaikki oli ultrassa kunnossa ja sikiön koko vastasi viikkoja. Eli näiltä osin kaikki kunnossa.

Angsteros (ja muut jo vauvautuneet), terkkako sen jälkitarkastuksen tekee? Kun lukiko jossain, että jotain rahaa saa sitten kun on lääkärintodistus jälkitarkastuksesta? Hmm.

Ja kiva kun Saana on palannut. Sulla on tuollanen kevyt aloitus työhön, oispa itekin voinut tehdä etänä ekaviikon. Eli ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. :)

Hän jatkaa monologiaan..

Onko kellään muulla ollut vastaavaa, kun musta tuntuu että tuo asukas on linnoittautunut jotenkin tuonne oikealla ja tosi ylös. Tässä istuessakin potkut tuntuu (ja näkyy!) ihan tuossa kylkiluiden reunassa. Tosi inha tunne, niinku se ois jossain tuolla kylkiluiden välissä litistyksissä raukka. Siirtysköhän se vähä keskemmäs jos mä sievästi pyytäsin..

*tuskailee kelan ja työnantajan papereiden kanssa* Valaiskaapa taas pikaiseen, oliko se niin, että äitiysloma alkaa silloin kun sen äitiysrahan ensimmäinen kausi alkaa? Miten mä en taaskaan löydä sitä laskuria kelan sivuilta... argh.

Jospa mä joskus ehtisin lukemaan niitä teidän kirjoituksia... *huoks*

Kyllä kannattaa tulla kysymään palstalta, heti löysin laskurin ;) Heh, miksi se onkin aina niin, että jos kysyy jotain ja vielä jotain mahdollisimman urpoa, niin heti kysyttyään älyää ihan itsekin vastauksen. Mutta siis onhan se niin, että loma alkaa kun öitiysrahakausi alkaa?

nopsaan kännyllä..ollaan maalla anoppilassa..nihkeetä ravata ulkovessassa kun on satanut kaatamalla pari päivää..

Kiva brogan et ultrassa kaikki hyvin! Mulla asukas on tosi alhaalla,potkii rakkoa ja voisin melkein asua vessassa. Ja potkut tuntuu melkein aina vas alhaalla,kerran oon tuntenu oikeella. Mut masu on nyt jotenki muuttanu muotoaan,lonkkaluiden kohdalta/yltä taas ihan litteä ja masu on keskellä somasti.

Tsemppiä töihin ja lomalaisille hauskaa lomaa!

Brogis, mulla ihan sama!Oikealla ihan ylhäällä tuntuu paljon liikettä. Ultrassa sitten kerrottiinkin että vauva on jo pää kohdunsuulla ja jalat juuri tuossa mistä eniten potkuja tuntuu. Alhaalla vasemmalla tuntuu hennompia muksauksia ja ne on siis pienet kädet jotka siellä heiluu. Peppu tuntuu välillä kovana kumpareena keskellä oikealla. Mutta siis asento pysynyt samana koko ajan, mitä nyt on muutamen kerran kääntänyt kylkeä, mikä on tosi hassua kun koko maha venyy ja muljahtaa puolelta toiselle. Mutta yleisesti mahani on vähän toispuoleinen, eli oikea puoli pullottaa.

Hienoa että Brogiksen rakenneultra meni hyvin!!!

Maijuliini?!?! Miten menee? Pääsitköhän jo sairaalasta? Toimiko/toimiiko lääkkeellinen tyhjennys? Onko vuoto jo alkanut? Paljon tsemppiä sulle.

Lumis, onko sulla mitään tuntemuksia menkkojen tai plussautumisen suhteen?

Saanalle tervetuloa takaisin; ollaan sua jo kaipailtukin!

Mulla onkin tää viikko konkreettisesti "oikeita" töitä toimistolla. On yllättävän raskasta olla koko päivä aktiivinen ja sosiaalinen, ja tätä jatkuu myöhään su-iltaan asti. Virtsarakko kun määrää nykyään tahdin, plus jalat pitää saada välillä ylös, muuten supparit on kipeitä.

Oma rv 28+6 (ja neuvolan virallinen rv 28+2)

Jos kyse on nimenomaan TODELLA pahanhajuisesta vuodosta (koostumus tahmea, ei yleensä venyvä) niin veikkaisin hiivan sijaan ns. epäspesifistä emätintulehdusta. Tosi yleistä sekin.

Mulle tuli sama mieleen kuin äsköiselle vastaajallekin, eli epäspesifi tulehdus. Ikävä vaiva muutenkin, mutta voiko siitä olla jotain haittaa nyt raskausaikana? En tiedä siis, mutta kannattaisi käydä neuvolassa.

Meillä on tällä hetkellä sellainen tilanne, että neuvolan terkka siirtyi toiseen kuntaan viime viikolla ja tuuraaja tulee vasta ensi viikolla. Torstaina olisi äippäpolille aika, pystyyköhän tätä jättämään sinne saakka? Kuvailisin vuotoa runsaanpuoleiseksi ja todella lemuavaksi. Taidan googlettaa ja katsoa että onko vakava juttu vai voiko odottaa torstaille.

Toivotaan parasta. Jos plussa kuitenkin pärähtää, Lumis, niin muistathan ääriryhmän vanhan lain, pykälän 36. Eli jos natsahtaa ulkomaan lomalta, niin vauva (-parka) nimetään hotellin tai kaupungin mukaan.

JB, mä kärsin silloin tällöin tuosta inhasta tulehduksesta, eikä siitä mitään haittaa ole jos ei ole raskaana, se on vaan superinhottava vaiva. Mutta en siis tiedä raskausajasta. Loogisesti ajateltuna sen alueen tulehdukset ei kuitenkaan ole kiva asia.

Taidan kitkutella aamuun saakka ja soitan sitten vaikka sairaanhoitajapäivystykseen. On se hyvä kun on palsta olemassa, en olisi älynnyt epäillä mitään vakavampaa tulehdusta. Korkeintaan ajattelin sen olevan hiivaa.

JB, älä huoli; ei se epäspesifi tulehdus ole yhtään vakavampi kuin hiiva, mutta tosi inhottava vaiva. Mutta mä puhun nyt vain tulehduksesta ilman raskautta! Eli jos joku tietää että miten epäspesifi emätintulehdus voi vaikuttaa raskausaikana, niin muakin kiinnostaisi?

Juu soita aamulla JB, ainakin sen kuuluisan mielenrauhan vuoksi :)

Hihii, en tiiä Lumiksen hotellin nimeä, mutta hassua jos jälkikasvun nimi ois joku San Piedro. ;) Pitää vaan toivoa, että sattus sopivaa sukupuolta sitte. Niin mikä on Lumiksen tilanne muuten? Millonka jännätään? (Mikähän täällä tulis kersan nimeksi jos tekopaikka pitäs jotenkin siihen viitata.. Hmm.)

Mullon kans Rosa tuo maha useimmiten oikealla "kallellaan", eli voimmeko vetää sen johtopäätöksen, että täälläkin ollaan samassa asennossa? Mulla tosin se vaihtelee. Ja oonhan mä paljon sua jäljessäkin, että pyörii varmaan vielä vähä enemmän. Kuka onkaan muuten seuraava jonka jakautumista aletaan odotella? Siihen taitaa olla vielä aikaa. Niin sitä piti sanomani vielä tuosta, että pää alaspäin oli Rosalla, että jotku vauvat tosiaan on jo monta kuukautta synnytysasemissa, toiset ei käänny välttis ollenkaan. Puolitutulla oli poika 3 kk pää alaspäin ennen ko synty :) Hassua oli siinä ultrassa muuten kun kätilö sano, että "Siellä se vilkkaasti liikkuu" .. Joopa, oli tosi rauhallisena, mitä vähän pui nyrkkiä. Mietin vaan, että miltä se iltashow mahtais ultrassa näyttää.

Mä pistin kuvia teille, Saanalla ja Baltsulla vissiin oli inboxit täynnä. Jos jolleki jäi laittamatta niin kiljaiskaa, laitan tulemaan. Saden masusta ois kiva nähdä päivitettyjä kuvia kun niin lähekkäin mennään :)

Bro' Gun

Rosa, kirjoitin postia. Ihan hyvin täällä jaksellaan. Vielä odotetaan vuotoa. MIKSEI TÄMÄ VOI OLLA JO OHI?!?

Olipa ihana käydä kurkkimassa Ajatuksissa-ketjun hyviä uutisia, lisää niitä tuonne palstalle!! Lumikukalle se plussa siihen testiin, pliis!!! Sitäkin niin toivotaan ja odotetaan!

Joo, kyllä tuo täytyy hoitaa. Tähän vaivaan saatavat lääkkeet on reseptilääkkeitä, joista jotkut eivät käsittääkseni ole suositeltavia raskauden (ainakaan sen ensimmäisen kolmanneksen) aikana. Itse sain flagyl-kuurin taannoin alkuraskaudessa kyseiseen vaivaan. Paketista sitten luin, että kyseistä tuotetta ei suositella raskaana oleville. Lääkäri oli kyllä tietoinen, että raskaana olin. Onnea kaikille loppuodotukseen!

Helistimen sivuilta napattu:

Virtsatietulehdus ja epäspesifinen emätintulehdus ovat yleisimpiä raskaudenaikaisia tulehduksia. Virtsatietulehdus voi olla täysin oireeton, emätintulehdukseen liittyy usein poikkeavan värinen ja pistävän hajuinen valkovuoto. Nämä tulehdukset aiheuttavat usein ennenaikaisia supistuksia ja niiden hoito raskausaikana antibiooteilla on tärkeää. Monet antibiootit ovat turvallisia raskausaikana.

JB, mä ylivarovaisena olen ymmärtänyt että kaikki raskauden aikana olevat tulehdukset pitäisi hoitaa mahd.pian, kun ne voi kai aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen. Muistaakseni neuvolantäti kertoi näin. Eli soita ihmeessä huomenna polille ja muistahan sanoa, että Irkku syntyi keskosena niin ottavat vielä enemmän tosissaan.

Kiitos kaikille kuvista! Maijuliini teidän lapsonen on oikea hurmuri :)! Ja voi kuinka suloinen ja tumma tukkainen on Mi-iuliinin vauva! Miten teidän arki on mennyt? Nukkuuko vauva hyvin?
Broganille onnittelut ultrasta -vaistosi osui oikeaan! Meillä on kaksi jälkitarkistusta, toisen tekee terkka ja toisen lääkäri. Tänään oli toi meidän neuvolantätylin tarkastus. Otti verenpaineet, hb:n, painon ja tarkasti mielentilan ja kyseli onko masennusta. Käynti oli lähinnä tällainen mielentilan tarkastus, mun mielestä. Puolentoista viikon päästä on virallinen lääkärin lopputarkastus. Rahan saamisesta mulla ei ole tietoa. Tarkoitatko, että Kelalta saisi jotain silloin?

Rosis, jos toi sun teoria kaupungin tai hotellin nimestä pitää paikkaansa, niin meidän pitää kyllä laittaa Nuggelille ruotsalainen nimi ;). Tai sitten me laitetaan sen miehen nimi, jonka omistamassa sängyssä Nuki sai alkuna...miltä Staffan kuulostaa naisen nimenä?!?

Angstis, latinotyyppisesti (samalla tulee mukaan myös teidän Italian asumiset siis) laitatte loppuun vaan a-päätteen: Staffana. No, ehkä ei.

Brogiksen San Piedro kuulostaa kuitenkin pal paremmalta kuin perushotskut tyyliin saanen esitellä rakkaat lapseni Kalle Continental ja Pauliina Beach Resort (iltatähtenä Hillevi HolidayInn)

Häääh! Olenko mä tosiaan listalla seuraava... Jännää. Huh. Toivottavasti kaikki päästään turvallisille viikoille mahojemme kanssa.

Jipii, ovi kolahti! Miehen pitäs tuoda mulle Mäkkärin kala-ateria.

heip!

angsteri, meillä menee ihan hyvin... vauvis nukkuu suht hyvin, eikä oikeestaan huuda ku ruokaa ja vatsaväänteitä... yöllä tosin pitää pientä meteliä niin että pääsee viekkuun ilan että nälkä olis.. äkkiä ne senkin oppii.. ja mä kun olen välillä niin laiska etten jaksa aina taistella sitä takasin omaa sänkyyn... nyt se on päivisinkin oppinut ton että ei vaunuissa viihdytäkään enää tosta noin jos ollaan hereillä vaan vähän vikistään että päästään syliin..ja jos pieni vikinä ei auta niin sitten karjutaan kunnolla :) ihana tuo kyllä on..

Tänään oli eka neuvola, kotona siis.. ja painoa on tullut ihan älyttömästi.. neiti painaa vähän vajaa 4,5 kg.. että ruokaa saa todellakin tarpeeksi.. toivottavasti siitä nyt ei ihan norsua tulis.. :D

kohta nukkuseen, pieni on jo unten mailla..

Mi-iu

brogan,kunhan kotiudutaan niin laitan tuoreen masukuvan tulemaan.

Onneksi enää päivä,menee anopin kanssa niin sukset ristiin että eilenkin itkin koko saunan ajan..onneksi mies ymmärtää.

Uusimmat

Yhteistyössä