Allergikkoystävä raivostuttaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huonoemäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:O! Jaa aikuinen ihminen käyttäytyy noin huonosti??? Mä en IKINÄ kehtais valittaa tuollain ja olisin kiitollinen kaikesta mitä tarjotaan. Naurettavaa. Mun mielestä noin huono käytös kertoo jo paljon ihmisestä kokonaisuudessaan. En olisi tuollaisen kanssa tekemisissä!

Ketju on aloitettu jo vaikka kuinka kauan sitten, mutta ehdotan minäkin, että emäntä toteaisi vieraalle ettei hiillostaisi häntä niin kovin tällä asialla, vaan antaisi pari mieleistään reseptiä ja listan asioista mitä voi syödä. Myös tuotteista joita itse käyttää leivonnassa.

Jos on aivan ihmeissään mitä tällaiselle ihmiselle tarjota, kannattaa arkivierailua varten varata ainakin marjoja pakkaseen, ja kehittelee vaikka hienon marenki-hedelmäsalaatin juhlavampaan hetkeen. Pääasia on se, että jos mitä kaupasta ostat luet purkin/paketin kyljestä ettei kiellettyjä ainesosia löydy.
Ja minne ovat unohtuneet vanhat kunnon voileivät? Tee juhlapöytään näyttävät ja herkulliset voileivät tai voileipäkakkuja.

Voisit ystävällisesti jutella asiasta ja kysyä, onko hänellä itsellä jotain reseptejä, joilla tulisi hyviä leivonnaisia ym. Ja tiedän moniallergisia, jotka tuovat itse mukanaan jotain itselle sopivaa. Kovin monta erikoisruokavalioon sopivaa ei tartte tehdä, kun eivät ne tosiaankaan ole niin hyviä muista. Jos on vilja- muna- ja maitoallergia, niin todella haastaavaa on ruveta leipomaan ja vielä lisäksi soija-allergia, kuten mun kaverilla....

Laktoosi-intoleranssi ei ole sairaus vaan ihminen ei pysty pilkkomaan maitosokeria, johtuu geeneistä. Osalla suomalaisista on geenimuunnos, joka mahdollistaa maitosokerin pilkkomisen.

Yhteistyössä