Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:Ite oon valinnu lasten edun ja hoidan heitä kotona. Jos joku muu ei näin tee ei se multa oo pois, mut siltä lapselta kyllä.
Henkilökohtaisesti en koe jääneeni nyt kamalasti osattomaksi jostain.
Minut siis laitettiin hoitoon hyvin pienenä. Hyvä suhde äitiin (ja isään) on silti joka kasvaa tässä elämän myötä kokoajan.
Ja sen lisäksi tunnen kohdalleni osuneen varsinaisen onnenpotkun hotoonviennistä. Sain lapsuuteeni (ja myöhempään elämään) kaksi ihmistä lisää jotkaminusta välittivät ja huolehtivat ja kenestä minä välitin ja joita pidin isovanhempinani, nimittäion sen perhepäivähoitajan ja hänen miehensä :heart:
Vielä yli 20 vuoden jälkeenkin käydään hoitomummolla kylässä ja häntä kiinnostaa vieläkin meidän elämä (minun ja siskoni) ja hän oli onnellinen viime kesänä kun kävimme tuon ipanan kanssa kylässä ja hän kerkesi nähdä minunkin lapsenlapseni.
Kaikenkaikkiaan tunnen saaneeni osaksi paljon jotain mitä kotihoito ei olisi välttämättä voinut antaa tuon hoitoon viemisen perusteella.
Mutta ehkä minä ja kokemukseni olemme väärässä ja hoitoon vieminen onkin ollut yksi suuri erehdys äidiltäni ja tietämättäni kärsin siitä ehkä edelleen?