Anoppi yritti syöttää vauvalle väkisin hilloa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Niin on, mutta täytyykö siitä nostaa jumalaton haloo, jos anoppi tarjoaa vauvalle hilloa. Äiti meinää aivohalvauksen saada.. ei ihan normaalia sekään.

Todennäköisesti se tahti siitä vain kiihtyy kun lapsi kasvaa. Kohta ei enää hillot riitä, vaan raahataan pussillisia karkkeja lapsille. Olen minäkin joutunut lasten nähden ottamaan äitini tyrkyttämän karkkipussin pois vaikka hän tietää ettei karkkia tarvitse minun mielestäni niin järkyttävän paljon syöttää. Reilu 1v lapsi kun EI tarvitse aina pussillista karkkia kun kerran viikossa käydään mummulla.

Oma äitini uskoi suht hyvin kun lapset ovat olleet ihan vauvoja, mutta sen jälkeen kun kerran annoin luvan antaa esikoiselle yhden jätskin, on meno ollut hurjaa. Jätskipaketti ja iso irtokarkkipussi kahdelle pienelle lapselle ei hänen mielestään ole juuri mitään, höystettynä vielä parilla viinerillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Niin on, mutta täytyykö siitä nostaa jumalaton haloo, jos anoppi tarjoaa vauvalle hilloa. Äiti meinää aivohalvauksen saada.. ei ihan normaalia sekään.

Todennäköisesti se tahti siitä vain kiihtyy kun lapsi kasvaa. Kohta ei enää hillot riitä, vaan raahataan pussillisia karkkeja lapsille. Olen minäkin joutunut lasten nähden ottamaan äitini tyrkyttämän karkkipussin pois vaikka hän tietää ettei karkkia tarvitse minun mielestäni niin järkyttävän paljon syöttää. Reilu 1v lapsi kun EI tarvitse aina pussillista karkkia kun kerran viikossa käydään mummulla.

Oma äitini uskoi suht hyvin kun lapset ovat olleet ihan vauvoja, mutta sen jälkeen kun kerran annoin luvan antaa esikoiselle yhden jätskin, on meno ollut hurjaa. Jätskipaketti ja iso irtokarkkipussi kahdelle pienelle lapselle ei hänen mielestään ole juuri mitään, höystettynä vielä parilla viinerillä.

Näin minäkin tekisin.

Kumma juttu että aikuiset yrittävät välttää sokeria ja herkuttelevat esim. pikkuisella suklaapatukalla mutta lapset tuupataan täyteen sokeria ja valkoista jauhoa, lisäaineita ja vaikka mitä.

Mun oma äiti antoi tyttöni ollessa jotain 4kk pikkumuruja mustikkapiirakkaa. Oltiin vielä yötä äidillä ja voi hyvänen aika kun tyttö itki illalla! Aluks en muistanu koko piirakkaa. Pähkäilin et mitähän ite olin syönyt et maidon kautta meni. :| Juu, vaikka ennen on meillekin annettu jäätelöä ja vaikka mitä niin kyllä ne ennättää syödä myöhemminkin! Kun ei oo kiva jos masu menee kipeeks uusista aineista :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi. Kyllähän mummujen ym. käytökseen mitä parhaimmin voi vaikuttaa juurikin silloin, kun itse on paikalla... Sekin on vaan fakta.

No ei musta sekään ihan normaalia ole et jos kerran toinen aikuinen kieltää niin toinen väen väkisin on sitä hilloa tunkemassa suuhun. Mitä helvettiä se anoppi sillä oikeen kuvittelee saavansa aikaan.

Mistähän se johtuu, että anoppien kanssa tulee aina ongelmia...? En tunne ainoatakaan naista, jolla olisi mukava anoppi. Minunkin anoppini puuttuu ihan joka asiaan, aina kotini sisustamisesta lastenhoitoon. Monta kertaa on hermot mennyt ja suorat sanat sanottu, mutta sama peli jatkuu taas jonkun ajan päästä. Ei auta kuin kestää, kun ei välejä kokonaan poikkikaan viitsi laittaa...

Tsemppiä ap! Meitä kanssasisaria on monia!

Alkuperäinen kirjoittaja savu tulee kohta korvista:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi. Kyllähän mummujen ym. käytökseen mitä parhaimmin voi vaikuttaa juurikin silloin, kun itse on paikalla... Sekin on vaan fakta.

No ei musta sekään ihan normaalia ole et jos kerran toinen aikuinen kieltää niin toinen väen väkisin on sitä hilloa tunkemassa suuhun. Mitä helvettiä se anoppi sillä oikeen kuvittelee saavansa aikaan.

Anopit haluaa vaan määrätä asioista. Niiden pitää saada päteä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Toisten lapsille ei pidä mennä syöttämään yhtään mitään ilman lupaa |O
;)

Minustakin kuulostaa kerrassaan uskomattomalta, että noin edes tapahtuu. Minäkin ajattelin ensin, että provo kai tämän täytyy olla... Mutta jos totta on, niin en voi muuta kuin kauhistella ja toivoa, ettei minulle käy samalla tavalla. Itsellä vielä vauva masussa...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Täysimettävä:
[

Täysimetetty vauva ei saa muuta kuin äidinmaitoa. Muuten ei ole täysimetystä.

No onko se oikea termi (täysimetys) nyt niin tarkka ja tärkeä?
Kyllä mun mielestä voi puhua täysimetyksestä, jos lapsi maistelee esim. lusikan kärjellisiä eri ruokia.
Kenelle sillä on merkitystä, onko lapsi virallisesti oikeasti täysimetetty ilman maistiaisia vai onko saanut jotain makuja maistaa.
Eikös se lapsi opi oikeille ruuillekin paremmin, kun on pitemmällä aikavälillä saanut tottua uusiin makuihin.

Tässä ei nyt ollutkaan kyse siitä, onko merkitystä sillä, että lapsi on "virallisesti täysimetetty". Puhuttiin vain, mitä täysimetys tarkalleenottaen tarkoittaa. Jokainen tyylillään.

[

Kyllä mun mielestä voi puhua täysimetyksestä, jos lapsi maistelee esim. lusikan kärjellisiä eri ruokia.
Kenelle sillä on merkitystä, onko lapsi virallisesti oikeasti täysimetetty ilman maistiaisia vai onko saanut jotain makuja maistaa.
Eikös se lapsi opi oikeille ruuillekin paremmin, kun on pitemmällä aikavälillä saanut tottua uusiin makuihin.

Tässä ei nyt ollutkaan kyse siitä, onko merkitystä sillä, että lapsi on "virallisesti täysimetetty". Puhuttiin vain, mitä täysimetys tarkalleenottaen tarkoittaa. Jokainen tyylillään.

No olihan kyse, kun mä kysyin! Vai sellaisista asioistako vain saa kysyä ja puhua, joista on jo samassa ketjussa puhuttu?
Kerrankos täällä keskustelut rönsyilee. Älä vastaa, jos sulla ei oo muuta sanomista, kuin että ei tuosta puhuttu. Jos sä et puhunut, ei se tarkoita, etteikö muut saisi puhua/ kysyä /kirjoittaa.

[

No olihan kyse, kun mä kysyin! Vai sellaisista asioistako vain saa kysyä ja puhua, joista on jo samassa ketjussa puhuttu?
Kerrankos täällä keskustelut rönsyilee. Älä vastaa, jos sulla ei oo muuta sanomista, kuin että ei tuosta puhuttu. Jos sä et puhunut, ei se tarkoita, etteikö muut saisi puhua/ kysyä /kirjoittaa.

Älä nyt vedä hernettä nenuun :)

Alkuperäinen kirjoittaja Täysimettäjä:
[

Kato mulla on herneitä vain keväisin, kun kylvetään niitä..
Mutta ihan tosi, saa kai sitä jotain kysyä. Jos et tiedä vastausta, niin älä tyrmää sanomalla, että ei tuosta puhuttu.
Sun keksimät puheenaiheet ei ole yhtään sen arvokkaampia, kuin muidenkaan, eikä muiden puheen aiheet vähäpätöisempiä kuin sunkaan.

[

Mutta ihan tosi, saa kai sitä jotain kysyä. Jos et tiedä vastausta, niin älä tyrmää sanomalla, että ei tuosta puhuttu.
Sun keksimät puheenaiheet ei ole yhtään sen arvokkaampia, kuin muidenkaan, eikä muiden puheen aiheet vähäpätöisempiä kuin sunkaan.

Jos en tiedä vastausta???

[

No jos olisit tiennyt, mikset vastannut? Kerroit vaan, ettei tuosta puhuttu.

[

No jos olisit tiennyt, mikset vastannut? Kerroit vaan, ettei tuosta puhuttu.

Vastasin, että jokainen tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Semmosia ne on:
Semmosia ne anopit on. Meilläkään ei hyväksynyt täysimetystä. Ja koko ajan tuputtaa muutenkin neuvojaan. Mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....

Ja kyllähän teistä aikoinaan tulee ihan mahtavia anoppeja :D :D :D

No joo, minä kans mietin, että millanenhan anoppi minusta tulee... :) Ei oo kyllä poikaa (vielä :) ), joten miniää ei ehkä tulekaan... Onkohan ne anopit sitten kauheita vävyilleen? Ei ainakaan mun mies koe niin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gyytär:
No joo, minä kans mietin, että millanenhan anoppi minusta tulee... :) Ei oo kyllä poikaa (vielä :) ), joten miniää ei ehkä tulekaan... Onkohan ne anopit sitten kauheita vävyilleen? Ei ainakaan mun mies koe niin...

Miehet ei stressaa olemattomista.........

Juu, voi olla näin... Vaikka jos aattelen ap:n tapausta, niin kyllä mun mies ois varmaan hermostunu, jos mun äiti ois tehny meidän lapselle noin. Mutta jos oma äiti tekis, niin ei varmaan herppais...

Alkuperäinen kirjoittaja Gyytär:
Juu, voi olla näin... Vaikka jos aattelen ap:n tapausta, niin kyllä mun mies ois varmaan hermostunu, jos mun äiti ois tehny meidän lapselle noin. Mutta jos oma äiti tekis, niin ei varmaan herppais...

Anopit, äidit ja mummut, nyt tekee välillä outoja juttuja, mutta turha niistä on elämää suurempia tehdä.

Yhteistyössä