Eli mulla on sellainen tilanne et meillä on kaksi koiraa. Toinen on melkein seitsemän vuotias narttu aj atoinen 11kk narttu. Mää oon ollut aina tosi huono koiran kouluttaja ja isäntä on hoitanut sen puolen meillä, ei aina niin hirmu hyvin tuloksin mutta vanhempi koira on silti melko rauhallinen ja kotona hyvinkin totteleva jopa mun käskystä. Mutta kun vanhempi koira vetää niin julmetusti lenkeillä. Mä oon kokeillut sitä et pysähdyn kun remmi kiristyy, oon yrittänyt saada pysymään vierellä ja antanut kehuja hyvästä käytöksestä mutta EI |O Mä oon niin kurkkuani myöten täynnä kun en saa sitä lenkillä kuriin. Mut mä oon nyt päättänyt että kuriin on saatava hinnalla millä hyvänsä! Alotin aamulla sellaisen et pysähtelin lenkillä, komensin istumaan (tätä en le pennulle opettanut ja tajusi sen heti! ) ja komensin olemaan paikalla ja menin itse eteen päin ja sit päästin luokse (sen molemmat on kyllä jo osannut koko ajan). Ja lähdin sit vierellä opettelua niin et sanoin vierellä (joku varmaan käyttää käskyäs seyraa ) ja palkitsin kun pysyttiin hetken vierellä. Nuorempi hokas heti jutun ja käskystä siirtyi jo iltalenkillä vierelle kun pyysin . Isompaa yritin saada sillä et kun alkoi vetää niin "tänne" ja sit komensin vierelle MUTTA kun isompi ei ota mitään kunnon katsekontaktia kuten pentu ja komennot menee ihan kuuroille korville vaikka yritän olla tiukka ja en siis luovuttanut ennen kun teki kuten käskin ja sit palkitsin. Mut miten se voi olla niin vaikeaa ton isomman kohdalla kun siihen ei tehoa mikään lenkillä ollessa. Mä kokeilin sen kaa sitäkin et se oli vyötäröllä kii remmissä ja mentiin joka puolella miten sattu mut viikon jälkeen se alkoi olla siitä niin stressaantunut ettei meinannut lähteä lenkille mun kans. Mää ottasin kauheesti neuvoja vastaan et koulutanko sitä edes oikein keinoin tällä hetkellä.
Eli korostan et kotona tottelee mua kaikessa ja katsoo silmiin ja kulkee perässä mutta ei lenkillä.
Eli korostan et kotona tottelee mua kaikessa ja katsoo silmiin ja kulkee perässä mutta ei lenkillä.